Haave toisesta lapsesta
Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.
Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.
Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)
Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!
Yk3/kp4/25-28
Kommentit (645)
Pikainen päivitys täältä eli menossa kp 28 mutta jo eilen kp 27 jäi paperiin pyyhkiessä ruskeaa verta... Harmittaa ihan vietävästi jos tiputtelupäivät senkun lisääntyvät :( Esikoisen yritysaikana mulla oli pahimmillaan viikkokin tiputtelua ennen kunnon vuotoa mutta nyt toisen kohdalla se on pysynyt max kahdessa päivässä. Eilen oli vasta kp 27 ja kierto ollut nyt jokaikinen kerta 30-31. Eli ikävä juttu jos rupeaa tiputtelemaan 3-4 päivää ennen. Lääkäri sanoikin viimeksi, että se on keltarauhashormonin puutetta. Mulla nyt on muutenkin tota häikkää tuolla lantion alapuolella, joten enempää en kyllä kaipaisi... No täytyy ajatella optimistisesti siitä huolimatta, tulinhan esikoisestakin raskaaksi vaikka tiputteli. Silloin tosin viikko tiputtelua oli lyhentynyt plussaa edellisinä kuukausina kahteen päivään. Eli ei kp 1 vielä tänään, joten pientä toivoa vielä siis on. Esikoisestakin oli pientä vuotoa ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää mutta eiköhän parin päivän sisään jouduta tämäkin kierto taputtelemaan pakettiin. Oireita ei myöskään ole yhtikäs mitään. Eli odotetusti kohti yk 5 vaan! Kesä on rakkauden aikaa, joten mikäs siinä vauvaa yrittäessä ;)
Mieli on kyllä ihan hyvä, meidän neidin 1,5-vuotisneuvola oli eilen ja omaan ihanaan itsepäiseen tapaansa ei suostunut tekemään mitään pyynnöstä, kuten kasaamaan palikoita :) Eikä kauheasti jutellutkaan, joten jouduin selittelemään että kyllä se oikeasti puhuu jo paljon :D Painokontrolliin joutui koska painoa tullut vain 500g puolessa vuodessa mutta toisaalta pituutta oli tullut huimat 8,5cm joten siihen on tainnut kaikki ravinto mennä!
Sininenmarja, tervetuloa mukaan ja olen todella pahoillani keskenmenostasi! Ei se ikinä helppoa ole ja varsinkin jo noilla viikoilla menetys on varmasti valtava pettymys. Mutta täytyy sanoa, että sulla on todella ihailtava ja kunnioitettava asenne. Pystyt surunkin keskellä ajattelemaan positiivisesti ja ajattelemaan, että teillä on vielä erityisen hyvät mahdollisuudet uuteen raskauteen toisin kuin sellaisella, jolla raskaaksi tuleminen on vaikeaa. Itselleni raskautuminen on juurikin sitä, esikoisen synnytyksestä kun jäi pysyviä vaurioita kohtuun. Olemme nyt olleet melkein 1,5 vuotta hoidoissa ja yli vuosi meni pelkästään vaurioiden korjaamiseen ennen kuin vasta saatiin edes lupa yrittää, joten voisin kuvitella, että romahtaisin ihan täysin jos saisin keskenmenon vaikka se minun kohdallani on surullisen todennäköistäkin. Joten hatunnosto sinulle, olet vahva :) Oikein paljon onnea uuteen yritykseen!
Tsempit kaikille omiin vaiheisiinsa!
Roseh kp 28/30-31
Huihai! Täällä jälleen pitkästä aikaa ja nyt on hetki aikaa hengähtää. Tänään kp1 eli kiertohan venyi sinne 35 asti. Ja tulivatkin sitten ihan tyhjästä, ei mitään juilimisia tai suklaanhimoja päivää ennen menkkoja. Ai että mua ärsyttää! Nyt oon ihan sekasin taas että missähän vaiheessa se seuraava ovis on, mutta täytyy luottaa omiin himoihinsa, kun nehän on ylimmillään kun sattuu, että tärppipäivät on tulossa. :D
Tervetuloa Rooroo! :)
Täällä olikin juteltu esikoisen ensiaskeleista.. Itsekin videokuvaa näistä hetkistä katsoin ja voi miten sitä voi unohtaa, miten pieni toinen on ollut ja sitten tulee se haikeus, kun tajuaa miten esikoinen kasvaa vaikka toki hieno asiahan se on, mutta äiti-ihmisinähän tämän tiedämme mikä tunneryöppy siinä aina voi tulla tai jos katsoo kuvia ekoilta päiviltä voi huokaus.... <3
Täällä on kauhea siivous ja sisustushulluus iskenyt ja vihdoin sain edes matot lattioille tuon koiranpennun takia, vaikka tokihan se vielä ne pissii, mutta maton pesu kesällä on vain pelkästään ihanaa, raikas mäntysuovan tuoksu ja lämmin kesätuuli. :) Mies tuossa jo sanoikin, että voi kamala mikä pesänrakennushulluus se on taas edessä jos onnistuu pikkukakkonen aluille joskus. :D Onko muita samanhenkisiä? :D
Sitä ovista odotellessa..
Diudau kp1/normaalisti 28-31, viimeisin 35
Perjantaita kaikille tasapuolisesti!
En ole ehtinyt käydä täällä lueskelemassa kirjoituksianne vähään aikaan, kun on oltu taaperon kanssa sukuloimassa toisella paikkakunnalla. Nyt kuitenkin paluu kotiin ja sitä myöten arkeen tapahtunut.
Tervetuloa Sinisellemarjalle! Ikävä, että teidän vauvahaaveet ovat ottaneet noin rankalla tavalla takapakkia, mutta hyvä että mielesi on jo parempi. Onnea uuteen yritykseen:)
Rosehille suuresti kiitoksia ovulaatiotestien käyttäjäkokemuksista. Hyvä kuulla, että nuo Sofi One Stepin liuskatestit ovat olleet ainakin kohdallasi luotettavia. Toivottavasti minäkin pääsen bongaamaan ovikseni niillä mahdollisimman pian. Kertomasi tiputteluvuoto on varmasti ärsyttävää:/ Miten muuten kävi...alkoiko kunnon tätipäivät jo? Tuo sanomasi, kesästä rakkauden aikana on kyllä niin totta! Valoisat kesäyöt on parasta -myös vauvan teko puuhissa;D
Onpa todella harmillista, että Diudaun menkkaritkin alkoi. Nyt alkaisi olla jo jonkun taas aika tuoda iloinen uutinen raskautumisestaan tänne meidän ketjuun. Ehkäpä niitä plussia ropisee sitten useammalle kerralla! -Niitä odotellessa...
Rorylle puolestaan onnittelut siitä, että vauvahaave on nyt viety asteen verran eteen päin ja virallinen yrittäminen voi alkaa. Pidän tietenkin sinulle kovasti peukkuja:) Kyllä sille päätökselle on skumpat kannattanutkin kilistellä. Ja mitä siihen kodinrakennus/ -puunaukseen tulee, niin minä luen itseni kyllä tuohon samaan kastiin kanssasi! Esikoisen odotuksen loppusuoralla oli sellainen touhuhärdelli päällä, että jälkeen päin ajateltuna hirvittää. Viimeisinä viikkoina raskaana ollessani kuurasin kylppärin ja saunan (ja varmaan kaiken muunkin), pyykkikoneessa pyöri kaikki mahdollinen ja viherkasvit saivat uudet ruukut. Lisäksi ompelukone surrasi lähes päivittäin! Sitä jotenkin kävi ihan hirveillä kierroksilla! Huvittavaa:)
Täällä menossa parhaillaan kp13 ja ne tilatut ovulaatiotestit otettu käyttöön. Kahtena päivänä olen testannut, mutta kontrolliviivan lisäksi mitään muuta ei tikkuihin ole vielä piirtynyt. Toivottavasti nyt viikonlopun aikana tikusta löytyisi se toinenkin tarvittava viiva. Muuten menee taas ajoitus mahdottomaksi, kun mies on toisella paikkakunnalla ensiviikolla, ei tämä liian helppoa kyllä ole, kun duuni haittaa tätäkin "harrastusta":(
Nyt taitaa ipana heräillä päiväuniltaan, täytyy siis rientää. Mukavaa viikonloppua kaikille!
Heippa kaikille!
Ensiksi tervetuloa uusille!
Ja sitten pahoittelut Diudaulle kp 1:stä. Mä oon täällä käyny kuikuilemassa välillä onko plussia tullut, mutta nyt on tainnut olla vähän hiljasempaa sillä saralla.
Jaksettiinhan me tossa miehen kanssa pariin kertaan tuhdata niiden kortsujen kanssa. Tällä viikolla sitten tiistaina alkoi samanlainen mahakipu kuin viime kierrossa, tällä kertaa vain vasemmalla. Sattui todella paljon. Totesin vain miehelle että taitaa olla ovulaatio käynnissä. Mies kysyi pistetäänö panokset sisään ja totesin että laitetaan. Se mun leikkaushan on nyt keskiviikkona ja olen lueskellut että ei pitäisi olla mitään haittaa. Varsinkaan kun eihän se raskaus siinä vaiheessa ole varsinaisesti alkanutkaan mikäli olisi sattunut tärppi tulemaan. Pitää vaan sitten tarkkaan kattoo mitä kipulääkkeitä syö jälkeenpäin ja yrittää mahdollisuuksien mukaan pärjätä mahdollisimman pitkälle ilman.
Joo, kärsivällisyys EI ole hyveeni...Saapi nyt sitten nähdä kuin käy. Sanoin vaan miehellekin, että kyllä se luontoäiti on kiero akka...Seksiä harrastetaan että saataisiin lapsia ja se pitäisi nimenomaan ajoittaa ovulaation aikaan. No omalla kohdalla ainakaan ei ole kovin kiihkeä olo kun tuntuu kuin joku työntäisi veistä vatsaan ja itse yhdyntäkin sattui. Viimeksihän jätettiin juuri kipujen takia touhut väliin, niin katsotaan nyt sitten tuottiko se kärsimys tulosta...Mies olis vielä seuraavanakin päivänä halunnut pistää varmistuskierroksen, mutta totesin että pitää sen vehkeensä kaukana minusta! Riitti tällä erää...
Mulla tuntuu muuten jostain syystä halut olevan aina kovimmillaan just menkkojen aikaan. Mikähän juttu sekin on? Luontoäidillä tosissaan jotain mua vastaan...:/
Tollasta pesänrakennusviettiä mulle ei ekan kanssa varsinaisesti iskenyt. No synnytyksen jälkeen kun kotiuduttiin, kuurasin kylpyhuoneen kattoa myöten. Ihan kirjaimellisesti. Ei väsyttänyt yhtään ja hormonihuuruissa oli hyvä touhuta. :)
Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
-Elmia kp 15
Kp 1 kurvasi sitten paikalle eilen :( Ja ai kamala millaisten kipujen saattelemana.... Olen vielä kauheassa flunssassa tähän päälle niin täytyy kyllä sanoa, että apukädet olisivat tulleet tarpeen. Yritin kovasti neuvotella tuon 1,5-vuotiaan kanssa, että miten ois jos pötkötettäisiin vaan tässä sohvalla koko päivä mutta arvaatte varmaan suostuiko :D Buranaa nassuun ja kauhea tsemppi päälle. Tuijotin vaan kelloa, että milloin se on kuusi, että mies tulee kotiin. Muutenkin oli sellainen horkka, kylmänhiki, heikotus ja naama oli ihan kalpea. Selkeästi kipuilu oli voimakkaampaa kuin aiemmissa kierroissa, varmaan flunssakin vaikuttanut oloon mutta selkeästi kipukin oli pahempi. Aamulla ihan itkin kun sattui niin paljon ja oli vaan noustava päivän touhuihin KLO 05! Kesä on tullut meidän neidillekin, joka ei malta klo 05-06 pidempään enää nukkua ja on vielä lyhentänyt päikkäreitäkin yli tunnilla. Tänään jo onneksi parempi olo iltaa kohti. Kierto lyheni päivällä ja oli pituudeltaan 29. Tiputtelua kaksi päivää. Seuraava mahdollinen ovis sattuukin juuri sopivasti siihen vkonloppuun kun ollaan menossa mun äidin luo... Kyllä hieman kirosin kun kalenterista laskin. Täytyy yrittää tallettaa hyvät satsit valmiiksi odottamaan jo ennen lähtöä, että olisi edes joku mahdollisuus. Millään ei haluaisi jättää yhtäkään kiertoa yrittämättä...!!
Pahoittelut Diudaullekin kp ykkösestä!
Misskipsu, hyvä jos ovistesti kokemuksistani oli jotain apua! Toivotaan kovasti, että pääset pian plussan bongailuhommiin :)
Elmia, mulla on ihan saman juttu noiden oviskipuilujen kanssa. On siinäkin luontoäiti järjellä ajatellut...huh. Joskus on myös täytynyt sanoa miehelle, ettei pysty kun vatsa kipuillut niin kovasti ja yhdyntä on sattunut liikaa. Onneksi joka kerta ei ole yhtä kovat kivut ja taisi mun kohdalla se eka ovis synnytyksen jälkeen olla se ehdottomasti pahin. Toivotaan, ettei sun tarvitsisi kärsiä niistä kivuista vaan saisit nauttia vaan oviksen tuomista iloista :) Paljon tsemppiä tulevaan leikkaukseen ja pikaista toipumista!
Roseh kp 2/29-31
Tosi kurja juttu Sininenmarja, on sulla kyllä mahtava asenne silti! Ja nyt vaan toivotaan että pian sit alkaa menkat ja tärppää uuestaan :)
Pahoittelut Diudaulle ja rosehille kp 1, pietään peukut pystyssä et nyt sit tärppää!
Ois kyllä jo oikeesti aika tännekki tulla joillekki plussaa! tuntuu et jokaisella vuorotellen pyöräthää uuet kierrot käyntiin..
Ja Elmialle täältäki tsempit leikkaukseen ja toipumiseen! Ois kyllä huippu jos nyt ois tärpännykki :)
Täällä harjottelu vie voimat ihan kokonaan, mut on kyllä yritetty käyttää ovis hyväksi..Ei kyllä välttämättä ihan joka päivä oo tullu peittua heilutettua, mut eikö sitä ainaki sanota et siittiöt "säilyy" vähän aikaa ;) Nyt siis järetön väsymys päällä, ja eilen kysy harjottelun ohjaaja (miespuolinen) et oonko raskaana ku valitin et ilmastointi mööpeli haisee pahalle ja se ei haistanu mitään vaikka meni nuuskiin siihen mistä tuli ilmaa :D Sanoin vaan että ei pitäs olla, mut ainahan kaikki on mahollista :D
Nuista oviks kivuista, mulla ei oo koskaan mitään semmosia ollu..Ainut mistä voi ehkä aatella että on ovis on et limaa tulee enemmän. Nyt jos ei tärppää ni käyn kyllä ostaan ovistestejä jostaki! Ku ei mitään hajua millon se on ja kierrotki saattaa heittää muutamalla päivällä..
Rix kp 19/28-32
No huh.. Me ollaan tässä viimeisen kuukauden aikana pakattu ja muutettu. Yhtäkkiä keksittiin, että ostetaanpas isompi asunto. Nyt meillä on tällanen osakeyhtiömuotoinen omakotitalo.. Ja nyt pitää jännittää, että milloin vanha asunto menee kaupaksi=) En kyllä hirveesti tiedä mitä täällä on tapahtunu viimeisten viikkojen aikana.. Ei nyt jaksa keskittyä lukemaan ku tän yhden sivun.
Mullakin on sama tilanne ku Diudaulla, jotenki pistää harmittamaan koko tilanne.. Eikai se auta kun vaan jatkaa yrittämistä. Yks raskaustesti anto jo haamuviivaakin ja ennätin olemaan iloinen.. Joo ei saa nuolasta ennenku tipahtaa, tulipa sekin taas huomattua.
Hei,
Meillä alkoi nyt pupuviikko ja pakko tulla purkamaan, että jopa on suorituspaineita. Ihan vain sen vuoksi, että viimeksi raskauduttiin kertalaakista. ostin jopa viime viikolla tuota greippimehuakin. Mun päässä on koko ajan ajatus, että mihinköhän aikaan esikoisen saisi nukkumaan, jotta vielä onnistuisi seksi ennen tyynyyn sammahtamista. Ja piti olla sitten vielä tämä hellekeli! kun ihokontaktia ei todellakaan kaipaa kun asunnon lämpötila on 28C... Mutta minullakin on tuo pesänrakennusvietti kova, ostinpa sitten lipaston ja huomasin pohtivani myös millaiset vaunut olisi vauvalle (ja äidillekin) kivat. Edelliset laitettiin sukulaisille kiertoon. En olisi kestänyt enää nähdä niitä koliikkiajan vaunuja. Ne nitisi ja narisi niin ettei herkkäuninen vauva vahingossakaan nukkunut liikaa. Onko nuo Hartan vaunut hyvät? ja koska niissä on ne aleviikot?? Eikö yleensä kesällä myydä vaunuja poistoina? Vai onko se vasta loppusyksystä?
Kunpa nyt meidän pinkkaan alkaisi tulla niitä vauvantuoksuisia plussia, toivotan kaikille plussatuulta ja intohimoista rakkauden aikaa :)
Tilanne 5.6.2013
Diudau kp 7/28-31 (35?)
Roseh kp 7/29-31
Rory kp 12/26-32
Lindaliina kp 18/29
Misskipsu kp 18/29-31
Elmia kp 20/?
Pamuk kp 22/33
Rix kp 24/28-32
Rooroo?
Kurnusimppu?
Sininenmarja?
Piia20?
Pimpelipom?
Onnenhuuru?
Jayded?
Plussanneet:
Korppi
Mimiav
Pikkusisarus
Viikari33
Mimiku
Aliisia
Naspu
Lopultakin tänne pääsi kirjautumaan sisälle! Hitto, eilen kokeilin monta kertaa kirjautua, mutta ei vaan onnistunut. Liekö ollut muilla vastaavia ongelmia, kun ei ollut tullut muiltakaan viestejä? Vika vissiin sivustossa. Päivittelin vaihteeksi listan ja toivon todella, että kaikkien kp:t tuli oikein:)
Rixillä alkaakin näköjään olla jännät päivät lähellä, peukutan sinulle! Kaipaisi jo todellakin jonkun plussaajan tähän ketjuun.
Rorylle vinkkinä, että sauna ja suihku ovat oikein oivalliset paikat "ihokontaktiin" näin hellekeleillä, jos makkarissa kieriskely tuntuu nihkeältä. Me olemme miehen kanssa saunahulluja suomalaisia ja vietetään siellä hmmm...oikein viihteellisiä iltoja ipanan mentyä yöunille;D Kysyit Hartanin vaunuista. Suosittelen lämpimästi! Ostettiin esikoiselle käytettynä (yhdellä lapsella olleet), ovat muistaakseni jotain -08 tai -09 mallistoa ja ollaan oltu kyllä todella tyytyväisiä. Kovalla käytöllä ovat olleet, lenkkeilty koirien kanssa metsäpoluilla ym. Kavereiden vaunuja kun olen testannut, niin kaikki ovat tuntuneet hirvittävän painavilta ja jotenkin jäykiltä noiden Hartaneiden jälkeen.
Roseh ymmärrän hyvin harmituksen oviksen sattuessa ajankohtaan, joka on pahin mahdollinen. Kiva lähteä sukuloimaan, kun oikeasti haluaisi pöllytellä peittoja mahdollisimman tehokkaasti.
Elmia, kuinkas toipilas jakselee? Siis jos ymmärsin oikein, niin jalka on nyt operoitu vai miten? Toivottavasti ei ole pahoja särkyjä. Todellakaan luontoäiti ei ole kertomasi perusteella ole kohdallasi reilu:( Varmasti hillitsee himoja, jos "hötsyttely" tekee kipeää juuri kun pitäisi olla aktiivisin meininki.
Ja sitten omanapailuun... Elimistöni toimii sittenkin, tikuttelu ei mennyt hukkaan, ovulaatio bongattu eilen (kp17). Huh, helpotti kummasti:) Eli kyllä elimistöni ovuloi, vaikkei ole mitään muita oireita, kun hieman normia runsaammat limat. Mutta ei tässä pääse liiaksi vielä tuulettelemaan. Huono tuuri sikäli, että mies on ollut nyt sunnuntaista lähtien taas töissä toisella paikkakunnalla! Ketuttaa, kuin pientä oravaa!!!!! Eli sunnuntai aamuna tehty edelliset talletukset.
Mitäpä arvon naiset veikkaatte, onkohan peli menetty tältä kierrolta, jos päästään harrastamaan sekstailua vasta tänä iltana? Eli eilen puolilta päivin ovistesti oli positiivinen, viivat olivat yhtä vahvat. Tänään tikutin kokeen vuoksi myös puolen päivän aikaan, nyt testiviiva oli selvästi kontrolliviivaa tummempi. Eli olisko tänään ollut sitten korkeampi LH-hormonitaso, kuin eilen? Itse järkeilin, niin että ehkä meillä on vielä pieni mahdollisuus ehtiä saamaan "rojut torveen" ajoissa;D Pitäkää peukkuja!
Joo, tässä vissiin ne tärkeimmät tällä erää. Kesäkelejä ja rakkaudentäyteisiä vauvanteko-puuhia kaikille:D
Misskipsu kp 18/29-31
Misskipsulle peukutukset bongatusta oviksesta! Jee :) En usko pelin olevan menetetty ollenkaan, LH-huippuhan kertoo ovulaation tapahtuvan seuraavan 24-48h aikana ja itse munasoluhan pysyy hedelmöityskykyisenä sen 24h. Eli jos eilen on LH-huippu tullut ja tänään testiviiva ollut jo vahvempi, eli ehkä jo varsinainen ovispäivä, ehtii illalla vielä hyvin talletella. Ja säilyyhän ne siittiötkin hengissä parhaimmillaan sen 5vrk ja mahdollisesti siellä on vielä sunnuntain siimahännätkin odottelemassa. Ei muuta kuin onnea matkaan!
Piia20:lle, onnea uuteen kotiin, Rixille tsempit piinapäiviin ja Rorylle iloa yritykseen!
Omaa napaa, kp 7 menossa. Ensi viikolla täytyy panostaa tuolla rakastelun saralla, että saadaan siimahännät matkaan ennen kuin lähdetään mummolaan. Ainahan sitä toivoa voi, että se riittää. Tuumailin jos en testaisi ovista ollenkaan, rennosti kesämeiningeillä jne. ja varsinkin siksi, että jos se plussa tulee sit just kun ollaan siellä (mikä on erittäin todennäköistä) harmittaa vielä enemmän kuin ei voi rakastella... Joten parempi kun ei tiedä ja pistää touhuksi ennen lähtöä ja heti kotona :)
Mukavaa viikkoa kaikille!
Roseh kp 7
Huippu juttu Misskipsu et ovis bongattu! Määki ihan varppina käyn hakeen testit jos ei nyt oo tärpänny!!Enkä mäkään usko et peliä on menetetty, nyt pietään vaan peukkuja!
Roryllekki tsempit, jospa puputtelu tuottais tulosta ;)
On kyllä tosi kiva ku ovis sattuu just reissun päälle :/ oikeen hiljaa yöllä puputtelette ;)
Piia20 lle onnea uuteen kotiin :)
Oikeesti tuntuu et nää on maailman hirveimpiä piina päiviä..Kuitenki taas semmonen eka virallinen kierto km:n jälkeen, vaikka ainahan se on piinaa mut nyt se on jotenki maksimaalinen! ootan vaan päivää ku viittii testailla, mut yritän malttaa ens viikkoon..Kuitenki sit jossain tuolla taka-alalla jyskyttää et jos se onki plussaa et mitä jos käy samallain ku viimes..Onneksi harjottelu päällä ja kaverin häät ens viikolla ni onpahan muuta ajateltavaa ;)
Sais kyllä tulla niitä plussia tähän pinoon!Ihanaa kesäistä viikkoa kaikille!
Rix kp 24/28-32
Huh hellettä,
Täällä alkaa jo mammalla vähän pinna kiristymään, kun ulkona on niin tuskastuttava paahde, ettei tuota 1v elohopeaa voi näin keskipäivän aikaan ulos viedä, kun varjoa ei ole missään ja lämpöä piisaa! Pakko olla siis sisällä, jolloin herra vilpertti hyppii seinille. Piinapäivänsä siis kullakin :) Vaikkei nyt yhtä piinaavan jännät ole kuin esim. Rix:llä! Plussatuulia sinne suuntaan! :) Toivottavasti tärppäsi! Sanot sille takaraivolle, että nyt hiljaa ja koitat ajatella ihan muita juttuja, kuten niitä kaverin häitä :)
Onnea Piia20 uuteen kotiin! :)
Elmialle pikaista toipumista (jalka on jo operoitu?)
Tsempit myös Roryn pupuviikkoon ;)
Roseh, teidän todellakin täytyy laittaa siimahännät liikkeelle ennen mummolan matkaa, on varmasti tavallaan ärsyttävää lähteä sukuloimaan juuri parhaaseen mahdolliseen peitonheilutusaikaan. Onneksi ne siittiöt elävät sen 5-6 päivää, joten kaikki ei ole vielä menetetty teillä ;)
Täällä vaan vielä kuumeillaan. Elopaino on lähtenyt tippumaan mukavasti ja kohta ollaankin taas jo normaalipainon puolella. Nyt ollaan vihdoin samoissa lukemissa kuin ennen esikoisen odotusta, mutta vielä olisi varaa tipauttaa pari kiloa ennen seuraavan yritystä. Esikoista odottaessa oli raskausajan diabetes, raskaushepatoosi, raskausmyrkytys, eli hieman pelottaa mitä seuraavalla kierroksella on odotettavissa - siksi nyt pieni panostus oman ja tulevan vauvankin terveyden puolesta.
Ihan kamalaa ja kamalan ihanaa, kun masuja vaan näkyy joka puolella! Täällä meidän alueella ei varmasti tule olemaan ikätovereista puutetta TOIVOTTAVASTI ensi vuonna syntyvälle kakkoselle.
Meillä esikoinen on nyt heittäytynyt mahdottomaksi, kun siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan, Nyt herää monta kertaa yössä melkein puolen tunnin välein vaatimaan palvelua ihan vaan tarkistaakseen että me ollaan vielä tallella. Huoh.
Täällä harjoitukset jatkuu vaan, vielä 1,5 kiertoa, niin pääsen liittymään "oikeasti" teidän joukkoon :)
Ihania kesäpäiviä kaikille, toivotaan että kesäyön taika tuo nyt plussauutisia tähän ketjuun :)
Rooroo, kp 14/27-28
Heips.. Voisin tänne liittyä kanssa. Meillä esikoinen syntynyt 07/12 ja toinen toiveissa, virallisesti ehkäisy jäi tammikuussa, mutta eipä sitä juuri ollu missään vaiheessa, kondomi satunnaisesti. Kierrot heitti alussa ihan härän pyllyä ja tuossa huhtikuun alussa tuli alkuraskauden keskenmeno jonka seurauksena vuosin semmoset vajaa 8 viikkoa.. Nyt ilmeisesti ovis tuloillaan kun tosi selkeet oireet ollu, touhuttukkin on aika ahkeraan kun tuon vuodon aikana ei juuri peittoja heiluteltu. Esikoisessa meni 3 vuotta. Toivotaan et tärppäis paremmalla menestyksellä pian uudestaan. Plussa tuulia kaikille! :)
Tintti
Tervetuloa Masc! :) Toivotaan että tärppää mahollisimman nopiaa, jos yhtään lohuttaa niin ainakin oot tullu raskaaksi kun ollu keskenmeno niin miksei se onnistuis uuestaan :)
Täälläki lämpyä riittäny, vaan en valita ;) viime kesä oli ihan PASKA! töissä tosin ollu suurimman osan ajasta ja neitiki ollu mulle aivan suuttunu ku oon ollu niin paljo pois kotua :(
Piinapäivät vaan lähenee, vaan enää en tiiä mitä toivua :/ Kävin lääkärissä ja se nyt rupes tutkimaan yhtä sun toista..Ens viikolla pitää käyä uusiin taas sokerirasitus ja 2.5kk päästä taas uuestaa. Vino pino kaikkia ihme näytteitä maan ja taivaan väliltä, yhessä oli et pitää ottaa yks lääke illalla ja sit aamulla labraan, siinä tosin oli että ei voi tehä jos raskaana niin häätyy oottaa et joko menkat alkaa tai testi näyttää mitä näyttää ni tietää sit miten tekee et käynkö siinä testissä vai tehäänkö 24h virtsankeräys..jippii..Parin viikon päästä sit lääkärin soittoaika ja selviää vähä mitä on vai onko mitään..Lääkäri ei kieltäny lastentekohaaveita, mut meinas et ois kiva kuitenki saaja tutkittua ensin perusteellisesti..Saapa nähä, nyt sit toisaalta toivoo et ei vielä oiskaan raskaana jos onki jotain vakavempaa :( Kaikki kyllä mitä se epäilee ni on ihan hoijettavissa olevia sairauksia, mut jossaki saatto olla leikkaushoito..Voi että ku sais selville mikä vaivaa ja sais jatkaa elämää :/ Nyt osaa oikeen mitään muuta ees miettiä..Omaa napaa taas kerran...Varsinaisia raskausoireita ei havaittavissa, mitä nyt välillä vihloo alamahaa ja mielialat alkanu taas enemmän heitteleen, väsyä myös mutta sitä tuntuu nykyään olevan aina...Mut nämäki on selitettävissä myös menkoilla ;)
Miten te muut joilla kierrot heittelee? testaatteko heti sen lyhyemmän kierron mukaan vai miten?
Rix 26/28-32
Hei!
Minä aion testata lyhimmän kiertoni mukaan, koska viime kuukausina suunta oli lähempänä sitä 26 päivää kuin sitä välissä ollutta hurjaa 32 päivää. Oli silloin kyllä niin turvonnut olo että!
Joten siitäpä pääsen asiaan... Joko Rix olet testannut vai oletko teräshermo, joka odottaa sinne 32:een?
Ja vautsivaut Rooroolle laihdutuksen onnistumisesta! Se ei ole helppoa. Ainakaan minulle. Tässä keväällä jo kahdesti aloitin ja 2 vkon kohdalla makean himo äityi niin pahaksi ,että sitten taas jäi vaiheeseen. Nyt taas ollut niin paljon juhlia ettei ole kehdannut kakkupaloista kieltäytyä.
Mascille onnea matkaan! Toivottavasti raskaudut esikoista nopeammin.
Laskeskelin, että ennen jussia ilmeisesti testin pariin on pääsemässä meistä useampi, jos vain kuukautiset tajuavat pysyä poissa. Eli ilmeisesti Misskipsu, lindaliina, Elmia, Pamuk ja minä?
Mulla oli ovulaatiopäivien jälkeen ihmeellinen löysän vatsan episodi. Liekö helteet pistäneet sekaisin, koska olo siitä huolimatta ollut hyvä. Ja outoa kyllä mulla oli oviksen aikana vrk lyhyemmät limaoireet, itse ovulaatiokipu jäi kokonaan pois, joten toivon sen olleen. Mitään testejä en ole sitä varten hankkinut. Mutta touhuttiin helteestä huolimatta reippaassa ihokontaktissa :)
Nyt on sellainen jännityksen sekainen olo. Tuntuu kuin kyljellä maatessa olisi venytystä lantion sisällä. En tiedä laittaako se mielikuvituksen piikkiin vai mihin. Vitsailtiin miehen kanssa, että ehkä se on ladannut tavallista suurempia määriä niin alkaa jo munatorvi kallistumaan. Kovasti toivon, että kyse on siitä että verenkierto olisi lantiossa vilkastumassa, mutta ilmeisesti mahd.kiinnittyminen on vasta ensi viikon asioita. Jännää, niin kovin jännää.
Rory kp16
En ollu teräshermo ;) Haamuviiva tänään testistä bongattu! Häätyy tehä uus vielä jossain välissä ku ehtii, mut ihan selvästi se oli positiivinen, viiva ei ollu läheskään yhtä tumma ku se toinen mut viiva kuitenki ;) Edellisessä raskaudessa oli just samallain! Nyt vaan pitää sit ruveta lääkäriin soittaan et en varmaan voikkaan sitä yhtä koetta tehä ku siinä pitää ottaa yks lääke illalla..Häätyy sit vissii kerätä kusta se 24h, jippii..Ja muutenki soittaa et kuin nyt sit jatkot on jos tämä raskaus sattuiski jatkumaan pitemmälle. Nyt vaan ootellaan ja toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Mies on ollu silmin nähen ilonen, rupes jo heti nimiäki miettimään :D
Voi toivottavasti muillaki tärppäis nytte! Ja rooroolle tosiaan hatunnosto ku on saanu laihutettua, mulla nyt viikossa lähteny 2kg, mut semmonen 8-9kg ylimäärästä on edelleen..Mut jos tosiaan nyt ois se yks sairaus mitä epäillään ni voi osittain johtua siitäki..Pitää toivua ettei oo!
Mullaki niitä oireita just ollu, alamahan nipistelyä, ihan kauhiaa väsymystä, jotku hajut ottaa nokkaan ja mielialat heittelee, välillä ei pysty yhtään hillitteen ittiään ku hermostuu ihan pikku jutuista :/ Olin eilen jo aika varma että testi positiivinen, ni oli pakko tänään tehä :D
Rix 3+6 nyt sitte vissiinki ;) La ois 17.2 menkkojen mukaan <3 lapsille tulis aika tasan 2v ikäerua ;)
Hei, on pitänyt jo miljoona kertaa tulla tänne kirjoittelemaan, mutta aikaa ei ole muka riittänyt kun muiden kuulumisten lukemiseen. Nyt toivotaan että poika nukkuisi hetken ja saisin rauhassa kirjoittaa.:)
Ensinnäkin paljon paljon onnea Rix plussasta! Paljon kaikkea hyvää sulle raskauteen ja toivottavasti sun terveyteen liittyvät jutut kääntyy parhain päin! Kiva kuulla muilta ilouutisia niin vahvistuu usko ja into omaankin yrittämiseen.:)
Rooroolle myös multa onnittelut laidutuksen onnistumisesta! Ei ole kyllä todellakaan helppoa puuhaa ja on henkinen puoli tosi kovalla koetuksella, kun pitää yrittää himoja vältellä.
Mascille tervetuloa, vaikka itsekin ihan uusi olen täällä! Aika hurjaa että jouduitte kolme vuotta esikoista yrittämään ja nyt vielä keskenmenokin. Toivottavasti tulet nyt pian raskaaksi ja kaikki menee hyvin loppuun asti!
Rosehille kiitos kauniista sanoistasi, tulipa hyvä mieli!:) Toivon koko sydämestäni että teillä tärppäisi pian ja kaikki sujuisi hyvin loppuun asti!
Kohta taitaa olla Pamukin kiertokin lopuillaan. Paljon paljon plussaonnea. Ikävä kuulla että teilläkin on ollut sama tilanne viime syksynä. Toivottavasti pystyt kuitenkin nauttimaan uudesta raskaudesta ilman pelkoa, että sama toistuu. Itse yritän ajatella, että koska esikoisen raskaudessa ei ollut mitään ongelmia niin tämä oli varmaankin vain huonoa tuuria ja tuskin toistuu. Yritän pitää mieleni huolettomana nyt tän yritysajan ja seuraavan alkuraskauden. Saa nähdä vaan miten käytänössä onnistuu sitten kun se plussa ilmestyy testiin. Millaiset sulla on fiilikset?:)
Vielä kaikille muille, joille en erikseen nyt kommentoinut niin oikein mahdottomasti plussaonnea!
Sitten lopuksi omaa napaa. Meillä siis nyt vähän päälle kaksi viikkoa lääketieteellisestä tyhjennyksestä ja olo on asiaa ajatellessani aika outo. Tuntuu että tapahtuneesta olisi jo mennyt useita kuukausia enkä osaa enää ajatellakaan että vielä hetki sitten olin raskaana. Tuo tyhjennys meni siis onnekseni oikein hyvin eikä jälkivuotoakaan jatkunut kuin reilun viikon ja loppupäivät vuosi todella vähäisen. Nyt perjantaina sitten odottamatta töissä ollessani viilsi oikein voimakkaasti tuolta alhaalta ja jouduin oikein pysähtymään hetkeksi ja haukkomaan henkeä. Muutaman tunnin jälkeen tulikin hieman sellaista ovisliman kaltaista, kylläkin normaalia niukempaa, valkovuotoa. Mietin että olisikohan voinut noin nopeasti ovulaatio tulla(siis tasan 14pv tyhjennyksestä)?! Ollaan nyt siis pe aamu ja koko viikonloppu heiluteltu peittoja. Ei vaan ole mitään hajua oliko tuo oikeasti ovulaatio vai onko se tulossa vai tuleeko ollenkaan. Kaipa nyt pitää tässä sitten harrastella joka päivä muutama viikko ja katsoa tuleeko kuukautisia. En vaan tiedä missä vaiheessa sitä uskaltaa mitään raskaustestejä tehdä, jos ei tätiä alakaan kuulumaan. Ja jos teenkin testin muutaman viikon päästä niin voiko siihen luottaa, kun kai sitä voi raskaushormonia olla jäljellä vielä edellisestä raskaudesta. Onpas vaikeaa.:D Helpointahan olisi tietenkin ollut odottaa ne yhdet kuukautiset ja aloittaa yrittäminen vasta sen jälkeen, mutta kun ei malta millään niin kärsitään tässä nyt sitten epätietoisuudesta.:)
Heippa kaikille.
Paljon onnea Rix ! kaikkea hyvää odotusaikaan sinulle :)
Täällä ollaan laihduttamisesta puhuttu. Onnea Rooroolle laihduttamisesta! Voikun itse onnistuisi vähän karsimaan liika kiloja niin olisi hyvä. Kiloja kertyi paljon edellisessä raskaudessa ja silloin pelättiin raskaudenajan diabeetestä mutta ei onneksi tullut sitä mutta nytten kyllä on pieni pelko siitä seuraava raskautta varten. Herkut vaan kun aina vie voiton :/
Sininenmarja, keskenmenosta on nyt jo mennyt sen verran paljon aikaa (melkein 6kk) niin olen siitä onneksi toipunut, luulen silti että ensimmäiset 12 viikkoa kävelen hermoheikkinä ympäri ja pelkään pahinta kunnes eka ultra ja saa vahvistuksen että kaikki hyvin. Mutta muistan kyllä esikoisenkin kanssa että ekat 12 viikkoa oli tosi jänniä, tällä kertaa ehkä vaan vielä enemmän pelkään sitä pahinta.
Tehtiinkö sinulle keskenmenon jälkeen ultraa missä katsotiin että kohtu on tyhjentynyt? Minulle tehtiin sellainen ja sanoivat silloin että nyt ei ole myöskään hcg hormonia enää jäljellä kun kohtu on tyhjentynyt.
Mutta tsemppiä teille ja vauvapölyä ;) kuin myös muille! :)
Nyt kun malttaisi odottaa viikon niin pääsis ensi sunnuntaina testailemaan jos täti ei sillon ole vielä tullut käymään. Tuntuu kyllä että aika matelee eteenpäin, kauheeta tuskaa tämä odotus. Aika hyvin ehdittiin kyllä ovupäivinä heiluttelemaan peittoa, siitä olen iloinen mutta kun se ei vain aina riitä. Tänään ollut alavatsassa paljon vihlontaa, jospa se olisi sitä kiinnittymistä tai vaan mielikuvitus mikä tekee kepposensa :) Ensi viikoksi pitäisi keksiä paljon tekemistä että aika menisi nopeasti.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Pamuk kp 26/33
Heippahei!
Ootte ollu hurjan aktiivisia kirjottelun suhteen ja minä jälkijunassa täällä huhuilen ja kirjottelen. :P
Laihdutusasioista.. RooRoo, miljoonat onnittelutsemppipeukut painonpudotus/hallintaurakasta. Itsellä nyt (vasta) raskauskilot pudotettu tytöstä (2011) ja niitähän kertyi mojovat 28kg. Niistä 10kg tuli rehellisesti helteistä ja nestekertymistä, mutta loput kyllä oli minun syömisen ilosta tulleita kiloja. "Vahingosta" viisastuneena aion seuraavassa raskaudessa (jos niin onnellisesti käy) noudattaa terveellistä ruokavaliota ja säännöllistä ateriarytmiä, eikä herkkuja ja pikaruokaketjuista "iltapalaa".
Toivottavasti nyt kesän edetessä meillä monilla onni soisi tuoda plussa ja loppuun asti sellaisia.
Rix, hurjasti onnea plussasta! :)
Misskipsu, olet oikeassa, sauna toimii vallan mainiosti, lämpö vielä vetreyttää mukavasti niin notkistuukin kummasti. :D :D
Täällä tosiaan kp11 menossa ja tuosta kp6 lähtien ahkerasti ja ihan luonnostaan ilman mitään "suorituksia", mutta tottakai sitä aina jälkeenpäin hiljaa mielessään miettii, että uikaapas kaverit nyt pitkään ja hartaasti. :D Mulla oli kp5 kohdalla jo voimakkaita nipistyksiä vasemmalla puolella joka juuri ahkerammin onkin toiminnassa.. Mutta en alkanut testailemaan mitään ovista tässä, kun on tarkoitus kuitenkin mennä vähän rennommin. Onneksi tässä ei nyt tuo 3vuorotyö sotke tätä kiertoa, eli illat ja yöt käytettävissä. :D
Oonko ainoa joka hypistelee esikoisen vauvavaatteita? Mulla on niin suuri kaipuu päästä pukemaan pientä myttyä niihin.. Mietin jo, että valkkaisin kaikki laatikot läpi ja pistäsin rakkaimmat jemmaan ja muut myyntiin, mutta miten oikeasti raaskii? Onko se aina tämmöstä esikoisen vauvavaatteiden kanssa? Niitä laatikoita kun on 5 + äitiyspakkaus ääriään myöten täynnä. :O
Heips vaan kaikille! hyvää alkavaa viikkoa. Meillä odotetaan jo innolla viikonloppua kun sillon pitäis olla ovu :D jeejee! Mennyt viikko meni harjotellessa ja nyt H hetkeä odotelessa. Toivotaan että ekalla kerralla tärppää ;)
Sininenmarja, meilla sama juttu syksyllä. Tosin en itse toipunut siitä yhtä hyvin kun sinä. Meni sellainen 6kk ennekuin taas innostuin ajatuksesta yrittää.
Syksyllä tosin tulin vahingossa raskaaksi kun olimme lomalla ja pillereiden kanssa pientä häslinkiä mutta olisi ollut silti erittäin tervetullut vauva. Mulla meni pari kuukautta ennekun kierto palas ennelleen, oli sellaset 58 päivän kierrot siinä pari peräkkäin. Teille tsemppiä että pääsette pian yrittämään uudestaan.
Ihanaa Rory että pääsette tositoimiin ;D ei muuta kun tsemppiä teille, toivon teillekin että natsaa heti ekalla yrittämällä.
Kp 13/33