Sinä joka olet aina puhunut paljon yksiksesi kotona, oletko koskaan yrittänyt lopettaa? Miten kävi?
Olen aina puhunut paljon yksinäni kotona. Nyt minun pitäisi lopettaa kun muutan joksikin aikaa muiden kanssa samaan kotiin. Olen tässä harjoitellut lopettamista, mutta hiljaa oleminen on tylsää. Pitäiskö perua koko muuttosuunnitelma.. En halua lopettaa!
Kokemuksia? Oletko onnistunut lopettamisessa? Koetko nauttivasi yksin puhumisesta?
Kommentit (32)
Turhaan murehdit. Tuskin koet tarvetta puhua yksin silloin kun olet muiden kanssa?
Itselläni ainakin selkeyttää ajatuksia, kun jäsentelee asioita ääneen
Kokeile: radio soimaan taustalle aina kun olet hereillä. Auttaa ainakin mulla.
Mitäs siinä on ihmeellista, monet puhuvat itsekseen. Kerrot vaan asuinkavereille että sulla on tapana jutella itseksesi, etteivät heti heivaa osastolle.
Tuli muuten mieleen, että onko ketään, joka oikeasti EI juttelisi itsekseen...
Vierailija kirjoitti:
Mitäs siinä on ihmeellista, monet puhuvat itsekseen. Kerrot vaan asuinkavereille että sulla on tapana jutella itseksesi, etteivät heti heivaa osastolle.
Just näin. Sanot vaan että oot kova höpöttelijä
Minä hölpötän itselleni, lemmikille ja kukille. Lemmikki toki vastaa aika usein takaisin.
Kuminauha ranteeseen ja sillä mätkäiset itseäsi aina kun puhut vahingossa
Vierailija kirjoitti:
Kokeile: radio soimaan taustalle aina kun olet hereillä. Auttaa ainakin mulla.
Tästä on muuten apua. Ei tule puhuttua kun keskittyy kuuntelemaan.
Kiroilen yksinäni, jos esmes jokin tavara tippuu, ja teen samaa sitten muidenkin läsnäollessa. Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Yksin puhuminen on tutkimusten mukaan usein merkki älykkyydestä.
Näin on.
Vierailija kirjoitti:
Minä hölpötän itselleni, lemmikille ja kukille. Lemmikki toki vastaa aika usein takaisin.
Lemmikit on ihania <3 Meillä lemmikki aina selvästi ilahtuu kun sille sanoo jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kiroilen yksinäni, jos esmes jokin tavara tippuu, ja teen samaa sitten muidenkin läsnäollessa. Ei hyvä.
Kuka ei kiroilisi? Kaikki mun tutut ainakin tekee tuota.
Yksin puhuminen on tutkimusten mukaan usein merkki älykkyydestä.