Mikä tämä buumi on, että älyttömästi tienaavat ovat alkaneet ruikuttaa, etteivät pärjää?
Koko ajan ilmestyy näitä haastatteluita ja artikkeleita perheistä, joissa nettotulot vähintään kymppitonnin kieppeillä, eikä tulla toimeen tai jos tullaan ninn ei saada luksusta?
Yhtäkkiä tyhjästä kaikki rikkaat ruikuttaa nyt tätä?
Mitä tällä ajetaan takaa? En jaksa uskoa, että on sattuma. Aiotaanko tämän marinan päätteeksi rikkaiden verotusta keventää vai mihin tähdätään?
En jaksa enää lukea näitä uikutuksia, kun ei ssda tehtyää matkoja business-luokassa, ketä kiinnostaa?
Kommentit (203)
ihmisarvoiset elämisen mahdollisuudet (lämmin asunto, ruoka, vaatteet yms.) Ei palkalla ole tarkoituskaan varsinaisesti rikastua. Rikastuminen ylipäätään ei ole elämän tarkoitus.
Pidän jokseenkin lapsellisina ihmisiä, jotka vinkuvat, että kyllä heidän pitäisi saada hyvä korvaus kaikesta vaivannäöstään. No saavathan he. Rehellisestä työstä saa ihan käyvän palkan mitä ammattiyhdistykset tai muut sellaiset tahot ovat sopineet. Jos haluaa mieluummin itse vaikuttaa tuloihinsa, niin kyllä Suomessa saa ryhtyä yrittäjäksi.
Verotus on ihan kohdallaan. Siksi Suomea markkinoidaankin hyvinvointivaltiona, että täällä kerätään veroja, joilla kaikki saavat yleishyödyllisiä palveluja. Peruskoulutuksen, terveydenhuollon, teiden kunnosssapidon, kirjaston yms.
Mitä nämä valittajat oikein ovat vailla? Sitäkö, että kaikki heitä kumartaisivat ja ihailisivat ja ihmettelisivät heidän suuria rikkauksiaan? Jos niin on niin kannattaa mennä itseensä ja miettiä, onko ajatusmaailmassa nyt kaikki ihan kohdallaan.
Miksi ryhtyä vaikkapa lääkäriksi, kärsiä vuorotyöstä ja päivystyksistä, ottaa iso opintolaina ja kantaa helvetisti vastuuta, jos se ei millään tavalla tuo mitään lisää elämisen tasoon verrattuna vaikka nyt johonkin amis-kampaajaan?Mieti sitä.
Et selvästi itse tee mitään asiantuntija/akateemista duunia, joka sitoo kellon ympäri ja vaatii pikkuisen enemmän työtkin kuin joku 37 h viikossa.
Rikastumisesta ei nyt oikeastaan puhuta, vaan siitä, että olisi edes hitusen enemmän fyffeä elämisen mukavuuksiin, vaikkapa nyt varaa ostaa joskus muotivaate tai käydä perheen kanssa matkoilla.
Voinko mä vastata tähän, kun teen ns. asiantuntija/akateemista duunia? Sellaista, missä välillä tehdään ylitöitä?
Miksi mun mielestäni otetaan "helvetisti opintolainaa"? No siksi, että saadaan opiskella sellaista alaa, mistä tykkää.
Samoin olen kyllä sitä mieltä, että jos on isona halunnut lääkäriksi eikä ole miettinyt etukäteen vuorotöiden ja päivystyksen osalta, mitä se merkitsee, ei ehkä ole ihan miettinyt asiaa loppuun... Vuorotöitähän tekevät myös esim. sairaanhoitajat, kaupan kassat ja monet muut. Joten ei se lääkärin vuorotyö sen kummoisempaa ole kyllä.
Mä en ymmärrä niitä ihmisiä, joiden työn valintaperusteena on vain ja ainoastaan raha. Lisäksi on ihan fakta, että lääkärillä jää aikas paljon enemmän käteen rahaa kuin esim. sairaanhoitajalla. Ja aivan varmasti lääkärin tuloilla on varaa ostaa "joskus muotivaate". Jos ei ole, on syytä katsoa peiliin ja miettiä omaa kulutustaan.
t. toinen "asiantuntija duunissa" olija, jota tällaiset ruikutukset nyppivät ihan kybällä
Naapurin "sossuperheen" päivähoitomaksu oli 700 euroa? Kuinka monta päiväkoti-ikäistä lasta heillä oli? Me olemme keskituloinen perhe jolla on kaksi lasta, eikä meillä ole lähestulkoonkaan tuon luokan päivähoitomaksua. (Sehän määräytyy tulojen mukaan).
Muutenkin juttusi ovat epäuskottavia. Olet oikein maksanut naapuriesi laskuja vaikka olet noinkin katkera ja raivoissasi heille? Kuinka kummassa muuten maltoit olla mesoamatta siitä, että nämä kaikki ties-kuinka-monta päiväkoti-ikäistä ovat hoidossa samalla kun äiti on kotona? Eikö siitä nyt kuuluisi jokaisen itseään kunnioittavan "sossuperheistä" valittavan hiiltyä?
Terveisin eräs aika pirun korkeasti koulutettu, jolla on ollut tosi monenkokoisia palkkoja elämänsä aikana. Yhteistä näille elämänvaiheille on, että olen aina tullut toimeen ja että olen aina maksanut verot ihan mielelläni. Suomessa on asiat liian hyvin. Siksi suomalaiset eivät tee muuta kuin valittavat. Me kuulumme maaiman kultapossukerhoon!
Mun kk-ansiot on 3400 e ja veroprosentti 24. Ihan kohtuullinen mielestäni. Sulla pitää olla aika suuri liksa, jos pidätys% on 30.