Arvioi oma markkina-arvosi
No niin ladyt, arvioikaapa nyt sitten oma markkina-arvonne. Kuinka korkealla asteikolla olette? Itse olen siellä "saunan taa tapettavaksi"-ryhmässä. Yli kolmekymppinen, kaksi lasta synnyttänyt lihava, selluliittinen ja aknearpinen lehmä. Laasanen kivittäis mut jos vastaan tulis. Onko muilla paremmin?
P.S. Olen silti naimisissa, mieheni on kai sokea ja hullu. Varatutkin saavat siis osallistua ja arvioida itseään.
Kommentit (135)
vai pitääkö suhteuttaa muihin samanikäisiin?
Jos ihanne ikä olisi vaikka 30 niin arvoni voisi olla vaikka 4-5, jos suhteutetaan samanikäisiin(46) niin vois olla vaikka jopa 7.asteikolla 0-10.
kuka tahansa NORMAALI nainen kelpaa KENELLE TAHANSA MIEHELLE. Ja edelleenkin tässä "normaalilla naisella" tarkoitetaan henkisesti ja fyysisesti normaalia, tavallista ihmistä, jolla ei ole siis esimerkiksi huomattavia fyysisisiä epämuodostumia tai vakavia puutteita henkisessä / sosiaalisessa kehityksessä.
todellisuudesta vieraantunutta höpinää ettei ole tottakaan. Minä olin nuorena opiskelijatyttönä kasvoiltani ei-niin-nätti (ei kuitenkaan mitenkään epämuodostunut tai vastenmielinen) ja tosi ujo, vartalo hoikka ja kaunis. Ei kerta kaikkiaan flaksi käynyt! Ja juu, niitä toivottominpia alkoholisteja ei lasketa. Kuka tahansa normaali nainen ei todellakaan kelpaa kenelle tahansa normaalille miehelle. Toivoin että mullakin olisi joku ihan tavallinen, mutta kukaan sellainen ei koskaan tullut juttelemaan.
mun piti elää 35-vuotiaaksi (siis "markkina-arvo" jo laskussa) ennen kuin löysin miehen, joka oli tosissaan mun kanssani ja halusi oikeasti sitoutua ja perustaa perheen. tämä mies on tasoltaan parhaiden joukossa tapailemistani miehistä kaiken lisäksi. ja mä olen täysin perusnätti, kiva ja normaaliälyinen, joka etsi koko ajan kilttiä ja kivaa.
kuka tahansa NORMAALI nainen kelpaa KENELLE TAHANSA MIEHELLE. Ja edelleenkin tässä "normaalilla naisella" tarkoitetaan henkisesti ja fyysisesti normaalia, tavallista ihmistä, jolla ei ole siis esimerkiksi huomattavia fyysisisiä epämuodostumia tai vakavia puutteita henkisessä / sosiaalisessa kehityksessä.
todellisuudesta vieraantunutta höpinää ettei ole tottakaan. Minä olin nuorena opiskelijatyttönä kasvoiltani ei-niin-nätti (ei kuitenkaan mitenkään epämuodostunut tai vastenmielinen) ja tosi ujo, vartalo hoikka ja kaunis. Ei kerta kaikkiaan flaksi käynyt! Ja juu, niitä toivottominpia alkoholisteja ei lasketa. Kuka tahansa normaali nainen ei todellakaan kelpaa kenelle tahansa normaalille miehelle. Toivoin että mullakin olisi joku ihan tavallinen, mutta kukaan sellainen ei koskaan tullut juttelemaan.
Väittäisin silti edelleen, että kyllä varmaankin kelpaa. Ehkä et vain tehnyt tarpeeksi selväksi miehille, että olisit kiinnostunut etsimään seuraa? Moni ujo ihminen (nainen tai mies) voi muiden mielestä vaikuttaa hyvinkin torjuvalta.
Omilta opiskeluajoiltani ainakin muistaisin, että varmasti ihan tavallisista tytöistä moni tavallinen nuori mies olisi ollut kiinnostunut, mutta monelle yliopistossa opiskelevalle, ujonpuoleiselle ja/tai vähän nörtähtävälle taviskundille oli aika hankalaa mennä juttelemaan ns. tavallisillekin tytöille iskumielessä. Toki tietysti juteltiin paljon puolin ja toisin, mutta usein iskuyritykset tai treffipyynnöt jäivät sitten tekemättä.
Baarissa oli tietysti vähän eri meininki vieraampien tyttöjen seurassa, mutta selvinpäin tutulle tytölle juttelemaan meneminen oli monelle kaverilleni - ihan tavalliselle, ujonpuoleiselle nuorelle opiskelijamiehelle - hankala paikka.
Jälkikäteen arvioituna lopulta tietenkin moni rohkastui menemään juttusille - ja aika hyvin tuloksin. Moni sitten aloittikin parisuhteen kovinkaan montaa naista tapailematta, eikä ole puolisoaan sitten sen koommin halunnut / kehdannut / uskaltanut / ajatellut vaihtaa.
Näin kävi myös itselleni. Enkä ole valittanut.
(tai sitten olen vain toivottoman itserakas;). Kolmekymppinen, kaksi pientä lasta on, mutta en ole yhtään rupsahtanut vaan hoikka, vähän treenattu ja naamastakin nätti. Pukeudun tyylikkäästi ja meikkaan hillitysti, vaikka olenkin "vain" kotona lasten kanssa. Olen akateemisesti koulutettu, humanistisesta alasta ehkä vähän miinusta, mutta toisaalta alani on onneksi aika käytännönläheinen, eli töitäkin on tarjolla. Harrastan mielenkiintoisia asioita ja osaan keskustella laajasti erilaisista aiheista (ja esittää kiinnostunutta, vaikkei keskustelunaihe kauheasti kiinnostaisikaan). Hymyilen paljon ja olen ystävällinen ja kohtelias.
Ottajia kyllä löytyisi edelleen, mutta olen onnellisesti naimisissa elämäni miehen kanssa, eikä aidan taakse kurkkiminen kiinnosta.
Lukematta ketjua uskallan väittää, että vedän pohjat tässä kisassa:
- ikää 30
- koulutus: ei ole
- työkokemus: olematon
- synnytyksiä takana: 2
- raskausarpia: on, maha ja reidet täynnä
- tissit: riippuvaa mallia
- peppu: no se on aika jees (jos painaisin vähemmän)
- hiukset: pitkät, paksut ja tummat (miinuksia siitä, etten ole blondi)
- mielenterveys: menetetty jo teininä
- diagnooseja: kolme äffää
- tulonlähteet: Eläke-Fennia + Kela
Minäkin olen silti naimisissa, mutta mieheni on masokisti, se selittää meidän suhteen.
Olen verevä 26-vuotias synnyttämätön nainen. Rinnat ovat vielä napakat, joskin alaspäin ovat matkalla. Selluliittiä ei juuri ole, raskausarpia (jo vaalenneita) kyllä. Tukka on räjähtänyt. Omaa rahaa ei ole, koska olen opiskelija. Rikkaat vanhemmat.
Toisin sanoen perintöä himoitsevia pyrkyreitä saattaisin houkuttaa. Ja läskifetistejä.
Oikeasti olen hauskaa seuraa, räävitön tarinaniskijä ja mainio kokki. Enkä meikattuna ja puettuna kovinkaan ruma. Siksi varmaan puolisonikin viiihtyy kanssani.
Minun arvoni markkinoilla on tasan 0.
sen markkina-arvon voi päätellä siitä että on onnistunut viehättämään pitkän ja komean, pitkälle koulutetun ja hyvin toimeentulevan miehen niin sanoisin että ihan hyvä on ollut.
no jos osallistuisin yleiseen sarjaan niin minua ei varmaan edes arvosteltaisi sillä perusteella, että olen 34 v ja minulla on 1 lapsi.
Mutta jos saan osallistua ns. ikäryhmäni sisällä asteikolla 4-10 epäilen, että saisin jopa kasin.
-olen ihan nätti
-olen hoikka (BMI 19)
-vain yksi lapsi
-olen korkeakoulutettu
-hyvä ja kohtuupalkattu työ
-tykkään pelata tietokonepelejä ja katsoa väkivaltaelokuvia ja -sarjoja
-urheilen paljon
-suhteessa minusta on kiva viettää aikaa myös yksin ja omien kaverien kanssa ja saman suon miehellenikin
-yleensä käsittelen omat hankalat tunteeni kaatamatta niitä toisen niskaan
Toisaalta:
-en ole poikkeuksellisen kaunis
-pienet rinnat
-puhun paljon omista asioistani
-kiukuttelen joskus ns. turhasta
-"kulutan" paljon kulttuuria ja haluan myös puhua siitä paljon
Olen kuitenkin naimisissa.
- ikä lähestyy 40:ä = ikäloppu
- 3 lasta = iso miinus
- ei mikään kaunotar vaan ihan normaalin näköinen paitsi että ei tissejä (aa)
- akateeminen koulutus, hyvätuloinen, arvostetussa ammatissa = voi karkoittaa pois duunarit, tyhmät ja selvästi vähemmän ansaitsevat
Mulla ei ole aavistustakaan mikä olisi mun markkina-arvo nykyään noilla spekseillä, mutta opiskeluaikana ei ainakaan miehet pyörineet ympärillä. Yhden sain ja siitä olen pitänyt kiinni, laatu-uros kun on.
Toisaalta, jos nyt jäisin syystä tai toisesta ilman parisuhdetta, niin en edes etsisi uutta. Pärjään ja viihdyn yksin, lapset riittäisivät minulle perheeksi.
eihän tässä miesasiassa vaikuta olevan mitään tolkkua:
- nyt näiden tavismiesten, joille kelpaavat kaikki ei-epämuodostuneet/kehitysvammaiset naiset, onkin VAIKEA mennä juttelemaan tavistytöille UJOUDEN takia.
- Mutta kuitenkin ujojen tavistyttöjen olisi pitänyt päästä ujoudestaan yli, että olisivat saaneet miehen.
- jos seksi/kumppani on miehille niin tärkeää kuin tämä Henry ilmeisesti väittää niin luulisi, että nämä tavismiehet edes yrittäisivät.
Itse olin opiskeluaikana ujo, nätti ja hoikka ja ei todellakaan juuri kukaan mies yrittänyt mitään.
Väittäisin silti edelleen, että kyllä varmaankin kelpaa. Ehkä et vain tehnyt tarpeeksi selväksi miehille, että olisit kiinnostunut etsimään seuraa? Moni ujo ihminen (nainen tai mies) voi muiden mielestä vaikuttaa hyvinkin torjuvalta.
Omilta opiskeluajoiltani ainakin muistaisin, että varmasti ihan tavallisista tytöistä moni tavallinen nuori mies olisi ollut kiinnostunut, mutta monelle yliopistossa opiskelevalle, ujonpuoleiselle ja/tai vähän nörtähtävälle taviskundille oli aika hankalaa mennä juttelemaan ns. tavallisillekin tytöille iskumielessä. Toki tietysti juteltiin paljon puolin ja toisin, mutta usein iskuyritykset tai treffipyynnöt jäivät sitten tekemättä.
Baarissa oli tietysti vähän eri meininki vieraampien tyttöjen seurassa, mutta selvinpäin tutulle tytölle juttelemaan meneminen oli monelle kaverilleni - ihan tavalliselle, ujonpuoleiselle nuorelle opiskelijamiehelle - hankala paikka.
Jälkikäteen arvioituna lopulta tietenkin moni rohkastui menemään juttusille - ja aika hyvin tuloksin. Moni sitten aloittikin parisuhteen kovinkaan montaa naista tapailematta, eikä ole puolisoaan sitten sen koommin halunnut / kehdannut / uskaltanut / ajatellut vaihtaa.
Ujojen tavistyttöjen ei tarvitse tehdä mitään. Ei siis yhtään mitään saadakseen miehen paitsi liikkua ulkoilmassa poissa neljän seinän sisältä. Miehet hoitavat lähestymisen.
Ujot tavismiehet kyllä yrittävät. Ainakin enemmän kuin vastaavat naiset. Mutta naiset eivät välttämättä edes huomaa heitä, eivät pidä miehinä ollenkaan. Ujo, hiljainen ja vähän epävarma mies on naisille kuin ilmaa ellei ole poikkeuksellisen komea tai ole tiedossa tyypin olevan erittäin varakas. Kun miehessä pitää olla sitä itsevarmuutta (=matalaotsasista uhoamista ja öyhötystä) herättääkseen naisten kiinnostuksen.
eihän tässä miesasiassa vaikuta olevan mitään tolkkua:
- nyt näiden tavismiesten, joille kelpaavat kaikki ei-epämuodostuneet/kehitysvammaiset naiset, onkin VAIKEA mennä juttelemaan tavistytöille UJOUDEN takia.
- Mutta kuitenkin ujojen tavistyttöjen olisi pitänyt päästä ujoudestaan yli, että olisivat saaneet miehen.
- jos seksi/kumppani on miehille niin tärkeää kuin tämä Henry ilmeisesti väittää niin luulisi, että nämä tavismiehet edes yrittäisivät.
Itse olin opiskeluaikana ujo, nätti ja hoikka ja ei todellakaan juuri kukaan mies yrittänyt mitään.
Jätin kirjoittamatta tuon sinun kirjoittaman viimeisen kappaleen, mutta siinäkin mielessä ollaan samanlaisia, että itselläni on itseäni 13 vuotta nuorempi "rakastaja", jonka kanssa saan pidettyä huolta naiseudestani, jos näin voi sanoa. Minunkaan sanakirja ei tunne sanaa nalkutus ja mies saa vapaasti harrastaa. -38 (?)
vääristynyt kuva itsestäni ja markkina-arvostani. Pidän itseäni lähinnä luojan lahjana miehille. 36vee, korkeasti koulutettu, hauskaa ja hyvää seuraa. Intohimoinen, helposti innostuva. Korkea yhteiskunnallinen asema, aktiivinen monella saralla. Sanavalmis, oivaltavaa, välillä sivaltavaa huumoria. Flirtti kaikille, naisille, miehille, lapsille, kerrassaan valloittava luonne. Kaunis, selkeät pehmeät piirteet. Aina huoliteltu, tilanteeseen sopiva meikki. Lyhyt, hieman pyöreä, pitkät paksut hiukset ja suuret täydelliset rinnat. Aktiivinen ja kokeilunhaluinen seksin suhteen, rakastan ottaa suihin ja saan orgasmin myös peppuseksissä. Pari sektiota takana, lapsia. Pillu kunnossa ja kropasta näkyy edelleen vahva urheilutausta. Osaan tehdä taivaallista ruokaa, ja pidän kauniin kodin siistinä. Ja kaiken tämän lisäksi olen positiivisella tavalla tavallinen ja helposti lähestyttävä. Arvio 9,5. Ja suurin miinus varmaan se, että jos kotoa en saa riittävästi seksiä, en epäröi hakea sitä muualta.
Minulla ikää 33, kaksi lasta. Olen korkeasti koulutettu mutta aika "tavallisessa" työssä eli miehet tuskin pitävät minua pelottavana. Olen kaikille mukava, tulen ihmisten kanssa helposti toimeen, ystävystyn helposti ja iso ystäväpiiri minulla onkin. Omasta mielestäni olen todella leppoisa, ihana ihminen. :) 160cm, 55 kg, tiimalasivartalo, tissit kokoa 70E (tosin vähän roikkuvat, mutta eivätkös ne väkisinkin kun eivät ole silikonia). Kropassa miinuksena selluliittia reisissä ja vähäsen vatsamakkaroita, mutta kokemusteni mukaan miehet eivät mitään tikkuja haluakaan. Pitkät, paksut vaaleat hiukset, jotka laitan joka aamu nätisti ja meikkaan asianmukaisesti, en liikaa. Iho todella hyvässä kunnossa ja muutenkin kasvoista kaunis. En nalkuta, valita, tykkään seksistä ja haluan sitä usein, olen kokeilunhaluinen, suihinotto on mielestäni todella kiihottavaa. Pillu on kunnossa, kuvittelisin tiukaksi, koska miehet tulevat kanssani todella nopeasti. Hoidan kodin ja lapset, mies saa harrastaa ja mennä omia menojaan niin paljon kuin haluaa. Valitettavasti mieheni, jonka kanssa olen ollut 13 vuotta, ei ymmärrä mikä kultakimpale sillä on vaimonaan. Suhteemme on aika lailla kuollut, tai ainakin ovat tunteeni miestäni kohtaan. Onneksi minulla onkin ihana salarakas, joka arvostaa vähän enemmän. :)
Hauska tutustua, pitänee joskus lähteä yhdessä vaikkapa bilettämään. ;)
t. 49
eihän tässä miesasiassa vaikuta olevan mitään tolkkua: - nyt näiden tavismiesten, joille kelpaavat kaikki ei-epämuodostuneet/kehitysvammaiset naiset, onkin VAIKEA mennä juttelemaan tavistytöille UJOUDEN takia. - Mutta kuitenkin ujojen tavistyttöjen olisi pitänyt päästä ujoudestaan yli, että olisivat saaneet miehen. - jos seksi/kumppani on miehille niin tärkeää kuin tämä Henry ilmeisesti väittää niin luulisi, että nämä tavismiehet edes yrittäisivät. Itse olin opiskeluaikana ujo, nätti ja hoikka ja ei todellakaan juuri kukaan mies yrittänyt mitään.
Väittäisin silti edelleen, että kyllä varmaankin kelpaa. Ehkä et vain tehnyt tarpeeksi selväksi miehille, että olisit kiinnostunut etsimään seuraa? Moni ujo ihminen (nainen tai mies) voi muiden mielestä vaikuttaa hyvinkin torjuvalta. Omilta opiskeluajoiltani ainakin muistaisin, että varmasti ihan tavallisista tytöistä moni tavallinen nuori mies olisi ollut kiinnostunut, mutta monelle yliopistossa opiskelevalle, ujonpuoleiselle ja/tai vähän nörtähtävälle taviskundille oli aika hankalaa mennä juttelemaan ns. tavallisillekin tytöille iskumielessä. Toki tietysti juteltiin paljon puolin ja toisin, mutta usein iskuyritykset tai treffipyynnöt jäivät sitten tekemättä. Baarissa oli tietysti vähän eri meininki vieraampien tyttöjen seurassa, mutta selvinpäin tutulle tytölle juttelemaan meneminen oli monelle kaverilleni - ihan tavalliselle, ujonpuoleiselle nuorelle opiskelijamiehelle - hankala paikka. Jälkikäteen arvioituna lopulta tietenkin moni rohkastui menemään juttusille - ja aika hyvin tuloksin. Moni sitten aloittikin parisuhteen kovinkaan montaa naista tapailematta, eikä ole puolisoaan sitten sen koommin halunnut / kehdannut / uskaltanut / ajatellut vaihtaa. Näin kävi myös itselleni. Enkä ole valittanut.
Totta kai on vaikea mennä juttelemaan. Mitä ihmeellistä siinä sitten on?
Omasta mielestäni monet tällaiset ihan tavalliset, ujonpuoleiset tytöt vaikuttivat usein torjuvilta ja/tai hankalasti lähestyttäviltä.
En väittänyt tuossa vastauksessa, että heidän olisi nyt suorastaan pitänyt lähteä kerjäämään huomiota, mutta muistan muutamankin naispuoleisen tapauksen omien vuosikurssilaisten joukosta, jotka vähänkään rennommissa illanistujaisissa vaikuttivat lähinnä sitruunan syöneiltä jos heille meni juttelemaan. Vaikka arkisemmin yliopistolla juttelivat ihan normaalisti. Parasta tässä olikin, että jälkeenpäin sain kuulla, että varsinkin eräs heistä olisi ollut minusta kiinnostunut, vaikka en olisi ikinä tosiaan uskonut.
En tietenkään väitä, että ujojen tavistyttöjen olisi täytynyt muuttua yht'äkkiä jotenkin hirveän avoimiksi tai flirttaileviksi, mutta edes iloinen hymy tai katsekontakti olisi voinut vähän rohkaista lähestymään. Ja sitä ujon miehen ja naisen välissä olevaa jäätä voisi murtaa myös tosiaan se, että nainen vaivautuisi edes vilkaisemaan miestä kohti.
Itseään on hirveän vaikea arvioida numeroin, mutta heitän jotain piirteitä itsessäni.
Plussia
*ikä 21
*pitkä ja normaalipainoinen (171/60)
*vakiduuni (okei okei, duunari, mutta en kenenkään elätti)
*urheilullinen ja itsestään huoltapitävä
*helvetin hyvät tissit
*kykenen pitkään parisuhteeseen (vähemmän on enemmän? Nykyinen suhde 4v)
Miinuksia
*ooh, TATUOINTI (paikassa jota ulkopuolinen ei näe)
* LÄVISTYS (ei naamassa tai navassa)
*määräilevä
*nopeasti kimpaantuva
*syömishäiriö
vaan se, että on niitä lapsia - markkina-arvoteorian mukaan miehet eivät halua katsella toisten miesten lapsia (+ ehkä se, että lapset vievät naisen aikaa).
En siis itse ajattele näin...
Itse olen lapseton ja kade naisille, joilla on lapsia. Ajatteletteko te niin, että kroppa on pilalla vai miksi se laskee markkina-arvoa? Mulle kelpais kyllä mies, jolla on lapsia.
Viikolla 22 raskaana, ei taoda kovin montaa ottajaa löytyä. On mulla kyllä nätti naama muttei se tätä turvonnutta ruhoa pelasta.
vai pitääkö suhteuttaa muihin samanikäisiin?
Jos ihanne ikä olisi vaikka 30 niin arvoni voisi olla vaikka 4-5, jos suhteutetaan samanikäisiin(46) niin vois olla vaikka jopa 7.asteikolla 0-10.
laasaslaisittain naisen markkina-arvo on parhaimmillaan 18-30-vuotiaana. Ei mitään suhteuttamisia, sori vaan.
päässä pk-seudulta.
Harmi. Oltais voitu käydä vaikka lounaalla tarinoimassa niitä näitä :)
-38
Oikein huvittaa tämä samankaltaisuus. Mulla olis muutamakin hauska tarina jopa hieman häkellyttävästä oman markkina-arvon tajuamisesta, mutta en viitsi niitä tähän kirjoittaa, kun joku saattaisi luulla provoksi :) Oletko muuten mistäpäin Suomea?.
Hauska tutustua, pitänee joskus lähteä yhdessä vaikkapa bilettämään. ;) t. 49
Kenties, kenties. Siinä voisi joku pieni kylä mennä sekaisin ;) -38
Pienen kylän miehet ainakin. ;) Ollaanpa me ärsyttäviä! Mä en kyllä oikeasti vaikuta mitenkään itserakkaalta enkä tuo itseäni erityisesti esille, olen vaan viime aikoina ruvennut tajuamaan markkina-arvoani. :) 49
Entä sinä? Täytyy myöntää, että jopa ajattelin sua illalla! :) Olis kiva vaikka tutustua paremmin!
49
Entä sinä? Täytyy myöntää, että jopa ajattelin sua illalla! :) Olis kiva vaikka tutustua paremmin!
49