Yhetishaku lähestyy... lukio vai amis, ka ja saako lapsi itse päättää mihin menee?
mä olen vähän hukassa tän valinnan kanssa, lukioon toivoisin menevän keskiarvokin 8,2, mutta poika itse ei ole kiinostunut mistään (tosi lapsellinen ja ajattelematon tapaus, argh)
Kommentit (23)
Ketään ei kannata pakottaa lukioon. Jos lukioon menee ilman omaa innostusta, voi se opiskelu olla yhtä takkuamista, ja lopputuloksena voi olla erittäin huono päättötodistus tai yo-todistus. Niillä huonoilla lukiopapereilla ei pääse yliopistoon tai AMK: hon, mutta ei niillä pääse edes amikseen! Varsinkaan suosituille aloille! Ja yhteishaku on ilmeisesti muuttumassa siihen suuntaan, että lukion käyneitä ei oteta enää ollenkaan amikseen, se varataan täysin vain peruskoulun käyneille. Useille amiksen linjoille vaaditaan muuten korkeampi ka kuin lukioon..
Ei kysyta keskiarvoa kunhan on ylioppilastodistus taskussa.
Muualla maailmassa ei ymmarreta tata suomalaista amis-systeemia, ei ole mitaan mihin verrata.
Ihmettelen erästä lukioon menevää poikaa. Lapsellinen,pelaa. Mitenhän meinaa pärjätä. Möykkää äidilleen.
Kannattaa tuossa kaksoistutkinnossa huomioida että siinä ei suoriteta koko lukiota, vain muutama aine.