Haave toisesta lapsesta
Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.
Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.
Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)
Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!
Yk3/kp4/25-28
Kommentit (645)
Jee, RIX, onnea haamusta!!! =)
Tervetuloa Masc!
Omaa napaa sen verran, että jalka tosiaan operoitiin keskiviikkona. Leikkaus meni hyvin, en tuntenut mitään vyötäröstä alaspäin kun laitettiin se selkäydinpuudutus (vai mikä se nyt oikealta nimeltään onkaan). Oli ihan kivaa siihen asti kunnes puudutus lopulta lakkas vaikuttamasta kokonaan. Se ilta oli ihan helvetillinen...
Ja sitten sairaalassa tunsin itseni niiin tyhmäksi, kun en nyt sitten malttanut tätä kiertoa odottaa ilman yritystä. Muthan nimittäin raijattiin röntgeniin sen leikkauksen jälkeen...:( Ja niitä erinäisiä kipulääkkeitä ollut pakko napsia että pysyis järki päässä, sen verta kovaa särkee väliin. Eli nyt sitten pidän peukkuja että EI olisi tärpännyt (ja hakkaan päätäni seinään).
No nyt ainakin ilmat vähän viileni niiden helpotukseksi joilla sopivat pupuilu hetket käsillä! Vaikka hikihän siinä tulee silti. Mä en kyllä pysty saunassa harrastelee, kun happi meinaa loppua muutenkin, hyvä paikkahan se muuten olisi!
Nyt sitten unohdin jo mitä edellisellä sivulla kirjoittelitte, pitää palata asiaan myöhemmin. Nythän mulla on aikaa...Kokeilen tässä kepillä jäätä ja pistän työhakemuksia menemään sopivilta vaikuttaviin työpaikkoihin jotka olisi tässä vähän lähempänä.
Kiitoksen kaikille paranemistoivotuksista, sitä tässä yritetään! :)
-Elmia kp25-
Heipat!
Hirmuisesti onnea Rixille!!! Enkös minä sanonut, että haikarat voisi lentää teidän tiluksille. Ihanaa, kerrassaan ihanaa! Olette sangen hedelmällisiä tapauksia miehesi kanssa, kun raskaaksi tuleminen onnistuu noin nopsaan;) Onnellista odotusta<3
Masc: Tervetuloa mukaan kuumeilemaan! Meidän esikoiset ovat lähelle saman ikäisiä, noin 3kk nuorempi on teidän lapsukainen. Toivottavasti päästään plussaamaan molemmat piakkoin, niin esikoisten ja pikkukakkosten ikäero ei ehdi venyä kahteen vuoteenkaan:)
Rooroo: Sinulle hatunnosto minultakin, tuon painonpudotuksen onnistumisen johdosta. Oliko sulla se raskausajan diabetes esikoista odottaessa kovin "pahana"? Minulla itselläni todettiin myös raskausajan diabetes, melko varhaisessa vaiheessa. Paastoarvo oli lievästi koholla (joku 5.4 muistaakseni oli). Mulla onneksi arvot pysyi hienosti kurissa ruokavalion muutoksella. Olen näin jälkeen päin oikeastaan tyytyväinen siihen, että raskausajan diabetes "säikäytti" minut ja rupesin katsomaan mitä söin. Painoni nousi koko raskauden aikana vain 7,5kg ja olin takaisin lähtöpainossani muutaman päivän kuluttua synnytyksestä. Saa sitten nähdä kuinka käy sitten sillä kovasti toivotulla "toisella kierroksella".
Rory: "Alkaa munatorvi kallistumaan"...Voi apua, kun minä repesin:D :D :D Hyvin heitetty! Toivotaan, että kallistuma tietää postiivista tulosta testiin, kuluvan kiertosi päätteeksi.
Sininenmarja: Toivotaan, että se kipu oli ovis ja teidän aktiivisuus vällyjen välissä tuottaa toivotun tuloksen:) Siispä odotellaan...
Diudau: Se on kyllä melko toivottavaa, ettei työvuorot sotke tärppipäiviä. Onneksi teillä on ollut nyt sen puoleen tuuria. Meillähän ei tässä kierrossa ollut asian suhteen nyt ihan yhtä hyvä "tsägä":( Olen monta kertaa miettinyt miten helppoa olisi, jos pääsis aina yhtä aikaa miehen kanssa "nukkumaan";) Että olisi niin, kuin edes teoriassa parempi mahdollisuus onnistua.
Ja mitä niihin pieniin vauvan vaatteisiin tulee, niin meillä mennyt suoraan sukulaisvauvalle kiertoon. Palautuvat sitten kyllä aikanaan takaisin. On ollut kyllä kätevää, kun ei ole tarvinnut niitä säilöä. En ymmärrä miten tuo meidän vaatehuone on niin ammuttu täyteen!?!...15 neliön varastosta puhumattakaan:/
Pamuk: Jännäilen jo sun puolesta! Tulehan tekemään heti raportti, jahka pääset testiä tekemään. Pidän peukkuja!
Ja loppuun pakolliset omat kuviot... Täällä vaan odotetaan ja odotetaan ja vielä kerran odotetaan! Tämä odottelu ei ole mun vahvinta alaa ja nythän on vasta kp23, hitto! Yhden asian olen tässä kynsiensyömisen lomassa laittanut merkille. Valkkarivuotoa on ollut kyllä normia enemmän. Uskaltaisikohan siitä tehdä jotain johtopäätelmiä? Olen joko raskaana, tai sitten en....... Vähän niin, kuin Nykäsen Masa sanoo:"Ehkä otin, ehkä en". Hoh hoijaa, niin väsyneet on nämä juttuni, että lähden tästä yöunille:)
Kiitokset onnitteluista <3 eilen tein vielä clearbluen testin ja olihan se positiivinen, ehkä sitä pitää jo uskua on kolme positiivista tehny :D Aivan jäätävä väsymys ilmassa ja mahaa nipistelee ja turvottaa, maha on ihan sekasi niinku joka kerta mut eiköhän se oo sen arvosta <3 painoki tippunu nyt 2kg ;) En ois oikeesti uskonu et tärppää näin äkkiä, vaan kävihän se nopiaa se edellinenki tärppi, tasan 11viikkua väliä positiivisilla testeillä ;) Tyttyä sai oottaa melkee vuojen ennen ku tärppäs, mut kait mun munatorvet on auennu tai jotain :D
Jos tämä nyt pysyis kyytissä niin tulee aika tasan 2v ikäeroa lapsille :)
Nyt vaan sit jäi tutkimatta se yks sairaus, mut se tutkitaan sit raskauden jälkeen. Mut ehkä ihan hyvä niin :)
Mulla oli myös raskausdiabetes, eikä meinannu millään pysyä kurissa..Paino nousi raskausaikana 10kg, ja aluks tippu hyvin, mut sit syksyllä alko paino nousta ja sitä oli sit se 10kg ylimäärästä..nyt tosiaan tippunu 2kg, mut kohta varmaan taas noususuunta :/ Lääkäri tuumas viime viikolla et luultavimmin seuraavassa raskaudessa tulee insuliinihoito ainakin raskauden ajaksi :/
Mää piän kaikille peukkuja ja yritän käyä täällä taustalla ainaki välillä! Plussatuulia kaikille! <3
Hips heips sulaveis....en malta odottaa sunnuntaihin asti kun olisi kp33. Normaalisti minulla alkaa tiputella kp32 ja täti tulee sitten kp33 aamulla. Näin on käynnyt melken aina vuoden ajan. Pari kertaa kierto on ollut 28 tai 29 päivää joten huomenna mieheni vapaapäivän kunniaksi mennään ostamaan pari testiä (koska meillä ei niitä ole kotona) ja sitten olis h-hetki torstaiaamuna kun on kp30 :) pakko nyt päästä testaamaan tai teen miehestä ja tyttärestäni hulluja kun hermoilen ja mietin täällä kotona päivät pitkät että olenko raskaana vai en. Voihan olla että torstai aamuna ei vielä plussaa tule vaikka olisinkin raskaana mutta pakko saada testata :))
En muista olleeni näin hermoraunio viimeksi tai kun eskoistamme yritimme mutta silloin olin töissä niin ehkä ne päivät meni nopeammin :)
Vauvapölyä kaikille! :D
Pamuk kp28/33
Noniin eipä tarvitse tänään mennä testejä ostamaan. Aamulla alko tiputtelu niin täti varmaan tulee kylään illalla tai huomenna aamulla :(. Voi miten se mielikuvitus voikaan tehdä kepposia kun oikein jotain haluaa niin kuvittelee jopa että on alkuraskauden oireita :). No ei muuta kun kuunvaihdetta ja uutta ovua odottelemaan. Eihän se meidän esikoinenkaan alkunsa saannu ekalla yritys kerralla. Nyt mietitään vain miehen kanssa että jätetäänkö tämä kierto väliin kun tytär syntynyt maaliskuussa että ei synttärit tulisi ihan päällekäin...voi olla kyllä että en malta odottaa :D
Vauvapölyä kaikille! :)
Pamuk kp29/30-33
Ihanaa Rix!
Ja toivotaan Pamuk, että nuo on vain valekuukautiset eikä mitään menkkaennakoita. Itsellä on kolmatta päivää jalat aivan jäässä, vatsa yhä kuralla, viides päivä menossa. Maitohappobakteerit ovat kovia ystäviäni. Ei mahakipua, eikä kuumetta ja vointi muuten hyvä. Voisikohan olla raskausoireita? Esikoisen kohdalla ei ollut mitään oireita ennen testin tekoa.
Rory kp19
Tilanne 13.6.2013
Diudau kp 14/28-31 (35?)
Roseh kp 14/29-31
Rory kp 20/26-32
Lindaliina kp 25/29
Misskipsu kp 25/29-31
Elmia kp 28/26-28
Pamuk kp 29/33
Rooroo?
Kurnusimppu?
Sininenmarja?
Piia20?
Pimpelipom?
Onnenhuuru?
Jayded?
Masc?
Plussanneet:
Korppi
Mimiav
Pikkusisarus
Viikari33
Mimiku
Aliisia
Naspu
Rix
Piti lähettää tuo lista ennenkuin rupesin kirjottamaan. Tein tuon nimittäin äsken jo kerran, sitten yritin ruveta kirjottamaan jotain alle, ja koko lista katosi. Meinasi lentää tietokone ikkunasta, mutta hillitsin itseni hienosti...;) Isäni kävi nimittäin juuri eilen korjaamassa koneen ja tuomassa uuden modeemin, kun ukkonen paukautti edellisen pari päivää sitten. Lankomies väitti että salama olisi osunut meidän savupiippuun, mutta vissin se osui tuonne puhelinlinjoille talon takana.
Rooroolle hatunnosto laihdutuksen onnistumisesta! Mä olen tässä parin vuoden aikana vain paisunut kuin pullataikina. Sekin on yksi syy miksi haluan vaihtaa työpaikkaa lähemmäks. Tuntuu että kaikki vapaa-aika menee autossa istumiseen ja niin jää kaikki liikkumiset vähäisiksi. Lisäksi olen huomannut nyt kun reilun viikon olen ollut kotona, että joka aamuinen selkäsärky on poissa! Eli ei näköjään selkäkään tykkää tosta autossa istumisesta.
Pidetään peukkuja PamuK että olisi vain kiinnittymisvuotoa tuo tiputtelu! :)
Se olis sitten kp 28 ja hyvin ristiriitaisissa tunnelmissa. Olen kuulostellut oireita, mutta saanut selitettyä ne jollain muulla kuin raskaudella: palelee --> ilmat viileni, mikäs ihme tuo on. Maha sekaisin --> no sitä se on aina jonkin verran. Ruokahalua ei juuri ole --> hemmetin hyvä juttu! :D Pissattaa jatkuvasti --> Hyvä juttu tämänkin, lähtee nesteet liikkeelle.
Muutaman päivän tässä pärjäillyt kivunlievityksen kanssa kahdella grammasella panadolilla, aamulla yks ja illalla yks. Eilen ei olisi ehkä illallakaan tarvinnut, ellei tuo nelivuotias olisi vahingossa tallannut jalan päälle...Sai käyttää kaiken itsehillintänsä ettei olisi huutanut suoraa huutoa.
Toivottavasti tuossa listassa ei hirveästi ole virheitä!
-Elmia kp 28-
Täällä myös yksi haaveilija. Vielä ei kyllä mitään yritetä esikoinen täyttää pian 4 vuotta. Nykyisellä miehellä ei lapsia vielä ole. Ja nyt on kyllä tunteet iha millai sattuu. No kuitenkin semmosen nyytin nyt haluaisin heti. Miehen kanssa kun koitettu puhua niin siitä ei oikein tule mitään ja en saa vastausta mihinkään. Inhottaa vaan sinänsä, että ite kovin haluaisi, mutta en vaan ole painostavaa tyyppiä ja jos toinen ei halua aisiasta puhua niin en pakotakkaan. Tästä vaan olis pakko puhua ennen kierukan asennusta, mikä tänne seuraavaksi olisi tulossa kun mikään muu menetelmä ei toimi kunnolla (3keskeytystä ja 1synnytys) pillerit ei imeydy ja rengas ei sovi muuten.
Mutta onnea kaikille yritykseen ja suuret onnittelut kaikille plussanneille. :)
Valitettavasti täti tuli kylään eilen :(. Nyt kun olis joku gynekologi naistenkiertojen guru niin olis kiva :D eli tässä kuussa kierto 28 päivää. Tiputtelin aamun ja päivällä alko menkat. Karseet kivut ollu tänään ja eilen, kuin myös vuoto. Eli mikään ei ole niin kun normaalisti. Miksi ne kierrot pitää mennä sekaisin juuri silloin kun haluaa että ne olisi säännölliset jotta vois ovispäivät paremmin laskea, argh! Eilinen päivä meni harmaan surupilven alla, ärrsytti niin paljon. Olin pari päivää jo ollut niin väsynyt ja aamusin ei aamupala maistunu ja alavatsaa nipsti sillai hyvällä tavalla ;) rinnat turvonneet ja arat (mikä ei mulla ikinä tapahdu menkojen takia, vaan ollessani raskaana) turvonnu olo muutenki ja runsaat valkovuodot, ehdittiin jo innostua miehen kanssa että heti olis natsannu. Jatkossa pitää oppia hillitsemään mielikuvitusta ja innostusta ennenkun näkee testistä plussan niin ei sit ole niin suuri pettymys jos ne menkat alkaakin.
Tilaan nyt netistä ovutikkuja koska tämä kuukasi/kierto otetaan rennosti miehen kanssa. Eli ei ehkäsyä mutta ei myöskään päivien laskemista ja kauheeta yritystä. Sit taas satanen lasiin seuraavassa kierrossa ;).
Vauvapölyä kaikille ;D!
Pamuk kp2/ Mitä tähän nyt laittas? 28-33?
Tervehdys kaikille!
Mukava, että uusia kuumeilijoita löytyy odottajiin siirtyneiden tilalle. Siispä tervetuloa Mörkö91. Sellaisia ne miehet joskus osaa olla, ettei niistä ota selvää haluaako ne sitä, vai tätä, vai ei mitään... Yksipuoleinen vauvakuume on kyllä vähän kimurantimpi juttu:/ Pitäisiköhän teidän joskus istua ajan kanssa keskustelemaan tulevaisuuden suunnielmistanne? Painostaminen tuskin tosiaan auttaa -tai riippuu tietysti miehestä. Itse en sille linjalle lähtisi, kyllä uuden perheenjäsenen pitää olla 100%:sti molempien toivoma. Jospa se miehesi innostuu vauvasuunnitelmista:)
Elmialle kiitokset listan päivittämisestä. Mulla taitaa puuttua siitä yksi kp, eli tänään kp26. Mutta ei ole suurta vahinkoa päässyt sattumaan, vaikka listassa onkin tuo kp25. Piti kyllä ihan kalenterin kanssa itsekin laskea:) Huomasin tuosta listasta, että nyt kaikki listalla olijat ovat tavalla tai toisella lähellä jänniä päiviä. On joko hyvin lähellä ovulaatio ajankohtaa tai sitten jo loppukierron piinailupäiviä. Mielenkiinnolla täällä nyt "kyttäilen" toistenkin kuulumisia.
Nuo kuvailemasi oireet voivat kyllä olla hyvinkin seurausta raskautumisesta, mutta hyvin olet kuitenkin yrittänyt myös järkiperäistää tuntemukset. Milloin meinasit lirauttaa tikkuun, jos tätiä ei ala kuulumaan?
Pamuk: Pahoittelut uuden kierron alkamisesta:( Jos tuskailet ovulaation ajankohdan kanssa, niin voin kyllä suositella ovistestejä. (Siis tämän meneillään olevan kierron mittainen kokemus löytyy!) Ainakin minä sain siihen ovistestiin niin selkeän plussan jo tästä ensimmäisestä tikutetusta kierrosta, ettei jäänyt ainakaan ovulaation ajankohta askarruttamaan. Sen neljä kiertoa minäkin arvioin ja pähkäilin sitä oviksen ajankohtaa, ilman oireita. Siis tapauksessani oli olemassa vain laskennallinen ovulaatio ja ainakin tässä kierrossa testillä bongaamani ovulaatio olikin 2-3 päivää laskennallista ovulaatiota myöhemmin. Kieltämättä harmittaa, etten hankkinut ovulaatiotestejä jo aijemmin! Ei niistä mitään haittaakaan ole.
Rory: Hmmm... Mielenkiintoisia ovat nuo sinunkin kuvailemat oireesi. Toivotaan, että ne kielisivät tärpistä:)
Lindaliina: Hu-huu, mikä meininki??? Jännäilen oikein kovastikin juuri sinun tilannetta, kun muistelen, että meillä oli nyt ihan sama kp menossa. Tule viimeistään sitten heti kertomaan kuulumiset, jos olet uskaltautunut testiin tarttumaan:) Peukkuja kovasti, paljon!
Ja täällä piina syvenee... Hitto, että osaa päivät laahustaa näin kierron loppumetreillä:/ Ja jos muilla on tuntemuksia ja oireita, niin saakutti soikoon mulla ei mitään, ei kerrassaan mitään! Eli pelkän toiveen varassa tässä nyt kahlaataan näitä piinapäiviä! Sitä toivoo, että olisi nyt ne siimahännät olleet matkalla oikeaan aikaan ja kaikki muukin sattunut kohdilleen. Ja jos olen aijemmin malttanut pitää näppini erossa laatikossa polttelevasta raskaustestistä ja odottanut kiltisti kierron loppuun saakka, niin voin sanoa että nyt tulee olemaan vaikeaa olla testaamatta ennen aikojaan! Sunnuntaina siis olisi kp29, silloin huono aamu testailulle, kun on yövieraita tulossa. Siis uskaltaisinkohan tehdä testin lauantaina, vai pitääkö minun jaksaa odottaa vielä maanantaille saakka!?! Aaaarrrrgh...pälli leviää! Ja kun ei pitäisi näitä testaamisia vielä miettiä, kuitenkin stressaan aivan turhaan ja täti kurvaa viikonloppuna paikalle! *syvä huokaus*
Kaikille hauskaa viikonloppua ja plussatuulia!
Misskipsu kp 26/29-31
Huomenia!
Pahus PamuK...Mä kun eilen vielä ajattelin listaa päivittäessäni, että varmasti en laita sulle kp1:stä...Ei se näköjään auttanut. :( Nyt sitten kohti uutta kiertoa ja yritystä!
Tervetuloa Mörkö91! Harmi kun miehesi ei osallistu kuumeiluun. Ehdottaisin samaa kuin Misskipsu, jos saisit puhuttua miehen kanssa rauhassa asiasta. Kerrot omat tuntemuksesi suoraan ja toivottavasti mieskin sitten kertoisi omansa. Ei tarvitsisi epätietoisuudessa elää.
Huomasin myös eilen että kaikilla listalla olevilla on enemmän tai vähemmän jännät päivät menossa!
Täällä siis nyt kp29(!) ja kyllä mä odottelin tätiä aamulla, mutta ei näkynyt ei kuulunut. Onneksi ehdin aamupissat lirauttaa ennen kuin tajusin että olisin voinut testata samalla...Nyt on pakko odottaa ainakin huomiseen, jos olisin oikeen fiksu niin odottaisin ainakin sunnuntaihin.
Nyt pärjään jalan kanssa jo ilman särkylääkkeitä, mutta tämmöstä nilkuttamistahan tämä on kun ei saa vielä moneen viikkoon laittaa painoa päkiälle. Ja vaikka täällä välillä tulee semmonen yksinäinen fiilis ja tuntee olevansa eristyksissä kaikesta, kun mihinkään ei itsekseen pääse, niin nautin pelottavan paljon siitä kun ei tarvitse töissä käydä...Olen paljon pirteämpi ja iloisempi, enkä iltaisin stressaa nukkumaan menoa, kun ei tarvitse viideltä herätä.
Mistä tulikin mieleeni että taidan painua mollin sivuille surffailemaan.
Ihanaa viikonloppua kaikille ja plussatuulia puhkun täältä Misskipsulle ja muille loppukierron piinailijoille! :)
-Elmia kp 29-
Moikka
Aktiivinen keskustelu näköjään poikii aktiivista keskustelua! Tuntuu, että täällä on joka päivä pari uutta viestiä odotamassa lukijaansa, kun välillä on ollut hyvinkin hiljaista :)
Ou nou PamuK, täti ei näemmä ymmärtänyt pysyä poissa. Pahoittelut. Parempaa onnea tällä kierrolla :)
Rorylla on kieltämättä aika jännät oireet, toivottavasti viittaavat johonkin positiiviseen... :) Sormet ristissä!
Rixille vielä kerran isot onnentoivotukset ja hyvää odotusta! Hyvin olivat munatorvet auenneet ;)
Misskipsu, mulla se raskausajan diabetes oli viiteellinen, sokeriarvot olivat muuten hyvät, mutta yksi mittaus oli rajatapaus. Sain sen sokeriseurantalaitteen loppuraskauden ajaksi. Sokerit pysyivät kurissa. Arvot olivat aina reilusti annettujen ylärajojen alla. Silti oli ihan hirveä tuvotus ja paino nousi kuin pikahississä ~25 kg. Ruokavalioni oli kuitenkin pääasiassa terveellinen (paljon kasviksia ja hedelmiä kun oikein muu ei maistunut) loppuraskauden satunnaista jätskipuikkoa lukuunottamatta (joka siis oli ihan pakollista, kun viime kesä oli kuuma, ainakin sillä ylipainolla ja hormonitoiminnalla, kun esikoisen laskettu aika oli kesäkuun lopussa. ;) )
Tervetuloa mukaan Mörkö91! Yksinään kuumeilu on kieltämättä aika tylsää. Toivottavasti saat pian miehen innostumaan mukaan vauvanpuhaukseen. Olen samaa mieltä Elmian ja Misskipsun kanssa, että kannattaa istua rauhassa alas miehen kanssa joku ilta kun teillä on yhtistä aikaa, ja keskustella asiasta ihan kaikessa rauhassa. Jotkut miehet sanovat aina, etteivät ole vielä valmiita lapsen tuloon, mutta kummasti paatuneimmillakin mieli muuttuu viimeistään, kun sen oman vauvan saa saa syliin. Oma mieheni keksi 5 vuoden ajan milloin mitäkin tekosyitä, kunnes lopulta sain hänet kaunopuheillani ylipuhuttua. Taisin vissiin huutaa naama punaisena, että "jos nyt et ole valmis isäksi, niin koska sitten? Tätä asiaa on jo vatvottu ja lykätty monta kertaa, koska aina keksit jonkun tekosyyn. Ei se lapsi meille huomenna muuta, vaan voi olla että kestää vuosikin ennen kuin edes tullaan raskaaksi!!!" Oi, mikä retoriikan ja argumentoinnin riemuvoitto!! :D Tosta meni vielä pari kuukautta, kun hän lopulta lämpeni yritykselle.
Elmia, Misskipsu ja Lindaliina alkavat olla jo jännän äärellä! Peukkuja teille kaikille! Elmialle vielä erityistsempit jalan paranemiseen ja ilman särkylääkkeitä pärjäämiseen. Onnea myös uuden työn hakuun! Toivottavasti silläkin saralla tärppäisi pian, nykytyön tunnin työmatka suuntaansa ei kuulosta kauhean mukavalta. :(
Mukavaa viikonloppua kaikille,
Rooroo
Heippa!
Yritin tänne monesti kirjautua mutta koskaan ei salasanat kelvannu vaikka tilasin uusia. Noh, nyt toimii, kun rekisteröidyin uudestaan.
Bongasin oviksen tässä kierroassa clear blue hymynaama testillä kun oli kp 14. Se oli ihan positiivista kun en tienny ovuloinko vai en imetyksen vuoksi. Noh, ovis hyödynnettiin mutta ei tuottanut tulosta. Kierto lyheni taas päivällä, eli nyt on 28 päivää. Menkkakivut alkoi jo keskiviikkona vaikka menkat alkoi vasta tänään. Tosi kovat kivut oli kyllä. Muutenkin mulle tulee pari päivää ennen menkkoja tosi voimakas masennuksen tunne, se on kauhee kun ei oikeesti masenna mutta tietää että se on hormonaalista mutta silti tosi voimakas ahdistunut olo.
Mut ovistikkuja jäi vielä, ja oonkin aika varma että ovis tapahtuu just siinä 14.kp:nä.
Yritän nyt lopettaa imetyksen täysin.
Onnea plussanneille!
LindaliinI kp1/28
Kiitos Misskipsu, Elmia ja Rooroo.
Pitää ottaa oikeen asiaks keskustela asia kunnolla läpi. Sen verran jo sain herralle sanottua,, etten ihan vielä halua kierukkaa asentaa, eli mennään vanhalla ehkäsyllä vielä, että saadaan mietittyä asiaa tarkemmin. Herra vaan toetsi sihen kun sanoin, etten haluaisi nyt heti sitä asentaa niin "selvä". Eikä siitä sitte heti sitä keskustelua poikinut. Mutta nyt on koko viikonloppu aikaa keskustella ja herrakin jää nyt kesälomalle, joten eiköhän jostakin löydetä sillekin aikaa.
Heippa!
Kiitos tsempeistä :) kiirettä ollu töissä ja loppu päivät sitten neitisen kanssa tullut touhuttua niin ei ole tännekän kerennyt lueskemaan. Tänää eka aamu kotona kaikessa rauhassa tällä viikolla ja neiti ekoilla päiväunilla niin kerkee kahvikupin kanssa lueskella kuulumisia tääälläkin. Rixille onnea plussasta <3
omaa napaa nyt..
mulla olis juhannuspäivänä kp28 jännäksi käy, jos ei menkat silloin kuulu niin odottelen varmaan kp 32 asti, kun sille välille jää yleensä menkat normaalissa kierrossa. Oviksen tosiaan mielestäni pongasin reilu viikko sitten ja se hyödynnettiinkin, nyt toivotaan että olisi onnea matkassa ja toinen pieni olis saanut alkunsa <3 mun äiti mm, kertoi tuon mun keskenmenon jälkeen, että hänelle oli myös tullut yksi ennen kun alkoi odottaa mun pikkusiskoa heti parin kuukauden kuluttua siitä, joten jospa mullakin niin hyvin kävisi. Jännittää ihan hiiiirveesti, mutta onneksi viikot on kiireisiä niin ei ihan koko aikaa kerkee ajatella. Parempi olis varmaan ollu etten olis tienny sitä et km jälkeen raskautuminen olis helpompaakin jopa, mutta minkäs teen.. Oon kyllä onnellinen että sentään olen raskaaksi tullut vaikka kesken sillon menkin, eli jospa se onnis vielä potkaisee kolmannenkin kerran ;)
Jotkut oli hienosti saanu painoa pudotettua joten onnea hirmuisesti! Mun pitäis kanssa, ja oonkin nyt ratsastuksen aloittanut uudestaan 6 vuoden tauon jälkeen, työtkin kun alkoi niin ei kerkee onneksi kotona niin hirveesti mässyttellä ja illasta pitää aikaisin käydä nukkuu niin eipä silloinkaa sitten tuu herkuteltua ihan samalla tavalla kun mammaloman aikaan :D
plussatuulia kaikille ja ihanaa sununtaina, täällä paistaa aurinko <3 ja +22 mittarissa, koko viikon on tullu vettä oikeastaan niin kunha neiti herää nää lähtee piiitkällle vaunulenkillle :)
Tintti
Heips!
Semmoinen pikainen päivitys, että kp1 pyörähti eilen. Toisaalta hyvä, niin ei tarvitse miettiä niiden lääkkeiden tai röntgenin aiheuttamia vaikutuksia, mutta toisaalta taas pettymys...Mies oli ainakin ihan maansa myynyt, mikä sitten pisti harmittamaan itseäkin vielä enemmän...:(
-Elmia kp2/27-29
Moi!
Pahoittelut tädin muistamille Lindaliinille ja Elmialle:( Uusi kierto ja uudet tuulet...-plussa sellaiset!
Elmian kohdalla varmaan tosiaan ehkä kuitenkin hyvä, että raskaus ei saanut alkuaan koipiremontin kanssa yhtäaikaa. Olisihan se varmaan kummitellut takaraivossa, että onko lääkkeistä ja röntgenistä ollut jotain haittaa. Harmi, että myös tulevan isukin siipi maassa. Mutta kerrassaan ihanaa, että mies on täysillä mukana hankkeessa:)
Ja täällä piina jatkuu edelleen! Siis jo kp29 kääntymässä kohti loppuaan, eikä kuukautisia kuulu. Ei mitään merkkiäkään siitä, että täti kolkuttelisi ovella. Mutta edellisetkin rättipäivät alkoi, kuin tyhjästä. Voihan se olla niin, että aamuun mennessä ovat hanat jo auenneet. En tiedä milloin uskallan alkaa testailemaan. Jospa kuulostelisi vielä ainakin huomisen ja malttaisi tiistai aamuun. Kutkuttavan jännää leikkiä ajatuksella, että entäpä jos sittenkin...
Misskipsu kp29/29-31
Moikka!
Rory + sininenmarja: Ei tämä painonpudotusurakka helppoa ole ollut! Kevään ja kesän juhlat kakkuineen ja herkkuineen ja grillailu kerryttää kadonneet kilot helposti takaisin. Olen keskittynyt pitämään annoskoot pieninä, mutta toimivina, hedelmiä ja vesipitoisia kasviksia niin paljon kuin vain jaksan syödä, turhien hiilihydraattien karsiminen ja järkeistäminen (ne annoskoot!!!) ja paljon proteiinia, esim. kanaa, kalaa ja tofua, jugurttia terästän vielä proteiinijauheella. Nälkä ja herkkuhimo on pysynyt poissa, vaikka kakkuihin olenkin kahdesti repsahtanut. Silloinkin päätin pitäytyä vain yhdessä palassa puolen kakun sijaan ;)
Oma herkkuhimo on valtava! Etenkin esikoisen valvottaessa jäätelöä ja suklaata, ranskalaisia ja pikaruokaa kului valtavasti! Proteiinin lisääminen auttoi ainakin omalla kohdalla makeanhimon taltuttamiseen.
Diudau, sulla on tasan samat lukemat kuin mulla, 28 kg tuli lisää esikoista odottaessa, joista vain 10 kg nestettä :) Ja meidän odotusajan "dieetti" kuulostaa aika samalta :) Tunnustan myös katselevani esikoisen vanhoja vaatteita, etenkin silloin, kun vien taas uuden laatikollisen pieneksi jääneitä vaatteita vaatehuoneen ylähyllylle. Mulla on 4 vakuumipussillista ja pari laatikkoa sitä vaatetta + makuupussit, lämpöpussit, lampaantaljat yms, laatikollinen kenkiä, sukkia, hattuja, tumppuja tms. Kun vaatteet oli käytössä, muistan kironneeni sitä, että kaikki oli koko ajan pesussa ja kuinka ne eivät riitä mihinkään. Nyt kun katselen sitä vaatteen määrää (koot 50-80), niin ihan hirvitää miten se kaikki onkaan mahtunut kaappiin! Aion käydä ne kuitenkin läpi vasta kun otan ne uudelleen käyttöön. Sitten sille mahdolliselle kolmannelle (miehen mukaan erittäin epätodennäköistä) säästänkin enää vaan parhaat, muut menee myyntiin. Haluaisin myös säästää lapsille "omat äitiyspakkaukset", joihin kerään kivoimmat vaatteet, suosikkilelut, -kirjat yms. talteen. Vähän niinkuin lapsuusmuistoina. Voivat sitten antaa omille lapsilleen sitten joskus :)
RIX: ONNEA HAAMUPLUSSASTA!!! :D Kaikkea hyvää odotukseen :)
Pamuk: Toivottavasti täti ymmärtää pysyä poissa, että pääset ensi sunnuntaina testailemaan :)
Ja Mascille vielä tervetuloa joukkoon myös minunkin puolestani :)