Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiasianvaltuutettu ihmettelee lapsettomia häitä

Vierailija
20.06.2024 |

Kerrankin joku aloitti aiheellisen, asiallisen keskustelun aiheesta. Olen ihmetellyt tapaa jo pitkään.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000010509868.html

Kommentit (268)

Vierailija
1/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä halua lapsia häihini ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että ne ovat aikuisten juhlat, joissa juodaan alkoholia ja puhutaan mm. seksistä. Tarjoiluissa on mm. konjakkikostuketta, graavilohta, punssia jne., jotka eivät ole lapsille sopivia. Kirkossa en halua kuuluvan mitään muuta kuin urkumusiikin, papin puheen ja meidän valat ja tahdot - ei itkua, känkkäränkkäilyä, kiljumista ja juoksevien jalkojen töminää. 

Vierailija
2/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä on asia joka menee sinne yksilönvapauksien laatikkoon. Häät saa pitää miten haluaa ja osallistuminenkin on kutsutuille vapaaehtoista. 

Juhlia lapsille voi järjestää ilman häitäkin, jos kokee niistä olevan pulaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se viinan juonti on niin tärkeetä juhlissa kuin juhlissa, ettei sinne lapset sovi.

Vierailija
4/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuisten ihmisten mielestä häissä pääasiallinen tarkotus on ryypätä ja rellestää niin totta tosiaan on parempi, ettei yhtään lasta ole sitä touhua katsomassa. 

Vierailija
5/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan sen ryypiskelyn aloittaa myöhemmin, jollaoin lapsiperheet voivat poistua?

Vierailija
6/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa tapahtumassa on ikäraja.

Ei ole sen kummallisempaa. Jokainen kutsuu häihinsä ihan ketä haluaa.

Vierailija
7/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo pitkä keskustelu, jatkakaa siellä.

Vierailija
8/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän siinä nyt mistään ryyppäämisestä ole aina kyse. Jotkut eivät vaan halua lapsia häihinsä eikä siinä ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
9/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivät sitten halua häihinsä pikkulasten vanhempiakaan. Minnepä sitä lapsensa laittaisi.

Vierailija
10/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa ollakkin ainoa asia johon valtuutettu on ottanut kantaa luulis olevan tärkeämpiäkin asioita. kiusaamiset höyry pesut ym ym

Vierailija
11/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka omat lapset on jo aikuisia, niin en mene yksiinkään häihin, joissa rajataan joku ihmisryhmä pois, kuten lapset. Häät on ensisijaisesti juhla kahden rakastuneen ihmisen välillä. Monesti myös siis perhejuhlia. Perhe se on ilman lapsiakin. Perhejuhlissa alkoholia otetaan kohtuudella tai ei ollenkaan. Ryyppyjuhlat on sitten erikseen

Vierailija
12/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei lasten läsnäolo haittaa, mutta niiden lasten vanhempien kyvyttömyys kasvattaa lastaan riepoo. Lapset saa häissä (minun mielestäni) vaikka juosta ympäri vierastilaa tai sanoa äidilleen, että äiti, täällä on tylsää, mennään ulos keinumaan, mutta jos lapsi ihan vain huutopotkuraivareissaan retkottaa lattialla ja alkaa repiä korsitleuja alas tai mennä syljestä ja kyynelistä likaisine näppeineen saastuttamaan ruokatarjoiluja eikä vanhemmat tee mitään, niin menee hermot. ja kun tällaisia wt-vanhempia on olemassa paljon, niin ymmärrän täysin lapsettomat häät.

Vierailija
13/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama, miellän heti roskatapahtumaksi jos tuommoiseen kutsu tulee, ilmoitan vain ettemme osallistu. Enemmän minua ottaa päähän se vinkuna joka sitten alkaa: miksette tule, tulkaa nyt, ottakaa lapsille hoitaja ja lopuksi; kai te kuitenkin laitatte rahaa häämatkatililemme. Ei emme laita, ei juhlia, ei lahjoja. Kaikki ovat tyytyväisiä, etenkin me, joita ei moukkien ankeat ryypoyjuhlat tai pienellä budjetilla tehdyt jokaisesta perheestä mahtuvan yksi, että saadaan paljon rahaa lahjaksi tyyppiset kerjuutapahtumat kiinnosta. 

Vierailija
14/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin halusimme lapsettomat häät, koska pari vierasta oli laatua "emme kasvata lapsiamme" ja "nää on vähän villejä, niin ihania ja rakkaita". Ratkaisimme ongelman ottamalla hääjuhlapaikan tilasta, joka ei soveltunut lapsille ja sitten myös kohdistamalla häkutsut kutsuttujen nimillä. Eli  tyyliin "Kutsumme sinut Aatami ja Adalmiina häihimme".  Kun sitten Aatami tai Adalmiina soitteli, että kun meiltä tulisi lapsetkin, niin sanottiin että "voiettä, tuo tila ei vaan sovi lapsille, mutta hei, joskus myöhemmin pidetään lasten kutsut"

Vierailija
15/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei lasten läsnäolo haittaa, mutta niiden lasten vanhempien kyvyttömyys kasvattaa lastaan riepoo. Lapset saa häissä (minun mielestäni) vaikka juosta ympäri vierastilaa tai sanoa äidilleen, että äiti, täällä on tylsää, mennään ulos keinumaan, mutta jos lapsi ihan vain huutopotkuraivareissaan retkottaa lattialla ja alkaa repiä korsitleuja alas tai mennä syljestä ja kyynelistä likaisine näppeineen saastuttamaan ruokatarjoiluja eikä vanhemmat tee mitään, niin menee hermot. ja kun tällaisia wt-vanhempia on olemassa paljon, niin ymmärrän täysin lapsettomat häät.

No tämä just. Annetaan juosta pitkin kirkkoa kun "ei se vaan paikalla pysy hetkeäkään". Tai sitten jos ruokana on jotain erikoisempaa hyvää mikä ei EHKÄ maistu lapsille niin sitten vanhemmilta kitinää kun ei ole huomioitu lapsia ruuissa. Ja lapsen itku tai kiukuttelu ei todellakaan kuulu arvokkaaseen hääjuhlaan. Jos vanhemmat ei saa pidettyä lapsia hiljaisina ja istumaan paikoillaan niin on parempi ettei lapset silloin osallistu. Itse tosin voisin joustaa sen verran että voisin kutsua yli 10 vuotiaat lapset esimerkiksi, oletan niiden osaavan käyttäytyä.

Vierailija
16/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että lastensuojelu on noin tukossa ja ylikuormitettu kun lapsiasiavaltuutetun aika menee todellisten ongelmien meityimisen sijaan siihen että miettii millaiset häät kukin itselleen haluaa

häät on muuten ainoa juhla, jossa vieraat esittää vaatimuksia. Synttärit, ylppärit, rippijuhlat jne mennään paikalle ja juhlitaan kutsun mukaisesti. Häissä ollaan etukäteen vaatimassa asioita ruuasta majoitukseen ja jopa vieraslistaan

Vierailija
17/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole lapsena samanlaisia kuin sinä olet ollut ja näköjään olet edelleen. Huonotapainen moukka olet nimittäin. 

Vierailija
18/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhukset nyt voi ainakin jättää pois, ensmmäisinä ruoka- juoma-  ja kakkujonoissa tukkien nuorien ja terveiden pääsyn tarjoiluille

Vierailija
19/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat häät voidaan haluta esim. siksi että hääpari haluaa juhlistaa onneaan aikuisten kesken ja mahdollistaa kaikille juhlijoille tilaisuudesta nauttimisen ilman että kenelläkään pelkoa tulla nakitetuksi lapsenvahdiksi sillä lasten vanhempiahan se tenaviensa kaitsenta ei voisi vähempää kiinnostaa. Ei tarvitse automaattisesti olla kyse mistään ryyppäjäisistä vaan ihan mukavan rennosta yhdessäolosta aikuisten kesken jossa aikuiset voivat kaikessa rauhassa rupatella, olla tanssilattialla, syödä, laulaa karaokea, pelailla seurapelejä jne. Vain hyvin suppean ajatusmaailman omaava näkee kaiken jollei lapsivihamielisenä tai muuten vain ryyppäjäisorgioina ymv. 

Vierailija
20/268 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voishan sen ryypiskelyn aloittaa myöhemmin, jollaoin lapsiperheet voivat poistua?

tai mitä jos ette tuu ollenkaa. käytte vaikka viikko häämatkan jälkeen moikkailee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän