Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettitreffeistä: Onko miehillä epärealistiset odotukset naisten ulkonäöstä?

Vierailija
24.08.2010 |

Minulla ollut nyt muutaman viikon ilmoitus treffipalstalla. Ilmoitus on kuvaton, mutta olen lähettänyt kuvan sitä pyydettäessä.

Tähän mennessä lähes aina on käynyt niin, että kirjoittelemme yhteyttä ottaneen miehen kanssa pitkiä viestejä n. viikon verran. Mies ihastelee, miten samantyyppisistä asioista ollaan kiinnostuneita, elämänarvot, tulevaisuuden haaveet jne. tuntuu osuvan yksiin.

Sitten mies pyytää kuvaani ja lähetän sen. Ja sitten ei kuulu enää mitään. Tai tulee vaan "Et ollutkaan ihan mitä etsin, heippa"-tyylinen viesti heti kuvan perään.

Yhdelle miehelle laitoin kuvani sähköpostilla, kun chattailimme. Hän ilmoitti heti menevänsä jännittyneenä katsomaan kuvaani - ja kirjautui viiden minuutin päästä enää mitään kommentoimatta ulos chatista.

Kun miehestä ei pariin päivään kuulunut, vaikka näin hänen notkuvan treffipalstalla, laitoin ihmettelevän viestin. Mies ilmoitti vaan tavanneensa "sen oikean" - mutta silti roikkuu edelleen treffipalstalle kirjautuneena lähes aina, kun käyn kurkkaamassa viestejäni.

No, nyt sitten yksi mies sopi kanssani treffit ennen kuvani näkemistä. Kirjoitteli sitä ennen pitkät pätkät. Kun hän oli saanut kuvani, tuli viestiksi vaan "Nähdään sitten silloin siellä ja siellä, on nyt kiire, moi." Ei mitään vastannut muutamaan kysymykseeni tai mitenkään kommentoinut kuvaa.

Olisihan kohteliasta laittaa vaikka "oli ihan kiva kuva" tai edes "kiitos kuvasta" tai jotain neutraalia. Nyt tuntuu, että tuokin mies tapaa minut vain, koska tuli jo kerran sovittua eikä herrasmiehenä kehtaa perua. Jos hän oikeasti olisi kiinnostunut, olisi varmaan edes muutaman sanan kirjoittanut, aiemmin kun viestit olivat pitkiä.

Kukaan näistä miehistä ei itse ole ollut mikään adonis tai ulkonäöllisesti mikään unelmien prinssi. Joku on ollut pullea, joku langanlaiha ruipelo, jollain jo orastava kalju, joku lyhyt (mikä ei minua haittaa, kun olen itsekin lyhyt). Mutta silti tuntuu, että tällainen tavallisen näköinen nainen ei kelpaa.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itämaista tanssia (saa sinne miehetkin tulla, eipä ole näkynyt), uimista, toimintaa yhdessä yhdistyksessä jossa ehkä 1% miehiä, kulttuuririentoja.

Tuntuu, että olen koko ajan menossa. Konserttitalon aulassa, metsäpolulla tai teatterin lämpiössä ei vaan jostain syystä törmää vapaisiin, oman ikäisiin miehiin.

Vierailija
62/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on niitä tavallisia miehiä? Yksi hyvännäköinen ystäväni, joka on mallin mitoissa, on valitettut myös, että miehet kuvittelee itsestään vaikka mitä. Häntä 10-20 senttiä lyhyemmät, yli 10 vuotta vanhemmat miehet kuvittelevat, että nuori, pitkä, kaunis, korkeakoulutettu nainen jostain syystä ihastuisi juuri heihin. No, en ota kantaa tuohon. Ystäväni kun on vuosi toisensa jälkeen sinkku eikä kukaan kelpaa. Minulle kelpaisi ihan tavallinen mies. Riittää, kun huolehtii hygieniastaan, ei jämähdä sohvalle, omaa jonkinlaista kiinnostusta ympäröivään maailmaan ja käy töissä. Ei tarvi olla laiha eikä lihaksikas ja kaljukin kelpaa. Kunhan on ystävällinen ja symppis eikä skitsoile turhia. ap

Suurin osa sun ikäluokan "tavallisista miehistä" on tässä vaiheessa jo vakaassa parisuhteessa ja todennäköisesti myös isiä lapsilleen. Markkinat ovat siis aika olemattomat, mutta toivoa silti vielä on! Älä ap lannistu!

Sun vaan täytyy nähdä hieman enemmän vaivaa kun kysyntä ylittää tarjonnan näinkin merkittävästi. Elämme pinnallisia aikoja, mutta syvällä sisimässään jokainen lopulta etsii sitä "ihanaa ihmistä", jolloin myös ulkonäkö lopulta on vain pikkujuttu. Alussa ulkonäkö silti käytännössä aina on se tärkein tekijä, joka saa mielenkiinnon heräämään. Tämähän nyt on jo ihan perus-biologiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

srk:n kerhojen kanssa: ei löydy MITÄÄN järkevää toimintaa 20-45-vuotiaille, vaan tuo actioni pitää etsiä herätysliikkeistä. Niissäkin taas on usein hyvin suuri osa (jopa 40-50%) mielenterveyspotilaita.

Vierailija
64/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parilla kaverilla on kanssa kokemusta näistä miehistä, joille siisti, perusnätti nainen ei riitä. (tämä siis ihan objektiivinen arvio näistä ystävistä) Itse ovat ties mitä akne-ruipelo-plösöjä ja silti kuvaavat itsensä sporttiseksi ja komeaksi.

Vierailija
65/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vapaita miehiä. Ainakaan potentiaalisia.

Yhdelle tosin tuli juuri ero ja ap tietää, että hän oli apstä kiinnostunut silloin, kun ap vielä seurusteli tämän eronneen miehen ystävän kanssa. Ja tämä eronnut mies otti yhteyttä ap:seen eron jälkeen. Mutta ap ei halua syödä kuormasta ja mies on liian kaveri jotta voisi ajatella häntä romanttisesti.

Toinen apn tuttavapiirissä oleva vapaa mies oli lupaava ja ap tapaili miestä puolen vuoden ajan. Mutta: mies ei halunnut edes nukkua samassa huoneessa eikä välittänyt seksistä. Ja lisäksi mies skitsosi ihan kummallisista asioista - kuten siitä, jos ap kaatoi vedenkeittimestä haalenneen vedes pois ja otti hanasta uutta vettä keittääkseen. Alkoi miehen mielenterveys huolestuttaa.

Vierailija
66/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiseni harrastaa myös ko. tanssia, mutta itse en osaa tanssia. Ei haittaa suhdetta, on pikantti eksoottinen lisä hänessä. Uimisen paristakaan hankala olisi löytää, siellä mennään niin omaa rataa tai lasten kanssa ei ehdi muita katsoa. Yhdistyksen piiristä ehkä tai kulttuurin parista voisit yrittää. Teatterin tekijöissä paljon miehiä, konserteissa samoin. Sinuna menisin syvemmälle tekemään/harrastamaan kulttuuria ja sieltä sitten se mies. Tai treffit kulttuuritapahtumaan ja karsinta siellä.T:eräsmies

Vierailija
67/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mies skitsosi ihan kummallisista asioista - kuten siitä, jos ap kaatoi vedenkeittimestä haalenneen vedes pois ja otti hanasta uutta vettä keittääkseen. Alkoi miehen mielenterveys huolestuttaa."

Skitsoja kannataa lähteä heti karkuun. Asiat vaan mutkistuu heidän kanssaan. Itse en vettä säilö pitkään, se liuottaa keittimen sisäputkia.

Vierailija
68/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tuo actioni pitää etsiä herätysliikkeistä. Niissäkin taas on usein hyvin suuri osa (jopa 40-50%) mielenterveyspotilaita.

Ihna totta? :D

Ap:n ystävällä ainakin on se perusongelma, joka on niasten sinkuuden suurin syy: tähdätän omaa markkina-arvoa ylemmäs, ja oman tasoinen tai korkeampi ei kiinnosta. Ja kun niitä tähtääjiä on enemmän kuin saaliita, osa naisista jää ilman. Sinänsä lähes jokainen nainen saa seuraa baarista tai netistä, jos ei ole turhan ronkeli. Tämä on perusero miehiin nähden.

Googlettakaapa Googlen keskusteluryhmistä markkina-arvoteoria, siitä on hyvä lähteä analysoimaan.

Enkä mitenkään paheksu naisia, joille tavis ei kelpaa. Jos himottaa saada suklaata, ei siihen kaurapuuro auta, vaikka nälän veisikin. Samalla tavalla jos haluaa ihmissuhteeseen kiinostavan, komean ja hyvätuloisen miehen kanssa, panosuhde tylsän, plösön finninaaman kanssa ei tyydytä tätä tarvetta.

Vierailija
69/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen nimittäin melkoisen hyvä catch mielestäni kaikin puolin, olen älykäs, sivistynyt, korkeakoulutettu mies - ulkonäöllisesti olen aivan tavallinen. Olen match.comissa, ja olen päässyt kolmille treffeille viiden kuukauden aikan - ja keskustelu todellakin katkeaa kuin veitsellä leikaten siihen, että laitan kuvani.

Olen kertonut tästä täällä aiemminkin.

Nettideittailu on todellakin aivan omituista. Samaan aikaan olen saanut aivan normaalin tahtiin seuraa ravintolasta, jos olen sellaisiin vaivautunut - vaan kun ei ole aikaa, eikä intoa.

Vierailija
70/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en olekaan kokeillut. Sinne kai sitten ilmoitus seuraavaksi. Ärsyttää vain se, että on niin kaupallisen oloinen palvelu.

Vierailija
71/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein viihdy niissä. Silloinkin, kun olen ollut, niin minusta lähestymistä yleensä yrittävät miehet, jotka etsivät seksisuhdetta siksi illaksi. En harrasta yhden yön suhteita - eikä kiinnosta kyllä tavatakaan sellaista miestä, joka etsii seksiseuraa baareista.

Vierailija
72/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä tapauksessa mies lähetti kuvan ensin. Oli useamman vuoden vanhempi kuin mitä profiilissani etsin, mutta kyseli vastauksessaan, kävisikö tällainen poikamainen nelikymppinen.

Kuvassa ei kyllä ollut poikamaisuudesta tietoakaan. Mies oli laiha - mutta väärällä tavalla, oikeastaan ihan tikku. Hiukset ja parta jo ihan harmaat ja hiusraja alkanut jo vetäytyä. Sellainen pikku-ukkeli.

Ja sitten totesi minun kuvastani, että voidaanhan me tavata, mutta et oikein sytyttänyt. Ketäköhän hän kuvittelee sytyttävänsä...

Vierailija
73/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen/miehen tulee olla tavallinen (normaali täyspäinen ja turvallinen), toisaalta hänessä pitää olla ainakin lupaus jännittävyydestä, mahdollisuus lähteä Nepaliin reissuamaan tai osata jotain erikoista siaa ja sillä saada mainetta ja kunniaa.

Vierailija
74/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme kokeen yhdessä erään ystäväni kanssa. Hän tekee sivutöitä mallina. Otimme yhden hänen alusvaateposeerauskuvansa ja lähetimme sen kuvaa pyytäneille miehille treffipalvelussa.

Kuvassa oli ystäväni, mutta valokuvaaja oli käsitellyt hänet kuvassa lähes tunnistamattomaksi: ihon sävyä oli muutettu, samoin hiusten sävyä, näppyjä otsasta oli käsitelty pois, poskistakin vähän muutettu kuvaa.

Oikeasti, sellaiset ihan tavalliset suomalaiset miehet, alkoivat suoltaa kuvan näkemisen jälkeen sellaista hunajatekstiä että ei ollut totta. Olivat suurinpiirtein muuttamassa tämän kuvitteellisen prinsessan luokse asumaan. Hän oli heidän "unelmatyttönsä", kuten yksikin kirjoitti: "olen aina unelmoinut juuri sinunlaisestasi naisesta". No niin varmaan.

Ja nämä tavalliset, kaljuuntuvat, pulleahkot, lyhyenlännät miehet olivat ihan varmoja, että he olisivat unelmien miehiä tälle kuvan naiselle.

Eli sitä ne miehet sieltä netistä etsii. Alusvaatekuvaston kuvitelmanaista.

Vierailija
75/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme kokeen yhdessä erään ystäväni kanssa. Hän tekee sivutöitä mallina. Otimme yhden hänen alusvaateposeerauskuvansa ja lähetimme sen kuvaa pyytäneille miehille treffipalvelussa. Kuvassa oli ystäväni, mutta valokuvaaja oli käsitellyt hänet kuvassa lähes tunnistamattomaksi: ihon sävyä oli muutettu, samoin hiusten sävyä, näppyjä otsasta oli käsitelty pois, poskistakin vähän muutettu kuvaa. Oikeasti, sellaiset ihan tavalliset suomalaiset miehet, alkoivat suoltaa kuvan näkemisen jälkeen sellaista hunajatekstiä että ei ollut totta. Olivat suurinpiirtein muuttamassa tämän kuvitteellisen prinsessan luokse asumaan. Hän oli heidän "unelmatyttönsä", kuten yksikin kirjoitti: "olen aina unelmoinut juuri sinunlaisestasi naisesta". No niin varmaan. Ja nämä tavalliset, kaljuuntuvat, pulleahkot, lyhyenlännät miehet olivat ihan varmoja, että he olisivat unelmien miehiä tälle kuvan naiselle. Eli sitä ne miehet sieltä netistä etsii. Alusvaatekuvaston kuvitelmanaista.

Näin se taitaa mennä. Netti on kuin joku äärimmäisen ihannekumppanin metsästysareena, jossa ei olla valmiita (niin kuin oikeassa elämässä ehkä oltaisiin) tinkimään tavoitteista.

Se mikä oikeassa elämässä ja face-to-face kohdattuna on nättiä ja mukiinmenevää, ei ole sitä välttämättä netissä. Siellä käy vaan paras huolimatta siitä, sijoittuuko itse samaan luokkaan kuin potentiaalinen kumppani.

Lisäksi eräs nettitreffailun alitajuinen ennakko-oletus on se, että tässä tyypissähän voi olla jotakin outoa, kun se ei ole onnistunut löytämään kumppania netin ulkopuolelta. Tämä koskee erityisesti miesten ajatuksia naisista, joille oletetaan olevan helppoa löytää seuraa netin ulkopuolelta ("naisethan saa halutessaan aina") jos nyt ei ole ihan kauhea huonekasvi.

Vierailija
76/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakisuhdetta niin jotain outoa täytyy olla.

Vierailija
77/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen 10 vuoden suhde päättyi miehen sekoiluun nettitreffipalstoilta löytämiensä naisten kanssa. Ja siihen, että miestä kiinnosti nettiseksi enemmän kuin oikea. Eikä halunnut lapsia.

Vierailija
78/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänsä naista vuosien ja vuosien ajan. Mutulla veikkaisin, että naiset kyllästyvät hieman nopeammin, jos sitä prinssiä (tai edes sammakkoa)

ei löydykään.

Näin se taitaa mennä. Netti on kuin joku äärimmäisen ihannekumppanin metsästysareena, jossa ei olla valmiita (niin kuin oikeassa elämässä ehkä oltaisiin) tinkimään tavoitteista.

Se mikä oikeassa elämässä ja face-to-face kohdattuna on nättiä ja mukiinmenevää, ei ole sitä välttämättä netissä. Siellä käy vaan paras huolimatta siitä, sijoittuuko itse samaan luokkaan kuin potentiaalinen kumppani.

Vierailija
79/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroit että harrastat itämaista tanssia, miehet varmaan luulee että olet joku seksikäs napatanssija ja sitten pettyvät. ei ne tiedä että kurssiesitteessä lukee että itämainen tanssi sopii kaiken kokoisille ja erityisesti selkävaivoihin:)

Vierailija
80/104 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroit että harrastat itämaista tanssia, miehet varmaan luulee että olet joku seksikäs napatanssija ja sitten pettyvät. ei ne tiedä että kurssiesitteessä lukee että itämainen tanssi sopii kaiken kokoisille ja erityisesti selkävaivoihin:)