SALILLA KÄVIJÄT: Paljon painoja jalkaprässissä?
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
että porukka nyt puhuu erilaisista jalkaprässeistä. Minä nimittäin olen todella satunnaisliikkuja, olen kokoluokkaa 162/55 ja teen jalkaprässillä 3x15 90 kilolla! Onko mulla jotkin salaiset megalihakset vai mitä?
Samalla linjalla mennään. Itse olen 160cm ja 53kg, salilla käynyt muutaman kk. Teen samanlaisilla painoilla ja myöskin tuommoista pitempää sarjaa. Luulisin olevan aika normisuoritus, kun ei edes ole hirmu lihaksikkaat jalat minulla. :)
mullq jalkaprässissä menii 90kg ite painan 57kg
Mitähän painoi porukka oikeen käyttää? Lasten painoi tai tekniikat aivan perseellään. 500kgx20kertaa enkä mä edes ole mikää isokokoinen kaveri
Mulla on 150kg enimmillään. 130-140 kg on 'normaali'
Vaakatasossa istuen 190-200 kg 3x10.
Välillä yhdellä jalalla vuorotellen 80kg 3x10.
Olen 173cm ja 70kg. Salilla käynyt nelisen vuotta.
Vähän ittellä on 45kg kelkan lisäks 95kg ja teen sillä sarjoja ja sekään ei oo ihan hirveesti
Ite oon M19, just alottanu treenaamisen (käyny 2 kertaa salilla koko elämäni aikana).
Mulla menee 4x12 120kg. Saa nähdä miten lähtee kehittymään.
Ennätys 240kg
Viimeks 140kg 20 toistoa kolme sarjaa.
Prässit eivät ole millään tavalla vertailukelpoisia.
2000 alussa treenasin salilla jossa 2 prässiä. Toisessa kelkka painoi 80kg toisessa 30kg.
Heawy prässissä riitti 160kg painoja 10 sarjaan. Rimpula prässiin sai latoa yli 300kg.
Nykyään teen 1 jalalla alaselän säästämiseksi
10*140kg. Tosin olen jo vanha mies ja käynyt salilla vasta vähän aikaa.
Ei nämä prässipainot ole vertailukelpoisia. On erilaisia prässejä ja kelkat on eri painoisia. Jotkut vähän nytkyttää jalkoja 500 kilolla ja tekee ”ennätyksiä”
Itse 173/80 ja olen nainen
Jalkaprässi jalat yläviistoon levypainoilla 160kg sarjapaino 3x10
Jalat suoraan eteenpäin 120 kg 3x15
Prässit on lämmittelyä varten. Kunnon kyykkyjä tangolla niin hyvä tulee👍
120kgtä olen nostellut 16-vuotiaasta asti. Potkuni murskaa sääriluita tai aiheuttaa vatsalaukun sisälle kuolettavia verenvuotoja.
Vierailija kirjoitti:
Ite oon M19, just alottanu treenaamisen (käyny 2 kertaa salilla koko elämäni aikana).
Mulla menee 4x12 120kg. Saa nähdä miten lähtee kehittymään.
Hyvin lähti kehittymään :D 4x10 188kg menee nyt. Eikä oo varmaan edes maksimit mulle mut laitteesta loppu painot kesken. Pitää vaihtaa prässiä ja alkaa ottamaan rauhassa koska voin nyt oikeasti rikkoa mun jalat jos teen tekniikan vahingossa väärin. Ei se aikasemmin pelottanut mut nyt ku kohta menee 200kg rikki nii kylhä se pistää miettimään ja varovaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
120kgtä olen nostellut 16-vuotiaasta asti. Potkuni murskaa sääriluita tai aiheuttaa vatsalaukun sisälle kuolettavia verenvuotoja.
Kuulostaa söpöltä :D
Itellä nyt 100 kg, 4 * 12. Aloitin 40 kg:sta
Kokeilinpa sitten itsekin eilen: - tiukka 12x300kg ( pelkät painot ). Ihan on tahdonkysymys, jos etukyykkyä olenkin tehnyt 1.5v. Jännä nähdä lähteekö kunto nousuun.
Jalkaprässissä on turha tuijotella kiloja.
Teen prässissä, jossa jalat ovat ylhäällä. Tällä hetkellä treenaan siten, että teen 3 sarjaa ja nostan painomäärää 10 kilolla jokaiseen sarjaan. Eli näin:
- 10 toistoa 120 kg
- 10 toistoa 130 kg
- 10 toistoa 140 kg
Välillä treenaan kaikki sarjat yhdellä painolla. Viimeksi kilomäärä oli 120kg.
Mulla painomäärät ovat 20 kg pienemmät, jos teen vaakatasossa prässissä.
t. N22