Höh :( Kihlattuni ei haluakaan, että lähden ulkomaille. Mulla on
tilaisuus tehdä jonkin aikaa töitä ja oleilla ulkomailla ennen ensi kesää. Olin vasta tekemässä päätöstä ja asian piti olla ihan ok kihlatulleni. Tänään hän sanoikin, että ei halua olla erossa niin pitkää aikaa eikä halua, että mä lähden. En minäkään halua erossa olla, mutta se olisi mukava tilaisuus ja mä tarvitsisin juuri sellaista nyt. Me ollaan menossa naimisiin tänä vuonna.
Mitä sä ajattelisit minuna? Tekisitkö juuri niin kuin itse haluat vai sopeutuisitko miehen toiveisiin? 
Kommentit (425)
ei rakkaus saa olla asia joka pidattelee sinua tekemasta asioita vaan sen tulee kannustaa, vaikkei aina niin kivaa olisi. mene hyva ihminen!!
Kuinkahan on murulandiassa nyt? Pidätteleekö siellä rakkaus vai kannustaako? Murjotetaanko vai naidaanko varastoon?
kyselee koko ajan mitä mieltä muut ovat ja mitä muut tekisivät jne.
vai tykkäättekö vaan arvostella?
noin paljon avautuu saa kyllä arvostellakin.
Mulla jää tänne mies, jota mä rakaatan, enkä varmasti petä. Ero ei ole mukava asia, mutta me voidaan tavata senkin aikana, ja sehän se mukavaa onkin, pakollisen eron jälkeen.
ap
Mä en usko että teidän suhde kestää etäsuhteena. Sä et pysty olemaan uskollinen, ettekä te pysy yhdessä ilman seksiä.
No, sulla on niin usein tarve saada lohtua ystävän kainalossa, että olen varma että tapahtuu jotain, jota kihlattu pitää epämiellyttävänä. Sulla on aina tietenkin selitys ja oikeutus kaikelle. Mikäs exä sulla siellä Ulkomaassa on? Ja oletko suhteillut pomon kans, vai onko se vain kateellisten panettelua?
"Lisäksi korostan seksin merkitystä ihan tarkoituksella. Mä olen tietoisesti päättänyt, että mulla on oikeus nauttia siitä ja liittää siihen vain myönteisiä merkityksiä, kaikesta huolimatta. Joskus, hetken aikaa tuntui toiselta. ap"
Mitä muru tarkoittaa että hetken aikaa tuntui toiselta?
Kaikesta huolimatta?
"Lisäksi korostan seksin merkitystä ihan tarkoituksella. Mä olen tietoisesti päättänyt, että mulla on oikeus nauttia siitä ja liittää siihen vain myönteisiä merkityksiä, kaikesta huolimatta. Joskus, hetken aikaa tuntui toiselta. ap"
Mitä muru tarkoittaa että hetken aikaa tuntui toiselta?
Kaikesta huolimatta?
Että murun seksuaalisuus kärsi kovan kolahduksen kun tämä jännittävä mies, jonka takia jätti poikaystävänsä keväällä, ei uskonut että muru tarkoittaa ei kun sanoo ei, vaan otti haluamansa kuitenkin... 
"Lisäksi korostan seksin merkitystä ihan tarkoituksella. Mä olen tietoisesti päättänyt, että mulla on oikeus nauttia siitä ja liittää siihen vain myönteisiä merkityksiä, kaikesta huolimatta. Joskus, hetken aikaa tuntui toiselta. ap" Mitä muru tarkoittaa että hetken aikaa tuntui toiselta? Kaikesta huolimatta?
Että murun seksuaalisuus kärsi kovan kolahduksen kun tämä jännittävä mies, jonka takia jätti poikaystävänsä keväällä, ei uskonut että muru tarkoittaa ei kun sanoo ei, vaan otti haluamansa kuitenkin...
Aika renttu. Nopeasti on sitten menossa naimisiin. Ilmeisesti tasokkaampi tyyppi nykyinen.
"Lisäksi korostan seksin merkitystä ihan tarkoituksella. Mä olen tietoisesti päättänyt, että mulla on oikeus nauttia siitä ja liittää siihen vain myönteisiä merkityksiä, kaikesta huolimatta. Joskus, hetken aikaa tuntui toiselta. ap" Mitä muru tarkoittaa että hetken aikaa tuntui toiselta? Kaikesta huolimatta?
Aika renttu. Nopeasti on sitten menossa naimisiin. Ilmeisesti tasokkaampi tyyppi nykyinen.
se inhottava mies olikin naimisissa, ja muru palasi sitten takaisin sen tylsän poikkiksen luo, ja aika nopeasti sitten muuttivat yhteen ja menivät kihloihin. 
Ei siis varmaan ihan  nuori mies se naimisissa ollut. Ei poikaystävä tylsältä minusta kuulosta.
Jos on malli ja menevä tyyppi ym.
ja hae lisää haulla muru, tai hei :), niin löytyy lisää muru-ketjuja.
Tai hae kuka on muru, jostain ketjusta löytyy linkkejä alkuperäisiin muru-ketjuihin (kirjoitellut äällä huhtikuusta alkaen)
jo ala-asteelta tuttua nättiä ja keikistelevää prinsessa-tyyppiä, joka sai asioita anteeksi, erikoissuosiota pojilta ja miesopettajilta sekä aiheutti tyttöjen välillä kilpailu-kateustilanteita. Ilmeisesti Murusta on kasvatettu kotioloissa naissankari-isän ja submissiivisen äidin toimesta flirttiä perseenkeikuttajaa. Söpöllä tyttömäisyydellä ja falskilla naiviudella tosiaan pärjää aikansa, mutta kuten Murunkin loputtomista aloituksista huomaa, onnistuvat nämä tyrkkytypyt lopulta sössimään miessuhteensa ja kun viehätysvoima alkaa viimeistään kolmenkympin kieppeillä karista, ei käteen jää oikein mitään, kun elämässä on aina edetty hömppätyttö-metodilla. Luokan söpöläisen ei ole tarvinnut elämässään kohdata ristiriitoja, kehittää sisäistä itseään, sivistyä ja oppia empatiaa, kun kaikki on tippunut käteen viehätysvoiman avulla.
Näistä söpöläisistä tulee viimeistään kolmevitosina katkeria, urallaan junnaavia, perheettömiä ja elämänsisällöttömiä valittajia, jotka eivät tajua, missä meni pieleen ja miksi ne luokan mitättömämmät tytöt, jotka keskittyivät koulussa muuhun kuin perseenkeikutukseen, menevät heidän ohitseen uralla, perhe-elämässä ja kaikessa muussakin. Heillä kun ei ole sen suloisen, rapistuvan pinnan alla juuri mitään.
Onnea Muru tulevaisuuteen. Kehotan pitämään poikaystävästäsi kiinni ja olemaan paneskelematta enää muita ukkoja. Kohta ne samat machot jotka takamustasi tiirailevat, siirtyvät nuorempiin naisiin ja sinä jäät ihmettelemään, minne elämä meni?
herran pieksut! Onko minussa jotain vikaa kun en kylla edes sylkaisisi siihen suuntaan missa tuo iljetys on, saatikka sitten etta tekstailisin sille? Mutta muru ei kanna kaunaa, vaan jaksaa muistella entisia "hyvia aikoja" Vaikka murua kustiinkin silmaan ihan alusta lahtien, ei kanna kaunaa. Jess!!
että missään olosuhteissa mikään ei ole enää mahdollista ja että mä olen oikeassa parisuhteessa, johon ei mahdu muita eikä koskaan häntä. Käskin jatkaa avioliittoa, kun kerran vaimo antoi anteeksi. M pyysi minulta anteeksi mutta mä en vastannut antavani anteeksi. Ainoa myönteinen, mitä mä vastasin, oli vastaus kysymykseen, että eikö meidän suhde ollut aika antoisa suhde. Olihan se, ja se voisi olla nyt hauska muisto menneisyydestä ilman sitä oheispaskaa, mitä siihen liittyi. Ja kyllä, mä pyysin, että hän ei enää ota minuun yhteyttä. ap
"Jätä minut rauhaan, en halua kuulla sinusta enää ikinä", toistuvasti?
Niillä on niin kova tarve miellyttää ja todistella olevansa villejä ja vapautuneita seksin ylipapittaria, joten eihän aikuinen mies voi näistä helpoista ja kaikkeen suostuvista herkkupaloista kieltäytyä.
MIES 45
Mitähän tämäkin nyt sitten tarkoittaa. Elämä ei ole sekaisin, jos seksistä on taukoa. Vaan kun ajatellaan parisuhdetta yleensä, niin onhan seksi sen tärkein osa-alue, rakkauden lisäksi. Ei ole mielestäni parisuhdetta, jos ei ole seksiä. Kyse on silloin kaveruudesta, kämppiksistä. Kuka voisi väittää, että suhteen parasta aikaa on ollut se, kun seksiä ei ole ollut? Parhaaseen aikaan taas liittyy yleensä hyvä seksielämä. Jos olette eri mieltä, kysykää miehiltänne. En ole tavannut miestä, jota ei kiinnostaisi seksi, jatkuvasti. ap
on ongelmia , kun suhteen kulmakivi eli seksi on poissa kuvioista tai ei oikein toimi. Ihan sekaisinhan siinä menee, hyvänen aika. Mutta hei, onhan yksi asia, jossa muru on ollut paras...
joka annetaan syntymässä ja pysyy vakiona kuolemaan saakka.
Sinäkin olet jo varmasti kokenut muutoksia omassa seksuaalisuudessasi ja sen ilmenemisessä, kun ajattelet itseäsi vaikkapa 7-vuotiaana tyttönä, murrosiän kynnyksellä ja nyt, aikuisena naisena.
Keskimäärin ihminen elää seksuaalisuuden määrällistä huippukautta 20-45-vuotiaana (toki yksilölliset erot voivat olla huomattavia).
Iäkkäämmät pariskunnat - ikähaitarissa 50-90-vuotiaat - harvemmin määrittävät suhteensa laadun ja onnellisuuden seksiaktien kautta. Ja kyllä, hyvin iäkkäät pariskunnat saattavat olla erittäin onnellisia vaikkei seksiä olisi enää lainkaan :)
Sillä seksuaalisuus ei ole muuttumaton ominaisuus.
Itse koen tässä ja nyt, yli 50-vuotiaana, tärkeimmäksi oman asemani sukupolvien välisessä ketjussa; siinä miten voin auttaa läheisiäni, esikoisemme nuorta perhettä ja sekä minun että mieheni ikääntyviä vanhempia. Elämä on hyvää, vakaata ja runsasta.
En osaa kaivata niitä vuosia, kun mieheni kanssa rakastelimme harva se päivä - joku muu ehkä toki kaipaa ja voi kokea tyytymättömyyttä siitä, jos elämä, hormonitoiminta ja oma jaksaminen on vuosikymmenten saatossa muuttunut. Meitä on niin moneen junaan.
PS. Tästä asiasta olemme luonnollisesti puhuneet mieheni kanssa. Hän on asiassa samoilla linjoilla kanssani; ei tuo ikääntyvä, kolmivuorotyötä tekevä tuleva isoisäkään enää tahdo aina jaksaa, ei, niin usein hän nukahtaa sohvalle katsoessamme yhdessä elokuvaa ja minun hieroessani hänen jalkojaan.
Asioista me ollaan joskus eri mieltä, Kuten kai kaikki, mutta kaikesta olemme yhteisymmärrykseen päässeet. Meillä ei riidellä eikä tapella. Ei seksillä kaikkea voi ratkaista, mutta kyllä se onnellisemmaksi tekee. Kysy vaikka mun mieheltäni ;) ap
vaikka teillä on niin hyvä seksielämä? Voiko olla kuitenkin niin, ettei sillä seksillä aina voi kaikkea ratkaista? Joo... pitkään suhteeseen tarvitaan paljon enemmän kuin jatkuvaa seksiä. Ennen kaikkea siihen tarvitaan tahtoa, sillä rakkauskin - valitettavasti - usein laimenee tai vähintäänkin muuttaa muotoaan. Te taidatte elää vielä sitä ensihuumaa, joka kestää sellaiset 2-3 vuotta, jolloin naidaan kuin kanit ja luullaan, ettei tämä rakkaus voi koskaan kuolla ;)
voi edustaa ihan kaikkia miehiä?
Katsos kun ihmisiä on erilaisia.
Siitä että olet nyt virallisesti ilmoittanut että ole lähdössä?
Saitko ollenkaan nukkua yöllä vai pitikö seksillä lepytellä kihlattua?
Tyttö ei ole niin naiivi, kiltti ja viaton kuin hän antaa ymmärtää. Joku joka uskoi tietävänsä murun kirjoitti että hän voi olla prinsessa ja paskiainen mutta ei tyhmä (sen akateemisessa merkityksessä). Seksikkyydellä ja suloisuudella hän on saanut periksi ja anteeksi. Pätee varmaan miehiin.
Laskelmoiva on ja käyttää naiiviutta myös välineenä. Olisi myös voinut jättää koskematta miehiin joihin joku toinen on ollut rakastunut oikeasti. Kuka tietää, voi pitää paikkansakin. Empatiaa puuttuu siis prinsessalta.
Tulkitsen että nyt kun hän on parisuhteessa hän ei saa samaa huomion määrää miehiltä ja hakee sitä siksi täältä. Täällähän taas naiset eivät mene siihen halpaan että murun pitää saada mitä muru haluaa.
Asioista me ollaan joskus eri mieltä, Kuten kai kaikki, mutta kaikesta olemme yhteisymmärrykseen päässeet. Meillä ei riidellä eikä tapella. Ei seksillä kaikkea voi ratkaista, mutta kyllä se onnellisemmaksi tekee. Kysy vaikka mun mieheltäni ;) ap
vaikka teillä on niin hyvä seksielämä? Voiko olla kuitenkin niin, ettei sillä seksillä aina voi kaikkea ratkaista? Joo... pitkään suhteeseen tarvitaan paljon enemmän kuin jatkuvaa seksiä. Ennen kaikkea siihen tarvitaan tahtoa, sillä rakkauskin - valitettavasti - usein laimenee tai vähintäänkin muuttaa muotoaan. Te taidatte elää vielä sitä ensihuumaa, joka kestää sellaiset 2-3 vuotta, jolloin naidaan kuin kanit ja luullaan, ettei tämä rakkaus voi koskaan kuolla ;)
voi edustaa ihan kaikkia miehiä? Katsos kun ihmisiä on erilaisia.
Mulla jää tänne mies, jota mä rakaatan, enkä varmasti petä. Ero ei ole mukava asia, mutta me voidaan tavata senkin aikana, ja sehän se mukavaa onkin, pakollisen eron jälkeen. ap
Mä en usko että teidän suhde kestää etäsuhteena. Sä et pysty olemaan uskollinen, ettekä te pysy yhdessä ilman seksiä.
No, sulla on niin usein tarve saada lohtua ystävän kainalossa, että olen varma että tapahtuu jotain, jota kihlattu pitää epämiellyttävänä. Sulla on aina tietenkin selitys ja oikeutus kaikelle. Mikäs exä sulla siellä Ulkomaassa on? Ja oletko suhteillut pomon kans, vai onko se vain kateellisten panettelua?
Illalla kerron vielä kihlatulleni, että se on nyt virallista. Ihanaa, uutta odotettavaa :)
ap
kyselee koko ajan mitä mieltä muut ovat ja mitä muut tekisivät jne.