-5kg pois, kuka lähtee mukaan?
Mä aloitin tänään. Oon kyllästyny tähän mässäilyyn ja laiskotteluun, nyt alkoi uusi elämä!
5kertaa viikossa urheilua + hyötyliikunta. Terveelliset elämäntavat tietysti, kuitua, proteiinia ja kasviksia/hedelmiä. Herkkut olen päättänyt jättää ainakin kahdeksi ensimmäiseksi viikoksi kokonaan pois. Sen jälkeen voisin katsella, pitäisnkö esim yhden herkkupäivän viikossa tms. Ja kiloklubia käytän, joten pysyn kartalla siitä, mitä ja miten paljon oikeasti syön.
Alkumitat paino 67 (liikaa!!!) ja pituus 166.
Tulkaa mukaan :)
Kommentit (98)
Puntaripäiväkirjaa :)
9.2 67,2
10.2 66,8
11.2 66,4
12.2 66
13.2 65,9
14.2 65,6
15.2 65,4
16.2 65,6
17.2 65,3
Taas on suunta alaspäin :)
ap
Ensinnäkin tsemppiä kaikille. Toiseksi itsekin kaihdan liiallista innokkuutta. Innokkuusdietit on epäonnistuneet ja pysyvä painonpudotus onnistui elämäntapojen hallitulla muutoksella.
Toinen, mikä jäi ketjusta mieleen on lounaan kuittaaminen jollakin patukalla tms. Näissä patukoissa tai juomissa voi olla 200 kaloria. Eli voisit sen sijaan syödä kunnon salaatin ja siihen jotain protskua pitämään nälkää pois. Nimittäin harvoin kukaan sillä patukalla selviää iltaan sortumatta.
Mutta tsemppiä tosiaan kaikille. Hienoa kun jaksatte kannustaa toisianne ja toivon sydämestäni, että onnistutte. Ylipaino ei ole hyväksi kenenkään terveydelle. Normipainoisena elää terveempää ja parempaa elämää
[quote author="Vierailija" time="11.02.2013 klo 11:25"]
mitäs se Marco B puhukaan siitä kannustuksesta Suomessa. Suomalaiset on kyllä niin outoa sakkia. Kyllä osataan epäillä ja sitten halutaan jälkeinpäin sanoa: "mitäs minä sanoin". Mutta joo, ehkä te sanotte noin koska teille itsellenne on käynyt joskus vähän huonosti laihdutuksen suhteen. Ikävä juttu. Mä olen kuitenkin ihminen joka taistelee vaikka läpi harmaan kiven! Kannustusta kaikille elämään, niillekin jotka ovat aina vänkäämässä ja vastaan väittämässä. Yrittäkää edes nauttia! Ja kaikille laihduttajille tsemppiä, te pystytte siihen! :)
[/quote]
Ketjun alussa joku kertoo kuittaavansa lounaan jollain patukoilla. Sillä samalla kalorimäärällä voisi syödä hyvän lounaan.
Mutta hienoa, että tsemppaatte toisianne ja olette vertaistukena. Tällaiset ketjut ovat ihania aaveella, kun muuten täällä vain haukutaan toisia.
Ja en pahalla halunnut sanoa innokkuusdieteistä. vaan halusin kommentoida sen, että ainakin omalla kohdalla kaikki liialliset innokkusdietit epäonnistui. Sillä kertaa sitten on jäänyt paino normaaliksi kun aloitin hallitusti elämäntapamuutoksen. Mutta en siis tarkoita, että tämä sopii kaikille. Joskus nopea alkupainon tiputus voi olla juuri se motiivi, mikä kannustaa jaksamaan.. Itselleni sopi kuitenkin se, että periaatteessa luovutin ja ajattelin, että ei sitten laihduteta. Paino alkoi siinä sivussa tippua pikkuhiljaa luovuttuani dieteistä.
Mutta minun ongelma olikin suhde ruokaan. Mitä enemmän laihdutin, sen enemmän mietin herkkuja ja sitä, että elämässä ei ole sisältöä kun kaikki ihana on kielletty. Sitten syöksyin suklaan kimppuun vihaisena, että pitää minulla edes tämä olla ja marttyyrina mökelsin levyn fazerin sinistä. Ja sitten taas kadutti ja harmitti ja joku toinen olis ottanut itseään niskasta kiinni, minä sitten vain itseeni pettyneenä hain metvurstit kehiin, kun "ei tämä onnistu ja ei minusta ole tähän ja olen ihan epäonnistuja, vetelenpä tähän vitutukseen sitten pari metukkaleipää kun olen niin paska"
ja kierre jatkui..
Ainoa keino onnistua oli lopettaa laihduttaminen.
Mutta teillä näyttää tosi hienolta ja kannustus lisää vielä intoa.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 09:20"]
mitkä patukat?
ap
[/quote]
Niin, mä en nyt varsinaisesti pidä tätä minään innostus-diettinä, tai siis siinä mielessä pidän että totta hitossa olen innostununut kun olen vihdoinkin saanut itseäni tsempattua. Itse syön ihan normaalia ruokaa.
Kaikesta tärkeintä tässä laihdutuksessa on se, että ymmärtää ennen projektia mihin on lähtemässä. Kaikki lähtee korvien välistä. Mä sanoin itselleni kun lähdin muuttamaan elämäntapoja ja pudottamaan painoa, että nyt ruokaa saa vähemmän, "herkkuja" ei tule ja pitää tyytyä erilaiseen ruokaan kuin ennen. Muutama päivä meni ja huomasinkin nauttivani uudenlaisesta ja terveellisemmästä ruoasta. Maistoin ruan paremmin ja terveellisistä jutuista tulikin uusia herkkujani. Ja mikä parasta, olo on aivan mahtava ja terve ja jaksaa tehdä vaikka mitä!
Nyt zumbaan :)
ap
Hienoa. Ja en halunnut oikeastaan kritisoidakaan tuota innostusjuttua sillai. Kunhan tuli kommentoitua tuolle toiselle, että ei se nyt aina ole siitä kiinni, että itsellä olisi laihdutus epäonnistunut. Innostuksen hillitseminen voi johtua siitä, että on itsellä kokemusta, että pikainen painonpudotus johti repeämiseen ja hallitumpi elämänmuutos onnistuo.
Ei kaikkea kannata ottaa aina lannistamisena. Itse en ainakaan tykkää siitä, että jos teen jotain, niin saan vain vastaukseksi hillitöntä kehumista ja lipitystä, enkä kritiikkiä. Kritiikkiä kannattaa ottaa vastaan ja miettiä, onko syytä pohtia omaa toimintaa. Jos se kritiikki ei tunnu oikealta, voi ajatella, että kiitos kritiikistä ja nyt kun pohdin asiaa, koen, että se ei koskenut minua.
Kritiikistä voi aueta uusia teitä ja oppia uusia asioita. Jos suhtautuu siihen aina niin, että haista paska, kateellisena vain haukut, ei ole kasvunmahdollisuutta.
Mutta en sekaannu enää tähän ketjuun:)
Ihanille naisille hienoa ja kevyempää kevättä ja toivottavasti teistä jokainen onnistuu
[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 10:11"]
Niin, mä en nyt varsinaisesti pidä tätä minään innostus-diettinä, tai siis siinä mielessä pidän että totta hitossa olen innostununut kun olen vihdoinkin saanut itseäni tsempattua. Itse syön ihan normaalia ruokaa.
Kaikesta tärkeintä tässä laihdutuksessa on se, että ymmärtää ennen projektia mihin on lähtemässä. Kaikki lähtee korvien välistä. Mä sanoin itselleni kun lähdin muuttamaan elämäntapoja ja pudottamaan painoa, että nyt ruokaa saa vähemmän, "herkkuja" ei tule ja pitää tyytyä erilaiseen ruokaan kuin ennen. Muutama päivä meni ja huomasinkin nauttivani uudenlaisesta ja terveellisemmästä ruoasta. Maistoin ruan paremmin ja terveellisistä jutuista tulikin uusia herkkujani. Ja mikä parasta, olo on aivan mahtava ja terve ja jaksaa tehdä vaikka mitä!
Nyt zumbaan :)
ap
[/quote]
Mäkin tuun mukaan! Paino tänään 69, otetaan vaikka välitavoitteeksi 65 ja heinäkuuksi sitten 62-63. Metodi vapaa eli vähemmän lihottavia ruokia, sopivasti aerobista liikuntaa. Kalorilaskuri käytössä, 1200-1400 päivän kalorit. Olisi mahtava päästä ensimmäisistä neljästä kilosta nopeasti eroon, mutta vlcd:t ei mun mahalle sovi joten pakko vain malttaa tehdä tää oikein. Ei oikein sovi tämä laihdutus kärsimättömälle luonteelle, mutta kerran ennenkin olen tiputtanut 15 kiloa joten eiköhän se nytkin onnistu.
- Kitty
No joo, myönnän, suhtaudun hieman skeptisesti kaikkeen kritiikkiin mitä esim täällä av-palstalla annetaan. Tässä mun kohta 10 päivää kestäneen urakan aikana olen kuullut aika monta "asiantuntevaa" kommenttia liittyen mun painonpudotukseen. Kaikilla ihmisillä on joku tarve antaa kritiikkiä ja omia neuvoja tai myös lannistavia kommentteja. Oikeestaan en jaksa suhtautua niihin millään tavalla. Jos ottaisin jokaisesta neuvosta vaarin, mun laihdutuksessa ei olisi mitään järkeä. Kaikilla on oma kantansa asiasta ja vain se henkilökohtainen kokemus. Aika harvalla on mitään pätevää tietoa. Uskon siihen, että ainut asia mitä ihminen tarvitsee on oma luja tahto. Siinä vaiheessa kun ihminen tavoittelee päämääräänsä lujalla voimalla toisten kommentit ja ns. kritiikki ovat yhden tekeviä.
Mä en ala arvostelemaan toisten patukoiden syöntiä tai ns. antamaan kritiikkiä tai mitään muutakaan. Kaikki tyylillään.
mutta siis joo, kiitos kritiikistä. Se jäi kuitenkin vielä epäselväksi mihin se kritiikki liittyi. patukoihin vai mihin? Koska itse olen antanut vain hyvin pinnallista tietoa koskien ruokavaliotani jne. Ihmettelen miten ihmsiet voivat tehdä siitä mitään johtopäätöksiä.
ap
10.2:
Pituus: 170 cm
Lähtöpaino: 71,4 kg
11.2: 70,8 kg, -600g
12.2: 71,1 kg, -300g
13.2: 70,6 kg, -800g
14.2: 70,6 kg, -800g
15.2: 70,2 kg, -1200g
21.2: 70,6kg, -800g
22.2: 70,4kg, -1000g
23.2: 69,8kg, -1600g
Oho. :) Mutta, huomenna saan varmaan nöyrtyä kun paino on palannut 70kg yläpuolelle. Toivon mukaan en, mutta... Pessimisti ei pety. :P 70kg on aikamoinen rajapyykki.
-kukkanen-
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 13:40"]
Liityn vasta nyt mukaan - 3 kilonkin pudotus riittäisi, 5 olisi ihanaa. Tilanne nyt 164/67 ja edessä lasten synttäriviikonloppu joten vasta maanantaina alkaa - ja lähtötilanne päivittyy:)
Hyväkarpannut olen jo yli vuoden ilman painonpudotustarvetta mutta nyt voisi vähän kiristää tuota hiilaripuolta ja lisätä proteiineja ainakin muutamaksi viikoksi. . Treenattu on samoin reilu vuosi salilla, iso osa "pehmytkudoksesta" korvautunut lihaksilla - ehkä juuri siksi paino ei ole pudonnutkaan.
Tavoite 63 kg kesälomalla
[/quote]
Todellinen lähtöpaino tänä aamuna 67,3kg, kiitos 2 kakkupalan ja racletten... Haasteina tällä viikolla yhä jääkaapissa kummitteleva kakunloppu ja huominen ravintolaillallinen...
[/quote]
-300g
Tänäaamuna tasan 67 eli viime viikonlopun herkut on vasta poistuneet....
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 08:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 13:40"]
Liityn vasta nyt mukaan - 3 kilonkin pudotus riittäisi, 5 olisi ihanaa. Tilanne nyt 164/67 ja edessä lasten synttäriviikonloppu joten vasta maanantaina alkaa - ja lähtötilanne päivittyy:)
Hyväkarpannut olen jo yli vuoden ilman painonpudotustarvetta mutta nyt voisi vähän kiristää tuota hiilaripuolta ja lisätä proteiineja ainakin muutamaksi viikoksi. . Treenattu on samoin reilu vuosi salilla, iso osa "pehmytkudoksesta" korvautunut lihaksilla - ehkä juuri siksi paino ei ole pudonnutkaan.
Tavoite 63 kg kesälomalla
[/quote]
Todellinen lähtöpaino tänä aamuna 67,3kg, kiitos 2 kakkupalan ja racletten... Haasteina tällä viikolla yhä jääkaapissa kummitteleva kakunloppu ja huominen ravintolaillallinen...
[/quote]
Ja edelleen viikkoa myöhemmin sama paino!! Sitä ne synttärit ja 2 ravintolaillallista tekee!!
Viikon km päiväkalorit 1650 ja liikuntaa vain 2h laskettelemassa (-450 kaloria). Liikaa liikaa!!
Eli tuosta kun nyt lähtee pudottamaan 500 kaloria päivässä että pääsee sen puolen kilon pudotusvauhtiin niin tämän viikon sallittu kalorimäärä no 1200 kaloria per päivä!! Palataan ensi maanantaina!!
[/quote]
Väliaikatietoja - tänään 66,2kg eli tällä hetkellä 5 pvässä -1,1 kg mutta todellinen tilanne nähdään vasta viikonlopun jälkeen....
Mites muut??
[/quote]
Viikon totuus 66,7 kg eli - 600g. Kuluneen viikon kalorit 1380 pr päivä - liikuntaa 700 kaloria tuosta vielä pois.
10.2:
...
28.2: 68,7kg, -2700g
1.3: 68,9kg, -2500g
2.3: 67,9kg, -3500g
9.3: 67,4kg, -4000g
16.3: 66,7kg, -4700g
20.3: 66,0kg, -5400g
Ensiksi paino tipahteli 100g päivässä mutta sitten se tekikin taas humpsahduksen joten en saanut tasan 5kg:n tulosta. :P Sääli. Se olisi ollut kaunista. Kiitos kovasti kaikille tsempeistä! Ja kovasti tsemppejä teillekin!
Nro 86; olkoon että lähtöpaino on iso, mitä väliä sillä on. :D Siinä on se hyvä puoli että saattaa tulla erittäin motivoiva alku kun nesteet lähtee humisten. Been there, en ihan noin isoissa luvuissa mutta joskus on hieman siitä sadan yläpuolelta lähdetty liikkeelle. Siitä kitkuttelin alas tuohon aloitus-painoindeksiin jonka mainitsin edellisessä viestissä. Olikohan BMI silloin... 34 ja rapiat? Olen karpannut ja siinä tulee hyvä olo, kieltämättä, ja toisilla lähtee paino ropisten. Toisilla taas ei, se on niin yksilöllistä.
Eniveis, tämän jälkeen alkaa vielä viimeisen viiden kilon loppupuserrus. Tai oikeastaan kuuden, koska 60 kg olisi se lopullinen tavoite. Toivottavasti kukaan ei pahastu jos lisään otsikon tavoitteeseen kilon lisää? ;) Teen seuraavalle koitokselle oman aloitusviestin hieman myöhemmin päivällä.
Lopuksi vähän tilastoja.
10.2-20.3: -5400g
28 päivää
~193g/pv
BMI alussa 24,7
BMI lopussa 22,8
-kukkanen-
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 08:36"]
10.2:
...
28.2: 68,7kg, -2700g
1.3: 68,9kg, -2500g
2.3: 67,9kg, -3500g
9.3: 67,4kg, -4000g
16.3: 66,7kg, -4700g
20.3: 66,0kg, -5400g
Ensiksi paino tipahteli 100g päivässä mutta sitten se tekikin taas humpsahduksen joten en saanut tasan 5kg:n tulosta. :P Sääli. Se olisi ollut kaunista. Kiitos kovasti kaikille tsempeistä! Ja kovasti tsemppejä teillekin!
Nro 86; olkoon että lähtöpaino on iso, mitä väliä sillä on. :D Siinä on se hyvä puoli että saattaa tulla erittäin motivoiva alku kun nesteet lähtee humisten. Been there, en ihan noin isoissa luvuissa mutta joskus on hieman siitä sadan yläpuolelta lähdetty liikkeelle. Siitä kitkuttelin alas tuohon aloitus-painoindeksiin jonka mainitsin edellisessä viestissä. Olikohan BMI silloin... 34 ja rapiat? Olen karpannut ja siinä tulee hyvä olo, kieltämättä, ja toisilla lähtee paino ropisten. Toisilla taas ei, se on niin yksilöllistä.
Eniveis, tämän jälkeen alkaa vielä viimeisen viiden kilon loppupuserrus. Tai oikeastaan kuuden, koska 60 kg olisi se lopullinen tavoite. Toivottavasti kukaan ei pahastu jos lisään otsikon tavoitteeseen kilon lisää? ;) Teen seuraavalle koitokselle oman aloitusviestin hieman myöhemmin päivällä.
Lopuksi vähän tilastoja.
10.2-20.3: -5400g
28 päivää
~193g/pv
BMI alussa 24,7
BMI lopussa 22,8
-kukkanen-
[/quote]
Ihan uskomatonta!! HIenoa.
Pikkuhiljaa... nyt 6kg miinuksella JEEE!!!
Edessä viikon loma etelän auringossa ja iha varmana en kituuta yhtään : )
Ei tätä nyt viikossa voi pilata. Jos tulee jotankin takas (mitennii jos) niin en ota stressiä. Kiva muuten et joku aina nostaa tän ketjun, kiitti :D
Palaan pääsiäisen jälkeen raportoimaan vahingot LOL
-Anni
Hienoa Anni, onnea! :) Ei viikko mitään sotke, kun se "putki" loppuu siihen.
-kukkanen-
20.3:
Lähtöpaino: 66,0 kg
Tavoitteena 60 kg
Tavoiteaika; ei varmaan voi asettaa. Ehkä max 500g viikossa tällä painolla? Se tekisi 12 viikkoa eli 84 päivää joka tietysti nyt kuulostaa ihan suunnattoman isolta luvulta tuon 28 päivän jölkeen. :D Kärsivällisyyttä!! Se ei ole hyveeni. Mutta, katsotaan, katsotaan.
Anni, tuli mieleen tuosta vielä että varmasti reissusta tulee niitä turvotuskiloja... Itsellä niitä tulisi arviolta... 3 kg ja sulattelisin niitä 2 viikkoa. Luulen.
-kukkanen-
Maanantaipaino 66,4 plääh! Viikossa -300g (alusta -900), päiväkalorit km 1396 (liikaa) ja liikuntaa viikossa vain 300 kalorin edestä....
[/quote]
Samassa painossa ollaan edelleenkin 66,4 kg ARGH! Tää on niin turhauttavaa... viikon kalorit tosin selkeästi liian korkealla km 1480 kaloria ja tuosta pois 1500 kalorin edestä liikuntaa - silti ei mitään tulosta!!
10.2:
12.2: 71,1 kg, -300g
13.2: 70,6 kg, -800g
14.2: 70,6 kg, -800g
15.2: 70,2 kg, -1200g
21.2: 70,6kg, -800g
22.2: 70,4kg, -1000g
23.2: 69,8kg, -1600g
24.2: 70,0kg, -1400g
Noniin. :D Mutta, tänään ajattelin menä koittamaan juoksukuntoa. Toivon mukaan yllätyn positiivisesti ja sitä on vielä jäljellä. Saa nähdä.
-kukkanen-
Tähänkö tää taas päättyi, meinaan meikäläisen painonpudotus?!! Jumittaa edelleen; vaa'an lukema on ja pysyy 65 kg:ssa. Tosin hiihtoloman syömisissä oli vähän herkkujakin, mutta toisaalta viikon aikana kävelin reippaasti yli 20 km, muuta korkean sykkeen aerobista treeniä oli 3-4 h, laskettelua yksi päivä, lasten kanssa jääkiekkoa yhteensä 3-4 h.... ikinä en ole viikon aikana liikkunut noin monipuolisesti ja paljon :)
Äsh, alkaa mennä usko tähän touhuun kun läski on ja pysyy. Vai olisko mun kroppa kuitenkin vähän kiinteytynyt???
-J-
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 10:24"]
Eikö olisi parempi ottaa ihan pitkäaikainen tavoite, tehdä järkevä suunnitelma ja sitten tavoitela sitä kurinalaisesti?
Minä pienensin annoskokoja ja vähensin rasvan ja suolan saantia + lisäsin proteiinin määrää. Liikunnan säilytin ennallaan (5x viikossa puntti) Viidessä viikossa pudotin 4kg rasvaa ja nesteitä keskivartalosta. Näissä luvuissa on myös pysytty, koska en ole palannut wanhaan ruokavaliooni. Ei kuureja, vaan elämänmuutos. Miten ois?
[/quote]
minä minä minä! Kaikki on aina vana minä minä minä, kaiken pitää tapahtua niinkuin minä minä koen oikeaksi. Kaikien pitää tehdä samalla tavalla kuin minä minä minä. Muita vaihtoehtoja ei ole. Minuuteni on lähtökohta.
Nyt minä sanon sinulle, että tapasi on aivan paska. Pian saat läskisi takaisin ja vielä enenmmän. Sinun pitäisi tehdä niinkuin minä! Minun tapani on paras.