Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset 2013

Kommentit (299)

41/299 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Vuosien ajan olen näitä keskusteluja lukenut ja hakenut tukea raskauksissa. Vaan nyt vasta uskaltaudun kirjoittamaan.

Monet teistä ovat jo "tuttuja" nimimerkkejä. Joten esittäydynpä mieki. Olen 34v kolmen lapsen (8v, 9v, ja nollavuotias ;D ) äiti metsätilalta. Esikoista yritettiin 6v, siihen mahtui luomuna 5 keskenmenoa(johtuivat kilpirauhasen vajaatoiminnasta) ja hoitoja (hormonihoitoja ja 3inseminaatiota-tuloksettomia) Esikoinen tuli luomuyllärinä kun hoidot tauolla ja toinen tuli het perään ;D

Kolmatta yritettiin vuoden verran (kun lapset oli 3&4) mutta lopetettiin kun mitää ei kuulunu.

Nyt vuosien jälkeen tuli vauvakuume ja varovaisesti yritettiin. Kolmannesta kierrosta tulinkin raskaaksi. Ja tuossapa tuo pikkukolmonen tuhisee. Nyt sitten hento toive neljännestä..

lapinnoita kp 2/28 yk1

Vierailija
42/299 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapinnoita tervetuloa mukaan. Tarinasi saman tapainen kuin itselläni. Jännäillään yhdessä. Päivitän sinut listaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/299 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä haluaisi olla Tellun tilanteessa... Osaisiko se lastensuojelu auttaa, että miten tuollaisissa tilanteissa pitäisi toimia, jos toistuvasti tulee viestejä lapsilta, että väkivaltaa käytetään, mutta lapsi ei uskalla sitä kertoa kenellekään aikuiselle? Heillähän luulisi olevan monet keinot ja konstit, kun näiden asioiden kanssa joutuvat painimaan päivittäin.

serputin: Nooh, nuhana lähtee.... Tiedät kyllä millä! ;)

syli: Heh, no ei nämä päivät niin tarkkoja ole, vaikka joku laskuvirhe sattuisikin. :)

lapinnoita: Tervetuloa! Lähetä minullekin tuollainen luomuylläri, jonka olette esikoisen kohdalla saaneet noin pitkän yrittämisen jälkeen...

ON: Työkaverini ilmoitti eilen olevansa raskaana. Kylläpä osasi se uutinen kirpaista ja syvältä. Kaikki onni mukaan hänelle, että raskaus sujuu hyvin, mutta silti on vaikea seurata raskauden etenemistä joka päivä samojen seinien sisäpuolella. Toivottavasti oma pää kestää tämän asian. On todellakin ollut hieman hankalaa näiden olotilojen kanssa viime aikoina ja olen tässä jo miettinyt, että pitäisikö minun varata aika poliklinikalta niiden ammattiterapeutin kanssa, että saisi jutella näistä asioita. Vai pahentaako se juttelu sitten tilannetta, kun asioita joutuu pohtimaan siinä ääneen. Mene ja tiedä... Olen vielä kahden vaiheilla varatako aikaa vai ei.

Jostain syystä olen aivan lukossa, etten osaa miehelle kertoa, jos tämä asia painaa mieltä. En jotenkin suostu myöntämään itselleni saati miehelle, että tästä on alkanut tulla niin iso peikko mielessäni, etten kykene ajattelemaan jatkuvasti positiivisesti, että kyllä se lapsi meillekin suodaan, enkä varsinkaan jaksaisi odottaa sitä hetkeä enää yhtään.

Tänä iltana heilutellaan kyllä peittoja, vaikka olisi mikä. Viimeksi sunnuntaina on ässäilty ja nyt ma ja ti on ollut sen verran runsasta valkovuotoa, että ovulaatio on varmasti ihan lähellä. Toivottavasti ei ole vain jo mennyt. Mutta ainakaan oviskipuja ei ole vielä ollut, joten ehkä tässä mukaan keretään. Alkuviikosta meni työvuorot niin ristiin, ettei kumpikaan olisi kyllä jaksanut, ellei aivan pakko olisi tullut eteen. Mutta tänään onkin sitten seksitreffit tiedossa työpäivän jälkeen. Mikäs sen mukavampaa. ;)

Marjana kp 14/30-33 yk 34

44/299 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitos kun olette olleet noin ihanasti tukena tässä inhottavassa tilanteessa.

Sos.työntekijä kertoi minulle, ettei heillä ole oikein mahdollisuuksia tehdä mitään, kun uhrikin tilanteen kieltää. Hän myös kertoi, että minulla on mahdollisuus tehdä poliisille tutkintapyyntö, mutta voitteko kuvitella... se sos.työntekijä sanoi "ettei näe asiaa terpeelliseksi"??!!!??

Minä etenin asiassa nyt niin, että kävin tapaamassa koulun rehtoria ja pyysin järjestämään pojalle keskustelumahdollisuuden esim. kuraattorin kanssa ILMAN vanhempia tai ketään muitakaan. Toivon, että poika uskaltaisi puhua kahden kesken aikuisen kanssa. Rehtori oli todella pöyristynyt, koska kyseessä on melko vaikutusvaltaisen perheen lapsi!

Nyt pikapikaa omaa napaa, johon ei ihmeitä kuulu. Vuoto lopuillaan, vain hieman paperiin jää väriä. Eli kohta voi aloittaa yrityksen=)

Milloinhan kannattaa tikuttaa, kun tämä kierron pituus on hieman vaihdellut?

Nyt on riennettävä töihin!

Tellu (anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet... kamala vauhti sormissa)

45/299 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne minäkin tipahdin lokakuisista kun täti täsmällinen tuli paikalle :/

Taustaa vähän, minä kohta 30v ja mies jo täyttänyt hetki sitten. 3-vuotias tytön tyllerö viipottaa kotona jo ja sisarus ois tervetullut :)

Tellu1980: toivottavasti asia selviää,tuollaiset on tosi ikäviä asioita, itsekin työn puolesta joudun melko usein tekemisiin ko asioiden kanssa.

Täällä vasta kierron alkupäiviä mennään

Plussatuulia kaikille :)

Pihlaja kp2/29-30, yk4

46/299 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun aurinkoa jo vähän näkkyy, kevät on tulossa jossain vaiheessa ja kevväällä on mukava tulla raskaaksi :DDD Paljon plussa-tunturituulia nyt kaikille!! + + + +

Marjana: Olen sinua seurannut jo pitkään ja tunnistan tuon olotilan- positiivisuus on ihan pe****stä.

Muistan kun suurinpiirtein piti päätä hakata seinhän, rukoilin ja toivoin ja kaikkemme yritethin ja välillä oltiin yrittämättä. Joka kuukausi meni tolkuttomaksi itkuksi kun menkat alko. Miksei meille??? Ne 6 vuotta oli tosi pitkiä.Ja varsinki kun hoitojen kohdalla toiveet oli tosi korkealla ja sitten rysähettiin alas.

Inseminaatioiden jälkeen seuraava vaihe olisi ollut koeputkihedelmöitys, mutta olin jo niin risa että mies puhui ympäri pitämään tauon.

Älä heitä toivoa. Oikiasti. Kyllä se elämä vielä antaa ko son oikein kovasti ottanu.

Mutta son soma ko mieki sain liittyää teän joukhon. ;D Otanpa aamukahvit kun pikkuinen nukkuu ja lueskelen pinoa kunnolla rauhassa läpi.(ja ramppaan vessassa kun verenpaisumus on ihan hirvittävä)

lapinnoita kp3/28 yk1

Vierailija
47/299 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu: voimia ja toivottavassti asia selviää ja lapsi uskaltaa puhua, vaikka vaikutusvaltaa perheessä onkin.

Marjana: kiitos rohkaisusta ja onnea treffeille, josko nyt tärppäis

Pihlaja: Tervetuloa mukaan, vaikka harmi et sieki tipahit lokakuisista, mutta joskos tässä kuussa ++++

lapinnoita: Ihanaa tuo sinu murre!!

Mukavaa pakkasen purasemaa keskiviikkoa kaikille

Vierailija
48/299 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se että kirjotin yber pitkän viestin tänne eilen ja ei vaan suostunut tulemaan tänne sivulle!!! No nyt olen ruokkisella ja äkkiä vaan kirjottelen, laitan illemmalla tarkempaa päivitystä ja kommenttia. Siis tein testin eilen apteekin oman ja puhdas nega tuli. Eikä tänään ole mitään väriä paperissa ollut kun olen vessassa käynyt. Eli mitä lie välivuotoa.Toivotaan että menkat alkaa jotta pääsee uuteen yritykseen. Jo tulee vielä tollasta tuhruilua niin pitää varmaan soitella jonnekkin. Terv. Sweety PS.palaan myöhemmin :)

Vierailija
49/299 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikat vaan kaikille.

Happymama: todella surullista lukea, että teilläkin km. Pahoittelut ja samalla kuitenkin tervetuloa mukaan. Toivottavasti on lyhyt visiitti tällä kuumeilu-puolella.

Marjana: vasurilla joo... rentoilua edessäkin, koska mä en jaksa innostua yhtään tästä hommasta nyt. Petipuuhat siis joo kiinnostaa mutta ajatuskin taas ultrasta ja ronkkimisesta ei sitten yhtään innosta...

Ymmärrän reaktiosi odotusuutiseen. Se on ihan inhimillistä eikä minusta ole väärin tuntea pahaa mieltä kun ajattelee teidän tilannetta. Vaikka meillä jo lapsia on, tässä yritystilanteessa ja km:n jälkeen tekee myös yllättävän pahaa muiden odotusuutiset. Just kuulin kahden ystävän odottavan, toinen juurikin kesäkuun vauvaa kuten mekin aiemmin ja toinen syyskuulla syntyvää. Minusta voisi olla oikein hyvä, että käyt puimassa vähän asiaa ammattilaisen kanssa. Ei ole todellakaan häpeä myöntää tarvitsevansa apua asian käsittelyyn. Olosi voisi helpottua.

Uusille tervetuloa mukaan.

Syli, kiertopäiväni laahaa edelleen yhden jäljessä. Tänään 6.2. siis kp9.

).( Kaamea flunssa puskee päälle. Kurkku on karhea ja kutittaa, yskittää koko ajan ja päätä särkee, nenä vuotaa. Tosi hehkeä olo... Clomiultran sain sentään varattua maanantaiaamulle. Sitä ennen koetan parannella itseäni ja jos vaikka jaksais kerran ja toisenkin puuhata pedissäkin. Saa nähdä.

Ei kurjuutta kummempaa tänne, joten meenpä maate. Mukavaa viikon jatkoa ja talletusonnea niille, jotka jo ovistelevat.

RM kp9

50/299 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään en mennyt töihin ollenkaan kun pitää lähteä kohta viemään yhtä poikaa rtg-kuvaukseen. Hän mursi kätensä viikko sitten ja nyt mennään katsomaan missä vaiheessa paraneminen on. Toivottavasti luutuminen on hyvässä käynnissä=)

).(

Minä alan pikkuhiljaa jo odotella ovista ja sen myötä huomaan, että paineet alkavat nousta. Huomaan ottavani stressiä taas tulevasta ja olen välillä tosi alamaissa miettiessäni, ettei varmaan taaskaan onnistu. Mies menee puihin, ollaan kipeinä, ei vaan ole mahdollisuuksia ässäilyyn.... kaikkia mahdollisia ongelmia mietin. Nyt pitäsi ottaa rennosti ja miettiä, että jos ei nyt tärpää niin ehkä sitten seuraavassa kierrossa tai sitä seuraavassa tai sitten ehkä joskus. Mutta kun ei se vaan mene niin...

Nyt alan valmistautua lähtöön=)

Heipat!

Tellu kp 7

51/299 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää torstaita kaikille! :)

Tässä vähän omia kuulumisia :)

Kävin tuossa alkuviikosta joukko papa-kokeessa ja kaikki näytti olevan ok. Eipähän tarvitse hetkeen sitten mennä kun/jos tästä nyt raskaudutaan :)

Tellu: kyllä tässä sitä ovista jo odotellaan ja jännittää hyvällä tavalla :) miehelle en erikseen mainitse milloin ovuloin ettei tule paineita. TJOT menetelmällä kun yritetään mennä :) Tässä on onneksi paljon tekemistä kun suunnitellaan tulevn kesän häitä, mutta kyllä kolmivuorotyö väsyttää välillä niin että on puhti poissa.

Paljon plussatuulia kaikille!

T. Metsätaähti88

Vierailija
52/299 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin menkat alko eilen oikeen toden teolla eilen. Joten mulle voi laittaa kp2.Onneksi ne nyt alkoi niin pääsee kunnolla yrittämään. Mulla ei oo paljon luomukiertoja elämässä ollut kun 16vuotiaanaa aloin e-pillereitä syömään. Mutta ne mitä on tässä vuosien aikana ollut niin on aika pitkiä,ei siis mitään 28päivän kiertoa ole. Arvioin aikaisempien mukaan että 30-35päivää on aika lähellä totuutta. Näin tänäään yhden vanhan ystävän joka on raskaana enkä tiennyt sitä. Voi kun olisi kiva ollut itsekkin kertoa odottavansa elokuun vauvaa. No ehkäpä niitä vauvauutisia päääsee joskus vielä kertomaan,meistä jokainen. Syöttekö muuten jotain ravinlisiä? Itse syön foolihappoa ja d-vitamiiniä. Oletteko juoneet greippimehua koskaan,lähinnä mietin että mihin sen nyt pitikään vaikuttaa? Pitäisköhän alkaa juomaan :) Ainahan kaikkea kannattaa kokeilla,eikös niin ;) Mutta eipä tähän hetkeen nyt muuta,palaillaan taas! Terv:Sweety kp2/30-35

Vierailija
53/299 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pikaisesti kirjoittelen töissä ollessa ja sitten pääsenkin jo kotiin :)

Meille edelleen flunssaillaan...tällä kertaa mies ja tyttö. Itse alan oleen jo paremmassa kunnossa. Nyt täytyis toi mies vaan saada flunssaltaan lakanoiden väliin ;) Ärsyttää, kun miehet on aina olevinaan niin kipeitä, kun on vähän flunssaa! :D

Sweety27 kysymykseen vastaten, niin mä aloin just viimeviikolla syömään multivitaa mikä on tarkotettu raaskana oleville/suunnitteleville sekä imettäville. Aloin sitä syömään edellisellä kerrallakin jo ennen raskautta. Ei päässy edes hemoglobiini viime raskaudessa laskemaan vaan nous korkeemmalle mitä oli koskaan normaalisti ollu :D

Plussatuulia meille kaikille! Ja Öitä! :)

54/299 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu: Toivottavasti sen pojan asiat selviävät, eikä joudu väkivallasta kärsimään. Jos tässä vaiheessa se ei olisi vielä ehtinyt pysyviä vaurioita aiheuttaa henkisellä puolella...

lapinnoita: Joo ei tässä toivoa missään nimessä ole heitetty ja olen jaksanut tämän asian kanssa ihmeellisen hyvin tähän asti. Varmaan tuo lähestyvä toinen IVF-hoito nyt on kärjistänyt tunteita ja ahdistusta on ilmaantunut. Ei kuitenkaan onneksi siinä mittakaavassa, etten osaisi normaaleista iloista nauttia. Eli urheilu ja eläimet edelleen saa minut hyvälle tuulelle. Ja oma mies tietenkin. :)

Sweety: Kyllä kaikkia konsteja kannattaa kokeilla! Minulla ei ollut greippimehusta mitään hyötyä, mutta joku on taas kokenut asian toisin. Foolihapon saaminen on hyvä huolehtia joko erillisellä tabletilla tai monivitamiinilla. Samoin riittävä D-vitamiini.

Minä aloitin tuon D-vitamiinin nyt vielä isommalla annoksella kuin aiemmin (aiemmin söin 20mikrog, nykyisin 50-60 mikrog) ja miehelle ostin 20 mikrog:n purkin myös ja yritän saada hänen syömään niitä. Lähinnä siis muistamaan ottaa sen napin. :D

Luin tosiaan sitä tutkimusta, että D-vitamiinin puute voisi vaikuttaa raskausmahdollisuuksiin. Mene ja tiedä, mutta ainakaan siitä ei haittaa ole, kun pysyy turvallisissa annoksissa. Mies kyllä varmaan pian hyppii seinille, kun sinkkipurkinhan ostin hänelle jo aikoja sitten, kun luin sinkin puutteen vaikuttavan miehen hedelmällisyyteen. :D

Muuten omaa napaa... Ovulaatio on kyllä niin hollilla, että olisi ehkä eilen pitänyt peittoja heilutella. Meillä kun on niissä siittiöpitoisuuksissa heittoja, niin ei kannattaisi ihan joka ilta ässäillä ovulaation lähellä vaan pitäisi pyrkiä ajoittamaan todellakin oikein. Joten siirsimme peittojen heiluttelun tähän perjantai-iltaan. Jos tänään päivällä alkaakin kovat ovulaatiokivut, niin meidän pitäisi vielä ehtiä mukaan, kun illalla kaadan sitten miehen heti kotiinpäästyäni. ;) Keskiviikkona on kyllä jo talletuksia laitettu, joten ei tässä myöhässä kuitenkaan olla.

Ihanaa, kun on perjantai ja vapaa viikonloppu! Aion keskittyä vain kotona olemiseen, ystäviin ja mukavaan puuhasteluun. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Marjana kp 16/30-33 yk 34

Vierailija
55/299 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morot. Kiva lukea, että moni on jo hyvissä ovisfiiliksissä. Toivottavasti mahdollisimman moni onnistuu talletteleen sopivasti =). Peuhausintoa siis lähettelen.

Minä syön myös D-vitamiinia sekä monivitamiinia foolihapolla. Näin oon syöny jo vuosia. Minulle ei greippimehusta ole ollut apua, mutta eipä siitä kai haittaakaan voi olla?

Mulla iski kuulkaa nyt vähän pelko persiisiin, että tämä kierto menee ajoituksellisesti mönkään. Mulla on nyt jo kp11 ja menin varaan sen ultran vasta maanantaille, joka on siis kp14! Kp 11 on ultralle liian aikaisin, ihanteellinen olisi kp12 mut täällä ei viikonloppuna pääse ultraan. Söin kyllä clomit yhtä vuorokautta myöhässä eli kp4-8 mutta silti pelottaa, että munasolu ehtii nyt kasvaa liikaa ja lössähtää sinne irtoamatta ennenkuin maanantaina saatava irrotuspiikki ehtii tehdä työnsä. Katsoin jo, mutta yhtään ultra-aikaa ei ole vapaana täällä koko kaupungissa tälle päivälle, joten pakko vaan koettaa ajatella, että maanantaina ei ole liian myöhäistä.

Pitää heilutella tietty peittoja tässä viikonlopun aikana tarpeeksi, jotta jos ihme tapahtuisi ja munasolu irtoaisikin itsekseen niin olis ainakin joukot valmiina hyökkäykseen =).

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille.

RM kp11

Vierailija
56/299 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat popsii Muti-tabseja. Innokasta viikonloppua kaikille. Meille lapset jeeeeeeeeeeee (Siis 10 ja 15v).

Vierailija
57/299 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa!

Piipahdin vielä raportoimaan kun tuli pari muuttujaa tähän kiertoon. Noin vartti tuon edellisen viestini kirjoittamisesta alkoi tuntua ihme vihlontaa vasemmalla puolella, ihan ovismaista. Mua alkoi vähän ihmetyttää tilanne sekä niin harmittaa tää mahdollinen ajoitusongelma, että soitin kuitenkin klinikalle. Sain ruinattua itselleni ultra-ajan loppuiltapäivään ja kävin siellä.

Ja onneksi kävin! Lääkäri totesi, että oikealla, joka siis nyt olisi vuorossa, ei ole mitään eloa! Munasarja oli ihan lepotilassa. Mutta sitten löytyikin pikku pommi kun vasurissa kasvoikin viisi munasolua! Johtofollikkeli nyt 17mm ja kolme muuta 12mm ja yksi 11mm. Sunnuntaipäivään sain ohjeen pistää pregnylin. Nuo pienet eivät kuulemma ehdi liiaksi kasvaa, joten hyperin tms riskiä ei ole ja voimme huoletta talletella.

Ei ihme, että on kipeä tuo vasen puoli, on vähän hautomo-olo. Mutta lääkäri kiitteli intuitiotani kun tulin ultraan sillä maanantaina ultra olisi ollut myöhässä. JES! Niinpä meillä on seksintäyteinen viikonloppu ja vielä maanantaikin edessä. Mies hieroskelee jo käsiään projektista riemuissaan =).

Kivaa ja antoisaa viikonloppua!

RM

Vierailija
58/299 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitasin tunkee nokkani tänne jos vain suinkin sopii? Tulipa tänään petyttyä ja uudelle kierrokselle tässä nyt sit taas lähdettiin. Eli virallinen yk 3 lähti, mutt ennen sitäki ois saanu tulla jos ois tullu, mutt eipä sattunu edes sitä kuuluisaa "vahinkoa", kuten monelle vaikkei minkäännäköstä ehkäysä ole ollut ja siis iha toivottu "vahinko" ois ollu. Eli nyt tarttee siis tikutella, kun ei kerta muuten tärppää :) Edellisetkin tikuttelin. Olipas sekavasti selitetty :))

En kyllä ole lueskellu mitä muut on kirjotelleet, mutt eiköhä tässä kärryille päästä? :)

Jos sis huolitte mukaan niin seuraavat tiedot mulle: Kp 1/28-30 yk 3

Vierailija
59/299 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lukenut olen päivittäin teidän kuulumisia. Meillä alkoi siis yk3 27.1 ja nyt eletään dpo1..

Eilen kuitenkin tapahtui niin koominen tilanne, että se on pakko jakaaa teidän kanssa :D

Olin siivoamassa ja meinasin saada kohtauksen, kun imuri kopsahti sängyn alla kirveeseen. Siis oikeasti, sängyn alla oli KIRVES!! Keskustelu miehen kanssa meni jotakuinkin näin:

Minä: "Minkä @!#$ takia sängyn alla oli kirves?!!!"

Mies: "No etkö sinä muka tiedä?"

Minä: "?????"

Mies: "No jos haluaa pojan, niin se pitää laittaa alulle kirves sängyn alla."

Minä: "Ai....?" (seison makuuhuoneessa kirves toisessa kädessä ja imuri toisessa hetken aikaa hiukan hölmistyneenä)

Mies on siis touhussa täysillä mukana, vaikkei paljon asiasta puhukaan :)

(Laitoin kirveen takaisin sängyn alle.)

?

(Muoks* En näköjään osaa kirjoittaa tänään ollenkaan. Höh.)

Vierailija
60/299 |
09.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

RM: Mahtavaa ;) Toivottelen onnea, pitäkää hauskaa viikonloppuna ;)

VBJ, hahah! IHANA! Hauska, mutta tosi hellyyttävää. Olisipa oma miehenikin NOIN paljon jutussa mukana ;)