Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ulkoilette lasten kanssa 2xpvä, milloin ehditte tehdä

Vierailija
17.06.2008 |

ruokaa, kotityöt, jotain omaa?

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovista pakkasista tai helteistä nautinnollisia.

Kun jää yhdestä valheesta kiinni on vaikea siihen muuhunkaan uskoa vaikka se olisi täyttä asiaa.


vaikka kyse tässä on päiväkodeissa toteutettavasta pedagogiikasta, niin minusta sama pätee kotihoidossa oleviin lapsiin.

Vierailija
82/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi mikä sää, ja lapsilla hauskat leikit meneillään, ei kun ulos vaan, kun on sen aika?

Joka päivä ulos klo 9 ja klo 10 syömme puistossa banaanin ja klo 12.30 lapsi päiväunille ja klo 15 askartelua ja klo 16 ulos taas.

Mulla hajois pää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt mennä ihan äärimmäisyyksiin sentään ;)

Kerrostalossa asutaan, joten ulkona ollaan ihan Lapsen ehdoilla, ei puutarhaa hoitamassa.

Vierailija
84/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia varusteita ei ole, jotka tekisivät kaatosateesta, kovista pakkasista tai helteistä nautinnollisia.

]

Vierailija
85/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole minuuttiaikataulun kannalla, vaan meillä on joustava aikataulu. Meidän arkea on kuitenkin ihan älyttömästi auttanut haudutuspata! Usein kun lähdemme ulos, laitan ruoan kypsymään kattilaan, ja ruoka on valmista kun tulemme sisälle. Haudutuspadassa tulee vielä ihan käsittämättömän hyvää ruokaa. Ruoan voi laittaa valmistumaan ajastimella vaikka muutaman tunnin päähän. Suosittelen!



http://epaper.mmd.net/riista/epagereader4.php?pgNum=37&issue=94

Vierailija
86/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jotkut jaksaakin ylläpitää rutiineja:DD.



Kyllä mäkin pidin niitä yllä kun kaksoset olivat pieniä. Sitten kun lapset ovat vähän kasvaneet ja olemme saaneet kolmannenkin lapsen, niin oon huomannut ettei se elämä siitä pilalle mene vaikkei sitä aina niin aikataulutakaan:-).



Eli kyllähän meillä suht säännölliset ruoka-ajat AINA on, mutta ulkoilun suhteen teemme miltä kulloinkin tuntuu!



Ei mun lapset ainakaan erityisesti hingu ulos. Se nyt johtuu siitä että tällä hetkellä asumme rivarissa ja tässä on aika tylsä piha. Tästä pitää sitten aina lähteä pyöräilemään tai kävelemään. Sitähän toki teemme ajoittain.



Mutta ihan hyvin mun 6-vuotiaat kaksosetkin viihtyvät sisällä. Melkein suuttuvat välillä kun ehdotan ulkoilua! Kun on sisälläkin niin paljon kivoja leikkejä...



En mäkään aina EHTISI ulos. Kyllähän sisällä on vaikka mitä järjestelyä jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi ehkä tarvitseekin enemmän ohjattua toimintaa äidin taholta ja sen vuoksi ulkoilu on hyvä tapa saada päivät kulutettua.



Meillä on kolme lasta ja jos jotain olen oppinut, niin joustavuutta.

Päivä ei mene pilalle, vaikka emme olisikaan pihalla jäkittämässä joka aamu klo 10. Lisäksi lapsista on toisilleen niin paljon seuraa, että sisäpäivätkin menee ihan joutuisaan lasten leikkiessä keskenään.

Lisäksi meillä pelataan paljon, luetaan, askarrellaan yms.



En ymmärrä mikä siitä ulkoilusta tekee niin ainutlaatuista, että se ajaa ylitse muun yhdessäolon ja leikin.

Toki meilläkin ulkoillaan, mutta vain silloin kun huvittaa, ei minkään pakollisen rutiinin mukaan.

Vierailija
88/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovista pakkasista tai helteistä nautinnollisia.

Kun jää yhdestä valheesta kiinni on vaikea siihen muuhunkaan uskoa vaikka se olisi täyttä asiaa.


vaikka kyse tässä on päiväkodeissa toteutettavasta pedagogiikasta, niin minusta sama pätee kotihoidossa oleviin lapsiin.

Kävitkö lukemassa linkit ajatuksella? Minä kävin!

Tuota kyseistä pedagogiikkaan harjoitetaan menestyksellisesti aika monessa päiväkodissa ja lapset todella viihtyvät!

Meidän lapset rakastaa sadetta (kaatosateen ajaksi voi mennä vaikka puun alle leikkimään), paukkupakkasia ei Suomessa ole ollut aikoihin (ainakaan niillä leveysasteilla joilla suurin osa suomalaisista asuu) ja ilmastonmuutoksen myötä ne vaan vähenevät, enkä kyllä puhuisi mistään helteistäkään. Ja oikeilla varusteilla kyllä todella pärjää, säällä kuin säällä! Minä en ainakaan mene ulos jököttämään paikallaan, vaan yhdessä lasteni kanssa tutkimaan ja tutustumaan luontoon. Tuossa on ideana myös se, että jos on kanssakäymisessä luonnon kanssa, oppii sitä kunnioittamaan ja suojelemaan. Eli säästämään luontoa, niin että meidän lastenlastenlapsillakin voi olla joku säällinen paikka missä elää...tai sitten voi ajatella niin, että nautitaan me edes lastemme kanssa luonnosta, kun meidän lastenlastenlapsilla sitä luultavasti ei ole :-(

Mutta hei, jos joku haluaa kökkiä sisällä kaiket päivät lastensa kanssa, niin siitä vaan! Turha tulla tänne sitten valittamaan, kun lapset lihoo eikä halua liikkua. Jos lapset opettaa pienestä pitäen liikkumaan luonnossa, niin heidän ei myöhemmin tarvitse rehkiä sisällä kuntosalilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyrin lasten kans ulkoileen päivittäin. ja jopa syödään päivittäin terveellistä ruokaa. aikataulut tulee meidän elämään siinä vaiheessa kun koulut alkaa. sitä ennen eletään päivä kerrallaan just niinkuin hyvältä tuntuu.

Vierailija
90/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea on kokeiltu mutta kamalaa helteessä, kaatosateessa ja paukkupakkasessa silti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mitkä varusteet hyvänsä, niin astmaatikon henkeen ottaa. Siitepölykelitkään eivät ole kivoja. Sade vähän helpottaa.

Vierailija
92/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nauti ulkoilusta joten en näe mitään järkeä siinä että hankaloitan elämääni kökkimällä siellä ulkona säällä kuin säällä.

Tämähän ei tietenkään tarkoita että lapset eivät pääse ikinä ulos. Kyllä pääsevät. Kerran päivässä pyrin ulkoilemaan heidän kanssaan vaikken siitä nautikaan, mutta ihan joka päivä ei ulkoilla. Eikä se ole mikään katastrofi.

lapset myös oppivat liikkumaan luonnossa vaikka siellä käytäisiinkin harvemmin. Jos meillä kaikilla on mukavaa sisällä niin miksi väkisin mennä ulos?

Normaalisti lapset eivät liho jos ruokailutottumukset on kohdallaan, ja siihenhän ei ylenpalttista ulkoilua tarvita.

Kävitkö lukemassa linkit ajatuksella? Minä kävin!

Tuota kyseistä pedagogiikkaan harjoitetaan menestyksellisesti aika monessa päiväkodissa ja lapset todella viihtyvät!

Meidän lapset rakastaa sadetta (kaatosateen ajaksi voi mennä vaikka puun alle leikkimään), paukkupakkasia ei Suomessa ole ollut aikoihin (ainakaan niillä leveysasteilla joilla suurin osa suomalaisista asuu) ja ilmastonmuutoksen myötä ne vaan vähenevät, enkä kyllä puhuisi mistään helteistäkään. Ja oikeilla varusteilla kyllä todella pärjää, säällä kuin säällä! Minä en ainakaan mene ulos jököttämään paikallaan, vaan yhdessä lasteni kanssa tutkimaan ja tutustumaan luontoon. Tuossa on ideana myös se, että jos on kanssakäymisessä luonnon kanssa, oppii sitä kunnioittamaan ja suojelemaan. Eli säästämään luontoa, niin että meidän lastenlastenlapsillakin voi olla joku säällinen paikka missä elää...tai sitten voi ajatella niin, että nautitaan me edes lastemme kanssa luonnosta, kun meidän lastenlastenlapsilla sitä luultavasti ei ole :-(

Mutta hei, jos joku haluaa kökkiä sisällä kaiket päivät lastensa kanssa, niin siitä vaan! Turha tulla tänne sitten valittamaan, kun lapset lihoo eikä halua liikkua. Jos lapset opettaa pienestä pitäen liikkumaan luonnossa, niin heidän ei myöhemmin tarvitse rehkiä sisällä kuntosalilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä jotain järkevää sisälläkin?



Ilmeisesti sinunkaan lapsistasi ei ole kovin hauskaa kastua läpimäräksi, jos viitsivät kykkiä puun alla.

Vierailija
94/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi mikä sää, ja lapsilla hauskat leikit meneillään, ei kun ulos vaan, kun on sen aika?

Joka päivä ulos klo 9 ja klo 10 syömme puistossa banaanin ja klo 12.30 lapsi päiväunille ja klo 15 askartelua ja klo 16 ulos taas.

Mulla hajois pää.

Ap kuitenkin kyseli, että miten toiset saa ajan riittämään ja millä lailla onnistuu ulkoilun ja kotitöiden tekeminen. Täällä on annettu aika monta hyvää neuvoa ja kerrottu omista rutiineista ja aikatauluista. Tuskin nyt kenelläkään on aikataulut niin minuutin tarkkoja, ettei niistä missään tapauksessa yhtään jousteta tai hajotetaan oma pää niistä kiinni pitäessä? Jotkut vaan osaavat organisoida hommansa paremmin, joten ehtivät olla ulkona lasten kanssa...

Itse olen kai sitten saanut helpot lapset, jotka todella haluavat mielummin ulos leikkimään, kysyvät että "joko mennään ulos?". Tosin meillä ei sisällä ole sen seitsemää sorttia leluja (ulkoleluja sen sijaan on) ja askartelutkin hoidetaan melko yksinkertaisilla materiaaleilla (askarteluksi luen leipomisen, jota harrastetaan ajoittain). Telkkariakin saa katsoa vain harvoin eli meillä ei ehkä suuntauduta niin paljon siihen sisätekemiseen, koska se tuntuu toimivan meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadevaatteet on keksitty, ei siellä ulkona tarvitse kastua kenenkään.

Vierailija
96/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei kyllä perustele asiaa mitenkään erityisemmin, sanoo vaan ett vittu mua mikään piha kiinnosta. Ei muuta kun muumit vaan pyörimään ja sisälle!

Vierailija
97/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä jotain järkevää sisälläkin?

Ilmeisesti sinunkaan lapsistasi ei ole kovin hauskaa kastua läpimäräksi, jos viitsivät kykkiä puun alla.

Eipä ne siellä yleensä kauan olekaan, kun "kaatosade" menee nopeasti ohi ja ovat katsos niin hyvin puettuja, joten eivät kastu:-) Ja vaikka vähän kastuisivat, niin ovat niin karaistuneita, että eivät pienistä valita, eivätkä muuten sairastukaan :-) Puun alla voi leikkiä vaikka mitä, mutta turha niitä on tässä lähteä kertomaan, koska ette te kuitenkaan mene ulos kokeilemaan...

Astmalapset on muuten eri asia, nyt minä puhun sellaisista lapsista joilla ei isompia allergioita ole. Ymmärrän hyvin ettei astmaisen / allergisen lapsen kanssa voi kovilla pakkasilla tai siitepölyaikaan mennä ulos, se nyt on itsestään selvää. Ja kovilla pakkasilla voi ulkoilu olla lyhyempi, tosin tässäkin tapauksessa lapseni ovat karaistuneita ja hyvin puettuja, koskaan ei ole ollut iho kylmä kun on tultu sisään.

Leikkikää te niitä järkeviä leikkejä sisällä (niin että äiti voi tehdä kotitöitä), me nautitaan luonnosta säällä kuin säällä!

tehdä jotain järkevää sisälläkin?

Ilmeisesti sinunkaan lapsistasi ei ole kovin hauskaa kastua läpimäräksi, jos viitsivät kykkiä puun alla.

Vierailija
98/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkiä ja astioita pesen kun ehdin ja kamala sotku onkin koko ajan. Mennään sitten ulos sitä pakoon. Omaa aikaa ei ole ja lapsia 3.

Vierailija
99/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihaleikkejä. Joskus on tullut hoitoon 5v lapsi joka ei ole koskaan leikkinyt pihalla piilosta, hiihtänyt, luistellut tai ajanut pyörällä. Asun Etelä-Suomessa ja säät on mitä on mutta kyllä noita talvilajeja pystyy edes kerran talvessa koittamaan. Ne vanhemmat jotka vastustavat ulkoilua niin hamkaloittavat päiviämme kovasti. Eivät tuo asianmukaisia varusteita tänne hoitoon.

Vierailija
100/144 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva asia koko ryhmälle kun yhdellä kullannupulla ei ole esim kumppareita ja sadeasua olemassakaan...