Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exän mielestä en saa käyttää heidän sukunimeään vaan pilaan suvun maineen

Vierailija
09.01.2013 |

Mitä mieltä olette seuraavasta? Ex-mieheni, jonka kanssa erosin noin vuosi sitten ja jonka kanssa minulla on yhteinen lapsikin, on sitä mieltä, että en saa käyttää heidän hienon sukunsa nimeä, koska pilaan heidän sukunsa maineen. Ex on puolipakolla lähes vaatinut minua ottamaan takaisin vanhan sukunimeni, mutten halua sitä, koska pidän tästä nimestä enemmän.

Voiko tällaista mielestänne vaatia tosissaan? Ex on vain katkera, koska minulla on vientiä ja hänellä ei. Älkää ikikuuna päivänä tehkö sitä virhettä, että menette naimisiin suomenruotsalaisen kanssa! Voi luoja sentään.

Kommentit (166)

Vierailija
21/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisitkin raskaana. En kuuntelisi yhtään kenenkään mielipiteitä.

Vierailija
22/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mauttonta antaa exän sukunimi isättömälle lapselle.

se on ap:n sukunimi. Se on sen ihan omaksi sukunimekseen ottanut avioituessaan. Ja se on tulevan lapsen sisaruksen sukunimi. Perheen yhteinen sukunimi siis.

Sehän on suvun nimi hyvänen aika. Jos se olisi pelkkä nimi, niin eihän Suomessa olisi kielletty ottamasta itselle suvussa olemattomia nimiä. Kyllä mielestäni on aika mautonta antaa lapselle ex-miehen suvun nimi varsinkin, jos lapsi on eri rotua.

No en mä nyt sitä noin aatellut, mun mielestä se on vaan hyvä nimi. En vaihtais sitä, vaikka menisin uudelleen naimisiin, koska pidän tästä. Ja tulevalle lapselleni tulee sama nimi, sanoi eksä mitä hyvänsä. Ja mitä se kenellekään kuuluu, mitä rotua lapsi on. Isä saattaa olla ulkomaalainen, mutta vaaleaihoinen kuitenkin.

Hohhoijaa!

Terveisin Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtälailla mies voi ottaa naisen nimen, eikä halua muuttaa sitä eron jälkeen. Eikä tarvitsekaan.

Vierailija
24/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisitkin raskaana. En kuuntelisi yhtään kenenkään mielipiteitä.

Nykyinen lapsi vanhempana tajuaa minkälainen äiti hänellä on. Siinähän AP sitten menettää lapsensa. Kuka tuollaisen kanssa haluaa olla?

Minä olin vastaavassa tilanteessa lapsena. Katkaisin välini äitiin juuri tuosta syystä. Sitä sanotaan lojaaliudeksi omaa perhettä kohtaan. Sitä mihin on syntynyt

Vierailija
25/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin saat pitää sen sukunimen exän vinkumisesta huolimatta!

Tai näiden av-akkojen vinkumisesta huolimatta :)

Vierailija
26/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmettä te suvun nimestä jankkaajat ajattelette?

Ap:llä on sama sukunimi kuin lapsellaan. Se on ap:n lapsen suvun nimi, ja ap on lapselleen sukua.

Miksi se nimi pitäisi vaihtaa? Siksi, että ap:llä ja lapsellaan ei olisi enää samaa yhteistä suvun nimeä?

Ja jos syntyvällä lapsella ei ole tiedettyä/tunnustettua tms. isää, jonka nimen ehkä voisi antaa, niin mikä nimi lapselle sit pitäisi antaa?? Tai jos antaisi isän nimen, niin kuinkas kun ap:llä ja lapsella ei sitten olisi samaa suvun nimeä?

Vierailija
27/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtälailla mies voi ottaa naisen nimen, eikä halua muuttaa sitä eron jälkeen. Eikä tarvitsekaan.

Nimeä ei edes saisi pitää. Koska kun erot niin eroat koko suvusta.

Miehet on harvemmin vaatimassa naisen omaisuutta, nimiä tai muuta toiselle kuuluvaa eron jälkeen. Mikä hemmetin pakkomielle naisilla on yrittää saada toisten omaisuutta ja nimiä itselleen? Miksi itse tehty omaisuus ja OMA sukunimi ei riitä?

Vierailija
28/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen sukunimensä. Ei haittaa, saan päättää sen itse. Sitten kysyin, että entä jos tekisin lapsen toisen kanssa ja se "äpärälapsi" saisi hänen nimensä. Ei haittais kuulemma sekään. Mieheni ei kuulemma koe omistavansa sukunimeään, samannimisiä kun on muitakin, miehelleni uppo-outoja. Kenellä sitten on se suurin oikeus nimeen? Millä suvulla se on ensin ollut?

Se on vaan sukunimi, ei sen enempää. Ei sellaisesta tapella kannata.

Vierailija
29/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen lapsi vanhempana tajuaa minkälainen äiti hänellä on. Siinähän AP sitten menettää lapsensa. Kuka tuollaisen kanssa haluaa olla?

Minä olin vastaavassa tilanteessa lapsena. Katkaisin välini äitiin juuri tuosta syystä. Sitä sanotaan lojaaliudeksi omaa perhettä kohtaan. Sitä mihin on syntynyt

Vai että katkaisit välit äitiisi :D Eihän hän sinua tietenkään synnyttänyt vaan isäsi suku sinut synnytti kenties? ;)

Tuo mitään lojaaliutta ole sitä perhettä kohtaan mihin oot syntynyt. Pelkkää tyhmyyttä vain :D

Vierailija
30/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että se toinen mies antaa nimetä lapsensa toisen miehen sukunimellä? Ei varmasti jos on ollenkaan selkärankaa.

AP ei yksin päätä sukunimeä

Vierailija
31/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä eron jälkeen. Eikä tarvitsekaan.

Miehet on harvemmin vaatimassa naisen omaisuutta, nimiä tai muuta toiselle kuuluvaa eron jälkeen. Mikä hemmetin pakkomielle naisilla on yrittää saada toisten omaisuutta ja nimiä itselleen? Miksi itse tehty omaisuus ja OMA sukunimi ei riitä?

Miehet vaativat ihan samallalailla omaisuutta, nimiä ja muille kuuluvaa siinä missä naisetkin eron jälkeen! Äläs yritä nostaa miehiä jalustalle ;)

Vierailija
32/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että katkaisit välit äitiisi :D Eihän hän sinua tietenkään synnyttänyt vaan isäsi suku sinut synnytti kenties? ;)

Tuo mitään lojaaliutta ole sitä perhettä kohtaan mihin oot syntynyt. Pelkkää tyhmyyttä vain :D

Jos äitini tekee väärin isääni kohta niin se on väärin. Minä olen oikeutettu isäni sukunimeen, mutta äitini ei ole. Nyt hän sen on vaihtanut kun mennyt uusiin naimisiin. Kun uusi mies EI SUOSTUNUT että vaimolla on eri nimi eikä sitä että HÄNEN lapsella on TOISEN MIEHEN NIMI.

Vierailija
33/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että se toinen mies antaa nimetä lapsensa toisen miehen sukunimellä? Ei varmasti jos on ollenkaan selkärankaa.

Ap päättää tasan yksin oman ja lapsensa sukunimen, ei muiden vingunnat auta ;)

Vierailija
34/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi pitää entisen miehensä nimen?

Ap:n miehen olisi kannattanut naimisiin mennessään miettiä vähän tarkemmin. Ei kannata antaa vaimon ottaa omaa sukunimeä, jos se erotilanteessa kismittää. Nimi on nyt ihan yhtä lailla ap:n kuin hänen ex-miehensäkin, eikä miehellä ole ap:n nimiasiaan mitään sananvaltaa.

Ja jos mies ryppyilee edelleen, mä tekisin niin kuin moni on jo ehdottanutkin: sanoisin miehelle, että ok, nimi vaihtuu, mutta sitten se vaihtuu samalla lapsiltakin.

Kyllä se on ihan nainen joka itse sen nimen päättää. Mies ei voi kieltää eikä estää. On se nyt perkele, että tässä maassa on tasa-arvo, mutta nainen ei kuitenkaan muka vois itse päättää nimeään. Aina se on mies joka antaa nimen naimisiinmennessä, ei anna, nainen sen vaihtaa ihan itse. Pidä ap tasan se nimi josta tykkäät, ex-miehelle se ei kuulu pätkääkään, eikä muille. Itse en alentuis mihinkään kiristykseen että vaihdan muka lapsen nimen, en koska pitäisin tasan tarkkaan sen sukunimen josta itse pidän. Lapsen nimi ei siihen kuulu mitenkään.

Miksi naiset ei vaadi tasa-arvoa niissä asioissa missä heillä on nyt helpompaa? Toi on tollasta rusinat pullasta tasa-arvoa. Halutaan kaikki hyvät jutut mutta ei mitään vastuuta.

Ensimmäisenä pitäisi lopettaa toi äitipropaganda. Äiti ei ole yhtään sen parempi tai tärkeämpi huoltaja kuin isä. Se ei ole lapselle ollenkaan tärkeämpi eikä äidillä ole mitään oikeuksia lapseen mitä isällä ei ole.

Kysymys on siitä, että jokainen saa päättää itse nimensä, ex-mies/vaimo ei sitä päätä. Se on tasa-arvoa se. Ap saa itse päättää nimensä, hänen ei tarvitse taipua toisen tahtoon. Aivan kuten ei tarvi miehenkään, hän voi vastaavassa tilanteessa pitää ex-vaimonsa nimen sanoi se ex-vaimo mitä tahansa.

Vierailija
35/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitini tekee väärin isääni kohta niin se on väärin. Minä olen oikeutettu isäni sukunimeen, mutta äitini ei ole. Nyt hän sen on vaihtanut kun mennyt uusiin naimisiin. Kun uusi mies EI SUOSTUNUT että vaimolla on eri nimi eikä sitä että HÄNEN lapsella on TOISEN MIEHEN NIMI.

Turhanpäiväistä potaskaa vain jauhat :D

Et se sinä päätä kuka on oikeutettu ja kuka ei :D

Pelkkäääää tyyyyyhmyyyyttäää :D

Kasvat aikuiseksi niin ymmärrät senkin :)

Tai sitten oot jämähtänyt teiniangstaajan tasolle...

Vierailija
36/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet vaativat ihan samallalailla omaisuutta, nimiä ja muille kuuluvaa siinä missä naisetkin eron jälkeen! Äläs yritä nostaa miehiä jalustalle ;)

Koska ja missä? Monta tapausta tunnet missä mies on halunnut pitää vaimon sukunimen erottuaan?

Monessako avioliitossa nainen on se joka joutuu maksamaan miehille? Monessako avioliitossa nainen elättää miehen vuosia? Monessako erossa mies saa lapset? Monessako nainen elää miehen elatusmaksuilla?

Kyllä se on niin että naiset eivät yleensä avioliitossa eikä lapsen elatuksessa maksa omaa osuuttaan.

Vierailija
37/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmettä te suvun nimestä jankkaajat ajattelette?

Ap:llä on sama sukunimi kuin lapsellaan. Se on ap:n lapsen suvun nimi, ja ap on lapselleen sukua.

Miksi se nimi pitäisi vaihtaa? Siksi, että ap:llä ja lapsellaan ei olisi enää samaa yhteistä suvun nimeä?

Ja jos syntyvällä lapsella ei ole tiedettyä/tunnustettua tms. isää, jonka nimen ehkä voisi antaa, niin mikä nimi lapselle sit pitäisi antaa?? Tai jos antaisi isän nimen, niin kuinkas kun ap:llä ja lapsella ei sitten olisi samaa suvun nimeä?

Etkö sä nyt tajua, ettei ap ole miehelleen mitään verisukua. Vain verisuku merkitsee ellei ole aviopuoliso.

Vierailija
38/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhanpäiväistä potaskaa vain jauhat :D

Et se sinä päätä kuka on oikeutettu ja kuka ei :D

Pelkkäääää tyyyyyhmyyyyttäää :D

Kasvat aikuiseksi niin ymmärrät senkin :)

Tai sitten oot jämähtänyt teiniangstaajan tasolle...

Sinä et taida tuntea lojaaliutta ja oikeudenmukaisuutta? Minä tunnen. Siihen ei kuulu omaisuuden saaminen jota ei ole itse ansaittu tai annettu suosiolla. Siihen ei kuulu sukunimen pitäminen jos alkuperäinen suku ei sitä halua.

Tuollainen paskanjauhaminen oikeudesta on täyttä roskaa. Mulla olisi laillinen oikeus mennä naimaan parhaan kaverin puolisoa. Onko se oikein?

Vierailija
39/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaattisesti äitinsä nimen. Eli todellisuudessa se on äiti joka sen lapsen sukunimen päättää. Isä ei yksin pysty lasta nimeämään sukunimelleen. Näin se lain mukaan menee.

Vierailija
40/166 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ja missä? Monta tapausta tunnet missä mies on halunnut pitää vaimon sukunimen erottuaan?

Monessako avioliitossa nainen on se joka joutuu maksamaan miehille? Monessako avioliitossa nainen elättää miehen vuosia? Monessako erossa mies saa lapset? Monessako nainen elää miehen elatusmaksuilla?

Kyllä se on niin että naiset eivät yleensä avioliitossa eikä lapsen elatuksessa maksa omaa osuuttaan.

Tiedän myös tapauksia missä mies on vaatinut kaikesta puolet, vaikka nainen on ollut se rikkaampi osapuoli.

Tiedän myös tapauksia joissa lapset ovat jääneet isänsä luokse asumaan.

Kyllähän se harvinaisempaa on. Mutta tajuat varmaan itsekin miksi se on!

Jos aivojesi toiminta riittää siihen.

Yleisempää on, että pariskunta menee naimisiin, tekee lapsia ja silloin kun vaimo on hoitamassa lapsia kotona, mies tekee uraa ja nainen ei.

Joten siksi on useimmiten niin, että nainen on se köyhempi osapuoli.

Tajusitko?

Miehellä ei ole mitään sananvaltaa sukunimeen erotessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä