SALILLA KÄVIJÄT: Paljon painoja jalkaprässissä?
Mulla 60kg, onko se paljon vai vähän...?
Kommentit (159)
Hyvällä prässillä menee 180-210 kg, n. 15 toistoja 3 sarjaa.
Huonolla, mikä on meidän salilla, menee vain n. 125-150kg.
Prässeissä todellakin on eroja, mitä pystympi jalka-asento, sen isommat painot voi laittaa.
Ja kyllä, olen normaalipainoinen nainen.
Prässeissä todellakin on eroja, mitä pystympi jalka-asento, sen isommat painot voi laittaa.
niillä painoilla kuin kyykyssä...
En hae salilta niinkään voimaa, vaan laihtumista ja lihaskuntoa ja sitä kautta kai pohjimmiltaan ulkonäköä...
Olen vasta aloittanut salilla, joten en oikein tiedä mitä siellä kannattaisi tehdä. Mun ongelmana on kardio, vihaan kaikkea hikiliikuntaa mutta noista lihaskuntoharjoituksista ja -laitteista tykkään kovasti.
AP
Useat naiset ovat käsittäneet asiat väärin, että ovat vaan kiinteyttämässä ja lihaskuntoa, mutta voimaa ja kokoa ei kaivata lihaksiin. Kuntosaliharjoittelu auttaa kaikkiin mainittuihin vain, jos sen avulla lihakset kasvaa, mikä tarkoittaa että ne tulevat parempaan kuntoon ja saavat voimaa. Kun lihas kasvaa ja tulee paremmin esiin, näyttää vartalo kiinteämmältä. Etenkin jos ei samaan tahtiin kasvata vain rasvamassaa. Mistä tullaankin siihen kiperään kysykseen, että lihasmassan kasvaessa ja kiinteytyessä tulee rasvaakin lisää. Rasvan polttaminen on sitten toinen vaihde keholle, silloin ei lihasta ole oikein mahdollista kasvattaa.
Jos tekee köykäisiä ja / tai pitkiä sarjoja, niin hyötyä ei hommasta ole. Ei pala rasva, ei kasva lihas, ei tule voimaa, ei tule kuntoa. Tai no auttaahan se samaan tapaan kuin löntystelylenkkeily.
Eli ap, olisi hyvä, että teet vaikka 8-10 sarjoja jaksamisesi äärirajoilla x 3 vaika pari kertaa viikossa. Viimeisen sarjan jos vielä vedät raskaammilla, niin johan alkaa tapahtumaan.
Tämän verran olen itse oppinut tähän mennessä. Jossain kohden saatan olla väärässäkin, kertokaa ihmeessä!
Kyykyssä olen kyllä huono, menee vain 65kg vapaalla, smithissä enemmän mutta sitä en nykyään tee.
aikalailla vaakatasossa oleva liikesuunta.
teen hyvän lämmittelyn (yleensä spinning 45 min) jälkeen 3x10 sarjat tällä hetkellä 80-90 kg (riippuen sen hetkisestä olosta). Aloitin 50 kg:lla ja 2 kk:ssa olen tuohon painomäärään edennyt. Nyt viimeiset viikot ei enää niin suurta kehitystä... kohta kyllä kokeilen jo satkulla.
On tosi tiukka setti ja niin pitää ollakin isoilla lihaksilla, kun painoa pudotan ja hyvin on ruokavalion kanssa tehonnut.
kuinka syvään? Normi kyykky onkin OIKEASTI vaikeampi, paljon vaikeampi kuin Smith. Pitää pitää keskivartalo kuosissa...Jos on vielä pitkät jalat on hankalampi kyykätä, etenkin jos menee syvään.Kyykyssä olen kyllä huono, menee vain 65kg vapaalla, smithissä enemmän mutta sitä en nykyään tee.
Itse aloitin 90 kilosta kun eka kerran kävin. Silloin en oikein edes tiennyt salihommista mitään. Veivasin samaa painoa ja samoja määriä koko ajan.
Nyt painot vaihtelee sarjan mukaan 140kg on lyhyemmissä sarjoissa. Pidemmissä saatan jopa tiputtaa painot 70kg.
Paitsi, että jalkaprässiä en yleensäkään enää kovin paljoa tee. Muihin liikuntaharrastuksiin sopii kyykyt paljon paremmin.
60kg ap on hyvä aloitus. Sulla on voimaa jaloissa.
Mä teen sadalla kilolla 4 x 10 sarjat. Aloitin treenaamisen 70 kilolla, ja kasvatin painoa viidellä kilolla joka viikko. Oma tuntemus on tietty olennaista, eli jos haluat voimaa, niin prässiä heiluttelemalla sitä ei tule.
😂oon kans miettiny mitkä salamegalihakset mulla on ku oon 17v tyttö ja mener 140kg suht koht kevyee vielä
Oma ennätys tuli just äsken rikottua eli 340kg tuli prässättyä. Omat alotuspainot jalkaprässissä on 200kg ja 10-20toistoa. Siitä sitte ylöspäin niin paljon ku jaksaa. :) ja olen siis 19v. nuori mies :)
Aloitin lokakuulla ja silloin nousi 4 x 10 sarjoissa 250 kg ja nyt nousee sama sarjamäärä ja tangossa on 360 kg ja lisäksi noin 30 krt lyhyttä nopeaa punnerrusta, jotta hieman tuntuu- enemmänkin nousisi, mutta tankoon ei mahdu lisäkiekkoja- näillä mennään ja jerkkua löytyy!
80kg :D, mut polvien kanssa pitää olla varovainen. Pikkuhiljaa nostelen painoja.
Vaakaprässissä uskaltaisin laittaa max 90kg, tiedän et menis enemmänkin mutta luultavasti polvi sanois sopimuksen irti. Polvivaivojen takia en käytä k.o. laitetta, kyykkään ja teen maastavetoa.
Juuri niin, ei kannata vertailla. Itse teen 30 kilolla 2x30, mutta teen nopeat sarjat, sillä mulla ei ole tavoitteena kasvattaa lihaksia, vaan tämä on liikkuvuusharjoitus.
19v tytteli,63kg oma paino tällä hetkellä, 170kg 4x8 oon joskus ottanu et enemmä varmaan menis nytten. mut oonha mä about vuoden käynykki et siinä on kerenny sitä veivaamaanki
^ ja toi on siis takareisille. etureisille tehny vähemmän et siinä menis ehkä 140kg joku 4x6.
Jos teet todella puhtaasti ja hitaasti, niin 60 kg voi olla ihan hyvä paino, vaikka saisitkin tehtyä muutaman muutaman sentin nykytyksen 300 kilolla.
En taaskaan jaksa lukea koko ketjua, mutta eka sivun perusteella, mitä ihmettä?! :D
Olen 154cm pitkä nainen, painan 58kg. Jalkaprässissä nostan jotain 150-200, riippuu minkälaista sarjaan teen.
Nyt naiset, kunnolla niitä painoja! Jos jalkaprässiin laittaa vähemmän painoa kuin mitä itse painat, se on sama ku menisit kyykkyyn ja joku auttais sut ylös.
Viistossa jalkaprässissä pystytään nostamaan valtavia painoja verrattuna muihin harjoitteisiin. Erityyppisten jalkaprässien tulokset eivät ole keskenään vertailukelpoisia