Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tämä buumi on, että älyttömästi tienaavat ovat alkaneet ruikuttaa, etteivät pärjää?

Vierailija
30.01.2013 |

Koko ajan ilmestyy näitä haastatteluita ja artikkeleita perheistä, joissa nettotulot vähintään kymppitonnin kieppeillä, eikä tulla toimeen tai jos tullaan ninn ei saada luksusta?

Yhtäkkiä tyhjästä kaikki rikkaat ruikuttaa nyt tätä?

Mitä tällä ajetaan takaa? En jaksa uskoa, että on sattuma. Aiotaanko tämän marinan päätteeksi rikkaiden verotusta keventää vai mihin tähdätään?

En jaksa enää lukea näitä uikutuksia, kun ei ssda tehtyää matkoja business-luokassa, ketä kiinnostaa?

Kommentit (203)

Vierailija
161/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ihan ensimmäistä kertaa kommentoin sun tekstejä tässä ketjussa.

Vierailija - 30.01.13 02:57 (ID 16365012)

Aika erikoista, että stadilaisella toimittajalla

Vierailija - 30.01.13 02:50 (ID 16364961)

on niin suppea sanavarasto että argumenttien loppuessa siirtyy henkilökohtaisuuksiin ja toisen keskustelijan nimittelyyn. Kertonee jotain nykyjournalismin tasosta.

ja mistä olet saanut herneaivoihisi käsityksen, että tämä vastaa millään tavalla journalismia? Hä? Tämähän on arkista jutustelua, ainoastaan netissä tapahtuvaa.

PS: minä sentään olen tähän asti pysynyt aiheessa, sinä ekana hyppäsit sivuun ja aloit nokkia persoonaani. Kertonee jotain sinun henkisestä tasostasi.

-32/30-

Vierailija
162/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen meidän "hyvätulosten" rahat menee joten kyllä se pistää vihaksi.

Naapurissa asuu sossuperhe,

asumistuki 500e, vuokra 850e

vesimaksut 80e

sähkölasku 50e

päivähoitomaksut 700e

Lääkämaksut ja lääkkeet ja hammaslääkärit n.50e

bussikortti 50e

harrastus 20e

tv- lupa 250e (oli aikoinaan)

Sossuperhe maksoi näistä 350e kk ja lisäksi sai astianpesukoneen ja pyykinpesukoneen harkinnan varisena, tytär sai silmälasit ja tarkastuksen. Jouluna saivat "joulurahaa"

Minä kävin aamusta iltaan töissä, viikonloppuja myöden ja maksoin itse nuo kaikki ja käteen jäi vähemmän kuin tuolla perheellä. Hiukan vitutti lukea fb- päivityksiä "Jos tänään leipois pullaa"

No nyt on se ero että maksan edelleen kaikki mutta asun vanhemmassa talossa mutta siitä tulee jonain päivänä omani tai no ei kai sitäkään voi varmaksi sanoa kun noille sossuperheille syydetään koko ajan lisää ja lisää joka revitään meidän työssäkäyvien selkänahasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voi asumismenot olla 1500 euroa kuukaudessa? Ihan turha kitistä, jos ootte ottaneet ylisuuria asuntoja/asuntolainoja, ettei rahat riitä elämiseen.

Keskituloisella ei ole mitään asiaa kunnan vuokra-asuntoon. Vapailla markkinoilla perheen mentävän vuokra-asunnon hinta on stadissa nyt jo about tuo 1500 euroa.

Kerrostalokolmiot ja neliöt maksavat stadissa noin 200-300 tonnia. Tajua tämä. Jos muuttaa kauemmas Helsingistä, voi sen asunnon saada (siis kerrostalokolmion tai neliön) 150 tonnilla, mutta sitten menee taas kk-lippuun reippaasti enemmän ja työpäivät venyvät. Kk-kustannukset eivät välttämättä alene, mutta elämisen taso voi heikentyä.

Jos otat 200 tonnia lainaa, sen hoitomenot ovat pitkälläkin (20 vuotta) laina-ajalla TUHAT EUROA kuukaudessa. Minkä lisäksi tietysti maksat myös vastikkeen, joka lähiöissä on yleisesti 400-500 euroa tuollaisesta 90 neliön kerrostalokämpästä.

Että siten.

Mä olen asunut ikäni pk-seudulla, ja asun tällä hetkellä kolmiossa n. 13 kilsaa keskustasta. Voin myydä tän kämppäni vaikka heti alle 200 tonnilla.

Vierailija
164/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kiikuttiko sulle joka kuukausi tiliotteet joista näkyi tulot ja menot?

Voin kertoa, että ihan jokainen suomalainen maksaa tuloistaan veroa, myös kelan tuista. Näillä verorahoilla kustannetaan paljon muutakin kuin sosiaaliturvaa, mm. rakennetaan kouluja, ylläpidetään teitä jne. Ei niitä teidän "hyvätuloisten" rahoja ole mitenkään korvamerkitty niin, että ne menevät kaikki tulonsiirtoina köyhille eikä minnekään muualle.

Jos suomalainen yhteiskunnan malli vituttaa, niin ihan vapaasti voit muuttaa jonnekin muualle jossa yhteiskunta ei ylläpidä itseään eikä yhtäkään asukastaan pienimmissäkään määrin verovaroin.

vesimaksut 80e

sähkölasku 50e

päivähoitomaksut 700e

bussikortti 50e

harrastus 20e

Sossuperhe maksoi näistä 350e kk ja lisäksi sai astianpesukoneen ja pyykinpesukoneen harkinnan varisena, tytär sai silmälasit ja tarkastuksen. Jouluna saivat "joulurahaa"

Minä kävin aamusta iltaan töissä, viikonloppuja myöden ja maksoin itse nuo kaikki ja käteen jäi vähemmän kuin tuolla perheellä. Hiukan vitutti lukea fb- päivityksiä "Jos tänään leipois pullaa"

No nyt on se ero että maksan edelleen kaikki mutta asun vanhemmassa talossa mutta siitä tulee jonain päivänä omani tai no ei kai sitäkään voi varmaksi sanoa kun noille sossuperheille syydetään koko ajan lisää ja lisää joka revitään meidän työssäkäyvien selkänahasta.

Vierailija
165/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa siihen nähden, mihin tällä yhteiskunnalla on varaa. Sosiaalimenot on kasvaneet tosi rajusti ja niiden kasvattamisee, eli näiden sossupummien elättämiseen ei ole enää varaa. Osa nuorisostakin on jo valmiiksi sitä mieleltä, että töihin ei viitsi mennä, koska on niin paljon hauskempaa hengata kavereiden kanssa ilmaisilla rahoilla.

Vai kiikuttiko sulle joka kuukausi tiliotteet joista näkyi tulot ja menot?

Voin kertoa, että ihan jokainen suomalainen maksaa tuloistaan veroa, myös kelan tuista. Näillä verorahoilla kustannetaan paljon muutakin kuin sosiaaliturvaa, mm. rakennetaan kouluja, ylläpidetään teitä jne. Ei niitä teidän "hyvätuloisten" rahoja ole mitenkään korvamerkitty niin, että ne menevät kaikki tulonsiirtoina köyhille eikä minnekään muualle.

Jos suomalainen yhteiskunnan malli vituttaa, niin ihan vapaasti voit muuttaa jonnekin muualle jossa yhteiskunta ei ylläpidä itseään eikä yhtäkään asukastaan pienimmissäkään määrin verovaroin.

vesimaksut 80e

sähkölasku 50e

päivähoitomaksut 700e

bussikortti 50e

harrastus 20e

Vierailija
166/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesimaksut 80e

sähkölasku 50e

päivähoitomaksut 700e

bussikortti 50e

harrastus 20e

Ootko käynyt kyttäämässä napureiden postit, vai mistä tiedät noin tarkkaan euromäärät?

Heittäydy ite sossun varaan, niin ei tarvii kadehtia :/

Vierailija
167/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä sossunelättejä kukaan kadehdi! Ei vaan huvita elättää niitä. Siinä on vissi ero. Että nyt te sossun elätit voitte lopettaa sen kateuskortin käyttämisen. Se ei ole tässä pointti. Mutta jos oma kapasitetti ei riitä asian käsittelyyn muuten, kuin että teitä kadehditaan, niin voi voi...

Vierailija
168/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesimaksut 80e

sähkölasku 50e

päivähoitomaksut 700e

bussikortti 50e

harrastus 20e

Ootko käynyt kyttäämässä napureiden postit, vai mistä tiedät noin tarkkaan euromäärät?

Ihan olen naapurin kanssa itse jutellut ja usein lainas multa rahaa esim. sähkölaskuun ja sanoi että menee pari päivää et saa sossusta takaisin. Ja määrät nyt tiedän siitä kun itse ne maksoin.

En pysty heittäytymään sossun varaan niinkuijn ilmeisesti sinä ja tuo naapuri, jonkun tässä maassa on töitäkin tehtävä, vitun luuseri.

Vierailija
169/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei kannata nostaa firmastaan isompaa palkkaa koska veroprosentti pompsahtaisi sen myötä pilviin ja käteen jäisi vähemmän kuin nyt. Osinkoja nostaa vähän jos siihen on mahdollisuus.

Kuinka suuri bruttopalkka on nyt? Paljonko siitä jää käteen? Entä mikä olisi bruttopalkka korotuksen jälkeen? Paljonko siitä jäisi käteen? Onko verokortissa todella lisäprosentti yli sata?

Laske eri palkoilla käteen jäävä tulo jollain luotettavalla laskurilla, kuten vaikkapa tällä: http://prosentti.vero.fi/VPL2013/Sivut/Aloitus.aspx

Verotaulukoiden mukaan isommasta paljasta jää käteen aina enemmän. Tätä voivat tietääkseni muuttaa ainoastaan ansiosidonnaiset tuet. Jos käteen jää isommasta palkasta vähemmän, jätät jotain oleellista kertomatta.

Vierailija
170/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä sossunelättejä kukaan kadehdi! Ei vaan huvita elättää niitä. Siinä on vissi ero. Että nyt te sossun elätit voitte lopettaa sen kateuskortin käyttämisen. Se ei ole tässä pointti. Mutta jos oma kapasitetti ei riitä asian käsittelyyn muuten, kuin että teitä kadehditaan, niin voi voi...

Nää sossun haukkujat ON kateellisia. Mä oon ollut työelämässä 35 vuotta, ja aina maksanut veroni. Mulla ei riitä haluja eikä energiaa laskeskella toisten tukia. Hyvä, että huono-osaisista pidetään huolta, niin saa kävellä kadulla rauhassa. Mikä metakka oli näistä romanikerjäläisistä, entä jos suomalaiset joutuis kerjäämään samalla lailla?

Mähän voisin ruveta kadehtimaan vaikka maataloustukiaisia :)

Vierailija
171/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesimaksut 80e

sähkölasku 50e

päivähoitomaksut 700e

bussikortti 50e

harrastus 20e

Vitun fiksut...

Vierailija
172/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei kannata nostaa firmastaan isompaa palkkaa koska veroprosentti pompsahtaisi sen myötä pilviin ja käteen jäisi vähemmän kuin nyt. Osinkoja nostaa vähän jos siihen on mahdollisuus.

Kuinka suuri bruttopalkka on nyt? Paljonko siitä jää käteen? Entä mikä olisi bruttopalkka korotuksen jälkeen? Paljonko siitä jäisi käteen? Onko verokortissa todella lisäprosentti yli sata?

Laske eri palkoilla käteen jäävä tulo jollain luotettavalla laskurilla, kuten vaikkapa tällä: <a href="http://prosentti.vero.fi/VPL2013/Sivut/Aloitus.aspx" alt="http://prosentti.vero.fi/VPL2013/Sivut/Aloitus.aspx">http://prosentti.vero.fi/VPL2013/Sivut/Aloitus.aspx</a&gt;

Verotaulukoiden mukaan isommasta paljasta jää käteen aina enemmän. Tätä voivat tietääkseni muuttaa ainoastaan ansiosidonnaiset tuet. Jos käteen jää isommasta palkasta vähemmän, jätät jotain oleellista kertomatta.

Veroprosentti ei "pompsahda pilviin" isommalla palkallakaan. Tai toki se on huikeasti suurempi, mutta se ei ole syynä miehesi toimintaan.

Oikeastihan tulee huomattavasti kannattavammaksi maksaa itselleen osinkoja firmasta kuin palkkaa, koskapa osinkoja verotetaan ihan eri tavalla kuin palkkatuloja. Miehesi siis ei maksa itselleen isompaa palkkaa siksi, että voi siten pitää veroprosenttinsa pienenä.

Me palkansaajat emme voi kikkailla noin, vaan maksamme ihan kiltisti veroja ;-)...

Vierailija
173/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesimaksut 80e

sähkölasku 50e

päivähoitomaksut 700e

bussikortti 50e

harrastus 20e

Ihan olen naapurin kanssa itse jutellut ja usein lainas multa rahaa esim. sähkölaskuun ja sanoi että menee pari päivää et saa sossusta takaisin. Ja määrät nyt tiedän siitä kun itse ne maksoin.

En pysty heittäytymään sossun varaan niinkuijn ilmeisesti sinä ja tuo naapuri, jonkun tässä maassa on töitäkin tehtävä, vitun luuseri.

Turha nimitellä, oon ollut työelämässä 35 vuotta ja aina maksanut veroni - varmaan monta kertaa enemmän kuin sinä. Ite oot luuseri.

Vierailija
174/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on ainakin välillä käsittämätöntä, että vaikka tienaan yli kuusi tonnia kuussa bruttona, en pysty tarjoamaan lapsilleni olennaisesti parempaa elintasoa kuin mitä toimeentulotuella saa (ainakin ne jotka osaavat hyvin lypsää tarveharkintaisia etuuksia etenkin lapsille).

Ajattelisin, että meille, jotka maksamme paljon veroja, pitäisi silti itsellekin jäädä jotain ekstraa.

Hyvin sanottu! Kylla ihmisella pitaisi olla mahdollisuus pystya parantamaan omaa ja jalkelaisensa elintasoa omalla tyollaan. Miksi muuten edes tehda paljon toita ja ottaa se aika pois perheen yhteisesta ajasta, jos silla ei loppujen lopuksi edes mahdollista korkeampaa elintasoa ja muita lisamukavuuksia?!?

Vierailija
175/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesimaksut 80e

sähkölasku 50e

päivähoitomaksut 700e

bussikortti 50e

harrastus 20e

Turha nimitellä, oon ollut työelämässä 35 vuotta ja aina maksanut veroni - varmaan monta kertaa enemmän kuin sinä. Ite oot luuseri.

Sä itse aloit rääkyyn että olen kateellinen ja käskit heittäyttyä sossun varaan.

Unissas oot varmaan ollut töissä tuon 35.v vai miksi helvetissä väität kateelliseksi jos sanon ihan tosiasioita???

Vierailija
176/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voi asumismenot olla 1500 euroa kuukaudessa? Ihan turha kitistä, jos ootte ottaneet ylisuuria asuntoja/asuntolainoja, ettei rahat riitä elämiseen.

Meillä yhtiövastike sadan neliön asunnosta on noin 500 e/kk (vuokratontti) ja lainanhoitokulut (lyhennys+korot) 1000 e/kk. Lainaa on alle 200000 euroa. Toinen suuri menoerä ovat kahden lapsen päivähoitomaksut.

Meille tuo laina ei ole ylisuuri. Sillä on ostettu noin 0.3 miljoonan euron rivitaloasunto Itä-Helsingistä. Nettotulot lapsilisineen ovat noin 5000 euroa, joten ei tuon maksaminen ole mitenkään ylivoimaista.

Jos olisi pakko, voitaisiin ensin säästää lopettamalla pari maksu-tv-pakettia, muutama lehtitilaus ja vähentämällä heräteostoksia ruoka- ja kirjakaupassa. Lasten harrastuksista ei tarvitsisi vielä tinkiä.

Vierailija
177/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysty tarjoamaan "parempaa elintasoa" kuin toimeentulotuella elävä??

mulle on ainakin välillä käsittämätöntä, että vaikka tienaan yli kuusi tonnia kuussa bruttona, en pysty tarjoamaan lapsilleni olennaisesti parempaa elintasoa kuin mitä toimeentulotuella saa (ainakin ne jotka osaavat hyvin lypsää tarveharkintaisia etuuksia etenkin lapsille).

Ajattelisin, että meille, jotka maksamme paljon veroja, pitäisi silti itsellekin jäädä jotain ekstraa.

Hyvin sanottu! Kylla ihmisella pitaisi olla mahdollisuus pystya parantamaan omaa ja jalkelaisensa elintasoa omalla tyollaan. Miksi muuten edes tehda paljon toita ja ottaa se aika pois perheen yhteisesta ajasta, jos silla ei loppujen lopuksi edes mahdollista korkeampaa elintasoa ja muita lisamukavuuksia?!?

Jos oikeasti ansaitse "yli kuusitonnia bruttona kuussa", aivan varmasti pystyt tarjoamaan lapsillesi paremman elintason kuin toimeentulotuella elävä.

Minä ansaitsen bruttona kuussa 3600 euroa, käteen jää 2400 euroa. Ja aivan varmasti "tarjoan" paremman elintason kuin toimeentulotuella elävä.

Mistä ihmeestä tämä uskomaton ajatus, että "toimeentulotukea voi lypsää", kumpuaa? Oikeastihan toimeentulotuki on harkinnan varaista, sitä ei todellakaan saa kaikkeen ja ihan oikeasti pitkään toimeentulotuella elävästä perheestä loppuvat taloudelliset rahkeet ennen pitkää.

Hienoahan se lähinnä on, että myös toimeentulotuella elävän perheen lapsi saa silmälasit. Aika karmivaa olisi, jos ei saisi. (Silmälasit oli tuolla jossain aiempana ketjussa esimerkkinä tästä "kauheasta" sossuhyysäämisestä.)

Samoin on hienoa, että myös toimeentulotukea tarvitsevan perheen lapsi voi harrastaa.

Sullahan jää pakostikin tuosta "yli kuudesta tonnista"si käteen sellaiset reilu kolme tonnia kuussa. Mihin ihmeeseen sen kaiken tuhlaat, jos siitä ei ns. jää mitään ekstraa lapsillesi????

Vierailija
178/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut työelämässä 35 vuotta, ja aina maksanut veroni.

ei nyt olekaan siitä että maksat, vaan PALJONKO maksat?

On ihan eri asia maksaa veroja 520 euroa kuukaudessa, kuin 3700 euroa kuukaudessa. SIITÄ täällä keskustellaan.

Vierailija
179/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut työelämässä 35 vuotta, ja aina maksanut veroni.

ei nyt olekaan siitä että maksat, vaan PALJONKO maksat?

On ihan eri asia maksaa veroja 520 euroa kuukaudessa, kuin 3700 euroa kuukaudessa. SIITÄ täällä keskustellaan.

Pientä veroprosenttia toivovat, muuttakaa Venäjälle, siellä on tasavero 13%

Siis tätä koko keskustelua leimaa 2000-luvun tunnussana: AHNEUS

Vierailija
180/203 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet, kuten mieheni on omalla työllään saavuttanut sen aseman ja palkan mikä hänellä nyt on. Ei ole perintojä tai vanhaa rahaa, vain kovaa työtä. Hänellä menee palkastaan 52% veroa. Onko se kohtuullista? Mielestäni ei! Samaan aikaan Suomessa on paljon niitä, joita ei huvita mennä töihin. Tämän maan päättäjät ja suuri osa kansastakin on sitä mieltä, että kaikilla pitäisi olla saman verran rahaa käytössä, että kukaan ei saisi olla rikkaampi kuin muut. Mutta unohtuu se tosiasia, että kaikki eivät voi olla samalla viivalla. Kouluttautumattoman, työtävieroksuvan lähiöruusun ei kuulukaan saada yhtä paljon rahaa käyttöönsä kuin vaikkapa lääkärin tai juristin. Syy, miksi Suomi eriarvoistuu on tämä epäreilu verotus. Ne,kuten esim. minä ja mieheni, joilla on mitenkään mahdollisuus, alkavat huolehtia vain itsestään ja siitä, että oma omaisuus on turvassa, että meillä on asiat hyvin ja teemme kaikki mahdolliset omaisuusjärejstelyt, jotta verottaja veisi mahdollisimman vähän. Säästämme lapsille, turvaamme eläkepäiviämme jne. koska tämän yhteiskunnan tarkoitus näyttää olevan viedä kaikki mikä suinkin irti saadaan. Jos verotusta kevennettäisiin, ihmiset käyttäisivät enemmän rahaa palveluihin jne.

Ja aivan käsittämätöntä, että kun kouluttamattomat työnvieroksujat lisääntyvät, he vaativat ja saavat myös yhteiskunnalta uusinta uutta elektroniikkaa ym. kotiinsa eikä käytettyä edes huolita. En muuten olisi uskonut, ellen itse olisi tähän systeemiin törmännyt tuttuja seuraamalla. Kyllä ottaa nykyään pattiin raahautua töihin kukonlaulun aikaan kun kuitenkin joutuu lapsilleen ostamaan käytettyä ym. halvinta ELLEI sitten osta velaksi eli luottokortilla. Kotona makaamalla saisi kaiken ilmaiseksi eteensä ja tilille käyttörahaa.

Vaikka itsekin olen sitä mieltä, että perusihminen ei tarvitse yli 10000 eur / kk palkkaa, kyllä työnteon pitäisi aina olla kannattavampaa kuin kotona makaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän