Purppuraa älkää käyttäkö ellette ole kuninkaallisia tai kardinaali!
Se on pyhä väri.
"Muinaisessa Foinikiassa alettiin valmistaa purppurakotiloista purppuraa noin vuonna 1500 eaa. Tärkein valmistuspaikka oli Tyros. Koska purppuran valmistus oli erittäin työlästä ja kallista, sillä värjätyt vaatteet olivat ylellisyyttä. Purppuranväristä kangasta ja viittaa on käytetty loiston ja vallan symbolina. Purppuraviittaan ovat valtansa symbolina pukeutuneet muun muassa Rooman keisarit, myöhempien aikojen eurooppalaiset monarkit sekä katolisen kirkon kardinaalit. Bysantin valtakunnassa vain keisarillinen hovi sai käyttää purppuralla värjättyjä kankaita."
Kommentit (16)
Kuninkaallisilla ja kirkoilla aivan mahtavia värejä , voimakkaita ja täyteläisiä . Ja kultaa ja hopeaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pari violettia t-paitaa.
Polta ne! Ellet ole ylhäistä sukua.
Sopii keltasävyiselle iholle, parempi kuin musta mikä saa näyttämään suorastaan sairaalta.
Vierailija kirjoitti:
Käy luovuttamassa ne lähimpään katoliseen kirkkoon.
Rojalistista ja katolista roskaa, siitä ei tarvitse välittää.
Olen tehnyt niin monta kardinaalimunausta, että enköhän ole ansainnut käyttöoikeuden.
Ei sitä ole kiellettyä käyttää nykyaikana kenen tahansa. Saat vaikka pukeutua samalla lailla kuin kuningas ja saapastella ympäriinsä. Away with you beggars and peasants!!
Onko myös Deep Purplen kuuntelu kiellettyä?
Vierailija kirjoitti:
Onko myös Deep Purplen kuuntelu kiellettyä?
Tuota pitäisi kysyä Paavilta. Onko Deep Purplen sanoma antikristillinen vai ei?