Nettitreffeistä: Onko miehillä epärealistiset odotukset naisten ulkonäöstä?
Minulla ollut nyt muutaman viikon ilmoitus treffipalstalla. Ilmoitus on kuvaton, mutta olen lähettänyt kuvan sitä pyydettäessä.
Tähän mennessä lähes aina on käynyt niin, että kirjoittelemme yhteyttä ottaneen miehen kanssa pitkiä viestejä n. viikon verran. Mies ihastelee, miten samantyyppisistä asioista ollaan kiinnostuneita, elämänarvot, tulevaisuuden haaveet jne. tuntuu osuvan yksiin.
Sitten mies pyytää kuvaani ja lähetän sen. Ja sitten ei kuulu enää mitään. Tai tulee vaan "Et ollutkaan ihan mitä etsin, heippa"-tyylinen viesti heti kuvan perään.
Yhdelle miehelle laitoin kuvani sähköpostilla, kun chattailimme. Hän ilmoitti heti menevänsä jännittyneenä katsomaan kuvaani - ja kirjautui viiden minuutin päästä enää mitään kommentoimatta ulos chatista.
Kun miehestä ei pariin päivään kuulunut, vaikka näin hänen notkuvan treffipalstalla, laitoin ihmettelevän viestin. Mies ilmoitti vaan tavanneensa "sen oikean" - mutta silti roikkuu edelleen treffipalstalle kirjautuneena lähes aina, kun käyn kurkkaamassa viestejäni.
No, nyt sitten yksi mies sopi kanssani treffit ennen kuvani näkemistä. Kirjoitteli sitä ennen pitkät pätkät. Kun hän oli saanut kuvani, tuli viestiksi vaan "Nähdään sitten silloin siellä ja siellä, on nyt kiire, moi." Ei mitään vastannut muutamaan kysymykseeni tai mitenkään kommentoinut kuvaa.
Olisihan kohteliasta laittaa vaikka "oli ihan kiva kuva" tai edes "kiitos kuvasta" tai jotain neutraalia. Nyt tuntuu, että tuokin mies tapaa minut vain, koska tuli jo kerran sovittua eikä herrasmiehenä kehtaa perua. Jos hän oikeasti olisi kiinnostunut, olisi varmaan edes muutaman sanan kirjoittanut, aiemmin kun viestit olivat pitkiä.
Kukaan näistä miehistä ei itse ole ollut mikään adonis tai ulkonäöllisesti mikään unelmien prinssi. Joku on ollut pullea, joku langanlaiha ruipelo, jollain jo orastava kalju, joku lyhyt (mikä ei minua haittaa, kun olen itsekin lyhyt). Mutta silti tuntuu, että tällainen tavallisen näköinen nainen ei kelpaa.
Kommentit (104)
[ Varmasti ihailijansa ovat molemmilla! Epäilen silti, että sitä kirjastontätiä kumppanikseen etsivät eivät käytä ap:n käyttämää nettitreffipalvelua seuralaisensa etsintään. Ehkä tämä onkin juuri se ap:n perimmäinen ongelma. Ap:lla voi olla aivan väärä foorumi ja kanava käytössä itselleen parhaiten sopivan treffikumppanin etsintään.
minusta sinulla on vääristynyt kuva nettideiteistä. jossain city-lehden sikkupalstalla voi olla noinkin, mutta yleisemmissä treffipalveluissa on paljon ns. tavllisia miehiä. Ehkä he pitävät ap:ta liian nättinä itselleen, eli se "ei se kuitenkaan, pakit vaan tulee" iskee heti. Ongelma voi olla sekin, että ap:ta ei kiinosta ne tavalliset. Ja ap ei kiinosta niitä, jotka kelpuuttaisi. Tämä on yleinen melko-korkeatasoisten,-mutta-ei-ihan-huippujen naisten ongelma.
Ehkä omien harrastusten parista, seurakunnan kerhoista tai vaikkapa sieltä kirjaston lehtienlukupuolelta löytyisi sopivampia seuralaisehdokkaita kuin sieltä pinnallista seuranhakupalvelua hyödyntävien miesten joukosta?
:D
Foorumin valinnalla on merkitystä, mutta nettideittejäkin on erilaisia.
Itse olen kuvani näyttänyt jossain chaatipalstoille tulluille tutuille. Aina kehuttu kauniisti nätiksi. Enkä edes pidä itseäni kauniina :-/
No tottakai nätiksi tuttujen toimesta kehutaan. Sehän nyt kuuluu kirjoittamattomiin nettisääntöihin. Vai koetko että tuttavuutenne jatkuisi sen jälkeen normaalina, kun tuo tuttava on sanonut sulle että ethän sä todellakaan ole nätti vaan aivan karsean näköinen tapaus? Nätiksi kehuminen ei ole muutenkaan kovin arvolatautunut lausunto. "Nätti" sanana on jo itsessään aika mieto esim. kauniiseen verrattuna.
Todellisuuden kanssa nuo tuttujen hyväveli -kommentit eivät välttämättä silti olekaan samassa linjassa. Kehuuhan se äitikin sitä maailman ruminta lastaan.
Itse olen kuvani näyttänyt jossain chaatipalstoille tulluille tutuille. Aina kehuttu kauniisti nätiksi. Enkä edes pidä itseäni kauniina :-/
No tottakai nätiksi tuttujen toimesta kehutaan. Sehän nyt kuuluu kirjoittamattomiin nettisääntöihin. Vai koetko että tuttavuutenne jatkuisi sen jälkeen normaalina, kun tuo tuttava on sanonut sulle että ethän sä todellakaan ole nätti vaan aivan karsean näköinen tapaus? Nätiksi kehuminen ei ole muutenkaan kovin arvolatautunut lausunto. "Nätti" sanana on jo itsessään aika mieto esim. kauniiseen verrattuna. Todellisuuden kanssa nuo tuttujen hyväveli -kommentit eivät välttämättä silti olekaan samassa linjassa. Kehuuhan se äitikin sitä maailman ruminta lastaan.
kuin nämä minua nätiksi kehuneet. Ehkeivät tosin yhtä tahdikkaita.
... mutta kun en harrasta rullaluistelua, käyn mielummin kulttuurilomalla Lontoossa kuin ryyppäämässä Thaimaassa ja minusta on olemassa rapuihin liittyvässä kuvassa olen tukka lippalakin alta harottaen, mökkivaatteet päällä itse kokemassa rapumertaa pöljä ilme naamalla. :)
Voisin tietysti laittaa kuvan, jossa istun avoautossani tai taustalla aukeaa kakkosasuntoni parvekkeen näkymät Berliinin kattojen yli. Mutta en HALUA tuoda niitä puoliani esiin, ennen kuin olen tutustunut mieheen kunnolla. Enkä itse ikinä vastaisi miehelle, joka kuvassa poseeraa auton/veneen/tms. kanssa. En voi sietää pröystäilyä.
Minulla on silmälasit ja pyöreät kasvot. Perunanenä. Pitkät hiukset on kuitenkin. Kuvassa, jonka lähetin, minulla on ihan normaali meikki, vihreä t-paita ja hame. Hiukset kammattu auki.
Minä nyt vaan olen tällainen, tavallinen nainen. Ja ihan tavallisia ne miehetkin ovat, jotka ilmoitukseeni ovat vastanneet. Kehuvat harrastavansa golfia - no, kun siitä tulee puhe, niin ovat ehkä kerran tänä kesänä kiertäneet kentän. Mainostavat matkailevansa paljon - viesteissä valittavat, että eipä ole nyt varaa kamalasti reissata. No ihan ok minusta. Sellaista se elämä on.
En halua miestä, joka harrastaa syvänmerensukellusta, basehyppyjä ja tapiirinmetsästystä Borneon viidakoissa. Haluan miehen, jonka kanssa voi käydä metsässä kävelyllä, lähteä elokuviin, juoda vaahtokarkkikaakaota mökillä, viettää päivän Tukholmassa ilman ennakkosuunnitelmia. Sellaista tavallista.
olen ihan kohtalaisen nätti, pitkä, hoikka mutta naisellinen, vaaleat pitkät hiukset ja pärstäkin ihan kelvollinen. Yksikään mies ei kuvan perusteella tyrmännyt (ei ollut profiilissa vaan vasta kirjoittelun jälkeen vaihdoimme kuvia) mutta mitä kamalimman näköiset miehet kuvittelivat että heillä olisi mahkuja minuun. Ok, tuo vaikuttaa ehkä hieman omahyväiseltä mutta jos siis olin nuori, nätti, liikunnallinen ja kiinnostunut kirjallisuudesta yms. niin monet kaljamahaiset, keski-ikää lähestyvät tai sen ylittäneet amisstereotyypit kuvittelivat että lähden riemusta kiljuen heidän kanssaan treffeille. Siis sellaiset tyypit joiden teki vaikeaa saada edes kirjoituksistani selvää kun niissä oli liikaa tekstiä ja sivistyssanoja. Eräskin mies näytti ihan kummelihahmolta ja oli yli 10 vuotta vanhempi kuin mitä kerroin profiilissani hakevani ja silti kuvitteli että lähden hänen kanssaan ulos.
Musta tää on selkeä osoitus siitä, että löytyy niitä ronkeleita myös siltä sukupuoli-linjan toiseltakin puolelta! Ei ainoastaan ne miehet käyttäydy alentuvasti, pinnallisesti ja epäinhimillisesti seuralaista etsiessään vaan myös jotkut naiset syyllistyvät ihan samaan.
Ehkä nämä ap:n kuvan nähneet tunsivat jotakin vastaavaa kuin tämä yläpuolella treffiehdokkaistaan kirjoittanut. Tällaisia ihmisiä yhdistää muutama asia: he kuvittelevat olevansa itse vähintään kohtalaisen hyvännäköisiä (usein vääristyneesti ja ilman aihetta) ja arvottavat seuralaisehdokkaitaan omahyväisesti ulkonäön perusteella tuohon omaan vääristyneeseen mielikuvaansa peilaten. Ihmisiä ja tuntevia olentoja nuo "mitä kamalimman näköiset miehetkin" ovat.
Ja sitten vielä ihmetellään miksi Suomessa on niin paljon yksinäisiä ihmisiä?! No tottakai on, kun itsestään tuntuu enemmistöllä olevan aivan liian suuret kuvitelmat & mielikuvat ja sitten mahdollisilta seuralaisehdokkailta vaaditaan aivan epäinhimillisiä asioita!
Niin, siis, en istuksi kirjaston lehtienlukusalissa. Ostan ihan itse ne lehdet, jotka haluan lukea. :)
Uskon kyllä Jumalaan, mutta harrastuksiini eivät kuulu seurakunnan kerhot. Voisi kuuluakin, jos olisi minulle sopiva kerho, mutta en vaan tunnu kuuluvan monenkaan seurakunnan kerhon kohderyhmään. Ja niissä ei käy ikäisiäni miehiä kuitenkaan.
Omat harrastukset ovat naisvoittoisia, niistä ei löydy miehiä.
nyt ihmetellään miesten samaa touhua? Jokainen ajattelee itsensä tietyn tasoiseksi ja valitsee sen perusteella. Kuva ilmoituksessa olisi hyvä, itse en muistaakseni vastaillut kuvattomiin ilmoituksiin, tai tekstin piti olla todella koukuttava. Kuva hyvä siksi, ettei liian kauniille vastaa tai liian tavalliselle. Että tietää vastata semmoiselle jolla kivat silmät ja hymy. Vartaloihanteet ja kasvoihanteet jokaisella omansa.
No tottakai nätiksi tuttujen toimesta kehutaan. Sehän nyt kuuluu kirjoittamattomiin nettisääntöihin. Vai koetko että tuttavuutenne jatkuisi sen jälkeen normaalina, kun tuo tuttava on sanonut sulle että ethän sä todellakaan ole nätti vaan aivan karsean näköinen tapaus? Nätiksi kehuminen ei ole muutenkaan kovin arvolatautunut lausunto. "Nätti" sanana on jo itsessään aika mieto esim. kauniiseen verrattuna. Todellisuuden kanssa nuo tuttujen hyväveli -kommentit eivät välttämättä silti olekaan samassa linjassa. Kehuuhan se äitikin sitä maailman ruminta lastaan.
kuin nämä minua nätiksi kehuneet. Ehkeivät tosin yhtä tahdikkaita.
Mistä ihmeestä sä oikein puhut? Siis useimmat ap:lle kylmää kohtelua antaneet katkaisivat vain yhteyden ilman kommentointeja. Vain pari oli sanonut ihan nätiksi, loput tahdittomasti yrittäneet päästä koko tilanteesta eroon valkoisia valheita kehittämällä tai katkaiseet kokonaan yhteyden ilman että olisivat edes kuvia kommentoineet.
ja sinähän tiedät miltä näytän vain tekstini perusteella?
Olen oikeasti ihan nätti, ja ne miehet joista puhuin olivat oikeasti ulkonäöllisesti ja iso osa henkisestikin kammottavia tai epäsopivia. Minulle olisi kelvannut, ja kelpasikin ihan tavallisen näköinen tavallinen mies, joka kuitenkin jollain lailla miellytti minun silmääni, vaikkei häntä kukaan komeana pidäkään.
Mutta siis etsin tupakoimatonta, liikunnallista, matkustelusta pitävää, sivistynyttä (ei välttämättä koulutuksen kautta, muutenkin sen voi osoittaa), samat arvot omaavaa miestä niin eivät ne kaljoittelevat, pallomahaiset sohvaperunat jotka eivät edes näin pitkää viestiä mitä nyt kirjoitan tässä jakseneet lukea olleet todellakaan houkuttelevia. Ja silti kuvittelivat että kiinnostuisin heistä. Suurin osa oli vielä vanhempia kuin mitä olin ilmoittanut hakevani.
Musta tää on selkeä osoitus siitä, että löytyy niitä ronkeleita myös siltä sukupuoli-linjan toiseltakin puolelta! Ei ainoastaan ne miehet käyttäydy alentuvasti, pinnallisesti ja epäinhimillisesti seuralaista etsiessään vaan myös jotkut naiset syyllistyvät ihan samaan.
Ehkä nämä ap:n kuvan nähneet tunsivat jotakin vastaavaa kuin tämä yläpuolella treffiehdokkaistaan kirjoittanut. Tällaisia ihmisiä yhdistää muutama asia: he kuvittelevat olevansa itse vähintään kohtalaisen hyvännäköisiä (usein vääristyneesti ja ilman aihetta) ja arvottavat seuralaisehdokkaitaan omahyväisesti ulkonäön perusteella tuohon omaan vääristyneeseen mielikuvaansa peilaten. Ihmisiä ja tuntevia olentoja nuo "mitä kamalimman näköiset miehetkin" ovat.
Ja sitten vielä ihmetellään miksi Suomessa on niin paljon yksinäisiä ihmisiä?! No tottakai on, kun itsestään tuntuu enemmistöllä olevan aivan liian suuret kuvitelmat & mielikuvat ja sitten mahdollisilta seuralaisehdokkailta vaaditaan aivan epäinhimillisiä asioita!
Missä on niitä tavallisia miehiä?
Yksi hyvännäköinen ystäväni, joka on mallin mitoissa, on valitettut myös, että miehet kuvittelee itsestään vaikka mitä. Häntä 10-20 senttiä lyhyemmät, yli 10 vuotta vanhemmat miehet kuvittelevat, että nuori, pitkä, kaunis, korkeakoulutettu nainen jostain syystä ihastuisi juuri heihin.
No, en ota kantaa tuohon. Ystäväni kun on vuosi toisensa jälkeen sinkku eikä kukaan kelpaa.
Minulle kelpaisi ihan tavallinen mies. Riittää, kun huolehtii hygieniastaan, ei jämähdä sohvalle, omaa jonkinlaista kiinnostusta ympäröivään maailmaan ja käy töissä. Ei tarvi olla laiha eikä lihaksikas ja kaljukin kelpaa. Kunhan on ystävällinen ja symppis eikä skitsoile turhia.
ap
"Omat harrastukset ovat naisvoittoisia, niistä ei löydy miehiä."
Millaisia? Vinkiksi tätä lukeville miehille.
Tytöt valitsevat pojat ulkonäen perusteella ja nyt ihmetellään miesten samaa touhua? Jokainen ajattelee itsensä tietyn tasoiseksi ja valitsee sen perusteella. Kuva ilmoituksessa olisi hyvä, itse en muistaakseni vastaillut kuvattomiin ilmoituksiin, tai tekstin piti olla todella koukuttava. Kuva hyvä siksi, ettei liian kauniille vastaa tai liian tavalliselle. Että tietää vastata semmoiselle jolla kivat silmät ja hymy. Vartaloihanteet ja kasvoihanteet jokaisella omansa.
Mutta minusta päälle kolmekymppisellä voisi olla jo muut arvot päällimmäisenä kuin se ulkonäkö. Tietysti ulkonäkökin jotain merkkaa, mutta jos on viestitellessä jo todennut juttukumppanin kiinnostavaksi, niin saisi todella luontaantyöntävän epäsiisti ihminen olla, että kuvan perusteella saman tien perääntyisin.
Cityn sivuilta lopulta tärppäsi "se täydellinen", mutta Suomi24:stäkin löytyi ihan mukavia tyyppejä. Suomi24:stä tuli ehkä enemmän asiattomia ehdotuksia.
raadollisesti on, että kullakin on omat ulkonäkömieltymyksensä. Netissä ihmiset tuntuvat olevan vain astetta tylympiä ja siirtyvän aikaa tuhlaamatta eteenpäin, jos naama ja tyyli ei miellytä.
Jos jaksat kärsivällisesti etsiä kumppania netistä, niin varmasti muutaman/muutaman kymmenen vikatikin jälkeen löytyy mies, joka arvostaa enemmän muita ulottuvuuksia kuin ulkonäköäsi (asioita, joita sinä arvostat). Ja kun toisen ajatusmaailmaan ja persoonaan ihastuu, niin alkaa se ulkokuorikin näyttää hyvinkin hemaisevalta.
nyt ihmetellään miesten samaa touhua? Jokainen ajattelee itsensä tietyn tasoiseksi ja valitsee sen perusteella. Kuva ilmoituksessa olisi hyvä, itse en muistaakseni vastaillut kuvattomiin ilmoituksiin, tai tekstin piti olla todella koukuttava. Kuva hyvä siksi, ettei liian kauniille vastaa tai liian tavalliselle. Että tietää vastata semmoiselle jolla kivat silmät ja hymy. Vartaloihanteet ja kasvoihanteet jokaisella omansa.
Niinpä. Ihmiset voidaan jaotella tiettyihin luokkiin (kuulostaa kauhealta) esim. ulkonäön ja sosiaalisen aseman mukaan ja useimmat määrittävät oman asemansa tuossa luokituksessa usein hieman liian ylös. Kai se on ihan psykologinen defenssi: kuvitellaan olevamme paremman näköisiä ja ns. parempia saaliita kuin mitä oikeasti lopulta edes olemme? Sitten etsitään kumppania tuon vääristymän vallitessa eikä olla valmiita tekemään kompromisseja alaspäin omassa vaatimustasossa, pyritään vaan korkeammalle. Surullista.
Sitten huomataan yht'äkkiä, että hyvänen aika, mähän olen tosiaan jo yli 35-vuotias ikisinkku ja biologinen kello se vaan tikittää viimeisiään.
kirjoittamaa. Miehet ei lue ilmoituksia hyvin ja vastailee silti. Jos nainen kirjoittaa tykkäävänsä ranskalaista elokuvista mies kirjoittaa, öö...en ole nähnyt yhtään mutta voisin sinun kanssa katsoa. Jos nainen tykkää matkustella mies vastaa en ole paljon reissannut mutta jospa sit alkaisi. Jos nainen hakee ikäistään tai hiukan nuorempaa niin 10 v vanhemmat kirjoittaa. Tosiasia on, että ikäluokassa 28 plus ja vanhemmat parhaat on jo menneet ja toiselta kierrokselta vapautuvat voivat olla potentiaaleja. Osa menee joko heti tai osa jumittuu siihen, kun naisilta saa huomiota ja ei tarvitse vakiintua. Kannattaa miettiä onko kavereiden joukossa miespuolisia potentiaalisia kavereita.
Ihan kuin olisin itse kirjoittanut alkuperäisen aloituksen!
Mulla on niin samanlaisia kokemuksia että tuli melkein epätodellinen olo.
Olen ihan tavallisen näköinen ja kiva kuva jota olen miehille lähettänyt.
En todellakaan laita kuvaa täyställingissä kampaajan jälkeen koska en normaaliarkena näytä sellaiselta. Meikkaan kevyesti ja näytän ihan siistiltä muta mitään kiharakampausta en väännä.
Itse olen jättänyt nettipalstat koska miehet siellä on juuri tuollaisia älykääpiöitä.
Paras oli se joka pettyi mun vartaloon (olen normaalipainoinen) koska en olekaan treenattu huippukuntoon vaikka ilmoitin harrastavani aerobiciä.
mutta enemmän tuommoisa ikisinkkubilettäjiä, suomi 24stä bongasin vaimoni t: eräs mies
...itämaista tanssia (saa sinne miehetkin tulla, eipä ole näkynyt), uimista, toimintaa yhdessä yhdistyksessä jossa ehkä 1% miehiä, kulttuuririentoja.
Tuntuu, että olen koko ajan menossa. Konserttitalon aulassa, metsäpolulla tai teatterin lämpiössä ei vaan jostain syystä törmää vapaisiin, oman ikäisiin miehiin.
Pinnalliset ihmiset etsivät seuraa baareista. Minua ei baareissa ravaaminen kiinnosta, ja olenkin löytänyt monta samanhenkistä treffikumppania netistä. Varsinkin sellaisia, joilla on lapsia, eli juoksut on juostu ja vapaa-aika menee lasten kanssa.