Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset 2013

Kommentit (299)

61/299 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaspäivää ja pirtinlämmitystä. Kierron 6.pvä ja täti VIHDOIN pakkailee laukkujaan, olipa kyllä kova viikko, niagara-menkat.

Aika hellyttävää miehen puolelta tuo kirves-juttu, vaikka aika karua löytää se tietämättä sängyn alta... :DDD

Täälläki mies tuumasi että taas pannaan sitte tyynyä pyllyn alle. Nooh...jos kuitenki minua etkä sitä tyynyä -vastasin...

Mukavaa viikonpoppua!!!!!

lapinnoita kp6/28

Vierailija
62/299 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkyrä tervetuloa mukaan.

Roxymamma: Viestisi sai minut nauramaan ihana mies sinulla, onnea teille toivotaan +.

VBJ: laitoin sinut listaan, miten haluat lopun?

Itse oon ollu tosi itkunen taas..... Pitäs men sen kaverin luo kylään, joka teki sen raskauden keskeytyksen ja mein sintti jos ois saanu kasvaa ois täs kuus nyt ihan kohta mun sylissä. Koko homma vaan itkettää vaikka mulla kaksi ihanaa lasta vieres ja mies tukena. No josko täs kuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/299 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olette kirjoitelleet, tänään ehdin vihdoin lueskella jutut kaikessa rauhassa. Kovin monelle on osunut kohdalleen km. Tulee suru puseroon lukiessa niistä, sillä toivoisi niin kovasti, että kun kyytiläinen on matkaan kerran saatu, niin pysyisi sitten matkassa loppuun saakka. Sylille lämpimiä ajatuksia.

Sweety27, kyseli vitamiineista. Itse uskon vitaminien voimaan. Omaan päivittäiseen satsiin kuuluu Minisunin Mama, 60ug D-vitamiinia, Lacto Seven maitohappo sekä 2x Iho-omega (sis.mustaherukan siemenöljy). Jälkimmäistä suosittelen lämpimästi omega-rasvahappojen lähteeksi, sillä ei aiheuta närästystä niin kuin kaloista valmistetut ja sopii myös raskaana oleville. Olen myös kokeillut joitain muita ravintolisiä ja superfoodeja (kuten macaa), joiden pitäisi edesauttaa raskautumista, mutta aiheuttivat lähinnä mahanpuruja.

Roxymama, huippua että munasolujen suhteen oli noin mehevä tilanne! Nyt vaan sähköä lakanoihin :)

VBJ, ihana tuo sinun mies! Nauratti ihan ääneen tuo teidän keskustelu.

Marjanalle tsemit oviksen hyödyntämiseen.

ON: Täällä ollaan palailtu kotiin reissusta. Yritin käyttää Davidin ovulaatiotestejä oviksen pongaamiseen, mutta en saanut niistä mitään tolkkua, koska testiviivat näyttivät aina samalta. Joten joko ovista ei ole vielä tapahtunut tai sitten en osannut lukea testejä. Mikäli ovista täytyy bongailla vielä ensi kuussa käytän kyllä Clearbluen hymynaamatestiä, sillä sitä minunkin pitäisi osata tulkita. Netissä toimivan kuukautiskalenterini mukaan ovis on vasta huomenna, mutta epäilen sitä hiukan, sillä mielestäni se näyttää ovista aina muutaman päivän myöhässä. Joten mikäli saan miehen innostumaan, on aktiivisempaa peittojen heiluttelua luvassa vielä seuraavien päivien ajan.

Zoeys

muoks. Se piti vielä vitamiineista sanoa, että pidän huolta myös miehen vitskuista. Niihin kuuluu multivitamiini, D-vitamiini, kaloista valmistettu omega-valmiste, maitohappo sekä satunnaisesti magnesiumi.

Vierailija
64/299 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkyrä tervetuloa mukaan.

Se on Mörrykkä eikä Mökkyrä :DD Ja tänään menee kp 2/28-30, koska eilen oli se kp 1, kun ekaa viestiä kirjotin ;)

Vähän repesin tolla kirves-jutulle, ukkeli tossa sohvan nurkassaki kysy, ett mikä mulle tuli :DD

Vierailija
65/299 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Tuo kirves-episodi vieläkin. Siinä olisi ollut vieraalla ihmettelemistä, että mitä se siivoaa kirves kourassa sängynalusia :D Pelkää mörön hyökkäävän? ;D

Miehestä muuten vielä lisää: Armas aviomieheni kertoi eilen todella isolle porukalle, että meillä on yritys käynnissä. Huh. Nyt tuli minulle suorituspaineita!! :S

Mies kaadettu onnistuneesti torstaina (ovisplussa), sekä tänään aamupäivällä. Nyt sitten onkin taas piiiiitkä odotus edessä, että voi testailla.. Huoh..

Syli: Nyt menossa kp14, kopsaa vaikka tuo allekirjoitus :)

VBJ kp14(dpo1)/26-28, yk3.

66/299 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VBJ: Justiin pari pvää sitten luin noista legendoista millä saa poikia/tyttöjä. Hieman repesin tuota sun tekstiä lukiessani. Miehesi on ainakin tehnyt taustatutkimuksia :D

ON: Tieni sitten tänne kävi. Syyskuisissa plussasin, muttei kyytiläinen jaksanut pysyä mukana vaan tipahti matkasta tammikuun puolessa välissä. Olin hetken kuumeilemassa tuolla lokakuisissa, mutta ovis tuli niin myöhään, että aattelin siirtyä tälle puolen kun marraskuisis se olis jos plussa pärähtäis.. Otin ovistikut tähän kiertoon, kun arvelin ettei kierto oo aivan normaali ja onneksi otinkin, ovis+ tuli kp 20 ja olis ollut nihkeetä ku olis luullu sit menkkojen olevan myöhässä. No, ovis tuli hyödynnettyä todella hyvin, mutta jotenkin en jaksa uskoa uuteen plussaan ja pelkäänkin sen tulemista vähän. Mutta teidän kanssa kuumeilu on mukavaa, saa purkaa niitä outoja nippailuja ja nappailuja :) Ja Km vain lisäsi vauvakuumettani. Nyt todellakin tiedän että vauva olisi enemmän kuin tervetullut. Ja nyt olen varma, että miehenikin haluaa sitä.

Vitamiineistä sen verran että mä syön D-vitskua 80 ?g, Foolihappoa 400 ?g ja B12:sta 1mg päivässä. B12 sen takia enemmän, että viime vuonna tähän aikaan jouduin syömään sitä kuurina 3kk joka päivä 3mg, kun arvot oli pohjamudissa. En voi edes käsittää miksi sitä on monivitsku purkeis vain n. 3?g (b12 muuten tukee foolihappoa).. Maitohappoja olen vetäny vuosia. Mieheni pitää aika hyvin itse huolta vitskuistaan, taitaa vetää D:tä 125?g päiväs.. Lisäsin sille tuos 2 vkon kuurin foolihappoa, sekin vissiin auttaa siittiöiden kuntoon mitä oon lukenu. Itseä harmittaa etten ajois alottanu näitä vitskuja, olisin mieluusti alottanu foolihappokuurin pari kk ennen plussaa enkä pari pvää, mutta asiaa ei voi muuttaa jälkikäteen. Voisin vielä sen verran sanoa, kun elimistöäni on vuosien varrella tutkittu, niin nyky suositukset vitamiinien määrästä on aika naurettavan pienet. D, Fooli ja B12 on muutes sellasia joita ei voi saada liikaa.. Pohjoismaiden ulkopuolella suositellaa D:tä 50-125 ?g päivässä, 600?g foolia raskautta suunnittelevalle ja odottavalle.. B12:sta en muista juuri enkä jaksa tarkastaa, voin huomenna sen katsastaa jos ketään kiinnostaa :)

Nyt on Dpo 1 ja tänään on kyllä on ollu hermo niin piukassa!!!

PikkuinenMyy yk1+km+yk1 kp23/? Dpo2 ( Su 10.2)

67/299 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys sulle..mulla kävi niin että varhaisultrassa viikolla 8+ ei löytynyt sykettä ja lääkkeillä ei tyhjentynyt kokonaan ja viime to tehtiin puudutuksessa imukaavinta. Nyt sitten mietin että pitääkö varmasti odottaa ne yhdet menkat,vai uskaltaisiko sitä yrittää.. Miten te olette toimineet tai muut jotka kkm tai km kokeneet?

68/299 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

RM:nopeita käänteitä tosiaan, toivottavasti viikonloppu ollut antoisa ;)

VBJ: Ihanan hauska juttu :D

PikkuinenMyy: Suuret pahoittelut sinulle, kiva että jaksat kuumeilla kuitenkin uudestaan täällä meidän kanssa :)

ON: Ei ihmeempiä, täti pakannut kutakuinkin kimpsunsa ja kampsunsa ja odotellaan että pääsee tositoimiin :D

Itse en syö kovin säännöllisesti vitamiineja, d-vitamiinin ja normi Multivitan otan kun muistan, viime raskaudessa aloin syödä sitä Multivitaa raskaana oleville..

Tsemppiä kaikille kiertoon :)

Pihlaja

69/299 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa neljäs, pahoittelut :( Suositushan on kaavinnan jälkeen odottaa yhdet menkat, jotta kohdun limakalvo saisi rauhassa parantua... Mutta toisaalta itse taas ajattelen ettei raskaus alkaisi jos kohtu ei olisi siihen valmis. Me ei nyt ehkäisyä käytetä muttei varsinaisesti yritetäkään tässä kierrossa. Ei tosin ole oviksestakaan mitään tietoa, en tässä kierrossa ole sitä tarkkaillut tms.

Napsunen jo 14/28-29 yk1+kkm+yk0

70/299 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksesta..kuinkahan nopeasti ne kk voi alkaa,kun mulla ei kaavinnan jälkeen ollut mitään ja tänään alkoi vuoto..vai voisiko syy olla siinä,että eilen on ässäilty..on tää kyllä niin vaikeeta..

71/299 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa neljäs: itselläni tuli spontaani niin päätin kokeilla heti. Vuotoajanhan ei saa ässäillä eikä käyttää esim. tamponia. Tulehdusriski on hyvin suuri. Usealle on kaavinnan jälkeen suositeltu kondomia seuraavat kaks viikkoa ettei tulehdusta iskisi. Se on hyvin vaihtelevaa kuinka kierto sen jälkeen, joillakin on mennyt 4-8 vkoa seuraaviin menkkoihin. Osalla on mennyt kierto todella sekaisin. Useimmiten ne pyytää oottaan seuraavia menkkoja sen vuoksi että heidän on helpompi laskea koska raskaus on alkanut, mut nykyään ku sen voi tarkastaa ultrassa.. Mutta sen tulehdusvaaran kannattaa ottaa tosissaan, itse otin myös vaikka ei kaavintaa ollutkaan.

72/299 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi että seuraavien kuukautisten alkaminen riippuu pitkälti siitä kuinka nopeasti raskaushormoni poistuu kropasta. Itselläni silloin pari viikkoa sitten kun kaavinta tehtiin, ei varmaan hcg:tä enää paljon ollut kun osa testeistä näytti jo negaa ja osa haaleaa haamua..

Siitä odottamisesta, lääkäri sanoi sen olevan suositus joten ennen menkkojen alkua mennään tjot-ajatuksella, ei siis kyllä ihan täysin noudateta tuota suositusta...

73/299 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

RM: Onpa hienoa, että vänkäsit itsesi sinne ultraan ja tilanne sai noin mahtavan käänteen. Nyt sitten vain jännäilemään pariksi viikoksi. :)

VBJ: Hahhah, minäkin sain hyvät naurut tuosta kirves-jutusta. :D Miehelle pisteet hienosta omistautumisesta vauvaprojektin suhteen.

Syli: Voi että, en osaa oikein edes lohduttaa sinua, kun sitä tunnetta ei voi edes kuvitella, minkä keskenmeno voi aiheuttaa. Voimia joka tapauksessa siskokulta. Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu!

Noista vitamiineista vielä... PikkuinenMyy kommentoi, että D-vitamiinia ei voi saada lisää ja suosityksen Pohjoismaiden ulkopuolella on isommat. Minusta tässä kannattaa kuitenkin huomioida, että turvallisen saannin yläraja on 100 mikrog jatkuvassa käytössä, enkä tätä kyllä ihan hevillä lähtisi ylittämään, koska Suomessakin sitä D-vitamiinia lisätään niin moneen paikkaan jo, että ne saantimäärät saattaisivat oikeasti pompsahtaa liiankin isoiksi, jos yli 100 mikrog:aa ottaa vielä purkistakin joka päivä.

Muuten olen kyllä samaa mieltä, että nämä vitamiiniasiat kannattaa huomioida varsinkin, jos sitä raskautta ei kuulu. Minuakin harmittaa, etten vieläkään ole saanut miestä motivoitumaan vitamiinien syöntiin kunnolla. Hyvin usein hän unohtaa ottaa vitamiinit ellen ole niistä muistuttamassa vieressä. Enkä kyllä itsekään tiedä vieläkö omalla kohdalla pitäisi jotain lisätä, vai olisiko näin hyvä... Eikä sitä varmaksi voi tietääkään ellei saisi verikokeissa mitattua noita vitamiinipitoisuuksia.

ON: Hieman harmittavasti kävi perjantaina, kun peittoja heiluteltiin ja ovis oletettavasti oli sinä päivänä. Pitkästä aikaa seksi käynnisti jonkinlaista veristä/värillistä vuotoa... Sitähän on joskus aiemmin saattanut luteaalivaiheessa esiintyä, mutta ei taas hetkeen. Hieman masensi tilannetta. Jotenkin vain tuntuu, että voisiko sitä edes raskautua, jos elimistö tekee moisia temppuja. Tuota vuotoahan on tutkittu ja lievä solumuutoskin löydetty, mutta se ei näy edes papassa. Vasta koepala osoitti sen. Mutta mitään vakavaa se ei ollut silloin ainakaan ja seuraava kontrolli asiasta on vasta kesällä.

Ovulaatiokin oli ja meni jotenkin huomaamattomasti. Tällä kertaa ei tullut mitään kovia kipuja, joten ihan varmaa päivääkään en ovikselle osaa sanoa. Oletettavasti se oli keskiviikon ja perjantaina välisenä aikana. Ja noistakin todennäköisimmin perjantaina. Nyt sitten kädet ristissä taas toivotaan, että josko vaikka vahingossa olisi onnistuttu raskautumaan tästä kierrosta, eikä mitään IVF-hoitoja enää tarvittaisi.

Marjana kp 18/30-32 dpo 2 yk 34

74/299 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis lääkkeiden jälkeen tuli vuotoa todella niukasti ja ti oli jo loppunut ja sitten to oli se kaavinta eikä mitään vuotoja,ennenkuin tosiaan tänään.. Osastolla sanoivat,että voi johtua kaavinnasta tai sitten on kk:SET.. Käski seurailla tilannetta..mutta piti todennäköisempänä kk:sia..ja siis touhuiluissa ei oo menty loppuun asti..

75/299 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Itsellä tuota D-vitamiinia ei tuu ravinnosta, en voi syödä kalaa, maidosta ja sienistä en piittaa. Syön d-vitskua talvikaudella marraskuusta toukokuuhun, riippuen pääsenkö etelään tankkaamaan luonnolista. Totta on ettei sitä nyt ihan mahottomasti kannata kuitenkaan vetää :) Netti on tällä hetkellä niin täynnä eriäviä mielipiteitä D-vitamiinista. D-vitamiini voi aiheutta todella todella isoina pitoisuuksina esim. munuaiseen ongelmia, mutta se voi myös aiheuttaa sen että kalsiumia imeytyy liikaa.. Useassa paikassa oon törmännyt että liikaa olisi aikuiselle 250µg päivässä ja osassa paikkaa tuo mainitsemasi 100 µg. Mittauttamallahan nämä selviäis ja parasta oliskin jos on jotain epäselvyyksiä. Itselläni montaa vitamiiniä kontrolloidaan. Mutta jos D:n haluaisin tietää niin se maksaisi 70e. Oikeastaan jokainen vitsku maksaa erikseen noin 70e yksityisellä. Itseäni on tutkittu kunnallisella. Ja tuosta veristä/värillistä vuotoa, niin oviksen aikaanhan voi tulla myös tuollaista. Älä pelkää, ei tuo välttämättä mitään epänormaalia oo :).

Vierailija
76/299 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita kaikille. Alan vahvasti oleen sitä mieltä että ekaluokalle pitäis päästä opetteleen lukemista ja kirjoittamista :D

Voimia kaikille ja onnea tähän kiertoomn. Kiitos lophdutuksesta ja Marjana: tänään ollut jo paljon parempi päivä. Kyllä se aurinko joskus risukasaankin paistaa.

77/299 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Liittyisin teidän marraskuista kuumeilevien joukkoon.

Miehen kanssa olemme molemmat 25-vuotiaita, esikoista kuumeillaan ja tänään pärähti käyntiin yk 2. Molemmat olemme työelämässä, mutta omat ajatukset ovat jo äitiyslomassa.

Minut saa siis lisätä listalle. :)

Repale kp 1/27 yk 2.

Vierailija
78/299 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nuista vitamiineista vielä....

Minäkin kun syön nuita "raskaus&imetys" monivitamiinivalmisteita.. Jotka ovat myös raskautta yritäville. Niin niissä esim just tuota D-vitamiinia on 200% saantisuosituksista.. Ja B-vitamiineja yli 400% ja C-vitamiinia yli 100%.. Foolihappoa 200%.

Mitähän varten niihin laitetaan sitten yli saantisuositusten, jos se yliannostus voi kerran olla vaarallista? :D

79/299 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bella, kannattaa katsoa niitä pitoisuuksia ennemmin kuin niitä prosentteja. Tuossa raskaus- ja imetys -purkissakaan ei ole riittävästi D-vitamiinia. C-vitamiinin määrää en muista, mutta sen päiväannos on 500-1000mg. Itse otan eri purkista 500mg monivitamiinin lisäksi. Noissa vesiliukoisissahan määrät saa ylittää reilustikin, mutta A-, D- ja E- vitamiineissa kannattaa vähän katsoakin paljonko niitä tulee.

80/299 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viikonloppuna koneella ja yritin kolmeen eri otteeseen saada jotakin kirjoitettua tännekin, mutta aina se keskeytyi jostakin syystä.

VBJ, aivan huippujuttu tuo kirveshässäkkä, voin oikein nähdä tilanteen koomisuuden ulkopuolisena ;D

Mutta ihanaa kun miehesi on tosissaan noin hienosti mukana hommassa!

).(

Tänne ei ihmeitä vielä kuulu. Voisin aloittaa sen tikuttelun ihan kokeilumielessä, kun tuli kerran ostettua ne hiivati ovistikut. Välillä oikein naureskelen itselleni kun ollaan kuitenkin neljä lasta saatu jo suhteellisen helpostikin ilman mitään ovistikkuja niin nyt sitten pitää hommata itsellee stressi tällä tavalla tikuttelemalla :O

No, katsotaan nyt löydänkö edes koko ovista noiden tikkujen kanssa.

Vitamiineista on näköjään keskusteltu oikein kunnolla. Minä olen tosi huono napsimaan mitään vitamiineja. Nyt ajattelinkin edellisen raskauden jäljiltä jääneet raskaus- ja imetysajan vitamiinit vedellä naamariin kun menevät kohta muuten vanhaksi. Niitä on kuulemma suositeltavaa syödä jo raskautta suunniteltaessa, joten ehkäpä voisin yrittää muistaa ne ottaa.

Nyt taidan palata töiden ääreen=) Hyvää viikon alkua kaikille. Tosi monillahan alkaakin jo olla ainakin ovis käsillä, jos ei ole jo mennytkin =) Joten heilutellaan oikein ahkerasti peittoja!

Tellu kp 11/28-33