Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taitaa olla tämän teiniäidin vauvan huostaanotto aika lähellä..

Vierailija
25.01.2013 |

Neuvolakin puuttunut lapsen aliravitsemukseen, tehnyt lastensuojeluilmoituksen, neuvolalääkäri ja oma neuvolahoitaja. nyt uhkaa vaihtaa neuvolaa ja lopettaa sen kokonaan kun ei homma mene niin kuin hänen mielestä pitäisi.. sehän siinä varmasti auttaa!

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisillakin syömishäiriöpotilailla voi olla taipumusta ruokkia omia lapsia kummallisesti, joten nvla toimii ihan asiallisesti. Heifdänhän tulee valvoa lapsen etua.

.

Tämä vanhempi tyttö itse syömishäiriöinen??? Vai pitäiskö tähän nyt todeta, et olisihan mun tää pitänyt arvata...

Vierailija
62/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät aikuiset ihmiset.

Ottakaapa sitten selvää myös tietyistä faktoista ennen kuin alatte huudella jossain vauva.fissä

Ensinnäkään teya ei ole 16-vuotias. Hän on syntynyt 95, eli täyttää tänä vuonna 18. Toiseksi aurora on käynyt tiheämmin kontrolleissa painonsa vuoksi, eikä mitään poikkeavaa ole löytynyt.

Siihen en jaksa ottaa kantaa, onko teya mielestäni hyvä äiti vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät aikuiset ihmiset.

Ottakaapa sitten selvää myös tietyistä faktoista ennen kuin alatte huudella jossain vauva.fissä

Ensinnäkään teya ei ole 16-vuotias. Hän on syntynyt 95, eli täyttää tänä vuonna 18. Toiseksi aurora on käynyt tiheämmin kontrolleissa painonsa vuoksi, eikä mitään poikkeavaa ole löytynyt.

Siihen en jaksa ottaa kantaa, onko teya mielestäni hyvä äiti vai ei.

sun mielestäsi niin, että mitään Teyan sanomaa ei saa ottaa todesta? Jos hän blogissaan kertoo ikänsä, niin sekin on tarkastettava jostakin? Kyllähän tuosta blogista tulee sellainen fiilis, että Teya kertoo välillä vähän muunneltua totuutta. Mutta kyllä minä lähtisin siitä oletuksesta, että ihmistä on uskottava - etenkin perusasioissa kuten iän kertomisessa. Ei teiniin saisi suhtautua siten, että hän jo ihan lähtökohtaisesti valehtelee kaiken.

Vierailija
64/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyessään ennenaikaisesti painoi 2500g . Koko vauvavuoden ajan syöminen huonoa, mutta paino kuitenkin nousi koko ajan. Huono syöminen huipentui tuohon 1-1,5v ikään. Välillä tosiaan oksenteli, painoa seurattiin tiheään neuvolassa. Ei meistä mitään ilmoituksia tehty mihinkään, eikä laitettu jatkotutkimuksiin. Neuvolalääkäri sanoi, että niin kauan kuin lapsi kehittyy, pissaa, kakkaa ja on. Oma touhukas itsensä niin huolta ei ole. Nykyisin esikoinen on 3v ja paino lähtenyt hyvään nousuun, oksentelu on loppunut ja syö monipuolisesti ja hyvin.

Mielestäni ratkaisu ei ole lastensuojeluilmoitus vaan lähete sairaalaan tutkimuksiin, jos lapsella paino tippuu ja oksentelee. Siksi toisekseen en lähtisi nyt tuota teiniäitiä heti teilaamaan. Mehän emme tiedä mitä siellä blogin ja ohjelman kulisseissa tapahtuu.

Vierailija
65/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohon ls-ilmoitukseen on ollut ko. äidin asenne. Jos ei ilmaise olevansa yhteystyökykyinen saati - haluinen, sossu tarttuu hyvinkin hanakasti nuoriin äiteihin. Itse sain 19v esikoiseni yh:na , sillä oli kakkaamattomuutta (kakkas tyyliin kerta viikko) josta neuvola huolestui ja laittoi jatkotutkimuksiin (joihin ei ees tullu mieleen olla suostumatta!), siellä erikoislääkäri heti ekana sanoi (en ees tajunnu et ne havainnoi meitä kun riisuin lapsen/juttelin sille ja imetin!!!) että hänellä ei ainakaa näkemänsä perusteella herää ajatusta,että vauvan kakkaamattomuus johtuis meidän vuorovaikutuksen ongelmista.

Teyan kannattais oikeasti ihan itsensä ja ennen kaikkea lapsensa takia tarkistaa asennettaan, harva neuvolan"täti" haluaa huvikseen ketään kiusata. Jos lapsella on allergiaa tmv, täytyyhän ne tutkia.

Vierailija
66/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohon ls-ilmoitukseen on ollut ko. äidin asenne. Jos ei ilmaise olevansa yhteystyökykyinen saati - haluinen, sossu tarttuu hyvinkin hanakasti nuoriin äiteihin. Itse sain 19v esikoiseni yh:na , sillä oli kakkaamattomuutta (kakkas tyyliin kerta viikko) josta neuvola huolestui ja laittoi jatkotutkimuksiin (joihin ei ees tullu mieleen olla suostumatta!), siellä erikoislääkäri heti ekana sanoi (en ees tajunnu et ne havainnoi meitä kun riisuin lapsen/juttelin sille ja imetin!!!) että hänellä ei ainakaa näkemänsä perusteella herää ajatusta,että vauvan kakkaamattomuus johtuis meidän vuorovaikutuksen ongelmista. Teyan kannattais oikeasti ihan itsensä ja ennen kaikkea lapsensa takia tarkistaa asennettaan, harva neuvolan"täti" haluaa huvikseen ketään kiusata. Jos lapsella on allergiaa tmv, täytyyhän ne tutkia.

Vierailija
67/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni työnsi yhdessä vaiheessa sormia kurkkuun ihan omaksi ilokseen ja saadakseen huomiota esim. kauppareissuilla. Ikää tuolloin oli n. 1-1,5 v. Lapsi vain nauroi, kun sai aikaan reaktion. Enkä pidä tuota plussakäyrillä kasvavaa lastani syömis- enkä käytöshäiriöisenä. Iloinen ja puhelias kaksivuotias siitä on tullut.

Vierailija
68/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan "aikuinen"ei sitten koskaan polta raskauden aikana?Niitä näkee pilvin pimein joka puolella.Mutta siitä ei tietenkään saa sanoa mitää koska he ovat aikuisia?Toki teiniäidille voi sanoa kaiken ja vaikka miten rumasti.Minkäköhänlaisia mahdoitte itse olla tuon ikäisinä?Menkää itseenne!

Vierailija
69/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo lapsi näytä aliravitulta, kaukana siitä. Ja jos neuvolassa epäillään, että on aliravittu, niin silloinhan asian pitäisi siirtyä erikoissairaanhoidon tutkimuksiin.

Ei sossun mukaantulo mitään ratkaise.

Vierailija
70/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita joulukuvia katoin ja se pikkujätkä siinä sohvalla oli ilmeisesti isukki :O Tyttö on tosi söpö, äitinsä isot silmät. Ehkä tuo isä kantsii jättää kotiin neuvolakäynneillä, niin saisi vähän parempaa kohtelua. Sehän näyttää niin kakaralta tohon äippään(kin) verrattuna.

Vierailija
71/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni työnsi yhdessä vaiheessa sormia kurkkuun ihan omaksi ilokseen ja saadakseen huomiota esim. kauppareissuilla. Ikää tuolloin oli n. 1-1,5 v. Lapsi vain nauroi, kun sai aikaan reaktion. Enkä pidä tuota plussakäyrillä kasvavaa lastani syömis- enkä käytöshäiriöisenä. Iloinen ja puhelias kaksivuotias siitä on tullut.

Nehän ovat kaksi eri asiaa.

Huvikseen tehdään asioita siksi kun niiden tekeminen on kivaa, ei siksi että saataisiin huomiota. Aika kurjaa että lapsen pitää alkaa oksentelemaan saadakseen huomiota.

Vierailija
72/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luettuani tuota blogia pidemmälle vaikuttaa kovasti olleen tapetilla nuo painoasiat aiemminkin. Ja lasta on käytetty kontrolleissa, joissa sitten paino on noussut. Blogin perusteella en keksi mitään syytä olla huolissaan lapsesta ja äidistä.

Omista lapsistani toinen harjoitti huvikseen oksentelua, tunki lusikkaa kurkkuun saadakseen yökkäyksen aikaan. Oli sen keksinyt, ja sit sitä pitikin aina kokeilla. Varmaan sellaisesta oksentelusta kyse.

Tsemppiä vaan sekä äidille että lapselle. Toiset on pienikokoisia, mutta toki kannattaa varmaan siellä neuvolassa olla asiallisella mielellä, jotta ei ongelmiin joudu. Suostua kontrolleihin ja tutkimuksiin.

Vierailija
73/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun vaikuttaa suoraan sikiön kokoon. Ja ei täällä olla ilkeitä, kaikki tässä ketjussa sanottu on faktaa: lapsi on alipainoinen ja tasperot eivät oksenna tahallaan.

olette kyllä tosi ilkeitä :( Oletteko omasta mielestänne kypsiä aikuisia? Ette ainakaan vastauksienne perusteella siltä vaikuta....

Aikuinen kannustaisi,ei mollaisi!

Mielestäni lapsi näyttää hyvin voivalta,iloiselta,sopusuhtaiselta olihan hän jo syntyessään pieni.Nuorten koti on kaunis ja puhdas!!Toivon heille tsemppiä tulevaisuuteen.

Sen verran että itse poltin raskauteni aikana ja SILTI LAPSENI PAINOI 4400 JA PITUUTTA OLI HUIMAT 53cm ja esikoiseni oli 51 pitkä ja painoa myöskin 3900. Ja myös täällä tämä yksi lapsistani hokasi vahingossa miten pystyy oksentamaan kun kerran sattumalta tunki sormiaan niin pitkälle kuin sai ja sen jälkeen teki sen tahalleen kerran mutta onneksi jätti sen siihen,ikää hänellä oli silloin alle 2v

Vierailija
74/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikalapsilla on myös todettu aikuisena hedelmöittymisongelmia tupakoivan äidin takia. Onnea vaan röökimuijalle lastensa elämän hankaloittamisesta.

Se kun vaikuttaa suoraan sikiön kokoon. Ja ei täällä olla ilkeitä, kaikki tässä ketjussa sanottu on faktaa: lapsi on alipainoinen ja tasperot eivät oksenna tahallaan.

olette kyllä tosi ilkeitä :( Oletteko omasta mielestänne kypsiä aikuisia? Ette ainakaan vastauksienne perusteella siltä vaikuta....

Mielestäni lapsi näyttää hyvin voivalta,iloiselta,sopusuhtaiselta olihan hän jo syntyessään pieni.Nuorten koti on kaunis ja puhdas!!Toivon heille tsemppiä tulevaisuuteen.

Sen verran että itse poltin raskauteni aikana ja SILTI LAPSENI PAINOI 4400 JA PITUUTTA OLI HUIMAT 53cm ja esikoiseni oli 51 pitkä ja painoa myöskin 3900. Ja myös täällä tämä yksi lapsistani hokasi vahingossa miten pystyy oksentamaan kun kerran sattumalta tunki sormiaan niin pitkälle kuin sai ja sen jälkeen teki sen tahalleen kerran mutta onneksi jätti sen siihen,ikää hänellä oli silloin alle 2v

Vierailija
75/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan autoillessa käytä turvavyötä, mutta en silti ole koskaan kuollut. Ihan täysin turhaa vouhotusta siis tuo turvavyön käyttö!!!!!! Ihq tää teinix"logiikka", eikö?

Vierailija
76/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani painoi syntyessään 2870kgm pituutta oli 48cm. Vuoden ikäisenä oli 8.5kg painoa, pituutta en muista. Isänsä oli ollut myös syntyessään pienikokoinen, myös minä. Nyt poika on kohta 18v ja pituutta on 177cm, painoa n 65kg eli hoikka on edelleenkin, syö kyllä kuin hevonen..

Vierailija
77/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani painoi syntyessään 2870kgm pituutta oli 48cm. Vuoden ikäisenä oli 8.5kg painoa, pituutta en muista. Isänsä oli ollut myös syntyessään pienikokoinen, myös minä. Nyt poika on kohta 18v ja pituutta on 177cm, painoa n 65kg eli hoikka on edelleenkin, syö kyllä kuin hevonen..

Vierailija
78/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tupakoi. Juuri ennen synnytystäkin kävi vielä tupakalla että vauva varmasti saa viimeiset myrkyt äidin kautta! On kyllä kypsää ja aikuismaista touhua. Ja vertauskuvaksi, minun 7kk vanha tyttöni painaa 8,5kg ja on 70cm pitkä. Että kyllä nyt on aiheellinen lastensuojeluilmoitus, olkoot vaan uhmis tai mikä vaan! Toi ei ole normaalia. Ei missään nimessä!

Ja vertauskuvaksi. Mun tyttö oli vuoden ikäisenä 72.8 cm ja 8 kg. Katsos kun lapset kasvaa eri tahtia.

Vierailija
79/109 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa täällä kirjottavista käyttäytyy kun teinit itse! Tää Teya on toki nuori ja osin se näkyykin siitä, tietenkin! Aito ihminen uskaltaa ja saa olla ikäisensä ja lapsellinenkin,MUTTA hoitaa silti lapsensa hyvin, sitä en epäile!

Ihmeen mustavalkoista ajattelua. Teiniäiti joutuu kasvamaan ja kypsymään vastuulliseksi vanhemmaksi hyvin lyhyessä ajassa, mutta ei se sitä tarkota, että yhtäkkiä sitä olis henkisesti kolmekymppinen. Mä ainakin haluan uskoa että Auroralla on asiat hyvin. onhan se hyvä, että tarkkaillaan painoa ja huolehditaan, mutta asenne on väärä viranomaisilla. Nuorta perhettä (ja vanhempaakin tietysti) pitäi TUKEA ei uhkailla ja syyllistää...

Vierailija
80/109 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2013 klo 00:52"]

lapsi ei kyllä "uhmaa". että ihan uhmatakseen oksentaa ja siksikin niin laiha...!

Kuulostaa aikamoiselta selittelyltä. Ja omien jälkien siivoilulta toi että on muka opetellu oksentamaan tahalteen.. Tai ehkä teinimutsin lapsi on suomen nuorin bulimikko?! :DD

Blogissahan lukee, että lapsi on laihtunut OKSENNUSTAUDIN takia.. Musta on aika ilkeää ja ala-arvosta aikusten ihmisten tulla mollaamaan toista varsinkaan jos ei oo faktat tiedossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän