SALILLA KÄVIJÄT: Paljon painoja jalkaprässissä?
Kommentit (159)
että porukka nyt puhuu erilaisista jalkaprässeistä. Minä nimittäin olen todella satunnaisliikkuja, olen kokoluokkaa 162/55 ja teen jalkaprässillä 3x15 90 kilolla! Onko mulla jotkin salaiset megalihakset vai mitä?
päivästä riippuen nostan joko kaikki 100kg tai ensimmäinen 80kg, toinen 100kg ja kolmas 120 kg. 120 kg on jo sellainen, että musta lähtee ääni kun nostan, satasen painoillakin sarjan vikat pari vaati vähän ärinää.
Teen prässissä, jossa maataan selällään ja nostetaan ylöspäin, ne muut tuntuvat hassulta.
mallista; kelkat painavat eri määriä ja työskentely kulma eri. Ei voi vertailla eri prässien välillä.
Jos ap aiot laihtua, on sinun treenattava nimenomaan isoilla painoilla ja 3-4 sarjaa, joissa 8-12 toistoa.
Jos työnnän suoraan eteenpäin siis vaakatasossa, niin 70-80kg. Jos 45 asteen kulmassa "ylöspäin", niin 120-130 kg. Vuosia käynyt salilla. Ei mitään isoja näkyviä lihaksia, vaan normi liikkujan vartalo. Itse painan n. 65 kg. Hyvä aloituspaino voisi olla oma paino.
Ei kannata vertailla muihin, riippuu niin monesta asiasta.
jos ei ole just sama jalkaprässsi laite.
Jos tehdään vapailla painoilla esim. hauiskääntöä tai vipunostoja tms. niin sitten voi vertailla kuka jaksaa eniten kun 7 kg puntti painaa 7kg joka paikassa.
Oma maksimini on 400kg... tämän lajin kanssa kannattaa kuitenkin olla vaovainen. Polvinivelet tkkäävät huonoa.
pystyprässi, prässään syvälle. Sarjat 3-5*12 kpl
Nyt sitten vähentänyt ensin painoja ja sitten koko saleilua. Työnnän ylös ja eteen.
Vaakatason prässissä 120kg. Harvemmin pystyllä edes teen, se asento on jotenkin todella vammainen.
Itse muuten aloitin aikanaan ylipainoisena salitreenit ja silloin ohjaaja sanoi että aloituspainon tuossa vaakaprässissä pitäisi olla oman painon verran. Aloitin siis silloin 95kg:lla eikä edes tuntunut pahalle. Oman painon verran siis pitäisi pystyä työntelemään ihan kevyesti, jalat kun kantaa joka tapauksessa sen verran painoa.
Jooo, vanha ketju, mutta ei tämä aihe vanhene mihinkään.
Viimeksi tein 5*5 195 kg.
Taisi olla oma ennätys.
Prässi on huono liike, kyykky on paljon parempi. Jos kyykkää, ei tarvitse prässiä mihinkään. Mutta joo, 130 kg:lla olen prässännyt ennen kuin tajusin siirtyä vain kyykkäämään. Oma paino 54 kg oli tuolloin. Prässissä siis rikkoo herkemmin polvet kuin kyykyssä, joka on myös monipuolisempi liike ja tehokkain kankuille.
90kg 3x10
70kg 3x15
ja itse olen 56kg treenaaja :)
Höpö höpö ettei prässiä tarvi mihinkään. Mä kyykkään myös mutta prässi tuo välillä hyvää vaihtelua, ei tarvi olla niin mustavalkoinen.
T: edellinen vastaaja
4x15 190kg
en sitten tiedä mikä on kun ei sitä ikää vielä niin älyttömästi ole
180 kg
parhaimmillaan noussu 230. sarjat 3-4x8-12
Mun tyttö 12v työntää jaloilla 68kg
Mun mielestä kuulostaa aika vähäisiltä nuo painot, siis 20-60kg. Prässissähän olisi hyvä voida prässätä ainakin oman painonsa verran. Prässään 18 x 180 kg, kolme sarjaa, jotta jalkojen eri lihasryhmät saa harjoitteen. Tosin oon 170cm ja painan 80kg. Joten jo oman painon vuoksi pitää prässätä isommilla kiloilla. Ja painosta huolimatta en oo aivan tavaton sotanorsu. Läskiäkin löytyy mutta lihasta on paljon, varsinkin jaloissa... Oon varmaan mallia "sankojalka" :D
t. N21
En hae salilta niinkään voimaa, vaan laihtumista ja lihaskuntoa ja sitä kautta kai pohjimmiltaan ulkonäköä...
Olen vasta aloittanut salilla, joten en oikein tiedä mitä siellä kannattaisi tehdä. Mun ongelmana on kardio, vihaan kaikkea hikiliikuntaa mutta noista lihaskuntoharjoituksista ja -laitteista tykkään kovasti.
AP