SALILLA KÄVIJÄT: Paljon painoja jalkaprässissä?
Mulla 60kg, onko se paljon vai vähän...?
Kommentit (159)
Vaan 40 kg, teen tälläisia polvia rasittavia liikkeitä tosin harvoin, polvet ei kestä. Mutta silloin kun teen, teen 4x10
Maksimi jolla olen kokeillut on 260kg mutten yleensä niin isoilla tee. Tänään esim pudotussarjoja failureen asti lähtien 160kg:sta.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:00"]Vaan 40 kg, teen tälläisia polvia rasittavia liikkeitä tosin harvoin, polvet ei kestä. Mutta silloin kun teen, teen 4x10
[/quote] ja lisäyksenä olen 21v nainen ja olen käynyt salilla pian vuoden
N18, salilla 1.5 v takana ja vinoprässiä 150 kg 5x8 esimerkiksi. Paremminkin tietysti voisi, mutta 62 elopainolla tuo on kai jo melko hyvin :)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 17:33"]N18, salilla 1.5 v takana ja vinoprässiä 150 kg 5x8 esimerkiksi. Paremminkin tietysti voisi, mutta 62 elopainolla tuo on kai jo melko hyvin :)
[/quote]
Ja teen siis syvään ja leveällä, harvoin tulee tehtyä kapealla!
Parhaimmillaan olen saanut ykkösmaksimina 200kg + kelkka eli noin 250kg
T:N21
4x6x480kg aikoinaan. Verisuonet katkeili silmissä ja verenpurkaumia naamassa. Perussettiä siis
N35v 10x170 vasta aloittanut jalkaprässin. Oma paino hiukan yli 100kg.
Onko se ees jalkaprässi, missä istutaan normisti ja työnnetään niinku itteä / istuinkelkkaa taaksepäin? Meidän salilla (Fitness24seven) on vain se, ja jotenki se on ihan rimpula. Kaikki vielä tekee siinä erilailla (jalat eri kohdissa jne..).
Pystyprässillä (?), kaksi kertaa oman painon verran on aluksi ihan hyvä tavoite. Jos siis painat vaikka 60kg, 120kg on ihan ok tavoitteeksi.
Itellä pystyyn 120 ja kelkka. 3x12 toistoa. n22. Monet kaverit tekee vastaavaa 20-50 kilolla että kai tämä ihan hyvin on? 130 alkaa jo nostaa hikikarpalot pintaan ja oikeasti hengästyttää.
Osa naisista laittaa 20 kiloa, enemmän treenanneet enemmän, mun isokokoinen mieheni laittaa 90->kg. Kaipa 60 on naiselle ihan ok.
Mä teen sadalla kilolla 4 x 10 sarjat. Aloitin treenaamisen 70 kilolla, ja kasvatin painoa viidellä kilolla joka viikko. Oma tuntemus on tietty olennaista, eli jos haluat voimaa, niin prässiä heiluttelemalla sitä ei tule.
tiedä, mikä on paljon tai vähän. Itse aloitin reilulla 53 kilolla, nykyisin menee 77 kg. Teen 3x15 sarjaa.
Ite olen käyny nyt salilla 2kk 3krt/vkossa,ja olen nyt nostanu jalkaprässin painon 40kg...Musta tuntuu että se on jo paljon,ainaki mulle :D mutta olenki alkanu ihan nollasta tän kuntoilun :)
Käytätkö sellaista jalkaprässiä, jossa istutaan jalat suoraan eteenpäin vai jossa puoliksi maataan jalat ylöspäin vai veivaatko tangolla seisten??
Vaikuttaa painojen määrään aika tavalla..
3x13 sarjalla meni viimeksi 93kg
N38