Haave toisesta lapsesta
Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.
Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.
Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)
Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!
Yk3/kp4/25-28
Kommentit (645)
Moikka taas!
Naspulle isot onnittelut! Onnea raskauteen ja kaikkea hyvää :)
Elmia, juu sekaisin ollaan :) Voi tosin olla, ettei oo asiaa muiden vauvoja synnyttelemään kun en omankaan synnytyksestä ehjin nahoin selvinny :D Näppäränä tyttönä pika-analysoin tässä itseni ja tulin siihen tulokseen, että haaveilen varmaankin synnytyksestäkin ihan vain sen vuoksi, että haluan toisen lapsen vain niin paljon. Se hetki kun on antanut kaikkensa ja tapaa maailman ihmeellisimmän asian, oman lapsen... Muistan ikuisesti sen ensitapaamisen, sydäni suli lopullisesti. Rakastuin heti ja olin hänen. Ja toinen syy on varmaan se, että haaveilen että toisella kertaa asiat voisivat mennä toisin. Ei tulisi istukkahässäkkää ja kohtuvaurioita ja saisin olla heti vauvani kanssa. Mutta jos nyt ihan rehellisiä ollaan, luulenpa että siinä synnärille tassuteltaessa voisi pupu mennä pöksyyn ja iskeä pieni paniikki... :D Ja auts, pikaista parenemista naulalla lävistettyyn jalkaan!! Meilläkin muuten koira nappasi kerran kans Panadol paketin ja sairaalareissuhan siitä tuli. Onneksi selvittiin säikähdyksellä.
Diudaulle onnea karvaisesta perheenjäsenestä! Se alku on aina vaativaa koulutuksineen mutta on se sen vaivan arvoista! Minkä rotuinen koira teille tuli? Vai missasinko sen tiedon...
Rix, onnea uuteen kiertoon! Hyvä, ettei menkat antaneet liiaksi odottaa itseään. Mulla meni 3kk kierron alkamiseen epäonnisen raskauden jälkeen.
Täällä lähestytään ovisaikoja, maha jo toista päivää kipeä. En kyllä ymmärrä miksi raskauden jälkeen on niin selkeät tärinäkivut ja koko alavatsaa särkee useamman päivän.. Ihan eri meininki kuin ennen raskautta. Mutta menin sitten ja katsoin aamupäivällä TV2 dokkarin imetyksestä ja siinä sitten istuin olohuoneen lattialla ja itkeä vollotin samalla kun lapsi leikki legoilla :D Herätti aika pajon tunteita, ihan hölmöä. Itselläni oli hyvin ongelmallinen imetys. Niin haaveilen siitäkin, että toisen lapsen kohdalla saisin kokea imetyksen sellaisena kuin se parhaimmillaan voi olla. Muistan liian hyvin ne ajat kun oli vaikeaa ja tukea ei saanut mistään. Silloin se oli kova paikka. Herättää se tunteita edelleen mutta järki on sentään tullut päähän, eikä se enää tunnu niin valtavan suurelta asialta, toisin kun silloin hormonihuuruissa. Toivottavasti teillä muilla meni paremmin! Tai jos ei mennyt, onko se jäänyt sellaiseksi asiaksi, joka edelleen herättää tunteita?
Tsempit piinailijoille ja iloa kaikkien viikkoon!
Rose, kp 13
Huomenta,
Se pyörähti sitten kp1 tänne tänä aamuna. Kyllähän sitä osasi odottaakin, mutta tietysti sitä pieni (tai aika isokin) toive oli takaraivossa että jos sittenkin...Mutta ei niin ei.
Mutta jos tästä jotain hyvää haluaa hakea, niin ainakin näyttää kierrot vakiintuneen sinne 26-28 päivään, eli voisi ehkä ovista osata bongailla sitten! Vielä en meinaa tikuttelemaan lähteä. Nyt täytyy vaan pistää ahkerasti peitot heilumaan tässä kierrossa. ;)
Tästä muuten kysymys jos joku osaisi vastata: Mulla oli ennen poikaa kierrot älyttömän lyhyet, 21-23 päivää (ja vuosin sen 7-10 päivää eli se oli meikäläisellä yhtä rättipäivää vaan kokoajan...). Ja taisi olla synnytyksen jälkeenkin ennen kuin aloitin taas pillerit. Voiko ne sitten yhtäkkiä pidentyä näin?
Tulen sitten viikonlopulla kommentoimaan enemmän tekstejänne, nyt täytyy vissiin töihin ruveta. Kivaa perjantaita kaikille ja ennen kaikkea hauskaa viikonloppua! Vaikka sadettahan se ainakin meille on luvannut la-su...
-Elmia kp1/26-28
Onnea plussanneille!
Täällä pitäis muutaman päivän päästä menkkojen tulla. Mahassa kyllä juilii vähän siihen malliin että voi pian alkaakin. :( Ei kyllä ollu kovin aktiivista puuhastelua ettei oo odotuksetkaan kovin korkealla.
Lindaliina kp 28/30
Tilanne 17.5.2013
Elmia kp 1/26-28
Rix kp 5/?
Roseh kp 16/30-31
Rory kp 18/26-30
Diudau kp 23/28-32
Misskipsu kp 27/30-31
Lindaliina kp 28/30
Kurnusimppu kp 38/?
Jayded kp 48/30
Piia20 ?
Pimpelipom?
Onnenhuuru?
Plussanneet:
Korppi
Mimiav
Pikkusisarus
Viikari33
Mimiku
Aliisia
Naspu
Viikonlopun alkuja kaikille!
Päivitin vaihteeksi listaa, kun ei näin perjantai-iltana ole mitään virkeämpää tekemistä. Toivottavasti kaikki meni oikein.
Ensimmäiseksi suuri määrä onnitteluja NASPULLE! Ihana saada yksi onnellisesti plussannut lisää tähän ketjuun.
Ja DIUDAU saa täältä myös roppakaupalla onnitteluja siitä nelijalkaisesta uudesta perheenjäsenestä! Mukava touhuta koiranpennun kanssa -varsinkin näin kesän kynnyksellä. Oletko menossa koirasi kanssa pentukurssille? Suosittelen sitä aina kaikille koiranpennun hankkimista suunnitteleville tai juuri pennun hankkineille. Pentukurssista on suunnattomasti hyötyä:) Minä olen käynyt pentukurssit kaikkien, paitsi ensimmäisen koirani kanssa... Nykyiset koirat järjestyksessään siis kolmas ja neljäs.
Joko muuten ehdit käydä siellä lääkärissä, siinä rutiinitarkastuksessa? Saatko siis vastauksen mahdollisesta tärpistä jo sieltä, ennen kuin kuukautisten olisi edes määrä alkaa? Oireesi ainakin kuulostavat lupaavilta. Jänskättää puolestasi:)
ELMIA toivottavasti stressaavaan duunitilanteesi helpottaa. Jospa saat kohta laskea päiviä mammalomalle jääntiin, sehän olisi mitä parahin ratkaisu työperäiseen ketutukseen. Minä muistan miten olin ihan kypsä omaan työhöni (jota olin tehnyt lähes 12v putkeen) ja duunipaikkaan (jossa olin työskennellyt reilun 5v). Ärsytti, kun ei viitsinyt tehdä mitään "isoja siiroja", ennen perheen perustamista. Heti kun raskaustesti näytti esikoista odottaessa plussaa, alkoi työkin maistua paremmalta. Siis tieto siitä, että töistä pääsee muutan kuukauden kuluttua pois helpotti ihan käsittämättömän paljon sitä ahdistusta! Tsemppii niin työrintaman kiemuroihin, -kuin alkaneeseen, uuteen kiertoonkin!
Ja mitä koirien ei toivottuihin syömisiin tulee, niin täällä myös tällä viikolla revitty hiuksia päästä koiran purukaluston holtittoman käytön vuoksi. Siis meidän koirat ei tee tuhojaan sisällä. Eivät ole koskaan syöneet pentuajan kengännauhojen pureskelun jälkeen mitään kiellettyä. Mutta tämä meidän isompi koira on rotunsa mukaisesti hyvin alkukantainen paimenkoira. Syö ulkona kaiken mitä vastaan tulee... mm.marjat, myyrät, hiiret, sisiliskot, kaikki mätänemistilassa olevat linnunraadot tienpientareilta ym.p**kat. Se rakastaa ylikaiken myyrien pyytämistä talvella ja sisiliskojen nappailua kesäisin. Tiistai aamuna sattui sitten aivan kamala tilanne... Koirat olivat omassa pihassa aamupissillä, kun tämä koira säntäsi tontin reunalla olevaan kuusikkoon. Löysi sieltä jäniksenpesän ja retuutti pientä jäniksenpoikasta suussaan:( Karjuin kuin itseäni olisi syöty! Koira tiputti sätkivän poloisen suustaan, mutta näin heti ettei poikasesta ole enää elolle. Ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin päästää pikkuinen kärsimyksistään ja lopettaa se:( Aivan kamala tilanne! Itkin melkein silmät päästäni ja koko päivä oli pilalla! Tiedän kyllä, että on koirien kiinnipitoaika, mutta kaikki tämä tapahtui siis omassa kotipihassa/omalla tontilla. Että mua otti päähän tuon koiran käytös, mutta sehän tietenkin toimi vain vaistojensa varassa. Oli kyllä koirakin nolona koko päivän, vetäytyi perimmäiseen nurkkaan nukkumaan. Sori, nyt tuli pitkä purkaus tästä asiasta...
RIXILLE voi myös nostaa nyt peukun pystyyn:) Olipa hyvä, ettei menkkoja tarvinnut odotella tuon kauemmin. Nyt vaan toivotaan, että haikara suuntaa jo lentoaan teidän tiluksia kohti. Tiluksia?!? :) Hymyilen täällä itsekseni... siis minulla on mielikuvia kaikista täällä aktiivisemmin kirjoittelevista, niin kuin varmasti muillakin on (ainakin, jos omaa vilkkaan mielikuvituksen, kuten minä!). Olet puhunut miehesi autojen parissa viihtymisestä ja siitä päättelen, että teillä on iso piha, autotallit tai -hallit ja lääniä ympärillä. Siispä siten käytin ilmaisua tilukset;) Hih...osuinko oikeaan mielikuvissani vai menikö ihan metsään?
LINDALIINALLA alkaa olla jännät päivät käsillä. Oletko innokas testailija? Odottaako testi jo kaapissa? Pidän sinulle kovasti peukkuja:)
Itselläni on ollut niin paljon kiireitä, että päivät ovat vaan hurataneet huomaamatta. En ole oikein edes laskenut millä kiertopäivillä mennään ja tuota listaa päivittäessä melkein säikähdin sitä, miten loppulla kiertoa tässä itsekin jo mennään=) Hyvä niin, ettei ajatus pyöri koko ajan tässä kuumeilussa. Mutta siis mitään tuntemuksia ei kyllä ole, niin että odotellaan ja katsellaan!
Palataan asiaan...heips!:)
Misskipsu kp 27/30-31
Heipsan!
Iso kiitos Misskipsulle kun jaksoit taas päivittää listan!
Nyt taitaa olla niin että me joudutaan tässä kierrossa jättämään yrittäminen väliin, eli kortsut kehiin. Eilen tuli nimittäin postissa lappu leikkausajasta kesäkuun alkuun. Jalkaleikkaukseen siis menossa. Saisi sen sitten pois alta ja voisi jatkaa seuraavassa kierrossa yrittämistä, ja häissäkin pystyy sitten ehkä jo kävelemään ainakin kohtalaisen hyvin! Jos tässä jatkais yrittämistä vanhaan malliin ja sattus tässä kierrossa tärppi tulemaan, olisi kauhea stressi sitten siitä mitä puudutukset ja särkylääkkeet mahdollisesti aiheuttaneet.
Tulevat kyllä töissä hyppimään riemusta tämän kuullessaan. Saikkua tulee ainakin 6 viikkoa...Itseä se ei harmita, mutta pelottaa se kertominen. Riemukas maanantai tiedossa...:/
Kauhea toi tilanne Misskipsu! Siis tuon jäniksenpoikasen kanssa. Olisin kyllä itsekin pillittänyt. Itku meinasi tulla siitäkin, kun tässä yksi päivä törmäsin fasaaniin. Se siis juoksi suoraan auton alle, ei mitään mahdollisuuksia pysäyttää tai väistää. Höyhenet vaan pölähti (ja niitä ilmestyy vieläkin jostain auton sisuksista aina välillä...:( ja auton etupuskuri halkes.
Pidetään peukkuja Lindaliinille ja Misskipsulle, se on jännät päivät teillä! :)
-Elmia-
Tulkaahan heti Lindaliini ja Misskipsu ilmotteleen mitä testit kertoo ;)
Ja Misskipsu, ei ihan mettään menny sun mielikuvat ;) Ja kyllä itelläki jonkilainen mielikuva jokaisesta vähä aktiivisemmasta on. Mutta ei tämä kyllä mikään tilus silti oo, mut oma piha ja talli kyllä löytyy :D Talli kyllä miehen mieleen yllättäin liian pieni, mut eipä tähän silti isompaa saa rakennettua ku vanha asutusalue.. Saapi tyytyä siihen tai sit pistää joskus mökin myyntiin ja laittaa talo vähä väljemmiltä vesiltä ;) Täällä ollu aivan ihania ilmoja, ehkä jopa turhanki lämpimiä..Mut ihana ku puissa alkaa lehet näkyä ja muutenki luonto herätä kunnolla henkiin. Ollaan tytön kans ihmetelty pihaa ja luontoa oikeen urakalla nyt muutama päivä <3
Hyi, on kyllä ollu kaameeta tuon jäniksenpoikasen kans :/ reppana, se on hirviä ku voi mitään tehä..Onneksi mun ukkokulta ei metästä :D
Hyvä kuitenki Elmia että aika tuli silti niin pian, saapahan jalan kuntoon ja sen jälkeen sit yritystä uuelleen kehiin :) Ja kyllähän niitten pitäis töissä silti ymmärtää, annat mennä turhamaiset kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!! Tsemppiä sulle! En kyllä osaa sanua et miten kierrot muuttunu noin, mutta eikö ne nyt oo vähä normaalimman mittaset ;)
Rix kp 6/28-32 ( täällä kyllä alkaa peitto heilua kohta joka päivä sikälimikäli se minusta on kiinni ;) ) pitää vaan toivua että jaksaa harjottelu/kouluhommien välissä :D Ja on toisaalta kyllä hyvä että elämässä on menua ja meininkiä ni ei kerkiä aina muistaa vauvakuumetta ja pettymyksiä..Mut sit taas pelottaa et ku kuitenki ressiä meleko paljo että ei tulis raskaaksi kovinkaan helpolla..No eikait sitä auta murehtia etukäteen :)
Pikapika lyhyt vastaus näin myöhäiseen iltaan ennen unille käymistä. Kirjoittelen sitten ajan kanssa lisää ja kun olen kunnolla hereillä.
Onnea ja tsemppiä kaikille piinailijoille! Jännää :)
Misskipsu, voi kauhia tuota jäniksenpoikasta... Olisin mennyt varmasti itsekin ihan paniikkiin. Mutta eipä siinä muuta voinut kun päästää toinen tuskistaan, kamalaa silti :/ Toivottavasti ei toista kertaa koira nappaa sellaista suuhunsa.
Elmia, toivottavasti jalkaleikkauksesi menee hyvin ja saat terveen jalan kipeän tilalle! Sitten taas uuteen yritykseen sen jälkeen :) Tiedän niin hyvin tuo tunteen pitkästä saikusta kertomisesta mutta eihän niille vain voi mitään ja terveys ennen kaikkea. Toivottavasti sulla on fiksu esimies. Työt tulee kyllä tehtyä, joten levollisin mielin vaan. Keskityt itse sitten vain toipumiseen.
Meillä on ollut nyt hieman erikoinen kierto sillä yritystä on ollut vain sen yhden väsyneen rakastelukerran verran eilen, kp 16. Hyvällä mäihällä ovis saattoi olla juuri silloin, en testannut mutta tuntemuksia oli. Jouduin sairaalaan alkukierrosta ja veressä on virranneet niin nukutuslääkkeet, kipulääkkeet kuin viikon antibiootitkin, että aikamoinen satsi aineita. Ja kun ei ole ollut kovin terve olo, on yrittäminenkin luonnollisesti jäänyt. Ja aika hullultahan se tuntuisi, että tälläisesta kierrosta tärppäisi, oma munasolu varmaan ihan päissään ettei tiedä minne menee :D Huhheijaa mutta ensi kierrossa ollaan taas kunnolla vauhdissa, toivottavasti terveinä. Omalla oudolla tavallaan rentouttavaa sekin, että tuskin tarvitsee loppukierrosta kovin paljon jännäillä näillä tän kierron taustatiedoilla.
Nyt nukkumaan, palataan! Hedelmällisiä aikoja kaikille ;)
Eipä tullut Euroviisuista Kristalle menestystä, eikä Leijonillakaan ollut tuuria kaukalossa. Sama epäonninen meininki jatkuu myös täällä... Uusi kierto pyörähti käyntiin juuri äsken:( Voi kökön kökkö!
Vuoto alkoi ilman minkäänlaista ennakko varoitusta. Siis niin tuli puskista, että jos olisin ollut jossain muualla, kuin kotona niin olisi taatusti käynyt nolo vuotovahinko:/ Ja kierto taas päivän lyhempi, kuin edeltäjänsä. Että tällaista tänne tänään.
Toivottavasti edes Lindaliinalla olisi iloisempia uutisia kerrottavanaan. Mikä lie tilanne?
Misskipsu kp 1/29-31
Pahoittelut Misskipsulle kp ykkösestä! Kökön kökkö tosiaan :/ :( Hyvä, että olit kotona vuodon alettua. Mulla on kans joskus alkanut ihan puskista ja olen sattunut olemaan muualla, joten aika kiire on tullut hakemaan jostain siteitä kun pöksyt jo märkänä...
Kuulkaas leidit, onko teidän muiden 1,5- vuotiaille tullut jotain eroahdistustyyppistä kautta juuri tässä ikävaiheessa?? Meidän neiti on aiemmin ollut niin helppo nukahtaja ja nukkuja ja on osannut nukahtaa itsekseen unilaulun jälkeen vaikka olisi jäänyt hereille. Ja on useimmiten nukahtanut pian, ei ole tarvinnut ihan vauva-ajan jälkeen paljon nukutella muuta kuin erityistilanteissa. Nyt hän on alkanut itkeä peräämme, oli se sitten minä tai mies, ja seisoo kädet ojossa pinnasängyssä haluten syliin. Jos hänet ottaa syliin ja hetken päästä takaisin sänkyyn, itku jatkuu. Ja auta armias jos selkänsä kääntää ja yrittää lähteä pois. Toinen on ihan parka! Ja hän on myös alkanut heräilemään öisin ja silloin tekee samaa, itkee haluten syliin tai meidän väliimme sänkyyn. Olen jotain kuullut, että noin 1,5-2v olisi joku tämän tyyppinen, onko teillä ollut ja mitä olette tehneet? Varsinaisesti päivisin ei kummempaa eroahdistusta ole, on aika menevää tyyppiä. Sylissä on ja siihen otetaan toki paljon kun kotona hänen kanssaan olen.
Roseh kp18/30-31
Juu, menkat alkoi jopa etuajassa. Kierto lyheni päivällä. Mut ei tosiaan ollu odotukset kovin korkeella kun juuri oletetun oviksen aikaan ei tullu puuhasteltua. Mut kyllähän se kurjalta silti vähän tuntuu. Täytyy olla aktiivisempi ensi kierrossa. :)
En tosiaan ole mikään innokas testaaja. Ootan varmaan viikon tai ainakin muutaman päivän ennen ku rupeen testailemaan. Neuvolaankin menin viime raskaudessa vasta viikolla 11. Mulla on ollut 2 keskenmenoa ennen tätä muksua. Niin sitä on tullut vähän varovaiseksi.
Ootteko muut käyttäny ovistestejä? Mä en oikeen tiedä mun oviksesta kun nytkin tuntu vihlovan n. viikko ennen menkkoja. Imetän edelleen, mut hyvin harvoin.
Tsemppiä kaikille!
Lindaliina kp 1/29
Hei kaikille. luin eilen teidän muiden kirjoituksia yömyöhään ja oli pakko liittyä mukaan keskusteluun. Täällä olisi yksi toisesta lapsesta haaveileva. Kaikilla ystävillä on suht saman ikänen esikoinen kun meillä ja kaikki ovat nyt talven ja alku kevään aikaan saanneet toisen lapsen. *kateus* :) Vauvakuume sen kun pahenee! Esikoinen on 2v2kk ja minulla on ollut vauvakuume jo yli vuoden! Nyt vihdoin saannu miehen ylipuhuttua. Tänään kp 7/33 ja ensimmäin kierto kun yritämme toista. Esikoisen kanssa tulin raskaaksi neljänellä yritys kerralla. Voi kun en millään jaksaisi odottaa yhtä pitkään tällä kertaa tai jopa pidempään. Tosin olemme kuun vaihteessa muuttamassa niin voi ovupäivät mennä muuttokiiren ja stressin takia ohi :/. peukut pystyssä mennään silti että heti onnistuis :))
Onnea kaikille onnekaille ketkä ovat jo raskaana ja ihanaa odotus aikaa teille ja tsemppiä kaikille samassa veneessä oleville :)
Hei vaan kaikille! :)
Ekana vastaan kysymyksiin. :)
MISSKIPSU: Kyselit, että ollaanko pentukurssille menossa, niin kyllä ehdottomasti, kuten edeltävien 5 koirankin kanssa. :) Saas nähdä tässä kaupungissa, kun eka kertaa asun koiran kanssa, että päästäänkö, on muuten pitkät jonot. Aion kyllä kärkkyä ilmottautumispäivän koneella. :D
Niin ja kävin naistentohtorilla tosiaan, silloin oli kp 21 ja ei tietenkään näkynyt mitään raskautta siellä noilla viikoilla, mutta ei siellä ollut mitään muutakaan "ylimääräistä". Kaikki oli kunnossa. Viimeksihän tytöstä tehtyä plussaa edeltävä käynti samaisella lääkärillä oli myös viikkoa ennen menkkojen oletettua alkamista ja silloinkaan siellä ei näkynyt mitään. ;) Ainoa mitä nyt sanoi, että kuulemma minulla toinen munasarjoista on aktiivisempi, että nytkin olin vasemmalta ovuloinut ja silloin tytöstäkin olin vasemmasta, kun se kahtoi käyntihistoriaa koneelta ja siitä ovulaatiostahan tyttö tärppäs aikonaan.
ROSEH: Tuosta eroahdistuksesta, sitä oli kuule meilläkin just noihin aikoihin. Tai se alkoi itseasiassa aiemminkin, mutta noihin aikoihin se oli ylimmillään. Juuri samat ongelmat oli. Meillä meni viikossa ohi, oli vaan pakko antaa huutaa niin kauan kun huuto ei ollut muuta kuin sitä semmosta syliin kinuamis huutoa, mutta syliin otettiin rauhoiteltavaksi välittömästi, kun alkoi hysteerisesti itkemään ja oli dramatiikka ylimmillään. Sylissä kun rauhoittui niin laskettiin heti takaisin sänkyyn ja toistettiin omaankin väsymykseen saakka ja lopulta nukahti itkun päätteeksi, kun ei annettu periksi, varmasti olisi muuten saanut aamuun saakka nukuttaa. Nykyään on jo oikea sänky käytössä ja ollaan lattialla vieressä ja luetaan iltasatu ja ollaan hissukseen tovi ja sittempä tyttö jo nukahtaakin. :)
Tervetuloa PAMUK. :) Tiedän tuon tunteen, kun kaveripiirissä kuhisee vauvoja. Mulla oikein sydän muljahtaa, kun näänkin vauvan tai vauvamahan. Huokaus.. <3
Niin minä hätähousu(milloin minusta sellainen on tullut) tein tänään testin päivällä ja negahan se oli. Sitten laskeskelin kalenteria ja olis kp26 menossa.. Hups. Mutta jos kerta nega nyt on(en jaksa uskoa yhdellä sutasulla kierrossa että ois tärpänny) niin mitä on nämä oireet.. väsymys, närästys, alavatsajomotus, järjetön vatsan turvotus, hajamielisyys, jatkuva nälkä ja pahat hajut ottaa herkästi nenään. Oonko mä valeraskaana? :D Ihan hullua!! Mieli tekee tepposet!!
Toivotavaan oikein paljon plussia meille kaikille! <3
Heippa!
Vieläkö keskustelussa on tilaa yhdelle vauvakuumeiselle? Esikoisen lähestyessä yhden vuoden ikää on kova kuume pikkusisaruksen tilaukselle noussut. Koko kahdeksansivuisen viestiketjun läpi kahlaaminen ei tietenkään tätä kuumetta hellittänyt ;) Olen aina halunnut lapset pienehköllä ikäerolla, jotta heistä olisi toisilleen edes jonkinasteista seuraa. Mies on samalla aaltopituudella.
Eilen illalla mieheltä tulikin jo periaatteellinen vihreä valo yritykseen, mutta otollisempi aika yrityksen aloittamiseen olisi vasta 2-4 kk päästä, että ehtisin välillä käydä n. vuoden verran töissä tienaamassa rahaa sukanvarteen, sekä tiputtaa kertyneitä kotiäitikiloja hieman terveellisempiin lukemiin. En ole koskaan tainnut odottaa näin kovasti kesän päättymistä :D Täällä siis vielä harjoitellaan, mutta alkusyksystä alkaa tositoimet.
Ihanaa kun ulkona sataa välillä, ilma on ihanan raikasta sateen jälkeen!
Ihanaa sadepäivää kaikille
Rooroo
Illatsut kaikille:)
Tai se on varmaan jo huominen, kun täällä kukaan seuraavan kerran pyörii. Voisi siis varmaankin toivotella paremminkin mukavaa torstai päivää....
Tervetuloa porukkaan Pamuk & Rooroo, mukaan mahtuu mainiosti!
Lindaliinalle pahoittelut uudesta kierrosta:( Mutta nythän meillä menee kierto ihan samoissa, päästään jännäilemään yhdessä=) Taitaa kierron pituuskin olla aikatavalla samaa luokkaa. Mulla siis myös ihmellisesti ollut nyt kolme edellistä kiertoa aina päivän lyhyempi, kuin edeltäjänsä.
Kyselit käyttäjäkokemuksia ovistesteistä. Ei ole vielä kokemusta, mutta kohta ON! Suututti niin vietävästi sunnuntaina-iltana uuden kierron alkaminen, että tilasin heti maanantaina netistä ovistestejä. Oli niin ripeä toimitus, että tasan vuorokausi tilauksesta oli paketti jo postilaatikossa:) Pari kuukautta tässä niitä jo mietin, kun ei ole ovulaatio-oireet pahemmin itsestään ilmoittele. Helpottaa testit toivottavasti meidän tapauksessa jo senkin puolesta, kun mies on niin paljon pois kotoa työnsä takia. Eli voisi tulla kotiin "hoitamaan hommat" ainakin silloin, kun testin mukaan olisi otollisinta;D
Diudau: Pidän peukkuja, että pääsette hauvelin kanssa pentukurssille. Tiedän kokemuksesta miten täynnä kaikki koiraharraste ryhmät voi olla. Me asutaan isohkossa kaupungissa ja täällä on ollut aina kova homma raivata tiensä kursseille asti.
Elmia: Harmillista, että teidän vauvatilausta pitää siirtää kuukaudella sen sinun jalan operoinnin vuoksi:/ Mutta ehkä parempi kuitenkin noin, jos asiaa järjellä tarkastelee. Kurja jos jalka olisi mennyt vielä huonnommaksi odotusaikaan. Eikä se olisi varmaan kovin helppoa sitten vauva-arjen keskeltäkään lähteä leikattavaksi, joutuisi sitten vauvan kanssa könkkäsee kipeällä kintulla -ei hyvä, ei hyvä. Eli koipi kuosiin ja sitten uutta yritystä:)
Roseh: Luin hieman "peläten" kertomustasi teidän esikoisen eroahdistuksesta nukutus tilanteessa. Olen täällä nautiskellut meidän tytön vakiintuneesta unirytmistä ja helpoista yöunille asettumisista. Ja meidän pikku-neitihän on nyt sen 1v1kk ikäinen. Eli ei siis uskallakaan ns. "nuolaista, ennen kuin tipataa"?!? Tiedä jos meilläkin on jotain vastaavaa odotettavissa:/ Tsemppiä kovasti teille!
Tänne ei mittän uutta tällä erää. Ovistestit odottavat ensi viikkoa, ohjeissa neuvottiin tällä kierronpituudella aloittamaan testailu kp12. Ostin sellaisia halpoja Sofi One Step liuskatestejä, Kotitesti.fi nettikaupasta. Onko kellään kokemusta kyseisistä testeistä? Ja muutenkin otetaan kaikki vinkit/neuvot ovulaatiotesteihin liittyen mielellään vastaan:) Jossain nettikeskustelussa joku oli testannut vain joka toinen päivä?! Minä kyllä meinasin testata sitten sieltä kp11 tai 12 alkaen joka päivä, ettei lipsahda "O" ohite. Vähän näin etukäteen hirvittää, että mitäs sitten jos sitä ovista ei saa bongattua testeilläkään:/ No, ehkä en ala sitä vielä murehtimaan.
Ai niin pakko vielä kertoa... Meidän ipana päätti tänään ruveta kävelemään:) On ollut melko varovainen liikkeissään ja työsti tuon kävelemisenkin ensin valmiiksi korvien välissään. Sitten, kun asia oli "taputeltu pään sisällä", niin ottikin itsekseen kerralla viisi topakkaa askelta heti kättelyssä. Vakoilin hymy persiissä nurkan takana:) Siistiiii<3
Lämmintä loppu viikkoa kaikille!
Misskipsu kp4/29-31
Hyvinhän tänne mahtuu kirjotteleen, tervetuloa :)
Ja Roseh, oon kuullu kavereilta että monella on juuri tuommoista siinä 1.5-2v paikkeilla, meijän neiti on kohta 1v3kk eikä oo vielä toistaseksi tullu. Paitti isälleen huutaa enemmän ja vähemmän ku laittaa unille, mut mä luulen et isukki on liian hentomielinen ja ottaa heti neitin syliin ku alkaa itkeä. Ja pienethän tietää heti mistä naruista vetää..Mulle ei itke oikeestaan koskaan ja jos itkee ni maksimissaan 5min. Ihan vauvana oli ihan kauhiaa huutua aina, mut se tais johtua lähinnä mahavaivoista maitoallergian ja varmaan koliikinki takia. Kannattaa varmaan yrittää pysyä tiukkana ja silitellä sänkyyn, eikä nostaa sieltä heti pois ku itkee. Ja toisilla on helpottanu ku laittaa isompien sänkyyn.
Täällä kauhia kesälentsu koko poppoolla, tytöllä vaihteeksi korvatulehus. Onneksi saatiin ens kuun alkupuolelle korvapolille aika niin arvioivat et laitetaanko putket..Itekki oon saikulla ku ei ääni kule ja hirviä olo..
Misskipsu se on kyllä ihan huippu ihanaa ku pienet oppii ja kehittyy <3 Meijänki neiti lähti käveleen olikohan 1v ja pari viikkua päälle, tosi hitaasti lähteny liikkeelle ku lähti vasta 9kk ikäsenä ryömimään/konttaamaan :) mut sitte onki tullu rytinällä kaikki :)
Diudau, toivottavasti ois tärpänny, kyllähän se on kerrastaki mahollista jos on sattunu hyvään aikaan peittua heilutteleen ;)
Ja nuista ovistikuista, en oo koskaan tikuttanu, mut voisin kans harkita ens kuussa jos ei ala mitään tapahtuu :) Tai sit vaan toisaalta yrittää olla ressaamatta ja antaa mennä omalla painollaan ja tulee sit ku on tullakseen :)
Lämmintä ja aurinkoista viikonloppua täältäki kaikille :)
Rix kp11/28-32
Perjantai-iltaa! :) Täällä ollaan ihan jossain pöhnässä viikon jäljiltä, väsy on kamala. Yritän jotain järkevää ajatuksenjuoksua saada kirjoitettua. Tervetuloa uusille, Pamuk ja Rooroo! Ja kiitokset kaikille eroahdistusajatuksista :)
LINDALIINA ja MISSKIPSU kyselivät ovistesteistä, kokemusta löytyy!! Mulla alkaa vatsan vihlonnat kans noin viikko ennen ovista ja jatkuu tasaisena ovikseen asti mutta en kyllä erikseen kovin selkeästi tunne juuri ovulaation tapahtumista. Olen myös tilannut kotitesti.fi verkkokaupasta Sofi One Step liuskoja mutta vaihdoin sitten puikkotesteihin kun paloi käpy siihen purkkiin pissailuun :) Toimivat ihan mainiosti, antaa yhtä vahvan tai vahvemman viivan kun LH-huippu on havaittu. Ja ero niihin hailakoihin on kyllä selkeä. Olen juuri silloin varmistanut vielä Clearbluen digillä ja plussaa on näyttänyt. Nykyään käytän vain sitä digiä kun on vain tullut tavaksi. Kalliiksi tosin tulee jos on epäsäännöllinen kierto ja testailut tarvitsee aloittaa ajoissa ja jos ovis tulee myöhään. Aloitan itse aina kp 14, kierto nykyään 30-31. Ja nyt tämän yrityksen aikana olen oviksen joka kierrossa bongannut. Ennen esikoista bongasin ne tosi harvoin mutta eipä se tarvitse kuin sen yhden onnistuneen kierron. Ja uskon, että mulla oli silloin vain hormonit pitkään tosi sekaisin kohdunulkoisen raskauden jälijiltä. Ovistestit on mulle kyllä helpottava seikka, ei ainakaan tarvitse arvailla onko ovista vai ei. Ja jos on vähän väsyneempi kuukausi menossa, voi ainakin yhdynnät ajoittaa niille hedelmällisimmille päiville :) Tsemppiä!
DIUDAU, jännät ajat!! Toivotaan sinne nyt sitä plussaa kun oireitakin löytyy ;) Peukut on pystyssä! Kiitos kokemuksesta eroahdistukseen liittyen. Olen nyt tehnyt sitä, että on vain pakko ollut jättää hetkeksi huutamaan kun muuten ei siitä tule loppua. Jos oikein hätäitkua itkee, olen mennyt takaisin ja ottanut syliin ja sitten laskenut takaisin sänkyyn tai vain laittanut hänet takaisin makuulle ja silittänyt nopeasti. En ole enää nostanut heti syliin joka itkusta. Nyt tuntuu, että parin päivän ajan on huuto kestänyt vähemmän aikaa ja on rauhoittunut nopeammin. Edestakaisin ramppaukset ainakin vähentyneet, huh. No hyvä arkijumppa kun ravaa portaita edes takaisin :D
MISSKIPSU, juu ehkä ei kannata vielä tuudittautua hyvään nukahtajaan :) Mutta mitä nyt olen kokemuksia kuullut, ei se kausi välttämättä kestä kauan. Riippuu varmasti niin lapsesta mutta jos se vain viikonkin kestää ja vaatii vanhemmiltaan hieman ekstrahermoja, ei se onneksi ole paha kun sen vain yli pääsee. Meilläkin tyttö oli aiemmin niin unelma, joten uskon että tämä on ohimenevää. Kaipa hän siellä nyt vain tarkistelee, että on tyypit paikalla :) Ja mua aina helpottaa ajatus siitä, että kaikki tälläiset jututkin kuuluvat vain ihan normaaliin kehitykseen. Ihanaa, että teidän taapero lähti kävelemään! Muistan kuinka mahtavaa se on <3
RIX, pienet tosiaan tietää mistä narusta vetää... Kuten jo tossa yllä sanoin, huomasin heti eron nyt parin päivän jälkeen kun päätin reagoida vähemmän itkuihin ja mennyt vain jos on tosi kyseessä ja jättänyt ottamasta joka itkusta syliin. Täytyy olla tiukkana noiden pienten kanssa :D Ikävää, että olette kipeinä ja pientä vaivaa taas korvatulehdus... Oikein pikaista paranemista koko teidän poppoolle!
Täällä ei edelleenkään kummia. Yritystä oli tosiaan vain kerran mutta toisaalta eipä se sen enempää tarvitse :) Mutta vähemmän jännittää nyt kun seksiä oli vain yksi kerta ja olin tosiaan siellä sairaalassa alkukierrosta ja elimistö oli täynnä kaikenmoista ainetta.
Lämpöä viikonlopuun kaikille!
Roseh kp 23/30-31
Heippa kaikki,
Tulin tänne vähän selailemaan perjantai-illan kuluksi viikon kuulumisia :) Viimeiset pari päivää on ollut niin vauhdikkaita että nyt on ihan naatti. Voi johtua myös siitä, että tänään alkoi taas tätipäivät, jolloin mieli tekisi muutenkin vain linnoittautua sohvannurkkaan suklaalevyn kanssa :)
Misskipsu, täälläkin lähdettiin tänään kävelemään. Kymmenkunta horjuvaa askelta, mutta erittäin päättäväinen ja määrätietoinen ilme kasvoilla lapsi tepsutti eteenpäin. Ja sama toistui vielä myöhemminkin, joten ei ollut mikään vahinko :) Ja hyvästä nukahtajasta komppaan Roseh:n tämäniltaista vastausta; meillä esikoinen on aika hyvä nukahtaja, nukahtaa tosi helposti itsekseen pinnariin, mutta tähän viimeiseen kahteen kuukauteen on mahtunut joitain temppu-eemelikausia, jotka kestää parisen viikkoa kun sitä poikaa vaan ei meinaa saada nukkumaan. Lapsi makaa hiljaa sängyssään, kun olen huoneessa, mutta kun oven laittaa kiinni/raolleen perässään niin hyppää pystyyn ja alkaa huutelemaan ja juttelemaan perään. Nyt viikon verran taas on nukahtanut jälleen "kiltisti", toivotaan että se jatkuu :)
Rix:n poppoolle pikaista paranemista! Onneksi saitte ajan korvapolille!
Diudau, hui jännittää kovasti sun puolesta, toivottavasti on tärpännyt :)
Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!
Hyvää Sunnuntaita,
Ihanaa, että teidän esikoiset ovat ottamassa ensiaskeleitaan. Meillä on myös pienemme ekoja horjahteluita videona ja juuri katseltiin niitä yhdessä. Nopeasti on mennyt tuo aika kun piti olla päätä varmistelemassa, ettei jokaiseen kaapinkulmaan kopsahda. Ja meillä mukula nukkuu yhä vieressä, omassa sängyssään, vaikka on jo kolmen. On se satuikä ja iltaisin kaipaa äidin käden selän päälle, jotta uskaltaa nukahtaa. Toisaalta itse olen myös sellainen ylihuolehtija,että yöllä (etenkin talvella) heräilen laittamaan pienelle peittoa päälle ettei vilustu. Meillä siirryttiin "ison lapsen sänkyyn" jo 9kuukautisena, koska meinasi lähteä kiipeämään pinnasängyn ylitse ja siitä lähtien on siinä hienosti nukkunut, ei putoamisia. Joten isin ja äitin yörauha on ollut kohtuullisen hyvä, on tilaa kääntyillä omassa sängyssä. Omaan huoneeseen ei ole raaskittu siirtää. Itse on alkanut jo pohtia veisikö sinne sänkynsä.
Kävin kalenteriani läpi ja huomasin, etten ole mikään matikan nero, koska olin välillä laskenut kp väärin. se on vaihdellut 27-32 välillä, mutta nyt se kiri siihen entiseen 26 koska menkat alkoivat eilen.
Ja miehen kanssa eilen illalla korkattiin shampanja sen kunniaksi, että vauva on nyt virallisesti tervetullut taloon ja tästä alkaa meidän yrittäminen. Mulla oli toissa kuussa kylläkin sellainen kierto, ettei ovislimoja ollut, joten vähän olen huolissani siitä, tuleeko nyt tästä kierrosta sellainen ovuloimaton kierto. Kunpa ei koska vauvakuume on aivan tapissa.
Tervetuloa myös uusille! Kiva, että teitä tulee joukkoon, kun osa on jo poistunut mahan kasvatus laitumille.
Nyt itse laskeskelin että meidän pitää "jaksaa yrittää" keskellä arkea kesäkuun ekalla viikolla, jotta tulisi pulla uuniin. Mies ainakin kehuskeli, että aikoo antaa kaikkensa, jotta onnistuisi ensimmäisellä yrityksellä niinkuin viimeksi. Silloin pupuiltiin 7 kertaa 3 vuorokauden aikana. Joten ei muuta kuin peukut pystyyn.
Ja anteeksi tämä erittäin omanapainen teksti. Olen vain niin äärettömän iloinen, että nyt kuulun virallisesti porukkaan mukaan, koska yritys viimein pääsee alkamaan:)
Rory, kp2
Hei,
voisin itsekin ilmoittautua mukaan. Luin tossa jonkin verran teidän aikaisempia viestejänne, mutta kommentoin niihin sitten enemmän kun pääsen kunnolla kärryille siitä missä täällä keskustelussa mennään ja kuka on kukakin.:)
Eli meillä tilanne sellainen, että poika 1v 7kk ja itse olen kuumeillut hänen syntymästään asti. Mieheni kanssa kuitenkin sovittiin, että odotetaan seuraavan yritystä tän vuoden alkuun asti. Tammikuussa jätinkin ehkäisyn pois ja tulin ekasta/toisesta yrityskerrasta raskaaksi. Viime viikon torstaina viikolla 12+0 olikin kauan odotettu np-ultra, mutta siellä selvisikin suruksemme keskeytynyt keskenmeno. Joten perjantaina sitten tein lääketieteellisen tyhjennyksen ja nyt pitäisi sitten alkaa uutta raskautta toivomaan ja yrittämään. Torstaina ja pe oli luonnmollisesti ihan kauhea olo ja itkin koko ajan. Kuitenkin olen nyt viikonlopun aikana päässyt todellä yllättävän hyvin asiasta yli ja eilen päätin lopettaa suremisen ja alkaa innostua taas raskauden yrittämisestä. Nyt vain odotamaan positiivisin mielin uusia koitoksia! Onnekseni tulen raskaaksi helposti ja esikoisen raskaus ja tämän toisenkin alku meni ilman sen kummempia oireita. Muutenkin elämässä tällä hetkellä kaikki mallillaan. Vaikka pettymys oli suuri niin jotenkin on helppo hyväksyä se ja olen jollain tavalla tyytyväinenkin, että tämä tapahtui juuri meille eikä jollekin joka on kauan lapsesta haaveillut ja raskaus on vaikeaa aikaa.
Nyt vaan keskityn juomaan paljon greippimehua(luin että se kokemusten mukaan voi auttaa limakalvoja vahvistumaan:D) ja sitten vaan uutta yritystä, kun ovulaatiota alkaa kuulumaan.
Ihanaa päästä mukaan tähän keskusteluun. Saa taas uutta ajateltavaa ja on kivaa yhdessä jännitellä! Paljon onnea sekä plussanneille raskauteen ja yrittäjille raskautumiseen!:)
sininenmarja kp ei niin mitään tietoa
Onnea Naspu!
Minä täällä yritän pitää kuumeen kasassa.odottamalla odotan kuukautisia alkavaksi 25 päivä. Mutta joudun tunnustamaan, että kondomit heitettiin suosiolla roskiin. Ei vaan enää jaksanut niitä. Ovis oli selkeästi toissailtana kun piti nukkumaan mennessä maata kaksinkerroin ja nyt tuo liman tulo on valtavaa. Noh, valtava on vauvakuumekin. Mutta nyt sitten taas saan pohtia mitä särkylääkettä ottaa kun ilman laukeamistakin on se raskauden "vaara" olemassa. Tajusin että viime kierrossa ei limoja ollut ja kiertokin oli vain sen 26 päivää. Liekö jäi välistä ovis kokonaan.
Minäkin haaveilen koiranpennusta. Haluaisimme niin samojedin tyttäreni kanssa, mutta meillä on jo nyt niin paljon karvaa nurkissa että saa kissa tällä hetkellä riittää. Sekin jyrsi atsalean pilalle ja eilen yritti käsilaukun kahvankin pistää lihoiksi. Joten onnea pienen tuholaisen koulutukseen DIUDAU :)
Tulis jo kuun loppu niin voisi alkaa jännäämään näitä kuukautisten alkua. Ja voi kyllä. Mä aion testata sitten ihan heti. Olen jo rohmunnut 2 testiä peilikaapin taakse :D