Marraskuiset 2013
Kommentit (299)
Iltoja tänne leidit!
Tellu: Harmi, että jäi hyödyntämättä, mutta tosiaan, ei vieläkään taida olla liian myöhäistä kuitenkaan? Toivotaan kumminkin parasta!!
Pikkuinen myy: En huomannu vaihtaa tota sun dpota tonne listaan, pahottelut!
Serputin: Toi on kyllä hyvä, ettei kotoota löydy niitä testejä, tulee ihan liian helposti testailtua sillon! Toivottavasti sulle ei tartu oksutauti! :/
Marjana: Voi jestas kun mä toivon teille sitä plussaa! Ootko aatellu testailla tässä joku päivä? Mä en malta odottaa! :D
ON: Tänään soitin neuvolaan ajan, hjui! Rupee tuntuu koko ajan todellisemmalta. Alkuraskauden ultraan meen parin viikon päästä yksityiselle.
Täytyy muuten liputtaa noitten pregchek-raskaustestien puolesta! Ne näytti TOSI aikasin plussan kun esim. sofin one stepin herkät testit ei näytä oikeen vieläkään kun vaan semmosen tihrustusviivan!
Tässä listaa mitä oireita mulla on ollut:
- rintojen särky, ei siis mikään pieni vihlonta vaan oikeen kunnon särky ja jomottelu, että ei tiedä miten päin on ja ei voi oikeen pitää edes rintsikoita.
- tänään alko flunssa olo, nenä vuosi ihan hulluna
- väsymys, nukun joka päivä päikkärit
- tää ei nyt oo niin raskausoire, mutta munasarjoista taikka alavatsassa nipistelee ja jomottelee
Eipä oikeestaan muuta. Ainut selkeä ero muihin kiertoihin on toi rintojen särky. Niistä mä epäilin jo viikonloppuna että jotain tapahtuu, koska sitä mulle ei oo koskaan tullu.
Kaikille plussatuulia! Toivotaan että tää on tarttuvaa, puhallan kaikkien naamaan! Haha!
Elluh ei se niin nöpön nuukaa oo onko ne sielä listas oikein, tein vaan huomion ettei ollu :)
ON: Koko päivän on aina välillää ollu menkkakipua. Etovaa oloa on ollu koko päivän. Tätiä ei näy vielä. Ajattelin että jos uhraisin huomenna testin.. Koitin tänää kauppareissulla kattoo muttei siellä ollu, oli loppunu :D. Tää menkkakipuilu saa kyl ajatukset kovin pessimistiksi. Tällästä ei kyl koskaan oo ollu ennen menkkoja, mut jos toi km sitten sekoitti sitäkin.. No, huomenna ollaa vähän viisaampia ;)
Aaapuua! Mää olen himotestaaja! Nyt käytössä sellasii prisman halpoja liuskoja. Siinä tuli 2 viivaa mut se raskaus viiva on ihan väärässä kohtaa
Meniköhän tuo mun viesti kyt katki. En näe kun 2 ensimmäistä lausetta. Tällä puhelimella on muutenkin kurja kirjoittaa. Ei saa selattua muiden tekstejä ja kommentoitua.
Elluh oli ainakin soitellut jo neuvolaan jes hienoa :)
Teepi: kyseli kuinka pitkät vuoto jaksot. Mulla alkaa 2 päivää vuotaa kunnolla sitten 3 päivää pelkkä pikkuhousunsuoja riittää.
Kyllä se nyt näyttäis että on hävinny tuosta ekasta muu teksti :(
Eli mun mielestä se raskausviivaon reunemmass ko pitäis. Eli siinä mutkassa. Selkee viiva siinä on mutta mieatäni väärässä kohtaa :(
Elluh: En oikein vielä tiedä milloin testaisin... Nyt on menossa dpo 13, jos ovis oli silloin, kun sitä ensimmäisen kerran kuvittelin. Mutta jos se olikin vasta seuraavalla viikolla, kun yöllä iski mahakivut, niin nyt olisi vasta dpo 8. Periaatteessa pitäisi odottaa ainakin maanantaihin asti, jos menkat ei ala sitä ennen. Polttelee kyllä ne testit kaapissa siihen malliin, että jos perjantaina tai lauantaina ei ole menkkoja näkynyt, niin pitää varmaan lauantaina testata. ;)
Olen kyllä niin onnellinen puolestasi, kun pääset ultra-aikaa jo odottelemaan. Pitäisiköhän sitä käydä noita Pregcheck-testejä ostamassa... =P Minulla on ollut David-merkkisiä liuskoja vaan nyt. Sofia en minäkään suosi, kun ne on jotenkin todella haaleita.
PikkuinenMyy: Kaikki normaalista poikkeavat oireet on aina toivoa herättäviä. Pidän peukkuja, että saat testin ostettua ja plussan siihen. :)
Pikkupuudeli: Miten se viiva muka voi olla väärässä paikassa? En ymmärrä ollenkaan. :D
ON: On kyllä ihan outo olo, kun ei ole yhtään varma milloin se ovulaatio oikeasti olikaan. Pelottaa koko ajan alkaako menkat. Jos mennään ensimmäisen kuvitellun oviksen mukaan, niin vuoto voi pärähtää paikalle vaikka huomenna. Tai jopa tänäänkin, jos yhtään etukäteen alkaa tiputella. Mutta hei, yhtään epämääräistä vuotoa ei ole vielä ollut! Viime kierrossahan alkoi tuhruttelu/tiputtelu jo joskus dpo 7 paikkeilla ja jatkui koko viimeisen piinaviikon ja vasta sitten käynnistyi kunnon menkat. Voin kertoa, että oli pitkä viikko!
Marjana kp 29/30-35 dpo 13 tai dpo 8 yk 34
No kun se viiva tuli sinne taitos kohtaan. Ei sekvästi somaati siihen toisen viivan viereen :) Nää on sellasia liuskoja. Ennen ei ole moista tullut. Eli mahdollisuus että testi maanantai kappale tai ei raskaana en minä tiedä. Ei se nyt selvä plussakaan ole :D
Täälläkin kesti tovin ennen kuin pääsi kirjautumaan uusille sivuille!
Palstallahan eletään jännittäviä hetkiä! Onnea plussasta Elluh, toivottavasti saadaan lisää plussia perään!
ON: Nyt on menossa kp 26/30-35. Oireina ovat rintojen arkuus, alavatsan jomotus ja ajoittainen ällötys. Sorruinkin tänä aamuna testailemaan clear bluen tavallisella testillä, mutta vielä negaa näytti. Vielä on yksi testi jälkellä, joten varmasti maaanantaihin pitäisi odottaa... Päivät vaan matelee niin hitaasti ettei jaksais odotella! :)
Tänään haaskasin, kirjaimellisesti haaskasin yhden digin. Negaahan se näytti. Joten tää mun lauantaista asti jatkuva etova olo on jotain muuta. Mutta koitan olla masentumatta, kroppakin on ihan sekasin km:stä varmasti ja oon iloinen et luteaalivaihe on tarpeeksi pitkä :) Tätiä odotelles nyt sit vain, olis pitäny vaan pysyä alkuperäses suunnitelmas ja ootella sitä tätiä rauhas :D
Pikaisesti kirjoittelen työpöydän takaa...
Ei saatu peittoja heiluteltua enää ovisplussan jälkeen, mutta nyt koitan iloita muista asioista.
Vanhimmalla pojallamme oli nimittäin eilen try outit (pelaa siis jääkiekkoa) ja hän sai ensikaudelle paikan Espoon Bluesista=) Poika on niin onnesta soikeana, että äitiäkin hymyilyttää=)
Nyt hyvät päivän jatkot!
Pikkuinenmyy: Ei masennuta, kyllä se plussa sieltä voi vielä tulla. Kuten kerroin joskus aiemmin meillä kakkonen on alku keskenmenon jälkeisestä kierrosta. Ja siinä tehtiin negaa ja lääkärissä negaa ja sitten kuitenkin se plussa :)
Nyt täytyisi itse malttaa ja malttaa. Eihän ne testit vielä tässä vaiheessa vielä näytä mitä siellä kehossa tapahtuu. Toisilla hormoni taso nousee äkisti toisella hitaampaa. Minä olen vasta kun oletetusta kuukautisten alkamiskohdasta on muutama päivä mennyt. Siksi tämä tikkujen "tuhlaus" on vähän hölmöläisen hommaa :D
Tsemppiä siis kaikille piinaan.
MARRASKUISET 2013
Kuumeillaan yhdessä vauvaa marraskuulle 2013!
Lista päivitetty 21.2.13
kp 1-9
Teepi kp 5/30 yk6
Aliina kp 6/30-33 yk 15
TUI85 kp 6/25-30, yk2 ku + yk6
Korppi kp 7/28 yk 2
napsunen kp 8/28-29 yk 1+kkm+yk1
Maria94 kp 8/30 yk2
kp 10-15
Repale kp 12/27 yk 2
Mörrykä kp 14/28-30 yk3
sweety kp 15/30-35 yk 2+km+yk1
kp 16 -->
pihlaja kp 17/29-30 yk 4
piipaa79 kp 18/28-30
happymama kp 18/28-31 yk 3+kkm+yk1
lapinnoita kp 18/28 yk 1
Minni86 kp 19/2 yk11
Kp 20 -->
Tellu1980 kp 21/28-33
Bella kp 21/29-69 yk 5(9)
pitsinen kp 21/31
hannatus kp 22/30 yk 8
pimepelipom kp 23/1-32 yk 1(km)+yk 13
Roxymamma kp 24/28 yk 7+kkm+yk 2
Nepsu kp 24/3-38 yk 2
syli kp 24/28-31 yk 0+km+yk 8
pinkkipuudeli kp 25/28 yk 3
VBJ kp 26 (dpo5)/26-28, yk3
metsätähti88 kp 26/30-35 yk 3
Marjana kp 29/30-32 yk 34
Kp 30 -->
Pikuinenmyy kp 34/dpo13 yk 1+km+yk1
Zoeeys kp 37/n.34-38 yk 9
Mukana myös:
Serputin
Jamsuliini yk1
Plussanneet:
elluh 4+0
Onko monella testipäivä huomenna?? :) Alkaa olemaan monella jänskät päivät! Peukut on pystyssä!
Pinkkipuudeli: En ihan ymmärrä tota taitoskohtaa. Mutta mä oon huomannu että jos liuskatesteissä on jotain naarmuja niin ne naarmut saattaa ottaa sitä väriä eli jos siinä on joku taittunut kohta niin se saattais ottaa väriä? Mutta toivotaan, että se siirtyy oikealle paikalle!! :) Kuulostaa kummaliselta!
Pikkuinenmyy: Voi se siitä vielä plussaksi muuttua! Mulla oli oireita ennen kun testi muuttu plussaksi.
On muuten ärsyttävää kun päivittää ton listan ja sitten huomaa noita virheitä ja kun ei pysty muokkamaan!
Iltoja!
Kiitos Elluh kun viitsit päivitellä listaa =).
Tellulle pahoittelut ja samaan hengenvetoon onnittelut. Uutta kiertoa sitten vaan, ei siinä muu auta.
Marjana: oot kyllä aika sissi jos maltat ensi viikolle asti testaamisen kanssa. Mä näet uskon sun tuntevan kroppas niin hyvin, että tunnistit sen oviksen silloin aikaisemmin ja se viikkoa myöhempi oli sitä mahdollista kiinnittymistä. Kova mimmi oot. Tsemppiä ihan hirveesti jos sorrutkin testaan aiemmin, oon hengessä mukana! Pääasia, että tuhrut sun muut on pysyneet poissa. Mun fiilikset sun onnesta tässä kierrossa vaan vahvistuu...
).( Jos en ois näin seniori ja monissa liemissä keitetty, saattasin jo ruveta innostuun tästä olotilasta. Olen palellut tänään ihan huolella, untuvatakki päällä istuin palaverissa ja join kahvia. Kuumetta ei kuitenkaan ole, eikä muita flunssaoireita, paitsi että tuo kurkkukipu jatkuu ja on vähän pahentunut. No, oon tulossa vaan kipeeksi enkä muuta. Rintoja jomottaa kainaloista päin, liivit ahdistaa. No, niin ne ahdisti viime kierrossakin enkä ollut raskaana. Ja suu kuivuu, maistuu sellainen metallinen välillä ja on pakko juoda. Kenties siis söin jotain mausteista ja siksi on jano? Vatsaa juilii edelleen aika-ajoin tuolta vasemmalta. Joku ehdotti keltarauhasta, minä lähinnä pelkään jotain kystaa... =/
Ihan samaa meininkiä siis kuin syys-lokakuussa kun sitten plussasin. Niin tuttu olo... Mutta skeptikko minussa ei uskalla edes haaveilla, noiden rivien kirjoittamista enempää. En u s k a l l a, koska tuntuu, että olis jo liian hyvä onni jos taas toisesta hoitokierrosta plussaisi. Mutta kyllähän tuon olotilojen muutoksesta/jatkumisesta sitten näkee ja viimeistään jos menkat ei sit alakaan...
Jään siis jännäämään pinkkipuudelin, VBJ:n, metsätähti88:n, Marjanan, Pikkuisenmyyn ja Zoeeys:n tilanteita.
RM dpo 10
Outoa.. Mulla oli viime la-su ovis (en nyt tiedä kumpi päivä kun limat tuli ja hävis ja sit tuli taas uudelleen). Mutta tänään tuli taas sellasta ovislimantyylistä, mut ihan tosi vähän... Onkohan mun kroppa nyt ihan sekaisin. Viikon päästä pitäs menkkojen alkaa...
RM: Kuulostaa niin hyvältä nuo oireilut. Tsemppiä piinailuun!
Siiri Sofia: Jotenkin samankaltaisia nuo oireesi kun oli minullakin. Ensin limat, sitten kuivaa ja taas limat. Ja yllättäen sainkin sen ovisplussan vikoista limoista. Eli tuskinpa se kroppasi mitenkään sekaisin on.
Minä taidan taustailla loppukierron kun ei ole mitään piinailtavaa tiedossa. Käyn varmasti lukemassa juttujanne yhtä ahkerasti kuin tähänkin asti, mutta omat kirjoittelemiset taidan jättää... jos maltan ;)
Tellu, joka tähtää joulukuun nyyttiin
Heipparallaa!! Pitipä se olla kovan takana päässä uuvestaan tänne, ei toiminu salasanat enkä saanu rekisteröityä uutta kun tunnus oli jo olemassa jne..... Lukemassa olen käyny ja nyt pikapikaa vaan ilmoitan että mukana ollaan vielä!! Ovis bongattu kp14 Davidin-testillä ja peiton heilutusta runsaasti ;DD Ja nyt jo muka hirrrrrmusesti oirheja -paleluja ja rintojen arkuutta... heh he...
lapinnoita kp19/28
Pikainen moi, kännykällä kirjoittaminen sen verran hankalaa ettei voitti alkaa romaania rustaamaan :)
Joka päivä käynyt täällä lukemassa ja jännäämässä muiden, varsinkin Marjanan puolesta! Kyllä se plussa sieltä nyt Marjanalle pärähtää, pakko!
RM:llä myös lupaavat oireet!
Omaa napaa: eilen pupuiltu eka kerta kaavinnan jälkeen ja aamulla tuli vaaleanpunaista verta vähän... Limakalvot vielä ehkä vähän herkillä..? No, ovista odotetaan edelleen!
Hyvää viikonloppua kaikille :)
Napsunen yk1+kkm+yk1
Teepi: Minulla on menkat aika pitkät ja runsaat... 5-7 päivää yleensä aina ja niistä 2 päivää voimakasta vuotoa (ei kärsi kovin montaa tuntia olla käymättä vessassa) ja lisäksi 2 kohtuullisen runsasta vuotopäivää. Loput sitten hiipumaan päin olevia. Nuo on varmasti niin yksilökohtaisia, mutta jos vuoto olisi todella niukkaa, niin varmaan sitten kannattaisi käydä gynellä kysymässä, että onko limakalvo riittävän paksu. Mutta jos sitä vuotoa tulee yksikin päivä kohtuullisen runsaasti, niin tuskin on siitä huolta.
Tellu: Voihan herätyskello! Saitteko illalla edes peittoja heiluteltua? Ovisplussastahan kaksi seuraavaa päivää on ne hedelmällisimmät, joten ei niitä peittoja heti tarvitse saada heilumaan.
Zoyes: Sinulla on hyvät hermot, jos maanantaihin saakka odottelet testausta. Mielenkiintoinen tuo linkki raskauden vaikutuksesta silmien toimintaan. Ei ole tullut ajateltua muuta kuin, että silmät voi kuivaa enemmän, jolloin piilarit ei ehkä käy.
Serputin: Jos vaan hermot kestää, niin kyllähän se testaamisen odottaminen kannattaa. Itse tunnustaudun heikkohermoiseksi tässä asiassa. :D
Minni: Johonkin hormonin vaihteluihinhan se kohdunsuukin reagoi tuolla vihlomisella. Paha kyllä sanoa, mutta minulla ainakin on ovulaation aikaan ja sen jälkeen kohdunsuu herkempi kuin muissa kierron vaiheissa.
ON: Yritän edelleen uskotella itselleni olevani raskaana. Välillä iskee turhautuminen, kun mietin, että ei ole rinnoissa mitään erityistä tuntemusta ja toisaalta tänään tuli hetkellinen menkkamainen tuntemuskin. Tulee sellainen olo, että mitä minä oikein kuvittelen edes, että olisin raskaana, kun en ole ollut aiemminkaan.
Raskauden puolesta kuitenkin puhuvat tämä kurkkukipu ja palelu ilman mitään muita flunssaoireita. Samoin aivan tolkuton väsymys! Vaikka nukkunutkin olen. Lisäksi päivällä tuli suorastaan huono olo, kun oli niin hirveä nälkä, vaikka aamupalastakaan ei ollut yhtään normaalia pidempi aika. Päin vastoin. Loppukierrosta usein kyllä on enempi nälkä, mutta silti. Itkuherkkyyttäkin on ollut normaalia enemmän tässä kierrossa. Voi elämä, olisin niin onnellinen, jos nämä oireet todella kertoisivat meidän omasta pienestä ihmeestä...
Marjana kp 28/30-35 dpo 12 tai dpo 7 yk 34