Haave toisesta lapsesta
Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.
Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.
Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)
Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!
Yk3/kp4/25-28
Kommentit (645)
Tänne ei edelleenkään ole puhallellut hyvän onnen tuulet, kuukautiset alkoivat kovien kipujen saattelemana. Eilen olikin ihan kamala olo, olin varmaan aika näky kun istuin kaksinkerroin hiekkalaatikon reunalla tytön seurana... Hetken mietin jaksanko lähteä kun koko lantio oli tulessa, oksetti ja olo oli kuumeinen mutta taapero kiipeili jo pitkin seiniä kun halusi niin kovasti ulos niin tajusin pääseväni itsekin helpommalla kun lähdetään ulos. Illalla mies sanoi, että tunnuin tosi lämpimältä joten kai se jonkun lämmönnousunkin siihen lykkäs. Mulla on usein sellaista hormonikuumeilua, mitä lie. Mutta ei vauvaa tänne. Meillä alkaakin sitten kesän jälkeen hedelmöityshoidot tän mun rikkinäisen limakalvoni takia. Siellä ne ajatukset jo siintääkin, vaikea on uskoa luomuplussaan.
Aliisialle onnittelut, huippu juttu!
Elmia, mulla on ollut tytön syntymän jälkeen ovulaatiot oikeasti kivuliaita. Ennen raskautta ei tuntunut missään. Varsinkin pari ekaa oli aikamoisia mutta nyt rauhoittunut onneksi. Mutta edelleen ovat kivuliaita kylläkin. Mua on myös riivanneet usein kystat munasarjoissa ja ne kipuilevat ja puhjetessaan sattuvat kovastikin. Toivottavasti ei ole sellaisesta kyse vaikka ihan harmittomia ne ovatkin. Toivottavasti olo jo parempi!
Moikat kaikille!
Nyt ehdin istahtaa tähän koneelle ihan ajan kanssa. Huh, miten kiireisiä on olleet tämän kotiäidin päivät! Pari kertaa olen käynyt kuitenkin välillä lukaisemassa teidän kuulumiset. Suuremmoiset onnittelut Aliisialle "vappuyllätyksestä"! Onnellista odotusta ja kaikkea hyvää<3
Kurnusimppu tervetuloa kuumeilemaan kanssamme. Kiva nimimerkki sinulla:D
Diudau...Oletko sinäkin päässyt kaikessa hiljaisuudessa siirtymään myös jo plussaneiden ketjuun, vai mikä tilanne?
Elmialle pahoittelut myös minun puolestani, että kk:t alkoivat sittenkin -mälsää:( No tästä kierrosta sitten tärppi;) Mainitsit, että virtsatietulehdus vaivasi myös. Se vaiva on kyllä ihan hanurista!!! Itse olen vuosia sitten joutunut syömään kaksi antibioottikuuria kyseiseen vaivaan ja sen jälkeenkin on ollut lukuisia kertoja alkavia oireita. Mulla on pari hyvää vinkkiä, jos virtsatietulehdus antaa merkkejä tulostaan. HETI ensimmäisen pienen oireen tuntiessani olen alkanut juoda RUNSAASTI karpalomehua. Olen ostanut sellaista karpalomehutiivistettä ja tehnyt siitä melko vahvaa mehua. Mm. Kaskeinmarja niminen firma valmistaa hyviä tiivisteitä. Mulla oireet on menneet ohi, kun olen lipittänyt jonkun päivän pari-kolme litraa sitä vahvaa karpalomehua. Kyllä sillä saa vatsansa myös helposti sekaisin, mutta pienenpi paha se, kuin kivuliaat oireet ja antibioottihoito!
Lisäksi olen löytänyt aivan mielettömän hyvän tuotteen nimeltä KarpaLact. Siis kapseli muodossa karpalouutetta ja maitohappobakteereita. Olen syönyt kyseisiä kapseleita kohta kaksi vuotta päivittäin. Huippu tuote! Ei ole ollut enää virtsatieinfektio-oireita, eikä hiivaoireita. Suosittelen tuotetta lämpimästi kaikille, jotka kärsivät näistä todella ärsyttävistä "naistenvaivoista". Söin KarpaLactia myös koko esikoisen odotus- ja imetysajan. Tuote on valittu vuoden luontaistuotteeksi muutama vuosi sitten -eikä suotta. Sitä myyvät apteekit ja luontaistuotekaupat. Laittakaapa naiset tuotteen nimi mieleen!
Roseh, sinun kk.kivut kuulostaa ikävältä:( Toivottavasti noin kovat kivut eivät jatku montaa päivää, koeta kestää. Ja muutenkin voimahaleja, nyt ei vaivuta synkkyyteen... Niin moni on yllättynyt ja kokenut luomuyllärin silloin, kun sitä on vähiten osannut odottaa:) Kevät ja varsinkin jo oven takana kolkutteleva kesä tuo toivottavasti ne plussatuulet tullessaan.
Itselläni täällä menossa kp13. Eli peiton toivoisi heiluvan lähipäivinä! Mies kun kuuli töihin lähtiessään, että voi olla ne kuukauden parhaat hetket käsillä, niin aikoi tulla huomenna illalla käymään töiden välissä kotona vaikka väkisin. Minä sanoin vielä, että jospa se ylihuominen peuhaaminen ei olisi vielä myöhäistä, niin ei tarvitsisi huomisia työkuvioita alkaa sovittelemaan. Mies vastasi napakasti, että vain taivaan tipahtaminen niskaan estäisi hänen huomisen kotona käyntinsä, jotta päästään sextailemaan! Tilaisuutta ei kuulema voi sivuuttaa, jos on pienikin mahdollisuus otollisesta hetkestä. Lisäksi kyselin muutama päivä sitten varovaisesti miehen mielipidettä niistä ovistesteistä. Hän näytti asialle heti vihreää valoa. Myönsi samalla odottavansa jo kovasti uutta vauvaa! On mulla kyllä ihana ukko-kulta, tykkään siitä niiiiiiin paljon... Vaikka välillä niin raivostuttavakin osaa olla:D
Pitkät tuli taas höpinät, kiitos ja anteeksi;D Hauskaa viikonloppua kaikille!
Mahtuuko mukaan? Täälläkin haaveillaan kakkosesta! Ei nyt sen kummempaa yritystä,mut saa tulla jos on tullakseen. Meidän muksu on 1,5v.
Nyt on kp15/30
Lindaliina, kyllä mahtuu :)
Täällä mun laskujen mukaan ois kp 30 km:n jälkeen, alkais jo oikeesti kohta ne menkat!! En oo ikinä ennen oottanu...Tulipahan tämäki koettua..Meillä kyllä ollu tässä olikohan viime viikolla pari "vahinkua" tuolla kamarin puolella, ei vaan kiinnostanu alkaa säätään kortsujen kans vaikka oikeesti varmaan ois pitäny :/ No jos ei parin viikon sisään ala menkkoja kuulua ni pitää sit varalta tehä testi..En kyllä usko että tällä ressin määrällä raskaus vois alkaa!
Täällä siis ihan jäätävä väsymys päällä, koulussaki torkuin tunnilla :/ kyllä hävetti! Kulen pitkää matkaa harjotteluun ja kouluun, vapaata tosi vähä ja tyttö nukkunu taas ekstra huonosti..On tehny pari hammasta ja rappaa nyt sitte vuorostaan toista korvaa :( keskiviikkona vien lääkäriin jos ei yhtään ala helpottaa!
Ja onnittelut Aliisialle! huippu juttu :) Ja toivotaan muille kuumeileville plussan tuulia :)
Misskipsu, ihana ku teillä mieski nuin kuumeilee ja mukana :D Meillä ukkokulta lähinnä sillain että tulee jos on tullakseen, vaikka kyllä seki oli innoissaan sillon ku plussattiin, vaikka ei pettymystä sit kyllä mitenkään erityisen selvästi näyttäny ku meniki kesken..rappas vaan autoja, kait se oli sen tapa sitte..
Tilanne 7.5.2013
Roseh kp?/30
Rory kp8/26-30
Misskipsu kp17/30-31
Elmia kp18/?
Lindaliina kp18/30
Naspu kp23/28
Kurnusimppu kp28/?
Rix kp31 km:n jälkeen
Jayded kp38/30
Diudau kp42/28-32
Piia20 ?
Pimpelipom ?
Onnenhuuru ?
Plussanneet:
Korppi
Mimiav
Pikkusisarus
Viikari33
Mimiku
Aliisia
Aikani kuluksi ajattelin päivittää listan, jotta olisi helppo pysyä kartalla siitä, missä toistenkin tilanne etenee. Toivottavasti ei tullut paljoa virheitä:)
Rosehin kohdalle en osannut laittaa kp:n kohdalle mitään, kun en tiennyt tarkalleen päivää, jolloin uusi kiertosi alkoi. Uskalsin laittaa kuitenkin kiertojesi yleisen keston kohdalle tuon 30 vrk, jos se on kerta pitänyt paikkaansa jo kolmessa edellisessä kierrossa peräkkäin.
Sitten mietin, että mikähän mahtaa olla Jaydedin ja Diudaun tilanne...Pitkäksi venähtäneet kierrot vai jotain muuta???
Jatkossa päivitelkää listaa te toisetkin, voi olla heikoissa kantimissa asia, jos jää ainoastaan minun päivitysten varaan. Ei tällainen malttamaton tapaus jaksa keskittyä oikein tuollaiseen;) Ehkäpä olisi hyvä, jos jokainen laittaisi aina viestinsä perään silloisen kiertopäivänsä, niin siitä aina näkisi suoraan kenellä alkaa "jännät päivät" lähestyä.
Listaa kirjatessa mietin, että prosentuaalisestihan meidän ketjussa plussanneiden määrä on oikein mukava:) Toivottavasti lisää plussia ropisee mahdollisimman pian!
Itsellä täällä sellainen "pupu-olo". Niin paljon on tässä viime päivien aikana isännän kanssa oltu hmm...hyvin läheisessä kontaktissa! Seksihurjasteltu joka päivä;D Siis jos ei tärppää tästä kierrosta, niin ei ainakaan yrittämisenpuutteesta voi syyttää! Mutta edelleen harmittelen sitä, kun ovulaatio ei anna itsestään näkyviä merkkejä. Ainoastaan vähän runsaampia limoja ollut havaittavissa. Voiko ovulaatio olla oireeton??? Jos tärppiä ei saada aikaiseksi tästä kierrosta, niin ovistestejä on hankittava, se on nyt päätetty. Se on kuulkaas arvon leidit niin, että kuume nousee, KUUME NOUSEE! Voi kunpa olisi jo raskaana...aaaarrrrghhh!
Misskipsu kp17/30-31
täällä yks malttamaton kävi ostamassa testin ;) no negahan se oli, mutta onpahan se varmistettu että raskaushormoonit on laskenu epäonnisen yrityksen jälkeen..Kävin siis sillä ostamassa ku mies jo eilen illalla sano että sä oot kyllä varmasti paksuna ku mäkätän ja raivuan joka asiasta :D Pinna ollu kyllä melko tiukasa viime päivinä :( No jos ei menkat ala ni sit vaikka viikon päästä tai joskus uusiksi, nyt kuitenki se kp 32 km:n jälkeen..Kait niitten menkkojen silti pitäs joskus alkaa..
Toivotaan Misskipsu että pupuilut ois toiminu ;) ja mulla ei ainakaan oo koskaan ollu mitään erityisiä oireita ovulaation aikana, ehkä tosiaan semmosta limaa tullu enemmän..Viime viikolla oli enemmän semmosta limasuutta ilmassa ja sillon oli " vahinkoki" tuola petin puolella ;) Tulin tässä semmoseen tulokseen että tuskin se kuolemaksi on vaikka nyt tuliski raskaaksi, tuleehan jotku raskaaksi synnytyksenki jälkeen ennen ku tulee ekoja menkkoja ;) jaku ei kuitenkaan tehty mitään operaatioita ku tyhjeni itestään ja vuoto kesti 7 päivää..Täällä kans sitä kuumetta ihan hirviästi!! vaikka tuo ukko kyllä ottaa pattiin tällä hetkellä enemmän ku laki sallii!! :D
Rix kp32 km:n jälkeen
Misskipsu, kiitokset voimahaleista :) Toivotaan, että siellä kunnon menot ovat tehneet tehtävänsä ja pieni saisi alkunsa. Se on aina ihan mukava tietää, ettei ainakaan yrityksen puutteesta kiinni jää ;)
Lindaliina, tervetuloa mukaan ja onnea yritykseen!
Rix, tsemppiä loppukiertoon! eiköhän ne menkatkin sieltä joskus tule jos ovat tullakseen. Keskenmenon jälkeen voi toki mennä elimistö hetkeksi vähän sekaisin ennen kuin hormonitoiminta palaa normaaliksi. Toivotaan tietenkin, ettei ne menkat tulisi ollenkaan ja testi muuttuisi vielä plussan puolelle.
Täällä kans on kova kuume, kuinkas muutenkaan! Ihan levotonta. Mutta onneksi kesän aikana on kaikenmoista muuta hommaa, että ehkä mielikin saa kuumeiltaan hieman rauhaa ja saa keskittyä enemmän muihin juttuihin (yeah right...). Mutta olisi se niin uskomattoman ihanaa tulla tänä kesänä raskaaksi... Laskeskelin, että tässä olisi 10kk aikaa tulla raskaaksi jotta toisen laskettu aika olisi siihen mennessä kun esikoinen täyttää kolme. Aion olla kotona siihen 3v asti ja ihanaa olisi jos voisi samaan syssyyn olla toisenkin kanssa. Tai siis molempien lasten kanssa. Se oli se unelma, saas nähdä kuin käy. Ja isoja mahoja näkyy ihan liikaa, on pihat ja pientareet tulvillaan muumimahoja... Ja vielä tulee lisää kunhan kaikki kuoriutuvat kunnolla talvivarusteistaan. Huoh! En ikinä olisi uskonut, että itse raskautta tulee ikävä mutta kyllä se vaan on tullut. Haluan sen mahan ja sen pienen potkimaan sinne sisälle ja vaikka kaikki vaivatkin sen mukana jos siitä seuraa maailman ihanin asia.
kp 8/30-31 (viime kierto oli 1pv:n pidempi ollen 31)
Toivotaan näin :) en kyllä tosiaan usko että voisin mitenkään olla raskaana, mut alkais nyt ne menkat ees joskus ni ois mahiksia joskus tulla raskaaksi :D Mä oon Roseh huomannu saman että mahoja on joka paikka täynnä!! ja myös sen oon huomannu jos jollaki vaikka rattaissa tai ostoskärryissä vähä isompi ja sitte se pikkuvauva <3 voi että mää sitte haluaisin meijän neitille pikkusisaruksen! Määkään en tosiaan vuosi tai puoli vuotta sittenkään ois uskonu että uskaltasin haaveillakkaan vauvasta saati raskauesta, sen verran rankka raskaus oli! Mut kyllä näkisin sen vaivan uuestaan sen pienen ihanan nyytin takia! Kyllä se silti on sen arvosta, vaikka vauva-aikaki on ollu tosi raskas niin silti :D on se ihmismieli vaan kummallinen ;)
Mulla kaveri nyt synnyttämässä kolmatta lastaan, koko päivän saanu jännätä ku sillä eilen jo alko supistelemaan päivällä eikä oo vieläkään syntyny! Mutta pääsenpähän ees nuuskimaan kavereitten vauvoja jos ei sitä omaa tuu <3
Rix, ihan sama mulla! Huomio kiinnittyy niin herkästi sisaruspareihin, joissa sellainen pari-kolmevuotias ja pieni vauva... Ja meillä on lähipiiri lisääntynyt villisti viime aikoina, joten niitä kyllä näkyy. Mun kaveri synnytti kans just viime viikonloppuna toisen lapsensa ja pari kuukautta sitten toinen kaveri sai kolmannen lapsen, joten vauvantuoksua kyllä on. Toisaalta se vaan pahentaa tätä hervotonta vauvankaipuuta! Sellaista pientä vastasyntynyttä kun pitää sylissä niin oikein kohtuun sattuu :D ja oikein sydämestä kirpaisee kun katsoo niitä isompia lapsia pienen sisaruksensa kanssa ja niin hartaasti toivoo, että meidän tyttökin saa vielä jonain päivänä pikkusisaruksen. Hänestä tulisi niin mainio isosisko!!
En kyllä todella uskonut minäkään, että voisin itse raskausaikaa kaivata.. Oksensin tosiaan aamusta iltaan kaiken ulos, en nesteitäkään saanut pidettyä sisällä. Ja tämä helpotti vasta yli puolen vuoden jälkeen. Vähän pelottaa jo etukäteen kuinka sitä sitten jaksaa jos sama huono tuuri käy mutta olen toisen lapsen eteen valmis kestämään mitä vain, aivan kuin tytön vuoksikin. Ja on se ihmismieli tosiaan jännä, vaikka vauva-aikakin olisi ollut raskas, on sitä valmis tekemään kaiken uudelleen. On se kaikki vain sen arvoista, moninkerroin <3 Niin ja mä hullu olen jopa ruennut ajattelemaan synnytystäkin, kuinka olisi "kiva" päästä taas siihen touhuun. Huh, en oo kyllä terve, sen verran kamalaa menoa se loppuvaiheessa mulla oli... Nooh, toivotaan että päästään pian "valittamaan" siitä kaikesta kivasta mitä mahamöyrijät meissä saa aikaan!
Moikka taas!
Katotaan pääsenkö tänään vihdoin jopa lähettämään tämä kirjoitukseni, viikonloppuna yritin pariin kertaan kirjoittaa ja sit siihen aina tuli jotain hässäkkää ja en päässyt lähettämään asti...
Kiitos Misskipsu listan päivittämisestä ja samaten karpalomehuvinkistä! Tiesin kyllä että sitä pitää juoda, mutta ei tullut mieleenkään että sitähän saa myös tiivisteenä! Ettei tarvii niitä heti juotavia ostaa kaappiin happanemaan kun kuitenkaan ei tule päivittäin juotua...
Hienoa että olette päässeet yrittämään ihan urakalla! =)
Meillä taas taisi jäädä ainakin laskennallinen ovis hyödyntämättä, se olisi ollut viime viikonloppuna ja ei kyllä huvittanut touhuilla yhtään. Vähän sama kuin Rixillä, äijä ottaa pattiin...(ja häitäkin pitäisi tässä suunnitella, jeejee...). Osittain äijä tosin varmasti syytön aiheuttamaansa kiukkuun, olen vain niin lopen väsynyt työhöni ettei tosikaan. Melkein itkua väännän aina sunnuntai-iltaisin kun mietin seuraavaa työviikkoa. Eilenkin illalla ahdisti aivan mielettömästi ja koitin purkaa sitä heilumalla haravan kanssa pihalla iltamyöhään.
Tässä vaan ei kovin hyvä hetki työpaikan vaihtamiseen ole, jos vaikka tulen raskaaksi, tai jos en tule, niin sitten olisi se vaivasenluuleikkaus edessä. Jos näitä juttuja ei olisi, lähtisin vaikka johonkin määräaikaseen hommaan. Eilen sanoin miehelle että jos nyt saisin potkut, kiljuisin riemusta. Varmaan jonkun työttömän korviin kuulostaa kiittämättömältä, mutta mä oikeasti voin todella huonosti töissä. Täällähän mä istun nytkin ja melkein taas itku tulee kun tätäkin kirjoitan.
Mutta joo, sanoitte että näätte isoja mahoja joka puolella. Joko ootte bongannut maikkarin säätiedottajan? ;) Se ei mahan koon perusteella kyllä enää kauaa säätietoja kertoile...:)
Niin se täälläkin vaan kuume nousee. En uskalla edes oikein puhua aiheesta miehen kanssa ettei innostuttaisi molemmat ja petyttäisi sitten aina kun ne menkat alkaakin. Olis ihana alkaa miettiä nimiä ja miettiä mitä tarvikkeita hommaisi jne. Ja ehkä se edessä häämöttävä äitiyslomakin saisi mut jaksamaan töissä paremmin kun tietäisi että kohta pääsee pois...
Toisin kyllä kuin tuo näköjään täysin sekaisin oleva Roseh ;) en odota synnytystä kyllä yhtään. Odotusta ja sitä vauvaa kyllä, mutta joku muu voisi synnyttää mun puolesta...Roseh, miten olisi? ;)
Täytyy kohta lähetä apteekkiin nenäsuihkeostoksille. Nyt mulla nenä ollut niin armottoman tukossa, ettei meinaa henkeä saada. En jotenkin osaa hengittää suun kautta. Tai hengitän kyllä mutta tuntuu etten sitä kautta saa riittävästi happea, ja sit alan haukkomaan henkeä (ilmeisesti hyperventiloimaan) ja sitten luulen jo kuolevani kun tuntuu että ei oikeasti saa happea. Olen kai kehittänyt itelleni jonkun siitepölyallergian, vaikka tähän asti ollut täysin allergiaton.
Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille haaveilijoille!
Ainiin ja loppuun vielä tervetulotoivotukset Lindaliinalle, kyllä tänne mahtuu! =)
-Elmia kp 21-
Oon Elmia huomannu kans jo ajat sitte sen säätiedotusten lukijan pömppiksen :D Mä voisin Elmia synnyttää sun puolesta, jos sä oot mun puolesta raskaana? ;) No ei vaan olihan siinä raskausajassa ne omat hyvätkin juttunsa, pienen ihanat potkut ja se ite maha <3 tosin meikäläinen "ihaili" mahaa viimeset 5 viikkua sairaalakaavun alta :/
Mä en oikeesti ymmärrä miten mulla vihloo tuota alamahaa sillain jännästi, testi oli nega mut mahaa vihloo just niinku alkuraskauessa..kait meikäläisen roppa on niin sekasi että se ei enää tiiä itekkää mitä se on..Tai sit ne menkat vaan alkaa joskus, häätyy tehä jossain välissä taas uus testi jos ei ala näkyä eikä kuulua..
Tuo on Elmia varmasti tosi raskasta ku töissä rankkaa :/ mä voin osittain ainaki tietää mitä se on, tai siis mies irtisano ittensä vuosi sitte ku ei enää jaksanu sitä työtä mitä teki..oli siellä töissä jonku 8 tai 9 vuotta..samaa liukuhihnatyötä paskoilla työajoilla päivästä ja vuodesta toiseen..Nyt sitte opiskelee eri alalle, toivottavasti sieltä sit löytyy mieluista työtä :) tosin ei se edellinen työ vastannu sen aikasempaa ammattia, mut silläki alalla vähä huononlaisesti työtä ja jos on niin keikkahommaa..
Itellä nyt tuo kouluhomma rassaa ku pitää kulkia niin kaukana, 70km suuntaansa..nyt harjotteluki siellä, pitentää päivää 2h ku sinne ajelee..Onneksi sain luvan jatkaa harjottelua ettei tarvi siinä 6 viikossa yrittää saaja tunteja ku koulupäiviäki tosi paljo. Oon sitte suosiolla tehny et joka viikko tulee se kaks vapaata, en vaan jaksa muuten. Tein ensin listat sen mukaan et oisin saanu tunnit täyteen ni ois ollu 5 viikon aikana 7 vapaata, tyylillä 4 töitä 1 vapaa, 5 töitä 1 vapaa, 8 töitä 1 vapaa..oisin varmaan nukahtanu rattiin ku nytki tekee tiukkaa :/ Onneksi miehellä alkaa loma 3 viikon päästä ni ei tarvi tytön hoijosta huolehtia!
Toivottavasti parempaa ja vauvaonnista alkavaa viikkoa kaikille! ja äitienpäivä onnittelut jokaiselle :)
Rix kp 36 km:n jälkeen
Tänään pitäs menkkojen alkaa.. Vielä ei oo mitään merkkejä ollu tädistä, huihui :) Huomenna kyllä testaan ellei menkkoja ala kuulua. Toivottavasti pysyvät poissa!
Hei kaikille pitkästä aikaa! Olen ihan tosi pahoillani, kun en ole täällä kerennyt käymään enkä ole kerennyt edes lukemaan mitä teille kuuluu. :( Toivottavasti täällä on plussat pyörinyt ja monilla se olisi ihan lähellä jo. :) Tässä nyt nopeasti yritin pari sivua selailla teidän kuulumisia ja mukaan oli tullut joitankin uusia. Kivaa, että porukkaa tulee lisää. :)
Meillehän tuli tosiaan tuossa vajaa kolme viikkoa sitten koiranpentu ja miehen ja mun 3vuorotyö pitää huolen, että aikaa jää vain lapselle ja koiralle työpäivän jälkeen. Mutta onhan tämä ihanaa, en kiellä sitä, lenkkiseura taattu toivottavasti vuosiksi ja vuosiksi eteenpäin :D Tässä vaan on nyt kiirettä pitänyt kouluttaessa koiraa talon tavoille ja potee tämä meidän karvavauva aika pahaa eroahdistusta joka yritetään nyt kaikin avuin kytkeä pois, on kirjaa ja auttavaa kättä, koska en halua tehdä yhtään pieleen koulutuksessa, että saadaan kelpo perhekoira alustapitäen ja se palvelee pidemmän päälle vuosienkin päästä, kun koira on hyvin koulutettu. :) Nyt muuten jos joku miettii miten onnistuu perhe-elämä, kun molemmat vanhemmat on vuorotyössä, niin kyllä onnistuu, vaatii vain hemmetin paljon energiaa ja pohtimista, että työvuorot menee sopivasti ristiin tai yhteen. Onneksi tätä ei ole tiedossa monia vuosia. :)
Ja mitä tulee kiertoon, niin edellinen kierto tuli siihen 30 kohdalle, nyt pitäisi olla menossa kp 19. Mutta en ymmärrä mitä tämä nyt on, kun toissapäivänä tuli vähän verta eikä mitään menkkaoireita ja nyt se pieni tiputtelu on jatkunut vieläkin. Ei minkäänlaisia menkkaoireita eli ei alaselkäsärkyä, kovaa alavatsakipua, herkkuhimoa eikä helposti ärsyyntymistä. Ja yksi ainoa touhuaminen tapahtui kp 12 ja ovis mulla on aika täsmällisesti siinä kp 13-14 aikana. Että joko mulla on kierto ihan sekaisin ja tekee jotain ihme menkkoja tai sitten tämä on jotain hyvin outua kiinnittymisvuotoa vai mitä te luulette? Onko muilla kokemusta vastaavasta? Oon menossa nyt pian lääkäriin asiantiimoilta muutenkin peruskontrolliin. En saisi edes ajatella, että tässä olisi kyse jostain ihanasta asiasta, mutta ajatuksen pois sulkemista ei auta ainakaan se, että voisin nukkua 24/7 ja vilunväreitä piisaa enemmän kuin talvipakkasilla yhteensä.. Nytkin auringossa villasukat jalassa ja villatakki päällä. :D
Huomenna yritän ajan kanssa kurkata tarkemmin mitä kaikille kuuluu ja uppoutua keskustelun syövereihin. On niin ikävä ollu tänne lukemaan teidän juttuja ja saamaan sitä vertaistukea siihen pikkukakkosen kuumeeseen, kun se on niin iso kuume!! :)
Onnea Diudau uudesta karvaisesta perheenjäsenestä! Ne on ne pennut kyllä niin ihania, vaikkakin kuseskelevat pitkin poikin...:) Meillä tuo nuorin koira on siinä "ihanimmassa" iässä, täytti just vuoden. Jumalaton täystuho, kaikki pitää purra rikki ja tehdä muitakin tihutöitä, esim. vessan roskiksen tyhjentäminen on sen suurinta huvia. Levitellä ne roskat pitkin kämppää. Mutta onneksi jo kokemuksesta tietää, että kun tän pahimman murkkuiän yli päästään, ja jaksaa pitää rajoista kiinni, niin vuoden parin päästä meillä on siinä kiva koira!
Minkäs rotuinen kaveri se muuten olikaan?
Napsulle pidetään peukut ja varpaat pystyssä että plussa tulee! =) Tule sitten kertomaan meillekin! Ei hitto, mä se en sitten opi. NASPU! ;)
Rixillekin pidän peukkuja, että jos se nyt sittenkin olisi tärpännyt! Mulle kävis toi diili oikeen hyvin, mulla ei fysiikan puolesta ollut raskausaikana ongelmia (jos nyt sitä ei lasketa että yhdeksännellä kuulla menin keilaamaan firman pikkujouluissa ja sen jälkeen vaapuinkin kuin Ahtisaari loppuraskauden kun nivuset oli niin pirun kipeät. En siis suosittele keilausta kellekään raskaana olevalle...;). Henkisesti se olikin sitten rankkaa aikaa, kun ei itse tiennyt onko musta edes äidiksi, mies hyppäsi vieraissa minkä kerkesi ja harrasti henkistä väkivaltaa ja uhkasi ihan fyysiselläkin. Uskoisin tämän kerran olevan vähän erilainen sen suhteen kun tuo ukko onneksi heivattu mäkeen jo vuosia sitten...
Nyt olisi siis kp 24 menossa eikä kyllä ole oireen oiretta. Aamulla mietin olisiko sen jatkuvan pissahädän voinut kuvitella joksikin oireeksi, mutta sitten totesin itselleni että hei, joit juuri aamulla kaksi kuppia kahvia. Ei ihme että pissattaa...Eiköhän ne menkat tässä tän viikon aikana ilmaannu ja täytyy sitten yrittää pupuilla vähän ahkerammin ens kierrosta!
Mekin saatiin meidän perinteinen kesänavaus eilen: astuin ruosteisen naulan päälle. Joka hemmetin kevät mä telon itteeni jotenkin. Toissa keväänä harrastin kaverin synttäribileissä korkkarijuoksua tuhannen tuiskeessa ja onnistuin murtamaan pari jalkapöydän luuta. Viime keväänä putosin hevosen selästä ja sain tikit kyynerpäähän. Ja nyt sitten astuin ton naulan päälle ja just tulin lekurista antibioottireseptin ja sairaslomalapun kanssa. Onneksi sain appiukolta automaattivaihteisen auton käyttöön, että pääsin liikkeelle, tällä jalalla ei paljoo kytkintä nyt painella (meni ihanasti päkiästä läpi...).
Ja Diudaulla kyllä kanssa aika lupaavaan kuuloset oireet! =) Ei se kuule tarvii kuin sen yhen kerran onnistuakseen, eli nyt sitten piinaillaan sunkin puolesta! =)
-Elmia kp 24-
No tänään oli pakko kipasta kauppaan hakemaan se testi ja haamuhan sieltä tuli :)) Voi onnen päivä! Millonkahan tän uskoo todeksi :D
Voi huippua Naspu! Onnea :)
Ja täällä alko tänään menkat, eipähän tarvi niitä nyt enää ootella ja miettiä :) tosi jännä vaan ku yleensä maha monta päivää etukäteen kipiä ni nyt tuli ku salama kirkkaalta taivaalta, yhtäkkiä alko tuntua mahassa ja melkee samantien alko vuoto, onneksi menin koulussa varalta asentaan rätin ku kipu alko.. toisaalta pettymys, mut toisaalta huojentunu että ei menny ku viis viikkua km:stä että alko, ku yhelläki kaverilla meni 10 viikkua. Nyt sit tästä kierrosta pupuileen oikeen kunnolla jos vaan ehtii :D
Ja Diudaulle onnittelut karvaisesta perheenjäsenestä :) ja pietään peukkuja että siellä ois kerrasta tärpänny ;) meillä se epäonnistunu raskaus tärppäs kyllä kerrasta, et ei siihen tarvita välttämättä enempää jos ajottuu oikiaan aikaan ;) Nyt sitte varmaan yritetään taas vuosi ennen ku tärppää, niinku tuosta ekasta raskauesta..No saapahan kouluja eteenpäin ni ehkä joskus valmistuuki :D
Rix kp 1
Jee, hienoa Naspu! (huomasitko, meni nimimerkki kerrankin ekalla oikein! ;) Usko todeksi vaan, ei kun neuvolaa varaamaan! =) Onnea!
Voi pahus Rix. Mutta nyt vaan kohti uutta nousua ja yritystä! Hyvä että sulla toisaalta on tossa muutakin mietittävää (koulu) ettei mene ihan vauvamaniaksi. Saattaapi sitten tärpätä taas yllättävän nopeastikin! ;)
Olin nyt aamulla taas niin valmis tekemään tosta meidän 1-vee karvateinihirviöstä rukkaset...Yön aikana tavarat nyysitty pöydiltä, järsitty tai muuten vaan kuskattu pitkin kämppää. Ja jouduin sille sitten aamupalaksi syöttämään liha-hiilitabletti sotkua, kun olipa tuo napannut paketillisen 1g panadoleja pöydältä. Ei harmainta aavistusta monta tablettia mahdollisesti syönyt. Onneksi iso koira, niin ei ihan heti myrkytystä tuu (yli 100mg/kg on se raja) ja oli muutenkin oma itsensä, niin ei nyt ihan heti tarvii lähtee kuskaa mihinkään. Sen puoleen että pystyisin edes, en edelleenkään pysty päkiälle laittaa painoa niin paljoa että kytkintä voisi käyttää. Eikä naapurissakaan ketään kotona tänään.
Työpuhelin pirrannut jatkuvalla syötöllä eilen ja tänään. Eilen pistin sen lopulta pois päältä, kun ensin olin pari työjuttua hoitanut (mitkä nyt täältä käsin pystyin). Hirveä ahdistus tostakin. Ja tänään yksi työkaveri ilmoitti olevansa flunssassa. Vastasin viestiin että en minäkään töissä ole kuin vasta torstaina seuraavan kerran. Seuraavassa viestissä hirveä selitys että hän on kyllä nyt niin kipeä ettei voi töihin mennä. Olinko mä sanonut jotain sellaista? Meinas vissiin että meidän täytyy tässä nyt arpoa että kumpi on sen verran kipeä että voi olla kotona ja kumpi menee töihin. No en ole menossa.
Vielä täytyy kertoa Diudauta ajatellen, ettei kuvittele kaikkien koirien olevan kamalia riiviöitä. Nilkutin aamulla pientä pissatuslenkkiä koirien kanssa ja tuo meidän 2-vee uros kyllä osotti oman loistavan tilannetajunsa. Välillä tuokin jyrää lenkillä (eli vetää, varsinkin alkulenkistä kun hätä on), mutta nyt lompsi alusta lähtien löysällä narulla mun rinnalla kun nilkutin eteenpäin! Ihana koira. :)
-Elmia kp 25 -
Heippa vaan kaikille!
ELMIA: Kirjottelit tuolla alavatsakivuista, että voiko olla oviskipuja.. Minulla oli ennen ekaa raskautta vähän napakoita oviskipuja ja kävinkin gynellä ja se ultrasi sitten tarkistaakseen ettei ole mitään epänormaalia menoa siellä, niin kuulemma ovulointi on niin voimakasta, että siitä tulee ne nippailut. Nyt raskauden jälkeen on ollut selkeät ja topakatkin oviskivut. Tietää aina, että pari kolme päivää ennen ovista herää himot ja sitten himojen jälkeen heti perään on alavatsa hellänä ovisnippailuista. Että ne todellakin voi olla kuin puukoniskuja, jos mietin omaa kokemustani. Toimiipahan ainakin. :)
Niin ja kyselit rodusta. En taida uskaltaa paljastaa täällä, kun kuitenkin sillälailla julkinen palsta, niin jos joku vaikka tunnistaa, kun on harvinaisempi rotu. :) Lyhytkarvainen ja keskikokoinen. .)
Sitten tuosta nuhata ja tukkoisuudesta, itelläni on toiminut loistavasti Nasonex-suihke ja esim Heinix. :) Käytin niitä myös raskausaikana kun oli sitä tukkoisuutta jo raskaudesta johtuen, saatikka kun tuli siitepöly ja katupöly aika kevään myötä. Nasonexia ei saa ilman reseptiä ja siinä on joku tyyliin 2vk tauko kun on pullon suihkutellut. Suosittelen! Toimii! :)
MISSKIPSU: Hei kiitti vinkistä KarpaLacteista, tuli kuin tilauksesta tuo vinkkisi! Tuntuu, että kaikki kiire ja stressi saa kropan aina sekaisin sekä ruokavalio vähän kiikunkaakun ja sitten on juuri noita vaivoja. Täytyykin huomenna heti marssia luontaistuotekauppaan. :)
RIX: Tuli mieleen tuosta yrittämisestä, niin tutullani oli käynyt niinkin jännästi, että ekaa oli 1,5 odoteltu ja ekan jälkeen olivat aatelleet että sama rueta nyt melkein samantien yrittämään toista perään niin oli heti tärpännyt. Että voi mennä niinkin yllätyksellisesti. ;) Tsemppiä paljon! :)
Hei sitten naiset, minulla on niinkin turhamainen haave, kun nyt meillä on Emmaljungalin Duo Edget sillä leveällä sporttirungolla ja ne on kyllä aivan kamalan epäkäytännölliset kaupoilla ja ostoskeskuksissa ja autoon sullominen vie aikansa kun pitää irrottaa pyörät. NIIIN... saakohan mistään ostettua uutena sitä Classic runkoa jossa on teräskori alla ja se on kapeampikin malli? Olen aivan varma, että viime syksynä olin näkevinäni Lastentarvikkeessa Classic runkoa tarjouksessa ja nimenomaan Classic runkoa. Nyt kun olen vähän esitutkintaa tehnyt niin kaikkialla lukee että runkoa ei saa ostettua pelkästään . :( En kuitenkaan haluaisi luopua esikoisen hyvästä ratas ja vaunukoppa-osista, pelkkä rungonvaihto olisi vain tarpeen.
Nyt siis kp20 menossa ja ihmettelen tosiaan tuota tiputtelua, joka tosin vähenemään päin. Heti tietysti kaikki kauhukuvat, että onko jotain vakavaa... Melkein pitäisi kunnalliselle varmaan varata aika, yksityiselle olisin menossa ja se on aina satasen reissu.. :/
Ja ONNEA NASPULLE!!! Voi minäkin niin kaipaan tuota ihmetyksen tunnetta. <3 Viimeksi ostin varmaan apteekin hyllyn tyhjäksi testeistä, kun en ollut uskoa. :D
Ihanaa Aliisia! Onnea hirmuisen paljon! =)
Mulla olikin sellainen kutina että kyllä sieltä ainakin yksi ilmoittaa plussanneensa. Olisko muita? ;)
Eilen iski järkyttävä vatsakipu oikealle alamahaan. Melkeen olin jo varma että nyt meni umppari, niin kovaa sattui. Sitten se hellitti sen verran, että sain yön nukuttua ja nyt välillä sattuu, välillä ei. Jotkut sanovat oviksen sattuvan kuin veistä työntäisi vatsaan, mutta ei mulla kyllä ikinä ennen ole tällaisia kipuja ollut...