Haave toisesta lapsesta
Ajattelin, jos löytyisi muita toisesta lapsesta haaveilevia, niin olisi oma ketju meille.
Minulla siis on 2-vuotias ja nyt kun asiat (nukkumaanmenot, tarhassa käynnit ym.) ovat alkaneet sujua hieman paremmin, on alkanut myös haaveilu pikkusisaruksesta.
Pari kuukautta yritystä jo takana, tai no, sen mitä nyt yrittämiseksi voi kutsua ajan ja jaksamisen puitteissa tälläisessä taaperoarjessa :)
Eli, jos muita pikkusisaruksista haaveilevia on, niin tulkaahan mukaan keskusteluun!
Yk3/kp4/25-28
Kommentit (645)
Iltaa! Oi täällähän on paljon tekstiä tullut viikonlopun aikana :)
Oho, onnea Rixille plussasta! Hienoa!
Mascille ja Mörkö91:lle tervetuloa mukaan!
Pamuk, Lindaliini & Elmia, pahoittelut uudesta kierrosta :( Ja Elmialle vielä pikaista operaatiosta toipumista!
Misskipsulla onkin superjännät päivät käsillä! Tulehan heti kertomaan kuinka käy!! Sormet ja varpaat ristissä :)
Rory, harmi että jo etukäteen harmittaa ja olo tuntuu siltä ettei ole tärpännyt. Pidetään kuitenkin toivoa vielä yllä ja jos uusi kierto alkaa niin parempaa onnea siihen...
Täällä ollaan kotiuduttu mummolasta ja sen verran univelkaa jäi, että olo on kuin pidempäänkin reissanneella. Kotiin tultiin myöhään illalla. Aamulla olisi kyllä nukuttanut mutta meillä oli tytön hammashoitola klo 8 ja jouduin herättämään tytön niin kesken unien että kyllä teki pahaa katsoa. Ei neidille oikein noi päiväunet maistuneet reissun päällä kun oli liian jännää :) No tänään kävi nukkumaan jo kuuden jälkeen, joten jospa ottaa nyt takaisin.
Mutta viimeisimmät siimahännät lähetettiin matkaan pe aamulla ja oikeastaan koko viikonlopun tuntui tosi selkeitä ovisoireita, valkovuotoa, tärinäkipua, alavatsan pistelyä ja vihlontaa nivusissa. Tänään kp 19 ja lantiota särkenyt. En siis testannut mutta oireista päätellen uskoisin ovulaation tapahtuneen viikonlopun aikana. Nyt ei muuta kuin toivota, että meidän vähäinen panostus riitti! Harmitti kyllä vietävästi käydä illalla miehen viereen nukkumaan kun ovisoireet kuumimmillaan, eikä voitu rakastella... En vaan kyennyt siihen kun oma äiti nukkui ohuen seinän takana... Noh kyllähän se perjantain panostus voi hyvin riittääkin jos ovis tapahtui la tai su. Toivotaan vaan että miehen uimarit olisivat virkeää ja pitkäikäistä sakkia. Nyt nukkumaan univelkoja pois!
Iloa viikkoonne!
Roseh kp 19
Kesäistä tiistaita!
Rory: Älä sinä vielä heitä kirvestä kaivoon tärpin suhteen. Eihän sen tärpin tarvitse tuossa vaiheessa erityisesti miltään tuntuakaan. Toivotaan, että täti-punainen tajuaa pysyä poissa!
Roseh: Reissaaminen ja sukulaisissa kyläily on kyllä jotenkin voimia vievää ja olen huomannut saman, kuin sinä...Kotiin palattuaan on takki ihan tyhjä. Hyvä jos tunnistit noin selvät ovulaatio-oireet viikonlopun aikana ja saitte tehtyä kuitenkin perjantaina talletuksia. Silloinhan ette ole ajoituksen puolesta metsässä laisinkaan. Siispä vain odottelemaan, mitä tuleman pitää:)
Jep. Itse menin ja lirautin testiin tänä aamuna. Negahan sieltä tipahti:( Samalla tipahdin myös itse! Olisi pitänyt malttaa mielensä ja odottaa vaan kuuliaisesti menkkareiden alkua. Ovishan oli testien mukaan vasta kp18, joten olisihan sitä pitänyt siitäkin jo uskoa, että kysymyksessä on vain pidempi kierto. Plääh!!! Onhan tietysti ihan pieni mahdollisuus, ettei toivottu raskaus näkyisi vielä testissä, mutta kyllä täällä on nyt tädin odottelu fiilikset. Tuleekin tietty sopivasti pilaamaan mun juhannuksen! Voi prkle, en paremmin sano...ärsyttää vietävästi!
Parempaa viikon jatkoa teille muille:) Menen ja keitän itselleni nyt niin vahvat kahvit, että tukka nousee pystyyn ja syön taatusti kyytipoikana pullan -en vaan kaksi!!!
Misskipsu kp31/29-31
Taas on pikkusen ukkelin kanssa edetty keskustelussa ja nyt kun hänkin on asiaa miettinyt niin tullut tulokseen, että kierukkaa ei asenneta ennen kun se muksu meillä on ja sihen on aikaa 06/2016 asti, jolloin on siis kierukan viimeinen asennuskuukausi.
Selvyyttä en vielä saanut, että koska olis sen muksun aika sitten hänen mielestä, mutta nyt mennään näin ja alkuun sovittiin että jos vielä käy "vahinko" niin se saa sitten tapahtua eli jos tärppää niin sitten tärppää. Illalla olisi tarkoitus keskustella ajankohdasta enemmän.
Ja omat fiilikset on nyt kyllä todella hyvät kun ei tarvi stressata sitä kierukka asiaa ja voi muutenkin ottaa ihan rennosti.
Ja hirveät pahoittelut kaikille kierron uudestaan alottaneille ja muille onne matkaan ja mukavia sänkypuuhia. :)
Mörkö91 kp 20/??
Vieläkö pääsee joukkoon kuumeilemaan?
Meillä toinen kanssa toiveissa. Eka on kohta 1v 5kk. "yritystä " takana 1 kierto ja juhannuksen aikaan ois toinen mahis. Nyt kp 11. En vaan ekasta muista tarkkaan millaset ovis oireet oli, muistaakseni sillon tunnistin hyvin.
Kuume näköjään nousee kun tulin etsimään kakkostelijoiden palstaa =)
Jännää juhannuksen odottelua!
Minä se täällä yöaikaan kukun, joten huomenta teille kun heräätte. Mullahan oli hirmuset oireet oviksen jälkeen: maha kuralla, alavatsan kipuilua ja jatkuvaa jalkojen palelua. Sitten alkoi tiukat oma ärsytykset ja vatsapalautui. Palelu jäi. Joten ajattelin tehdä heti 26 kiertopäivänä testin. Kauheeta miten paljon voi testin teko ihmistä jännittää. Minuutin kohdalla kurkkasin ja hoin itselleni että negalle en voi mitään. Mutta sepä se testissä oli. Voi että miten pettynyt olo valtasi. Oli pakko ottaa testi käteen ja tuijottaa sitä niin siihenpä toisen viivan viereen piirtyi haamu. Piti mies raahata sängystä katsomaan ja sekin näkee haamun. Täällä siis mahdollisesti ollaan raskaana. Mies totesi kylmän tyynesti, uskollisena tavalleen: katsotaan se huomenna vielä uudestaan. Kyyneleet ilosta silmissä purkaudun nyt teille asiasta ja tän voi tiivistää vain tähän lauseeseen: erittäin hyvää huomenta kaikille! Tulen myöhemmin kertomaan vahvistuuko viivat.
Erittäin hyvää huomenta RORY! Paljon onnea haamusta! Ja aurinkoista huomenta myös kaikille muillekin :) Tulehan Rory pian kertomaan viivojen voimistumisesta. Pikaisesti tulin lukemaan teidän kuulumisia ja heti täällä on hyviä uutisia luettavana :)
Pahoittelut Misskipsulle, pamuk:lle, Elmialle ja Lindaliinille uudesta kierrosta. Toisaalta, uusi kierto, uudet tuulet ;) Toisaalta Misskipsu, voi olla että vaikka testi näytti vielä negaa, täti ymmärtää pysyä poissa ;) Plussapölyä sinne!
Roseh, toivottavasti talletus tuotti tulosta :) Jos sulla oli noin vahvat ovisoireet heti parin päivän perästä, niin ajoitushan on siis ihan nappiin ;) Sormet ja jalat ristissä nyt ;) Toivottavasti saat nyt myös huilattua ja palauduttua mummolareissusta. Kyläilyreissut on kyllä välillä henkisesti tosi uuvuttavia...
Mascille plussatuulia juhannukseen!
Mörkö91, hyvä, että saitte jo juteltua miehen kanssa vähäsen. Tuo on jo iso askel jättää kierukka asentamatta, etenkin jos ns. varmaa ehkäisyä ei ole. Toivottavasti teillä on nyt kjeskusteluyhteys asian tiimoilta auennut ja saat selkeän vastauksen mieheltäsi tähän asiaan. :)
Pyry, tervetuloa mukaan! Aina on tilaa uusille kuumeilijoille :)
Omaa napaa vielä vähän: Täällä pärähti päälle kp1, eli kahden kierron perusteella kierron pituus näyttäisi lyhentyneen 27 päivään. Takuuvarmaa halujentappoa täällä on tarjolla, kun leipuri Hiiva ja täti Puolukka ovat yhtäaikaa kylässä. *Kiitos yksityiskohdista Rooroo*, olkaa hyvä vaan! ÄRSYTTÄVÄÄÄ!!! Tämä piti jakaa teille siksi, koska just oltiin miehen kanssa sovittu, että aloitetaan yritys sittenkin jo tästä kierrosta, kun mun paino on enää 2 kg tavoitepainosta - 6 kg tiputettu reilussa kuukaudessa! Olen siis saavuttanut mun maagisen takarajan, eli BMI on normaalipainon rajoissa. Tärppiin saakka voin kuitenkin tässä vielä koittaa karistaa viimeisiä kiloja. Ei siis vissiin sitten yritetä vielä :(
Viikonloppuna juhlitaan esikoisen 1v synttäreitä. Vaikka olenkin pitkään jo puhunut pojan olevan 1v, niin nyt se sitten viimein kolahti jakeluun. Mun vauva on jo vuoden! Milloin siitä tuli noin iso :D
Nyt mennään puistoon purkamaan pojalta energiat pois. Sadepäivinä huomasi heti, miten ulkoilun puute vaikuttaa pojan yöuniin. Ts ei ulkoilua, ei unta. Nyt kun aurinko näyttäytyy taas, niin kahvit termariin ja kone kiinni ja pihalle!
Aurinkoista päivää kaikille
Rooroo kp1/27(-28)
Moikka!
Onnea Rory haamusta!!! Kyllä se siitä vahvistuu, plussa mikä plussa. Jes! =)
Ja Misskipsulle tsempit, älä tosiaan vielä menetä toivoa, ehkä testasit vain liian aikaisin.
Rooroolle pahoittelut kahden epämiellyttävän vieraan yhtäaikaisesta läsnäolosta...Know the feeling...
Mä olen nyt mielessäni ajatellut, että nyt sitten yritetään ihan tosissaan. Eli seksiä vaan kehiin! :) Vuotokin jo lähes lakannut, eli toivottavasti mies ei ole liian väsynyt tänä iltana...Juhannuksena meillä on talo täys porukkaa, niin saa nähdä pystyykö/kehtaako sitä touhuilla, mutta ensi viikolla miehelläkin alkaa loma, niin josko molemmilla sitten riitäisi puuhiin virtaa! Laskennallinen ovishan pitäisi olla juhannusta seuraavana viikonloppuna...
Tervetuloa joukkoon Pyry!
-Elmia kp5/27-29
Kiva, että mahtuu mukaan,
Täällähän on heti jännitykset ilmassa, Onnea Rory haamusta!
Muakin mietityttää tuo juhannus ja kyläilyreissu+parhaat päivät samaan aikaan, mut kyllä me päätettiin kuitenkin hyödyntää ne ehdottomasti.
Täälläkin on hiiva ollut riesana viime yrityksellä. Pitää lähtee juhannuksen viettoon apteekin kautta, jos sama vaiva tulee nytkin. Voi rasitus, otan osaa Rooroo.
Kauniita unia!
Pyry kp 12/26-29
Hei,
Viivat ovat alkaneet vahvistua. Nyt ei enää tarvitse tihrustaa nähdäkseen plussan, joten alan uskoa olevani raskaana. Kiitos kaikille onnitteluista! Pidin etenkin kommentista plussa on aina plussa, koska juuri sitä ajattelin itsekin :) Mies kysyi eilen, että milloin laskettu aika on ja sanoi että onpas hyvä. Silloin kuulema voi töistä helposti jäädä kotiin isyyslomalle.
Ja pahoittelut kaikille kenelle on tullut täti kylään. Ja ROOROO, voin vaan kuvitella miten herkullinen olo sulla on kun yksi piina kerrallaan ei ole kylässä. Minulla oli opiskeluaikana vuoden hiivakierre ja se alkoi koetella jo päätäkin.
Ja tervetuloa uusille!
Rory rv 3+6
Huomenta!
Pakko tulla heti aamusta kyselemään teiltä, että miten aikaisin se ovis voi oikein tulla? Eilen nimittäin jomotteli vähän tuolta oikealta, ei sellaista helvetillistä kipua kuin viimeksi, sellaista pientä vain. Halut oli myös kohdillaan (miehellä myös, ei tarvinnut kuin vihjaista...;), mutta voiko se olla näin aikaisin, kun vuoto hädin tuskin lakannut? Nyt toivois että olis niitä tikkuja joilla testata.
Sit mä tossa eilen laskeskelin että jos nyt ei tärppää, niin menkat alkaa sitten just hääpäivänä...:/ Kiva kiva...Mut tehdään kaikkemme että ei alkais. Ainakin operaatio seksiä-kehiin saatu hyvälle alulle! ;)
Mites Misskipsu, oletko testaillut vielä uudestaan?
Koskas sulla Rory nyt sitten on se laskettu aika?
Pyrylle hauskoja hetkiä oviksen hyödyntämisen merkeissä! Toivottavasti löydätte kahden keskistä aikaa sitä varten. Jussiksi luvattu hyvää säätä, eli jos ei muuten, niin lähdette metsäkävelylle kahdestaan...;)
Oikein hauskaa Juhannusta kaikille!
-Elmia kp6/27-29
Vau Rory, onnittelut plussasta! Hienoa, että tuli nopeasti ja ajoituskin meni niin kuin toivoitte.
Elmia, mulla on joissakin kierroissa alkanut oviskipuilut jo viikko ennen ovista. Tiedän ajankohdan siitä, että silloin testasin ovisplussan. Joten voi ne joskus alkaa tosi ajoissa. Toivottavasti ei menkat ala just hääpäivänä vaan saisitte sen sijaan lisää syytä iloon :)
Tervetuloa mukaan Pyry ja onnea yritykseen!
Rooroo, pahoittelut ikävistä vieraista :( Ne on niiiiin ärsyttäviä. Mulla oli viime vuonna sellainen hiivakierre, että hermot meinasi mennä. Nyt on onneksi ollut pitkä aika ilman. Mutta oikein ihania 1v-kekkereitä teille!
ON: huomenna lähdetään juhannusreissulle, joten toivotan nyt iloista Juhannusta ja viikonloppua kaikille!
Heipat kaikille!
Oikein isosti onnea tuoreimmalle plussaajalle, Rorylle! Teillä juhannusfiilikset ei varmasti paremmat voisi olla:)
Pyrylle tervetulon toivotukset!
Kaikille hiivan riivaamille, mainostan vielä jo sitä aijemminkin tässä pinossa suosittelemaani Karpalact valmistetta. Siis sitä karpalouute-/maitohappobakteeri valmistetta. Auttanut minua virtsatieinfektioiden lisäksi myös hiivaoireiden loitolla pysymisessä. Karpalact valmisteen säännöllisen käytön jälkeen hiiva ei ole vieraillut kertaakaa meikeläisen luona. Eli kannattaa kipaista luontaistuotekauppaan (tai apteekkiin, jossa tuote on kyllä kalliimpi), jospa tuote toisi teille muillekin avun tuohon vitsaukseen nimeltä hiiva. On se vaan kaikista vaivoista ehkä se kaikista ärsyttävin:(
Aika monella taisi olla ne otollisimmat ajat käsillä, joten tsemppiä teille kaikille:) Antakaa naiset palaa! Yötön yö ja siihen liittyvä mystiikka täytyy hyödyntää. Jos on paljon porukkaa ympärillä, niin ottakaa ja karatkaa johonkin sen siippanne kanssa. Saunaan, souteluretkelle, tai jos ei muualle niin vaikka lähimmälle ABC-asemalle juoman- tai makkaranhaku keikalle, joka kestäisi sitten vähän kauemmin... auto pikkutielle ja takapenkki nitisemään;D
ON: Täällä ei tarvinnut uusinta testiä tehdä. Täti saapui tänään, yhtälailla ihan yht´äkkiä, kuin viime kierrossakin. Kierrosta tuli pisin, mitä muistan koskaan olleen, 32 päivää. Harmitusta lisää se, että pahimmat vuotopäivät latistaa juhannusfiiliksiä. Onneksi ei lähdetty minnekään mökkikyläilemään, kiva olisi ollut juosta jossain ulkohuussissa vaihtamassa rättejä. Mutta olisihan se ollut kiva viettää eroottisesti latautunutta keski-kesänjuhlaa, kun mieskin tulee töistä pariksi päiväksi kotiin. Ei vaan vuotopäivien aikaan aktit enemmälti kiinnosta!
Kaikille oikein mukavaa juhannusta! Rentoutukaa, "tehkää temput" ja taikoja siihen päälle... Silleen siitä hyvä tulee;)
Misskipsu kp1/29-32
Heips. Täällä alkoi sitte menkat eilen.. Kierto jäi nyt vain 27 päivään, mikä on kyllä ihan positiivinen juttu, synnytyksen jälkeen kierrot olleet sitä 40-80 päivää :D toivottavadsti pysyisivät myös nyt tuommosena normaalina. Päätin nyt et lopetetaan tää vauva stressi. Vaikka ei helppoa ehkä ole niin olo on vaan semmonen että ei jaksa ottaa paineita, keskittyy nyt vaan töihin ja esikoiseen niin jospa se pikku sisarus nappais sitte helpommin matkaan. Olo on niiiiiin norsu tällä hetkellä, hirvee menkka turvotus ja grilliruoka ähky Yhdessä, ri hirveen hehkee olo.
Tintti
Onnittelut Rorylle! Huippu juttu!
Pahoittelut uuen kierron aloittaneille, mut jospa juhannustaikoista ois apua ;)
Mä täällä taustalla oon lukenu teijän juttuja välillä ;) Edelleenki jotenki epätodellinen olo, tänään varsinki tuntunu että saapa nähä tuleeko meille vauvaa. Oon kyllä yrittäny ajatella et yritän iloita nyt ja surra sitte jos siihen tulee aihetta, mut tänään ollu joku ihme masis päivä..
Hyvät juhannukset kaikille! mä täällä juon vissyä ja syön sipsejä ;)
Rix 5+4
Hyvää juhannuspäivää! Ei tämmöisiä juhannusfiiliksiä tosiaan ole aikaisemmin ollut. Ollaan koko perhe iloisia ja asia tietenkin piti jo omille sukulaisille jakaa, koska tänä juhannuksena ei voinut edes tervetulomaljaa ottaa, siitä tulikin onnittelumalja ja toivotus että raskaus sujuu hyvin. Ja kaikki olivat asiasta innoissaan myös ja laskettu aika oli heilläkin mielenkiinnon kohteena. Netin laskurit antaa asiasta kahta tietoa. Eli joko 27/28.2. Mullakin Rix on välillä epätodellinen olo vaikka palelen raajoista, metallinmakua on suussa ja aamupahoinvointi nosti eilen päätään. Tätä on odottanut niin kovasti ja etenkin toivonut. Mulla on pää onnellisessa myllerryksessä ja lopullisesti uskon vasta kun 12 vkoa on täynnä ja ens.uä varmistettu. Toisaalta päässä on jo lasten nimien valinta käynnissä.
Kiitos onnitteluista! Onnea teillekin nyt matkaan!
Rory
Hyvää juhannuspäivää! Ei tämmöisiä juhannusfiiliksiä tosiaan ole aikaisemmin ollut. Ollaan koko perhe iloisia ja asia tietenkin piti jo omille sukulaisille jakaa, koska tänä juhannuksena ei voinut edes tervetulomaljaa ottaa, siitä tulikin onnittelumalja ja toivotus että raskaus sujuu hyvin. Ja kaikki olivat asiasta innoissaan myös ja laskettu aika oli heilläkin mielenkiinnon kohteena. Netin laskurit antaa asiasta kahta tietoa. Eli joko 27/28.2. Mullakin Rix on välillä epätodellinen olo vaikka palelen raajoista, metallinmakua on suussa ja aamupahoinvointi nosti eilen päätään. Tätä on odottanut niin kovasti ja etenkin toivonut. Mulla on pää onnellisessa myllerryksessä ja lopullisesti uskon vasta kun 12 vkoa on täynnä ja ens.uä varmistettu. Toisaalta päässä on jo lasten nimien valinta käynnissä.
Kiitos onnitteluista! Onnea teillekin nyt matkaan!
Rory
Huippu juttu :) Mulla laskettu on 17.2, eli melko lähekkäin ;) Siis joo raskausoireita on kyllä jonku verran ihan selviä, mut silti jotenki tosi epätodellinen olo. Täällä pahoinvointia jos liian pitkä väli syönneissä, mielialat heittelee ja mahaa nippailee..Ja nimiä on pyöritelty yhessä miehen kans :D Se alko niitä heti miettiin ku plussa tuli, uskomatonta :D Tammikuussa sillä ei ollu vielä olleskaan vauvakuume, tyttö oli sillon vielä niin itkunen. Sit sillä yhtäkkiä tuli kuume ja oli se keskenmeno ni toisaalta se oli tosi pettyny. Näytti sen toki omalla tavallaan. Nyt sit ollu ihan silminnähen onnellinen, tosin silläki pelko takaraivossa et jos käy samallain ku viimes..
Täällä on nyt saatu keskustelu kunnolla alkuun ja mieskin on nyt vaavituulella ja yrittäminen aloitetaan sitten seuraavasta kierrosta. Pitäisi vaan saada tietoon se oviksen ajankohta yms niin tietää millai sitä peittoa sitten heilutellaan, ettei tärppipäivät mene ohi.
Iltaa,
Elän täällä niin mukana kirjoitustenne kanssa. Harmillisen moni aloitti kierron uudestaan. Misskipsun kuulumisia täytyy tulla viim. ylihuomenna tulla kurkkaamaan. Itselläni ilmeisesti oli jokin mahatauti heti oviksen perään. Se onneksi väistyi ennen viikonloppua ja nyt on maha entisellään. Ja valitettavasti tunnistin myös pms- oireetkin. Hermo menee hetkestä joten keskiviikon menkkoja odotellessa =/ ei yhtään tunnu siltä kuin olisi tärpännyt ja sen vuoksi etukäteen ohuesti harmittaa.
Rory kp24/26