Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

>>>Syyskeijujen alkuviikko>>>

26.12.2005 |

Aloitan uuden pinon.

Öttis

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi miinastiina, mut jos sun pisin kierto on ollu 33 päivää, niin sillonhan menkat alkoi kp 34, eli huominen vielä aikaa tädin tulla? Kun se päivähän muuttuu aina kp 1:ksi jona menkat alkaa.

Vierailija
42/114 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllähän minä ihan oikeasti tiedän, ettei tuo testi vielä kerro mitään, mutta koitan varmaan näin itseäni tsempata taas kerran tuloksettomaan kiertoon. Päätin aamulla testin tehdessäni, että nega tulee (tietenkin näillä päivillä) ja että sitten voisin vähän rauhoittua näiden oireiden ja kuumeilun kanssa...

Täällä minä nyt sitten rauhoitun =) Mutta plussaonnea kaikille keijuille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken koiria lenkittäessäni heräsin huomaamaan, että olen niin äkäinen, että voisin ohimennen tappaa jonkun viattoman ohikulkijan...Eli erittäin varma merkki meikäläisellä siitä, että täti on tulossa kylään...Täytyy kohta mennä vielä laskemaan tarkasti se väli, milloin tädin pitäisi tulla, jos on tullakseen.

Frodo: Minä sain toimen toukokuussa ja silloin loppui sitten äitiyslomakin. Jospa sitä kuitenkin ensi syksynä pääsisi jo äitiyslomalle taas jäämään = ).

Ei auta menettää toivoaan! Toivottavasti pian plussataan, niin voitaisiin sitten vaikka treffata, eikö?

Vierailija
44/114 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin sitä testauksen odottelua. Kyllähän minä muistan, että sillä eka kerrallakin 2,5 vuotta sitten testi poltteli kaapissa, mutta silloin en näin ahkerasti missään palstaillutkaan (plussatestin jälkeen kyllä senkin edestä...) ja testipäivän odottaminen onnistui ihan sujuvasti. Toisin on nyt, kun lukee muiden testailukuulumisia ja nykyään on näitä herkempiä testejäkin - voin olla varma, että jos testit huomenna tipahtavat postiluukusta niin polttelu alkaa, vaikka onkin liian aikaista. Onneksi lähdemme ylihuomenna matkaan viikonlopuksi, voin jättää testit kotiin odottamaan :)

Mitähän tällä oli tarkoituksena sanoa? Varmaan jotain sen tyylistä, että seura tekee kaltaisekseen :)

Vielä omaa napaa - olen nimittäin alkanut epäilemään raskautta tai vaihtoehtoisesti jotain ihme puutostilaa. Tässä joko todellisia tai kehiteltyjä oireita:

Kaksi - kolme päivää olen palellut ihan kroonisesti, mutta tautia ei ole pukannut päälle kuitenkaan.

Eilen aloin himoitsemaan hernekeittoa. Purkki sellaista. Tänään sain ja söin. Purkillisen. Tänään on vähän muutenkin syöty. Aamupalaksi lautasellinen täytekakkua. Sitten sitä hernekeittoa ja leipää sekä salmiakkia (älkää kysykö miten nuo sopivat yhteen). Jotain muutakin, koska muistikuvani mukaan käytin koko päivän syömiseen ennen kampaajalle lähtöä. Veljeni tuli hetkeksi vahtimaan lapsia, kinusin häneltä pizzaa ja luettelin paljonko olen tänään syönyt. Veli (sinkku, 25v.) vastasi, että sä olet raskaana. Kampaajalta palattua kokonainen tulinen täytepatonki, osa miehen patongista ja kaksi yhtä tulista ruisleipää. Voi herranjestas, lauantaina pitäisi mahtua uuteen iltapukuun. Ja pitänee vielä lisätä, että suklaa ei maistu, vaikken sitä ole joulupyhinä paljon syönytkään.

Kävin permanentissa. Ikinä ennen en ole mitenkään häiriintynyt siitä hajusta, mikä permanentin aikana kampaamossa leijuu. Nyt meinasi taju mennä.

Väsymystä ei voi laskea, koska olen aina väsynyt. Sen palelun lisäksi muuten posket hehkuu. Voi tosin johtua niistä tulisista leivistä...

Vierailija
45/114 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea Mallalle! Olikos muitakin plussanneita...luin koko pinon läpi ja pää vain humisee tyhjyyttään. Se kun on sama kesät talvet;)

Täällä meneillään kp20/28 eli ihan vielä ei piinailla. Mielikin on tällä hetkellä aika rauhallinen asian suhteen, tänään on se joka toinen päivä, jolloin en jaksa uskoa tärppiin heti ekasta kierrosta. Huomenna onkin sitten taas se joka toinen, jolloin olen Ihan Varma että ensi viikolla teen plussa-testin:p On tää vaan niin kummallista! Eräänä iltana sängyssä pyöriessäni muuten ajattelin, että jos aikaa ennen kuukatisten alkua (tai tietenkin mieluummin ei-alkua) kutsutaan piinailuksi, niin oviksen aikaa pitäisi kutsua vähintäänkin pikkupiinailuksi;)) Siis silloin kun yritetään bongailla raskautumisen kannalta parasta ajankohtaa pupuilla. Johan siitäkin saa stressin että onnistuttiinkohan sittenkään harrastamaan täsmäseksiä ja jos onnistuttiinkin, niin tärppäsiköhän. Puhumattakaan oireiden tarkkailusta! Lohduttaa etten ole ainoa, joka kuuntelee ja tarkkailee jokaikistä oman kropan inahdusta ja nipistystä...en myöskään taida olla ainoa joka mielellään tulkitsee ne kaikki nimenomaan alkavan raskauden merkeiksi;) Parasta olisi kun antaisi vaan asioiden mennä omalla painollaan, mutta te jos ketkä ymmärrätte että ei niin vain voi tehdä!!! Ihanaa, että on tällainen palsta jossa saa hyvällä omallatunnolla höpöillä tätä asiaa:)

Niinkuin sitäkin, että pitäisköhän varmuuden vuoksi tehdä testi ennen uuden vuoden juhlintaa...Tyhmäähän se on, sillä olen ymmärtänyt että tulokset voivat näyttää väärin suuntaan tai toiseen vaikka käyttäisikin tuota herkistäkin herkempää acon10:ä. Ja kp on mulla uudenvuodenaattona 24 eli ajatus taitaa olla aivan älytön....Mutta silti niin houkutteleva!

Joopa joo, huomenna on päivä uusi ja palaan tänne kertomaan mitä kaikkia mahdollisia raskausoireita mulla taas on. Tänäänhän niitä ei ole ollut, koska tänään en ole raskaana=)

Illanjatkoja kaikille,

-Lillis-

Vierailija
46/114 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sun teksti voisi olla yhtä hyvin mun, niin samaa rataa meidän ajatukset kulkee:)) Tosin mä en vielä ole testejä tilannut, vaikka kotitestien sivuilla olenkin jo käynyt:p Mutta jos tilaan, niin ne ovat jo luukusta tipahtaessaan tulikuumia, sillä pelkkä ajatuskin niistä polttelee. Kp:kin meillä melkein sama, joten ensi viikolla yhdessä jännätään! Voi kun...tiedät kyllä mitä:)))

Kaikille muillekin roppakaupalla ++++++++++++++++++++++++

-L-

Vierailija
47/114 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viisaat, jotka oviksien kanssa pelaatte ja kp:tä laskette:Auttakaa!

Eli toista kiertoa olen ilman pillereitä. Pillereiden kanssa meni niin, että söin 21 päivää ja menkat alkoi sitten25.päivä, kestäen neljä-viisi päivää. Nyt ilman pillereitä täti tuli kylään viisi päivää etuajassa. Eli täti oli kylässä viimeksi 6.12 alkaen. Oviksia en tunnista, joten auttakaa. Tädin pitäisi vissiin tulla heti alkuviikosta vai miten?

Vierailija
48/114 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mytty78: hyvät on ollu eväät ;) itsellä tänään aamupalana salmiakkia ja kahvia...ihan oli kohtuu sekotus sekin :) äsken alko tekemään mieli suolaa, joten ripottelin leivän päälle. Suolan puutosta varmaa ku on maha ollu sekasi jo kaksi päivää.

effica: jos kiertosi on sekaisin pillereiden takia ja et olekkaan ovuloinut? tai sitten sinulle on vasta tulossa. itselläni ovis oireili juuri niin että olin äkäinen ja oli ihan menkka oireet. Vai olitko se sinä joka puhui siitä, että olisi voinut tappaa jonku? menee jo nickit seksi :)

Vierailija
49/114 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaampa, että huomenna tulee täti punaisella ferrarillaan kylään... siis järkyttävät mennkakivut alkoi äsken :( No pääseepä tästäkin piinasta, mutta sit alkaa taas uusi oviksen bongailu ja oireiden kyttäys. Oikeesti mietityttää, että kauanko tätä jaksaa...

*argh*

näillä eväillä...painun nukkumaan ja odottelen tädin saapumista :(

Vierailija
50/114 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa niin koukussa tähän palstailuun, että huh huh. Onneksi pääsen huomenna töihin lepäämän kahdeksaksi tunniksi tästä touhusta = ).

Vierailija
51/114 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaan tähän nyt " raskausoireeni" selityksineen, tänäänhän on se " hyvä päivä" piinailussa:

*palelen -palelen aina lukuunottamatta edellisen raskauden loppuaikaa ja imetystä. Nyt kurkussa on kaktus eli todnäk flunssa tuloillaan:(

*joulun aikaan voin pahoin -lähipiirissä jylläsi vatsatauti:)

*outoja tuntemuksia vatsassa -kärsin lähestulkoon ummetuksesta pari päivää ja joulunahan tunnetusti syöminen vielä on mitä on;)

*ei tee mieli suklaata ym herkkuja (vaikka niitä on kotona) -jos ei muuta merkkaa, niin hyvä vaan, sillä olen toivoton syöppö.

*omituista tunnetta alavatsalla -ainahan naisen alapäässä oudolta tuntuu=) Se miltä, riippuu kierron vaiheesta.

*väsyttää aamusta iltaan -krooninen olotila pienen lapsen äidillä (joka kaiken lisäksi roikkuu vielä täällä tähän aikaan;)

Huomenna päivitän listani ja kaikki oireet ovatkin muuttuneet oikeiksi raskausoireiksi " huonon päivän" ansioista=))) Mutta nyt menen nukkumaan, jos vaikka viimeinen oire edes himpun verran helpottaisi.

-L-

Vierailija
52/114 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli oikein monta sivullista luettavaa kun näin myöhään tuun tänne taas norkoilemaan.

Effica: Jos tajusin mitään (joskus oon vähän hidas, eikä ihan joskuskaan vaan) sun kiertopäivistäsi, niin eikös sulla olis sitten 20 päivän mittanen kierto luomusti? Tai riippuu siitä, että kuinka monentena päivänä menkkojen alkamisesta otit ekan pillerin silloin kun vielä söit niitä? Jos otit ekan samana päivänä kun menkat alkoi, niin sitten 6.12. laskien kp20 olis ollut eilen 26.12. Menin jo itekin sekasin pähkäilyissäni, mutta eikös ne menkat kuitenkin täl viikolla kuuluis alkaa jos alkaa.

Omaa.. Ei ne lämmöt oo vieläkään koholla ei. Tänään oli tasan 36 ja alin siis tässä kierrossa 35,8 ja korkein taitaa olla 36,5. Vähän näyttää lämpökäyräni siltä, ettei mee ihan normien mukaan. Vaikka edelleen koitan ottaa sen huomioon etten oo mitannut kaikkia lämpöjä samaan aikaan. Noooooo.. Ehkä kaikki selviää kun vaan jaksais odottaa (odottamista).

Öitä -Jeanel-

Vierailija
53/114 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Juu, on tämä palstailu kyllä jokseenkin riippuvaiseksi tekevää ;)... Ainakin sitä edes hetkeksi kiinnittää paremmin huomiota itseensä, kroppaansa ja hyvinvointiinsa(?). Tuskin sitä kovin usein näin tulee tarkkailtua, joten ehkäpä se onkin toisaalta myös hyvä asia, vai mitä siskot? Saa edes raskaana ollessaan ja sitä odotusta odottaessaan kiinnittää huomion omaan oloonsa (.)!

Laitoin tuonne Säteisiinkin jo " valitusta" , kun mulla alkaa opiskelut jälleen tammikuussa, eikä kyllä nyt yhtään innostaisi ne aikaiseet aamut ja lasten hoitoonviemiset kiireessä... Täytyy pitää peukut, varpaat, tukka ja " joku muu juttu" ;) pystyssä, ettei tuota rumbaa tarvitsisi kuin kesään asti tehdä...

Mutta nyt kotihommat kutsuu, joten mukavaa keskiviikkopäivää Keijuset!

*himppu* kp20/31-33 (~32)

Vierailija
54/114 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

anzq79: pidän peukut pystyssä että ne menkkakivut onkin raskausoire (ainakin mulla oli näin ekassa raskaudessa, ja odottelin menkkoja yli viikon ennen kuin tajusin että testinkin voisi tehdä...)

effica: Mulla tuli kans täti kylään (ehkä) 6.12. ja ovuloin 20.12. eli kierto olisi tämän mukaan tasan 28 päivää. Toisaalta tuo 6.12. alkanut pari viirua sisältänyt tuhru oli niin niukka että en tiedä oliko ne oikeet menkat, ja ne sit alkoi taas 9.12. Meillä alkoi vauvaprojekti siis 30.11. hormonikierukan poistolla. Ovis oli kuitenkin 8 päivää sitten, ja kierroksi voisin ajatella olevan 25-28 pv. Täti saattaa tulla kylään kuitenkin 2.1. eli 2 viikkoa oviksesta.

Olen jo suunnitellut, että käytän aconin puolikkaan nyt lauantaina 31.12, jolloin on kp 25. Sitten mulle jää yksi kokonainen testi. Jos lauantain testi on nega, niin käytän puolet tästä jäljelle jääneestä testistä ensi viikon ti tai ke. Yksi puolikas jää sitten vielä varalle.

Meidän esikoinen on piirrellyt päiväkodissa kuvia, jossa on " äiti ja sillä vauva masussa" . Hän on jopa sanonut päiväkodissa, että meille syntyy vauva huhtikuussa. Tosin se taitaa olla mun sisko jolle se vauva syntyy, että meni vähän sukulaiset sekaisin ;) Tyttö vaan on aina niin kovasti halunnut meille vauvan! Emme ole kertoneet vauvaprojektista vielä kenellekään. Eikä ehkä kannattaisi testata vielä, ettei tulisi kiusausta hihkua plussasta kaikille tutuille. Minä kun en osaa pitää suutani kiinni! Missä vaiheessa tulevalle isosiskolle kannattaisi kertoa jos plussaa? Ettei vaan sana leviä, niin kuin vähän arvelisin...

Vierailija
55/114 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppa: Toivotaan, että ei ole menkkaoireita :) ei ainakaan vielä tätiä näkyny...HUH!

Tässä on nyt lähettävä auto viemään katsastukseen... inhottaa ku ite pitää viedä. En uskalla ajaa sitä sinne sisälle *noloo* Pakko pyytää niitä miehiä siellä ajamaan se. Toivottavasti tuo romu menee läpi. Mulla on yleensä tosi huono tsäkä noitten autojen kanssa.

Pitäkee peukut pystyssä että menee läpi... muuten kärsii viattomat ohikulkiat tänään ;)

-PMS:n riivaama anzq-

Vierailija
56/114 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

HImppu77: Mulla kans alkaa työt tammikuussa. Olemme miehen kanssa molemmat vuorotyössä, joten hoitopäiviä päiväkodissa meidän tytölle ei tule kuin vajaa 10kuussa. Siitä huolimatta jännitän kovasti koko rumbaa ja toivon, kuten sinä, ettei tätä tarttisi kauaa kestää, vaan saisi jäädä mahd.pian taas kotosalle =)

Effica: Mun ei o tointa, äippälomansijaisuus tiedos. En o ehtinyt olee valmistumisen jälkee ku vasta puoli vuotta työelämäs. Voishan sitä joskus vaikka treffata, toivotaan että plussataan!!!

Taitaa monella olla lupaavia oireita ilmassa ja monihan testaa vuoden vaihteen tienoilla! Jännää!!! Ei muuta kun peukut ja varpaat pystyyn!!!!

TE, JOILLA ON JO LAPSI/LAPSIA, KUINKA KAUAN KESTI, ENNENKUIN PLUSSASITTE? Meillä tärppäsi tämän esikkotytön kohdalla neljännestä kierrosta. Toivottavasti kävisi nyt yhtä hyvin, eikä tarvitsisi kauaa odottaa. Nyt tosin eka yrityskierto vasta menossa.

Pitkää pinnaa piinailijoille =)

-frodo ja nukkuva tyttö 1v 3kk-

Vierailija
57/114 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppa: mä olen miettinyt tota samaa, että jos tässä on jotain tulosta tullakseen, niin missä vaiheessa siitä puhuisi noille tuleville iso-sisaruksille... Toi mein neiti on kyllä sellanen ruuneperi, että puhuu ihan taatusti heti asiasta kaikille, jotka vaan sattuu omistaan korvat ;)! Niinpä mä (tai me miehen kanssa) päätettiin, että parempi olla sanomatta ennenkuin se on " turvallista" . Eli sitten kun on varmuus, että siellä masussa on elämää ja se siellä kaiken toivon mukaan pysyy.

frodo: meillä esikoinen sai alkunsa heti ekasta kierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen, siis luomumenkkoja ei silloin tullut. Tuo poju lähti tulemaan tokasta kierrosta pillereiden jälkeen. Silloin ne luomumenkat oli siis ensin.

Mä mietinkin just, että kun tulin esikoisesta raskaaksi (oli siis tyttö) niin noin viikkoa ennen kun menkkojen ois pitäny tulla, tuli rinnat TOSI kipeiksi! Näin jälkeenpäin olen ymmärtänyt, että se on voinut olla se hetki, kun alkio kiinnittyi. Pojasta ei ollut oireen oiretta, ei siis mitään. Silloin neiti oli 8kk.

Mutta näin taas täältä kotihommien lomasta!

*h*

Vierailija
58/114 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei taas,

minä täällä jo elättelin toiveita, että tärppäisi ekasta kierrosta niin kuin reilu vuosi sitten syntyneellä esikoisellakin kävi. Nimittäin aatonaattona sain tikkuun ihan selvän haamun, aattona vielä vähän selvemmän haamun, ja joulupäivänä sitten ei enää mitään. Höh! Ja täti sitten saapuikin kylään tapaninpäivänä. La olisi ollut ihan alkupäiviä syyskuulle. Koska kierto on ollut ihan mitä sattuu (nyt 29 pv, sitä edellinen 34, ja sitä edellinen 24...hakee näköjään kestoaan), niin vaikea sanoa, saisiko vielä uuden la:n ihan loppukuulle ; ). Nämä kolmet vasta olleet imetyksen jäljiltä. Näin suurilla heitoilla on vaikea tietää oviksista yms. Eli varmaan pitäisi vain nyt luovuttaa tarkkailu ja hommailla mahdollisimman ahkerasti ; )Odottelin tässä esikoisen jäljiltä, että oma olo kohentuisi jatkuvien yöheräilyjen ja muiden jälkeen. Nyt tuo esikoinen heräileekin enää vain kerran pari yössä, eli siinä mielessä jaksaisin raskautua vallan mainiosti- toivottavasti ei tarvitsisi enää odottaa pitkään, sillä kuumeilu on kova!

Tädin kyläilyn musertamana olen kohentanut oloa shoppailemalla alessa. Eilen oli miehelläkin vapaata, eli pääsin ihan itsekseni liikenteeseen. Ostin talvinilkkurit, yhden paidan, vähän alusvaatteita...ja minä hullu kävin hipeltämässä myös äitiysvaateosastolla...

t. Meku

Vierailija
59/114 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoisi, että päivät voi olla näin pitkiä. Tänään on kp 25/29-32 ja vielä viikko pitää siis kärvistellä ennen kuin testiä kannattaa uusia...

Kuten ehkä huomaatte, niin elättelen tänään taas suuria toiveita eilisestä negasta huolimatta, että sitä ihminen haluaa itseään kiusata, aina vaan uudelleen.

Mitäs Visakoivulle kuuluu? Joko alkaa olla kierto lopuillaan?

Vierailija
60/114 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain iloa tähänkin päivään =)

Kävin sitten ostamassa jo valmiiksi " perssrättejä" ... jotenkin vaan on tätifiilarit. Ajattelin kaupassa, että pitäisköhän ostaa paljon terveyssiteitä ja tuhlais rahansa niihin... ja sit täti ei tuliskaan ja olisin laittanut rahat turhaan siteisiin :) Vähän niinkuin yleensä tekee raskaustestin, niin seuraavana päivänä alkaa menkat :P

Kun esikoista tein se tärppäsi heti(siis siinä kuussa ei sekstailtu kun kerran) ja vielä keskeytetystä yhdynnästä :P JUU ja oli vieläpä vahinko. Eli näin saadaan heti lapset alulle, mutta jos alkaa lasta suunnittelemaan ja toivomaan, niin saa varmasti yrittää kuukausia ennen tärppiä :/

Jos vaikka alottais jonkun uuden harrastuksen, mitä ei voi raskaana ollessa harrastaa ja maksaakin maltaita... tärppää varmasti heti :D