Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset 2013

Kommentit (299)

21/299 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti, päivitätkö syli mulle kp 7, ja mun nicki on mennyt väärin (vaikka tuo nuppunen onkin kivempi :) )! Ja kai mulla on nyt myös yk0 koska kaavinta vasta oli tällä viikolla niin virkllisestihan tässä ei mitään vielä yritetä kun ei ole kierrostakaan mitään tietoa :/

Tervetuloa uusille ja pahoittelut lokakuisista tippuneille.

Äkkiä omaa napaa sen verran, että sain sitten tähän vielä kohtutulehduksenkin kaupan päälle :/ Antibiootit siihen nyt menossa, tuntuu kyllä tepsivän. Pe ultrassa eli kp 5 kaavinnasta laskettuna oli limakalvon paksuus 5 mm, kai ihan hyvä noille kiertopäiville....

napsunen yk 1 + kkm + yk 0

Vierailija
22/299 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin tulla taustaileen :)

Mä oon superdieetillä valmistautumassa raskaaksi tulemiseen. Ehkäisyä ei käytetä ja keskeytetyllä lähinnä pyritään menemään, jos malttaa ;) Ei yritetä, mutta vauva saa tulla jos haluaa :)

Viime kierto venyi ja vanui. Kp44-45 tuli pieni veriviiru paperiin, ei muuta. Tein testin, mutta nega. Olisko ollu kp60 kun bongasin oviksen (kivut,limat ja rinnat kipeytyi) Ja sitten kp69 oli viimeinen kiertopäivä kun seuraavana aukes hanat. (En ennen tuota enää edes testannut kun ei ehtineet vielä testit tulla) Menkkamaisia kipuja oli viikon ennen kuin menkat alko ja nännit aivan sairaan kipeet, vuoto kestänyt nyt tosi runsaina ja klönttimäisinä kolme vuorokautta. Alkoi ensin sellaisella rusehtavalla limavuodolla (yleensä alkaa hailakan vaaleanpunaisella valkovuodolla). Sitten muuttui tummanpunaiseksi, ja nyt myös hyytymiä. Ei oo koskaan ollu näin runsaat menkat :/ Voisko johtua siitä, että viimeks ne oli marraskuun lopulla?

Mutta sitten mietin, olisko km? Kun en ehtinyt testata.. Ja nyt on myös kohdun nipukka tosi kipeä. Huono istua missään asennossa kun tuntuu että tampooni painaa silti. Ja sen kun vetää ulos/asettaa paikoilleen niin sattuu inhottavasti. Tällasta ei oo ollu ennen :/

Blogi edelleen osotteessa:

http://www.kunpikkuinensaapuu.blogspot.com

Bella kp3/29-69, yk5(9)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/299 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tänne.. ehdin jo vähän toivoa kun oli päivän myöhässä mutta kissanviikset.. sieltä se täti kurvasi..

Minni*86*, kp 1/24 yk 11

Vierailija
24/299 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikille alavaan viikkoon. Palaillaan huomenna linjoille.

Tervetuloa uusille, vaikka toivonkin että raskaus alkaisi meillä kaikilla mahdollisimman pian.

25/299 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille joukkoon tippuneille, mutta tervetuloa kaikesta huolimatta.

Pimpelipom, oletko tehnyt raskaustestiä, jos vuoto on noin omituista?

Napsusta on kyllä koeteltu... Toivottavasti kohtutulehdus nyt paranee ihan noilla antibiooteilla, eikä mitään takapakkia tule enää. Tsemppiä sinulle!

Syli: Minulle jos tuonne listaan korjaisit nuo yrityskerrat eli yk 34. Ja nimimerkkikin oli lipsahtanut kahdella a-kirjaimella sinne, mutta kyllähän tuostakin tunnistaa. :)

ON:Kp 12 menossa, eikä vielä juurikaan ovulaatio-oireita. Nänneissä tuntui eilen pientä arkuutta, mikä voisi kyllä kertoa lähestyvästä ovulaatiosta. Minulla meni luotto siihen, että minun ovulaatio on aina myöhään kp 16 eteenpäin, kun toissakierrossa kävikin niin, että se oli jo kp 13, mikä olisi todella poikkeuksellista. Nyt sitten kyttää oireita jo ensimmäisen viikon jälkeen. Peittoja heilutellaan kyllä säännöllisesti ja toivotaan sitä luomuylläriä. Ihmeellinen on ihmismieli, kun se vaan jaksaa uskoa. :)

Mukavaa viikonalkua itse kullekin! :)

Marjana kp 12/30-34 yk 34

26/299 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimpelipom, kuulostaapa vuoto tosiaan omituiselta! Mutta ihmeellinen on tämä ihmiskeho, varsinkin naisen...

Marjana: on kyllä ihan huippu tuo sinun positiivinen asenne! Ja toivoa ei tosiaan kannata menettää, mistäs sitä tietää vaikka luomuylläri tulisikin :) Sitä toivotaan ja sen todellakin teille, jos kenelle soisi!!

ON: Vihdoin on ihan kaikki värilliset vuodot loppuneet! Jihuu, johan tässä melkein 7 viikkoa onkin jo vuodettu... Jospa NYT voisi normaali elämä jatkua! Toiveita kyllä hieman nostatti se että pe tuo limis oli ihan hyvin jo kasvanut, jospa sitä saisi vielä sen plussan tikkuun joku kaunis päivä :) Ei varmaan vielä tästä kierrosta mutta sitten joskus.

napsunen kp 8/28-29 ja tällä erää yk 0

27/299 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas viikonloppu!

Vanhimmalla lapsella oli lätkäpelejä ja lisäksi meillä oli vieraita viikonloppuna synttäreitä juhlimassa ja eilen me menimme serkkuni lasten synttäreille. Onneksi alkoi uusi viikko ja uudet kujeet.

Jouduin ikävään tilanteeseen lauantaina kun lapseni kertoivat minulle nähneensä kun heidän kaverinsa sai sijaisisältään "turpaan". Jouduin tekemään elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen lastensuojeluilmoituksen. Kaikkein eniten minua nyt harmittaa se, että sekä tietysti tuo sijaisisä että lasteni kaveri olivat kieltäneet tapahtuman. Poika ei ole uskaltanut kertoa totuutta. Tapahtumalla on minun lasteni lisäksi muitakin silminnäkijöitä, ja siksi olen varma, että poika on todella saanut kyytiä=( Nyt en tiedä, mitä pitäisi tehdä, jotta lasta saisi autettua. Huoh! Kiitos kun sain purkaa tämän tänne... ja samalla anteeksi kun purin tämän tänne!

No sitten näihin vauvakuumeasioihin=)

Minulla on vielä niagara housuissa, joten mielikin on maassa. Inhoan menkkoja!!!

Ostin elämäni ensimmäiset ovistestit, joiden kokeilua odotan tosi kovasti. Rehellisesti sanottuna en edes tiedä, miksi ne ostin. Tunnen oviksen ihan hyvin yleensä. Ehkä tuo viimeksi niin pitkäksi venynyt kierto on saanut minut sekoamaan;)

Nyt vain odottelen sitten kun menkat loppuvat ja sitten alan jossakin vaiheessa tikuttamaan ovista.

Tellu

Vierailija
28/299 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille! Tähän kuuhun tulee toivottavasti paljon plussia.

Vähän taustaa "projektista" elikkäs meillä ehkäisy jätetty pois vuosi sitten helmikuussa ja nyt käynnissä yk9. Ongelmana ollut pitkät kierrot, mutta toistaiseksi en ole vielä lääkärin pakeilla aiheesta käynyt.

Olen hyvin toiveikas tämän kierron suhteen sillä oviksen pitäisi olla/ollut näillä kulmilla ja tällä hetkellä olemme miehen kanssa viettämässä baby-making-holidaytä etelässä :) Täytyy vaan toivoa että ovis todella tapahtuu, sillä ovistesteistä en ole kunnolla tolkkua saanut.

Iloinen Zoeys kp 20/n.34-38 yk9

Vierailija
29/299 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai no, lounaspuolituntisella =).

Maanantaita kaikille ja uusille tervetuloa mukaan pinkkaan.

Marjana: tsemiä peittojenheilutushetkiin. Vaikka eipä se teillä ole vissiin siitä koskaan kiinni ollutkaan, te ihanat. Luomuylläriä tietty peukuttelen ihan ranteet kipeenä bdbdbdbdbd!

Napsunen: kiva kun vuoto loppui ja pääsee taas kiinni "normaaliin elämään"... Tsemppiä!

Tellu: kylläpä kuulostaa todella inhottavalta tilanteelta sekä tietenkin karmealta asialta. Minusta on oikein, että puutuit asiaan. Toivotaan, että asia etenee ja asian oikea laita selviää. Oi voi...

).( Täällä toiseksi viimeinen clomipäivä ja viikon päästä olis clomiultra sekä toivottavasti myös irrotuspiikin aika. Vielä en oo ees ultraa tilannu, vähän jotenkin vasurilla hoidellu tätä mahaprojektia kaiken muun hässäkän keskellä.

Korjaatko syli mun kiertopäiväksi tänään 4.2. kp7.

Mukavaa talviviikkoa. Ovisteleville tietty intoa peuhaamiseen ja meille muille malttia eri asioiden odottamiseen... hmph.

RM kp7

30/299 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minäkin ilmoittaudun tänne nyt mukaan, valitettavasti. Eli heinäkuussa olisi alunperin ollut la, mutta uudenvuodenaattona np-ultrassa huomattiin pikkuisen kuolleen jo pari viikkoa aiemmin. :'(

Tänään alkoi vihdoinkin sitten menkat, eli uutta yritystä kehiin! Toivottavasti tärppää nopsaan ja pysyy kyydissä loppuun saakka. Tätä toivon myös muille kuumeilijoille! :)

Vähän taustaa: itse olen juuri täyttänyt 26, ja mies kohta 27. Yksi pikku tytön tyllerö meillä jo on, reilun vuoden ikäinen. Pieni ilopilleri on kyllä tämä tyyppi, ja hänen ansiosta onkin tämä keskenmeno-aika ollut hieman siedettävämpää.

/Happymama kp1/28-31, yk3 + kkm + yk1

31/299 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syli: mulla on nyt väärin toi kierron pituus.. hahhaa tää rupee tuntuu jo huvittavalta, mutta siis kp12/30 kun nyt on 38.. kiitos! hih

Vierailija
32/299 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille, pahoittelut keskenmenon kokeneille. Ei sitä keskenmenoa pysty täysin ymmärtämään ennen kuin itse sen valitettavasti joutuu kokemaan. Näin ainakin minulla. Ennen kuin jouduin itse sen kokemaan. Kaksi ihanaa lasta ja ymmärtävä mies on ollut ainakin minulle suuri voima ja apu keskenmenon jälkeen. Kaikille pitkäön vauvaa yrittäneille erityisen paljon voimia ja jätti peukutukset yritykseen!! Kaikille muillekkin vauvaa toivoville tietysti myös plussatuulia++++++

Omaa napaa vähän: Multa voi varman poistaa noi kp päivät kun ei ne menkat nyt vielä alkanutkaan. Siis perjantaista lähtien ollut jonkin sortin tuhrua, pyyhittäessä ns. vanhaa verta. Ei voi kyllä vuodoksi kutsua. Siteeseen ei oo tullu kuin pari tippaa. Anteeksi yksityis kohdat. Oisko kroppa nyt kuitenkin sekaisin vielä keskemenonosta. Vai enteileekö tää menkkoja kuitenkin? Onko kellään kokemuksia? Mulle ei oo koskan ollut tyypillistä tälläser tiputtelut tai tuhruilut. Aina menkat alkaneet heti kunnolla ekana vuoto päivänä. Mietin tietysti raskauden mahdollisuutta mutta

En jaksa uskoa siihen kuitenkaan. Testin tekemällä se selviäisi mutta taidan odotella vielä kuitenkin. Lääkärin tarkastuksessa 3viikkoa sitte kohtu oli tyhjä ja kohdunlimakalvo todella ohut. En siis senkään takia usko että sinne vauvan alku kiinnitttyisi.

Mutta tälläistä täällä.

T.sweety kp? ja yk2+km+yk1

Vierailija
33/299 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sweety: Itsellä keskenmenon jälkeen vaan normia pidemmät menkat. Ei onneksi tarvinnut kaavintaa. Yksi kaverini jolla nyt jo täysi ikäiset lapset kertoi, että tyttö sai kaavinnan jälkeen heti alkunsa. En tiedä onko miten yleistä. Suosittelen sen raskaustestin tekemistä helpottaa ehkä oloa kun saa varmuuden.

Päätin 25.1 liittyä keventäjiin kun tuo paino ei tahdo pudota. Nyt kun oon pääsy merkkaan mitä syön ja seuraan ihan kunnol paino tippunu 3,1 kg ja vyötärön ympäryksetä lähteny 6cm. Tuntuu mageelta, ehkä jouluun mennes on lähteny tavoite paino eli 36kg pois. Toivon kyllä et nyt kun saan painoa pois tulen raskaaksi ja sitten odotusajan jälkeen laihis jatkuu. Yrittäjille kaikki on sallittua.

Kiitos kaikille!

34/299 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ajattelin samaa et jos olisinkin raskaana mut vaikeeta uskoa.. normi kuukautisilta vaikuttaa ainakin pituudelta.. sekstailtiin miehen kanssa eilen ja sit tuli ihan verta mut nyt tänään taas rusehtavaa.. huomanna pitäis loppua kokonaan. en ole testaillut..

pimpelipom kp 6/31-32

Vierailija
35/299 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimpelipom: Toivotaan sitten, että tästä kierrosta tärppäis. Keho on outo ja tekee joskus temppuja. Voimia.

Yritin päivitellä tuota listaa, jos joku puuttuu tai on edeleen virheellisesti merkitty niin huikkaa. Anteeksi Zoeys ja happymama kun en heti huomannut teitä päivittää. Mutta tervetuloa mukaan.

Mukavaa tiistaita kaikille!

36/299 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syli: Vielä jäin tuota listaa kattelemaan. En tiedä onko siellä päivityspäivämäärä väärin vai minun kiertopäivät, mutta joka tapauksessa tänään 5.2. on menossa kp 13/30-33. :D

Napsunen: Kiitos rohkaisevista sanoista. :) Onhan tuossa ollutkin jo vuotoa varmasti ihan kylliksi yhdelle kertaa taas... Voimia jatkoon!

Tellu: Huh, reippaasti olet toiminut, kun olet asiasta ilmoittanut lastensuojeluun. Ymmärrän kyllä tuon turhautumisen tunteen, jos asia kielletään noin jyrkästi...

RM: Ehkäpä se "vasemmalla kädellä vauvaprojektin hoitelu" on vain hyvä asia! Rentouttahan tähän hommaan nimenomaan tarvitaan. :)

Happymama: Otan osaa kokemuksestasi, mutta hieno tsemppi päällä olet lähtenyt uuteen yritykseen. Tervetuloa!

Sweety: Toivottavasti tuo epämääräinen vuoto selviää. Onneksi on kuitenkin lääkärin kontrolli tulossa. Onko kohtutulehduksen mahdollisuus suljettu pois? Onko sinulle kipuja tai muita oireita kuin tuo vuoto?

Syli: Aivan mahtavaa tuo painonpudotuksesi! Tsemppiä siihen kovasti. Ylipainohan on yksi suurimmista ongelmista naisten raskautumisessa, joten varmasti edesauttaa raskauden alkamista. :)

ON: Ovisoireita alkaa ilmaantua. Eilen jo valkovuotoa tuli reilummin... Ainoa ongelma on, että peittoja päästäisiin heiluttelemaan vasta huomisiltana, joten toivotaan, ettei sitä ennen ovisoireet iske päälle tämän enempää. :) Ja taas kaduttaa, kun en niitä ovistestejä ostanut. Olisi helpompi, kun voisi aamulla testata ja todeta, että tänään ei tapahdu vielä mitään tai jos tapahtuu, niin voisi sitten yöunista vähän nipistää hyvän asian takia. Mutta näillä arvailuilla mennään nyt sitten kuitenkin...

Marjana kp 13/30-33 yk 34

37/299 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuteen työviikkoon koitan tässä orientoitua... vielä siis kotona ollaan ja kuopus vetelee sikeitä.

Minulla on kaksi huonosti nukuttua yötä takana. Johtuu ilmeisesti ainoastaan tuosta naapurin pojan tilanteesta. Poika oli eilen koulumatkalla kertonut meidän pojalle, ettei ollut uskaltanut sanoa sosiaalityöntekijälle lyömisestä mitään=( EN TIEDÄ MITÄ TEEN JA MIHIN OTAN YHTEYTTÄ???? Mulla on aivan kamala olo! Jos jollain on hyviä ideoita, miten toimia, niin otetaan mieluusti vastaan!

Menkat alkaa olla loppusuoralla. Ihanaa kun pääsen uuteen yritykseen kaikkien ovistikkujeni kanssa ;D

Toisaalta nyt on olo niin rasittunut, että saa nähdä tuleeko tästä kierrosta yhtikäs mitään. Näillä stressihormonitasoilla ei voi raskautua kukaan=(

Tellu

Vierailija
38/299 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitäisi tämän viikon olla parasta aikaa yrittää vau.fin ovulaatio-laskurin mukaan :) peittoa siis heiluttelevan vaan...ainoa mikä hiukan pistää vastaan on kamala flunssa :( toiv. alkaa se pian menemään ohi!

39/299 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roxymama: kiitos tsempityksistä, sitä tarvitaan :)

Happymama: Osanotto kkm:stä :( Myös mulla olisi ollut la heinäkuussa ja kkm:n koin myös… Eli ihan samalla tarinalla mennään sen suhteen. Mutta ei muuta kuin tosiaan uutta yritystä kehiin!

Sweety: Sulla kun jälkitarkastus tehty niin tästä ei ehkä kysymys, mutta mulla kohtuun jäänyt istukan palanen oireili nimenomaan tuollaisella tuhruilulla. Mitään kipuja ei ollut missään vai-heessa. Mulla siis varsinainen jälkivuoto jo loppui, vähän tuli sellaista verensekaista limaa, mutta sitten menkat alkoi 4 vkoa tyhjennyksestä ja eteni juuri noin että alkoi ja loppui ja tuhrusi… Mulla oli myös raskauden mahdollisuus olemassa mutta siis uutta raskautta ei mun kohdalla ollut vaan se istukan palanen… Soitin äitiyspolille jossa kkm todettiin ja kehottivat tulemaan päivystykseen. Sain 3 viikkoa kkm:n jälkeen raskaustestiin negan (pregcheck) ja kun testailin uudestaan apteekin testillä tuon tuhruilun alkaessa niin siihen tulikin haamu. Pregcheck näytti tuolloinkin negaa. No siitä istukan palasestahan se haamu johtui. Tämän testi kokemuksen jälkeen en varmaan enää luota Pregcheckiinkään, ClearBluen testit on jo täällä pannassa!

Syli: Tsemppiä painonpudotukseen! Itse päätin kkm:n jälkeen että nyt alan liikkumaan taas aktiivisesti jne, mutta niinpä se vaan jäi :/ Pitäöisi taas ottaa itseä niskasta kiinni! Paino on nipin napin normaalipainon rajoissa, mutta olo kyllä ihan plösö :/

Pimpelipom: no onpa jännä miten tuo vuoto vaihtelee! Mä en kyllä malttaisi olla testaamaatta tuossa tilanteessa :D

Marjanalle tsempit oviksen hyödyntämiseen! :)

Tellu: tunnetko itse tuota poikaa? Voisitko sinä jutella hänen kanssaan? Tai onko jotain muuta aikuista jolle poika uskaltaisi asiasta kertoa ja sitten ehkä jonkun aikuisen kanssa kertoa yh-dessä sosiaalityöntekijälle? Hankalia juttuja nuo :(

serputinille myös tsempit oviksen hyödyntämiseen!

ON: Eipä tässä mitään. Edelleen iloitsen suunnattomasti 7 viikon vuotelun loppumisesta :D

napsunen kp 9/28-29 yk1 + kkm + yk 0

Vierailija
40/299 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Marjaana ja nupsunen ym. Tässä ruhossa on kyllä mistä lähtee. Ja nyt halujakin kun vauva kuumetta.

Tellu oot tehnyt oikein ja kun lastensuojelu ilmoitus tulee siitä seuraa aina se,että sosiaalityöntekijä + pari tapaavat perheen ja lapset. Tehdään selvitys ja uskon siihen, että pätevä sosiaalityöntekijä selvittää tilanteen vaikka kukaan ei myönteäisikään. Tapaamisia voi siis olla tulossa lisää ja tod.näk onkin. Oikeastaan et nyt voi tehdä muuta kuin odottaa ja tehdä uuden ilmoituksen tarvittaessa.

Tellu tiedän on raskas prosessi. Itse työni puolesta mukana ja nähnyt paljon. Itse olen joutunut työni ja siviili elämässä tekemään ilmoituksia. Olen joutunut tekemään parhaasta kaveristai lasten suojelu ilmoituksen (entinen kaveri) eteni valitettavasti huostaan ottoon kun äiti ei tajunnut tilannetta ja päiteet vahvasti kuviossa. Toisesta kaveristani, joka edeleen pitää yhteyttä jouduin myös tekeem lasten suojelu ilmoituksen. Perhe sai sitä kautta tarvitsemansa avun ja elää nyt parempaa elämää kuin aikoinaan.

VOIMIA SINULLE!

Kiitos Marjana kun jaksat korjata jatkuvia virheitäni. Pitäis varmaan mennä 1lk matikan tunnille, jotta oppisi laskemaan. No mulla nyt kuukausi aikaa opetella, jotta jatkossa sitten osaan.