Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kokemusta Icebug-kengistä?

Vierailija
04.11.2012 |

kun pelkään kuollakseni liukaustua talvisin (polvivamma joka uusiutuisi jos kaadun), kaverini kehunut näitä kenkiä ja nyt ostin tänään sitten kun olivat -25%, silti kalliit. Onko kokemusta? voiko todellakin kävellä reippaasti ja pito pysyy?

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kävellä reippaasti. Icebugeilla menee vaikka puuhun. 

Vierailija
22/139 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin just Citymarketista Haltin nastakengät, kaikki mallit oli -30% alennuksessa. Katselin itsekin noita icebugeja mutta kun oli vielä niin kalliita. Mutta loistavasti toimivat nuo haltin kengätkin, ei tarvitse pelätä enää jäisillä kaduilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän juoksukenkinä talvella ja hyvin pysyy pystyssä. Noissa mun kengissä ei vain mene piikit sisään, joten sisätiloissa ei voi todellakaan käyttää. Ainoastaan lenkillä.

Vierailija
24/139 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamalla eurolla saa liukuesteet, jossa on nastat. Sopii kaikkiin kenkiin, helppo laittaa ja poistaa.

Voi kävellä jäällä aivan vapaasti, hyvä pito.

Niin mäkin ajattelin ennen. Kunnes kävely- ja juoksulenkeillä jalkani kipeytyivät todella pahasti noiden käytöstä. Ne kun eivät koskaan istu kunnolla kenkään, joten vääntävät jalkaa omituiseen asentoon ja puljaavat johonkin suuntaan aina.

On eri asia köpötellä postilaatikolle tai liiteriin muutaman metrin matka liukuesteillä kuin kävellä muutama kilometri joka päivä vaikka koiran kanssa. Ei kiitos koskaan enää.

Mulla on siis IceBugit olleet nyt reilun vuoden käytössä, enkä tule ikipäivänä vaihtamaan pois. Askel pitää etenkin juostessa aivan tautisesti ainakin meikäläisen käyttämällä päkiäaskelluksella. Fysiikan lakeja eivät kuitenkaan kumoa, eli äkkinäisissä sivuttaisliikkeissä nasta ei pureudu kunnolla jäähän, jos jalan kulma on epäedullinen. Kävellä voi likipitäen normaalisti, poislukien erittäin epätasaisesti jäätyneet alueet, mihin törmää joskus metsiköissä.

Niihin älynasta-horinoihin ei pidä kuitenkaan uskoa mitenkään raudanlujasti. En kävelisi parketilla tai muilla herkemmillä pinnoilla niillä. Ihan päätellen siitä, miten nastakengät tuntuvat purevan esimerkiksi meidän puiseen terassiin. Siksi kuljenkin aina sivuovesta.

Vierailija
25/139 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoiluun on nastakengät ja sitten siistimpien kenkien kanssa liukkailla keleillä kunnolliset Devisysin liukuestesuojat. 

Scandinavian Outdoorilla on muuten nyt nastakenkiä tarjouksessa ja XXL Sportilla myös, mutta siellä enää huonosti kokoja. 

Vierailija
26/139 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli muuten mieleen ihan eri juttu, mutta joku saattaisi tietää. Onko Torstai lopettanut toppahousujen valmistamisen vai missä niitä tänä talvena myydään? Olis pitänyt ostaa viime talvena monet varastoon, jos olisin tiennyt ettei niitä löydäkään tänä talvena. 

Vierailija
27/139 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin just Citymarketista Haltin nastakengät, kaikki mallit oli -30% alennuksessa. Katselin itsekin noita icebugeja mutta kun oli vielä niin kalliita. Mutta loistavasti toimivat nuo haltin kengätkin, ei tarvitse pelätä enää jäisillä kaduilla.

Haltin kengät tosiaan ovat edullisemmat, mutta eivät sovi kaikille, koska niissä on aika leveä lesti. Toisaalta siis leveäjalkaiselle mainio valinta. 

Vierailija
28/139 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoiluun on nastakengät ja sitten siistimpien kenkien kanssa liukkailla keleillä kunnolliset Devisysin liukuestesuojat. 

Scandinavian Outdoorilla on muuten nyt nastakenkiä tarjouksessa ja XXL Sportilla myös, mutta siellä enää huonosti kokoja. 

Miten nuo pelkän kantapään peittävät liukuesteet riittävät? Tiedän, että ne on yhdessä VTT:n kanssa suunniteltu ja kaikkea, mutta minä ainakin ponnistan kävelyyni voimaa päkiällä. Onko tuollaisten kanssa sitten tassuteltava jotenkin eri tavalla kuin mitä yleensä tulisi käveltyä?

Vierailija
29/139 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo pelkän kantapään peittävät liukuesteet riittävät? Tiedän, että ne on yhdessä VTT:n kanssa suunniteltu ja kaikkea, mutta minä ainakin ponnistan kävelyyni voimaa päkiällä. Onko tuollaisten kanssa sitten tassuteltava jotenkin eri tavalla kuin mitä yleensä tulisi käveltyä?

En menisi niiden kanssa säännöllisesti millekään tunnin kuntolenkeille, mutta hyvillä ulkoilukengillä niillä menee normaalisti kävellen ja ongelmitta semmoiset parin kilometrin koiralenkit. 

Vierailija
30/139 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen. Kengät ovat rumat, mutta todella lämpimät ja käytännölliset. Meillä äiti suositteli niitä, ja olin alkuun hieman vastahakoinen, mutta hankittuani ko. poposet en ole katunut. Taloudessa on kolme koiraa, joiden kanssa lenkkeillessä nuo kengät ovat olleet kullanarvoiset tänäkin talvena, kun tiet ja polut ovat monin paikoin sileän jään peitossa. Omissa kengissäni on ns "älynastat" joiden pitäisi ilmeisesti kovalla lattialla vetäytyä sisäänpäin niin, ettei lattiaan jää kengistä jälkiä. Tuo ominaisuus ei kyllä ole toiminut, vaan eteisen lautalattiaan jäi rumia painaumia nastoista kerran sillä astellessani. Nykyään siis pompin matolta toiselle ulos lähtiessä, ettei lattia pilaannu enempää. Kaupassa tms hävettää raapiva ääni joka kengistä lähtee, mutta ulkona ne ovat todella hyvät! :)

Vierailija
31/139 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutamalla eurolla saa liukuesteet, jossa on nastat. Sopii kaikkiin kenkiin, helppo laittaa ja poistaa.

Voi kävellä jäällä aivan vapaasti, hyvä pito.

Niin mäkin ajattelin ennen. Kunnes kävely- ja juoksulenkeillä jalkani kipeytyivät todella pahasti noiden käytöstä. Ne kun eivät koskaan istu kunnolla kenkään, joten vääntävät jalkaa omituiseen asentoon ja puljaavat johonkin suuntaan aina.

On eri asia köpötellä postilaatikolle tai liiteriin muutaman metrin matka liukuesteillä kuin kävellä muutama kilometri joka päivä vaikka koiran kanssa. Ei kiitos koskaan enää.

Mulla on siis IceBugit olleet nyt reilun vuoden käytössä, enkä tule ikipäivänä vaihtamaan pois. Askel pitää etenkin juostessa aivan tautisesti ainakin meikäläisen käyttämällä päkiäaskelluksella. Fysiikan lakeja eivät kuitenkaan kumoa, eli äkkinäisissä sivuttaisliikkeissä nasta ei pureudu kunnolla jäähän, jos jalan kulma on epäedullinen. Kävellä voi likipitäen normaalisti, poislukien erittäin epätasaisesti jäätyneet alueet, mihin törmää joskus metsiköissä.

Niihin älynasta-horinoihin ei pidä kuitenkaan uskoa mitenkään raudanlujasti. En kävelisi parketilla tai muilla herkemmillä pinnoilla niillä. Ihan päätellen siitä, miten nastakengät tuntuvat purevan esimerkiksi meidän puiseen terassiin. Siksi kuljenkin aina sivuovesta.

No, mä kävelen 5 kertaa viikossa 2-3 tuntia.  Liukuesteet  on ollut ihan hyvät. Eivät lenksuile mihinkään päin.

Vierailija
32/139 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen aihe; jospa vihdoin hankkisin!

Vierailija
33/139 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahta en vaihda, toinen on Icebug ja toinen Känken.

Vierailija
34/139 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin juoksulenkiltä, mahtavat!

Vierailija
35/139 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Icebugejakin on monta eri mallia. Minulla on sellaiset Icebugin älynastajuoksulenkkarit. Ei kai ne kovin lämpimät ole.

Niitä voi käyttää vain, jos aikoo ulkoilla mutta ei asioida. Käyttö siis rajoittuu pelkkiin (kävely)lenkkeihin. Ei niillä kaupan lattiaa viitsi mennä raapimaan. Kotoa lähtiessäkin laitan ne jalkaan vasta ulko-ovella. Ulkona asfalttikohdissakin raikuu äänekkäästi  joka askel.

Tänä talvena olen käyttänyt kerran. Huomasin, että kenkä liukui jään päällä.

Eikö muilla ole kriittistä sanottavaa?

Vierailija
36/139 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neonvihreät, eivät hirveän hyvin sovi mustan villakangastakin kanssa... Nastat raapii lattiaa ja jäättömiä kohtia. Kai ne silti asiansa ajaa. Onhan ne liukkaalla paremmat kuin korkkarit tai sileäpohjaiset "Designed in Paris" talvikengät, mutta mielestäni kunnon maiharit ajavat saman asian ja ovat monipuolisemmat käyttää.

Vierailija
37/139 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät mutta huonosti tehdyt. Saumat sisäpuolelta purkautuivat heti. Reklamoin ja sain hyvitystä.

Vierailija
38/139 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen aihe, nostan esiin. Ostin viimetalvena polvilumpion sijoiltaanmenon jälkeen Icebugit. Ostin alesta ja eivät ihan ole mun tyyliä, mutta ai että kun on kiva ulkoilla! Ei tarvi pelätä tai jännittää kaikkia lihaksia joka askeleekla vsan pysyäkseen pystyssä, lapsi voi pitää huoletta kädestä kiinni, ottaa tukea - äiti ei varmana kaadu!

Nyt meinaan tilata jotkut kivemman malliset, icebugit kuitenkin.

..niin ja nämä mitä viimevuonna ostin ovat ihan priimakunnossa vieläkin, sisältä ja ulkoa, vaikka käytän niitä aina kun vähänkään lunta maassa ja joka paikassa - joo kaupoissa hävettää kun narskuu, mutta hei, kasvattaa luonnetta 😀. En uskalla askeltakaan ulkona ottaa ilman näitä. Monena talvena kaatunut, en ota riskejä enää.

Vierailija
39/139 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivalta ainakin näyttävät ja mukavilta jaloissa. Ostin juuri liukuestenastat, hyvin tuntuvat toimivan nekin.

Vierailija
40/139 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaiset perinteisen juoksulenkkarin malliset Icebugit. Rumia en noista saa oikein mitenkään. Samalta näyttävät kuin muutkin lenkkarit.

Ja pelkkää hyvää sanottavaa. Ovat mukavat, pito on huikea ja laatu hyvää. Kaiken lisäksi ovat vielä erittäin lämpimätkin.