Taitaa olla tämän teiniäidin vauvan huostaanotto aika lähellä..
Neuvolakin puuttunut lapsen aliravitsemukseen, tehnyt lastensuojeluilmoituksen, neuvolalääkäri ja oma neuvolahoitaja. nyt uhkaa vaihtaa neuvolaa ja lopettaa sen kokonaan kun ei homma mene niin kuin hänen mielestä pitäisi.. sehän siinä varmasti auttaa!
Kommentit (109)
myönnän ei näytä miltään afrikkalaiselta nälkiintyneeltä pallomahalta tuo lapsi, mutta on silti ihan todella pieni. sanokoot kuka tahansa mitä tahansa.
2500g ja oli 46cm pitkä. Ihan täysiaikaisena syntyi, enkä ole koskaan tupakoinu. Lapsi on nyt 8v.ja on edelleen pieni ja hentoinen, ei laiha. Sai neuvolassa kasvaa omia käyriään. Toki ensimmäisten kuukausien aikana punnittiin useammin, mutta todella terve lapsi on.
Toinen lapseni oli syntyessään reilu 3kg, iha normikokoinen ja nyt 5v.on edelleen ikäänsä nähden tavanomaisen kokoinen. Pienempänä oli hieman pyöreä ja roteva. Samaa ruokaa olen lapsilleni antanut. Toiset vaan on pienempiä/isompia ja kasvaa omaan tahtiinsa.
Muuten en ole lukenut blogia, enkä halua sanoa mitään tästä äitistä, mutta todella suloinen vauva hänellä on, ihanat silmät ja ainakin näin näyttää hyvin hoidelta iloiselta lapselta (teiniäidit ohjelmaa seuranneena)
Millä tavalla autatte perhettä täällä mollaamalla?
Toi lapsihan näyttää ihan terveeltä. Pienikokoinen niin kuin äitinsä eli geeneissä tuo pienuus. Kaikesta sitä täälläkin jaksetaan napista. Mahataudin jälkeen varmasti paino tippunut jonkin verran mutta siitä se taas nousee ennalleen. Voi hyvän tähen sentään, järki hoi ja sitä rataa...
vanhemmat kohkaa, kun "mun esikoinen oli syntyessään 55cm ja on niin potra lapsi!!" huoh... Tuo Aurora näyttää ihan normaalilta, vaikka pienikokoinen onkin.
Todella kummallista, että tilanteeseen tartutaan tekemällä ls-ilmoitus. Onkohan heille edes ehdotettu tarkempia tutkimuksia allergioista yms?
todella törkeetä nuoren perheen mollaamista julkisesti. Ei mitään todellisuuspohjaa edes. Lapsi ihan terve on vaan pienikokoinen kuten äitikin.
ja ovat olleet aina hoikkia, paino mennyt miinuskäyrillä (nyt jo kouluikäisiä). En muuten ole ikinä tupakoinut enkä kärsinyt syömishäiriöistä. Lapset ovat kaikin puolin terveitä ja pärjäävät koulussa hyvin.
Syynä lienee perimä, kaikki kun eivät ole kaksimetristen tankkien suvuista.. Ihmisiä on eri kokoisia, surprise!
Mutta toki ymmärrän tämän kyseisen Teyan tapauksen kohdalla erityishuolen, koska kyseessä on syömishäiriöstä kärsinyt nuori äiti, jonka elämässä on ongelmia riittänyt.
Ongelma ei koskaan ole se, että lapsen paino ei ole keskikäyrällä, se ei ole edes tavoite. Käyriä käytetään siihen, että poikkeamat sillä lapsen OMALLA käyrällä voivat merkitä, että on syytä huoleen.
Jos lapsi kulkee koko ajan miinuskäyrällä, se ei ole huolestumisen syy. Mutta jos paino/pituus alkaa kovasti poiketa aiemmasta kasvukäyrästä, pitää selvittää onko jossain vikaa. Joskus mitään vikaa ei löydy, joskus taas syynä voi olla vakava sairaus, allergia, kasvuhormonin puutos ym. Normaalisti vanhemmat haluavat selvittää nämä asiat.
Ei teilläkään "aikuisilla" oo kyllä varaa haukkua iän perusteella ketään sen huonommaksi äidiksi! Tunnen monia tuplaten huonompia äitejä kuin esimerkiksi minä tai muutama muu teiniäiti. Ikä ei tee ihmisestä hyvää äitiä!!!!!!
Ei voi muuta sanoa kuin että kyllä voi olla ahdasmielistä porukkaa!
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 02:12"]
Onko tuon Teyan oma äiti teiniäippä?
Ja toisekseen miksi moni teiniäiti näyttää aina niin hmmm pissikseltä?
[/quote]
Varmaan siksi, että ne harmaat hiirulaiset tuskin harrastavat seksiä 15-16-vuotiaina. Enemmän ne on noita meneviä tyttöjä, se näkyy usein ulkonäössäkin.
Miksi lasta ei ole laitettu tutkimuksiin onko hänellä keliakia, imeytymishäiriö tai muu vastaava. Vai voiko olla mahdollista että noin pieni lapsi oksentaa allergian vuoksi?? Ja kuten niin monet tässä ketjussa on sanoneet että huvinvuoksi, huomion vuoksi ja kokeilun vuoksi lapset oksentaa, pitäisikö Teyan nyt muuttaa omaa käytöstään? Jos lapsi hakee oksentamalla Teyalta huomiota niin varmaan kannattaisi läppäri ja puhelin laittaa syrjään ja olla lapsen kanssa.
En nyt muista viestien numeroa, mutta oma lapseni painoi n. 3,9kg kun synty, oli 54cm pitkä. Oltiin juuri neuvolassa ja hoitaja sanoi että pituus menee upeasti ja paino oikein upeasti käyrää pitkin :)
Mutta se siitä, tottakai ymmärrän että jokainen lapsi kasvaa niin kuin luonto sen suo, ja totta kai pienet ihmiset synnyttää pienempiä lapsia, sehän on selvä mutta luuletteko te että Teya ei ole tätä neuvolassa kertonut? ja luuletteko te että neuvolan hoitaja ei pystyisi tarkistamaan Teyan ja hänen miehensä tietoja ja vertaamaan niitä Auroran käyriin. Luulen että hoitaja sen on tehnyt..
tuu ikkunaan ap tahtoo vastauksiaaaaaaaaaaaaaa
ei toi muija (?) muuten lopeta koskaan
Teyasta kyse
Teya?? Linkkiä, kiitos!!
TOTAAAAAAAAAAAAAAAAA TOi lapsi näyttää ihan normaalilta ja hyvin voivalta. Toiset nyt on pienempiä ja huompia syömään. Mutta ei toi lapsi nyt...äliravitulta näytä. Taitaa se neuvolantäti haluta olla tytön kimpussa ku on nuori... mulle kävi vähän samalla tavalla ku olin saanu esikoiseni.
Lapsi kyl oli täysin normaali ja normaalin kokoinen. Satuin olemaan itse nuori äiti ja neuvolatäti ilmeisesti ei luottanut kykyyni hoitaa. Oli liian utelias mikä kävi hermoon. Ei se mitään soskuja soitellu mutta kyllä se ärsytti kun rivienvälstä pysty lukemaan "oot niin nuori, mahdatkohan pystyy tähän" hyvin on pystytty.Esikoinen 18.
Kuka aikuinen, jolla 18-vuotias esikoinen, kirjoittaa tuolla tavalla? Ei taida olla kaikki kynät penaalissa tai sitten on itse Teya kyseessä..
tuu ikkunaan ap tahtoo vastauksiaaaaaaaaaaaaaa
ei toi muija (?) muuten lopeta koskaan
jollei niin kirjota googleen 'teya me and my little princess' niin tulee sen blogi ja näät ton aliravitsemus kirjotuksen
TOTAAAAAAAAAAAAAAAAA TOi lapsi näyttää ihan normaalilta ja hyvin voivalta. Toiset nyt on pienempiä ja huompia syömään. Mutta ei toi lapsi nyt...äliravitulta näytä. Taitaa se neuvolantäti haluta olla tytön kimpussa ku on nuori... mulle kävi vähän samalla tavalla ku olin saanu esikoiseni.
Lapsi kyl oli täysin normaali ja normaalin kokoinen. Satuin olemaan itse nuori äiti ja neuvolatäti ilmeisesti ei luottanut kykyyni hoitaa. Oli liian utelias mikä kävi hermoon. Ei se mitään soskuja soitellu mutta kyllä se ärsytti kun rivienvälstä pysty lukemaan "oot niin nuori, mahdatkohan pystyy tähän" hyvin on pystytty.Esikoinen 18.
Kuka aikuinen, jolla 18-vuotias esikoinen, kirjoittaa tuolla tavalla? Ei taida olla kaikki kynät penaalissa tai sitten on itse Teya kyseessä..
Sama tuli mullekkin mieleen! Rohkeasti vaan Teya omalla nimellä mielummin ;)
Teija olisi mun miniä niin en tasan tarkkaan alkaisi omaa mielenterveyttäni pilaamaan ja hankkimaan hullunpapereita reuhoamalla sosiaalityöntekijöille. huuhhuh!
On varmaan Teemun äiti hyvä mummi/mummo/mamma mikä lie
Vauva näyttää sopusuhtaiselta, hyvin huolehditulta. Toki vanhemmat ovat nuoria ja se näkyy ja tietysti kuuluukin. Mutta niinhän sen pitää olla. Blogisti vaikuttaa yrittelijäältä, reippaalta ja huolehtivalta. Sen sijaan valtaosa tähän ilkeämieliseen aloitukseen vastanneista kuulostaa keskenkasvuisilta ja mikä vielä pahempaa, pahansuovilta, suorastaan ilkeiltä.
Onnea ja menestystä blogistlle ja hänen perheelleen.
jos vauva olisi 6-8kk vanha. mutta lapsi on kuitenkin 1,5v eli ei todellakaan ole normaalin vauvan kokoinen vaan todella pieni. No mut oishan se tollaselle entiselle anoektikolle hirveä pala purtavaksi jos vauva olisi pulska niinkuin vauvan kuuluu olla.
puhkeamassa hampaita siinä 7kk iässä, oli neuvola käynti ja neukkatäti merkkasi sitten lappuihin, että kasvussa lievää hidastumista. Muuten oli aina ollut sitä mieltä, että meillä menee kaikki hyvin. Mutta olin jäänyt juuri yksinhuoltajaksi, olin 18v ja oli huolissaan mun jaksamisesta. Äiti sitten neuvoi, mitä syöttämällä saataisiin paino ja pituus nousemaan, vaikka poika hädintuskin suostui syömään mitään, kun oli hampaat tulossa ja ikeniä kutitti. Seuraavalla neuvola kerralla minulla oli äitini mukana ja johan neukkatäti oli sitä mieltä, että pääasiahan on, että lapsi kasvaa tasaiseen tahtiin omalla käyrällään. Oli siis vain huolissaan siitä, että onko minulla oikeasti tukiverkko ympärillä vai olenko ihan yksin. Ehdottihan neuvolatäti minulle myös, että kotini lähellä kokoontuu kerran viikossa minun ikäisiä samassa tilanteessa olevia äitejä. Koskaan ei kokouksiin mennyt.
Mutta eipä meistä koskaan mitään ilmoitusta sossuun tehty, kun pojan paino romahti. Että oliskohan tuossa nyt kuitenkin kyse vain siitä, että Teya on alaikäinen? Ovat huolissaan tytön jaksamisesta ja sen takia tehty ilmoitus, jonka kautta sitten voidaan salakavalasti tarjota apua, koska muuten se apu nyt saatettaisiin tyrkätä pois?