Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssä käyvät äidit tekee samat työt ku kotiäidit?!

Vierailija
06.01.2013 |

Just Joo.. ehkä samoja töitä mut luonnollisesti vähemmän! Eihän kukaan siellä kotona päivällä sotke eikä ruokaa tarvitse ite kokkailla ku pari kertaa..

Ja mies on auttamassa luonnollisesti, kun kumpikin käy kodin ulkopuolella töissä. (Meillä tosin kotitöitä on aina jaettu..) Siis mikäli perheessä on kaksi vanhempaa.

Miksi töissä käyvät yrittävät päteä näillä asioilla?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuanlaittoa niin paljon ole, kun ei kukaan ole kotona. Lapsia työssäkäyvä äiti ei voi hoitaa niin paljon kuin kotiäiti. Vaikka kotiäidin lapset olisivat päivähoidossakin, heillä on kuitenkin paljon lyhyempi päivä siellä.

Vierailija
2/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että silleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vissiin oo koululaisia... Ja niiden kavereita. Ja koululaisten hikisiä vaatteita saatanallisia vuoria.

Vierailija
4/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverit saavat kivan sotkun keittiöön ja muuallekin.

Siinä sitä sitten siivotaan.

Yhden ruoan joudun laittamaan vähemmän kuin kotiäiti

Vierailija
5/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kuuluu ruuanlaitot, syöttämiset, siivoamiset, vahtimiset, pukemiset, riisumiset, ulkoiluttamiset, pyllynpesut, vaipanvaihdot, kanniskelut nukuttamiset... lukematon määrä jatkuvaa hommaa, jonka joku muu tekee työssäkäyvän äidin ollessa töissä. Lasten iästä ja määrästä tietenkin riippuen.

Vierailija
6/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti hoitaa lapsia, työssäkäyvä tekee töitä. Muuten he tekevät samat hommat. Työssäkäyvillä vain on paljon vähemmän aikaa niihin töihin. Kotiäidit ovat tehneet suurimman osan kotitöistä, kun työssäkäyvät vasta tulevat kotiin.

-ennen töissä, nyt kotiäitinä

Vierailija
7/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en hoida ja kasvata lapsiani kotona päivällä, tee heille ruokaa, leikitä jne. Sen vuoksi nostan hattua kotiäideille yhtälailla kuin töissäkäyvillekin.

Vierailija
8/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikassa yhtäaikaa. Kyllä minulla ainakin kotityöt jäävät vähiin ja koti on sekaisin silloin kun käyn töissä. Onneksi ei tarvitse käydä töissä jatkuvasti. Ehdin välillä siivota.

Vierailija
9/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hoitaa "joku muu" n. 7 tuntia päivässä. Mies hoitaa lapsen aamutoimet. Toisaalta nyt mies hoitaa vähän vähemmän iltaisin kuin kotona ollessani, mutta yhteensä hoidan lasta n. 8 h/päivä vähemmän.

Minun ei tarvitse arkisin tehdä lounasta tai toista välipalaa. Näihin ei tarvitse myöskään hankkia aineksia, tiskata jne. Mies hoitaa lapsen aamiaiset.

Pyykkiä tulee suunnilleen saman verran, mutta muuta sotkua huomattavasti vähemmän. Lapsi on päivät pois sotkemasta ja hiekkaa ja kuraakin kulkeutuu paljon vähemmän sisään, kun ei käydä konttaamassa hiekassa ja kurassa kahdesti päivässä.

Kun töissä käydessäni on rahaa enemmän, myös vaatehankinnat onnistuvat vähemmällä vaivalla, kun ei tarvitse kierrellä kirppareita ja kytätä tarjouksia. Sama koskee osittain ruokia, kotona ollessa käytin enemmän aikaa tarjousten hakemiseen ja edullisten ruokien tekemiseen.

Eli minä ainakin teen paljon vähemmän kotitöitä ollessani töissä kuin kotona.

Vierailija
10/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että silleen

BTW osaatko lukea?

Vierailija
11/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuanlaittoa niin paljon ole, kun ei kukaan ole kotona. Lapsia työssäkäyvä äiti ei voi hoitaa niin paljon kuin kotiäiti. Vaikka kotiäidin lapset olisivat päivähoidossakin, heillä on kuitenkin paljon lyhyempi päivä siellä.

voikaan olla näin väärässä? Meillä lapsen vie se, joka menee myöhemmin töihin ja hakee, kuka pääsee ennemmin. Isä on vuorotyössä ja äiti liukuvan työajan säännöllisessä päivätyössä. Kotiäidin lapset on hoidossa klo 8-15 päivittäin eli 5 pv viikossa. Meidän molempien työssäkäyvän lapsi on hoidossa max 3 päivänä ja silloinkin max 6 tuntia per päivä.

Vierailija
12/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi pystyn hoitamaan monet esim. virastoasiat ja monet muut ruokatunnilla/ennen lapsen hakemista/työaikana tms. Se on paljon nopeampaa kuin lapsen kanssa. Jos lapsen kanssa lähti hoitamaan kaupungille asioita, siihen sai varata usein koko aamupäivän, kun usein samalla reissulla piti syödä, käyttää pissalla, riisua toppavaatteet, pukea ne, riisua taas ja pukea. Nyt sama homma voi hoitua ohiajaessa töistä tullessa.

t. 11

Vierailija
13/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulen kotiin, en ehdi edes takkia riisumaan.

Ja todellakin elämä oli kotiäitinä helpompaa.

Vierailija
14/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin tää oli LOMAA kun oli pari viikkoa kotona lasten kanssa tässä joulun aikoihin.

Vierailija
15/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä koululaisianne siivoamaan omia jälkiään?

Ihanko teistä on normaali ja jatkuva käytäntö, että koululainen aiheuttaa valtavan kaaoksen kotiinne kavereidensa kanssa ja sinä kiltisti siivoat heidän jälkensä töiden jälkeen?

Itse olen ollut nyt kaksi vuotta kotona ja kyllä tämä on ihan raskasta hommaa. (Hoidan tosin yksin kaiken, yksinhuoltaja kun olen). Pikkuhiljaa lapsen iän myötä kuitenkin homma helpottuu.

Voisinkin todeta, että vaippaikäisen kotihoito on raskaampaa kuin työssäkäyminen vaippaikäisen ollessa hoidossa. (Riippuu tietenkin työstä). Sitten taas jos ajatellaan, että kouluikäisen äiti olisi vielä kotona ja häntä verrattaisiin työssäkäyvään äitiin niin voisin sanoa hänen pääsevän helpommalla. Olettaen tietenkin, että lapsille on opetettu omatoimisuutta.

En kyllä ymmärrä tätä valtavaa kaksinasettelua joka asiassa. Onko pienten lasten työssäkäyvät äidit jotenkin katkeria äideille, jotka ovat syystä tai toisesta vielä lastensa kanssa kotona. Ja mikä kauhea pakko kotiäitien on nostaa "työnsä" arvoa mittaamattoman korkealle?

Vierailija
16/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tapa viettää kyseistä päivää. Ei se työmäärää lisää.

Lisäksi pystyn hoitamaan monet esim. virastoasiat ja monet muut ruokatunnilla/ennen lapsen hakemista/työaikana tms. Se on paljon nopeampaa kuin lapsen kanssa. Jos lapsen kanssa lähti hoitamaan kaupungille asioita, siihen sai varata usein koko aamupäivän, kun usein samalla reissulla piti syödä, käyttää pissalla, riisua toppavaatteet, pukea ne, riisua taas ja pukea. Nyt sama homma voi hoitua ohiajaessa töistä tullessa. t. 11

Vierailija
17/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut että työäideillä on koululaisia jotka kavereineen tehokkaasti sotkevat kyllä. Meillä minä herätän lapset, teen aamiaisen, siivoan keittiön, lähden töihin. Tulen kotiin kaupan kautta, siivoan keittiön, teen ruokaa, siivoan keittiön, pesen pyykkiä, imuroin, tyhjennänn kissanhiekkalaatikon, teen iltapalan, siivoan keittiön. Kun olin kotona lasten kanssa, ainoa ylimääräinen homma oli lasten kansssa ulkoilu ja yksi ruoka päivällä enemmän. Lelut kerättiin joka tapauksessa illalla kuten nytkin.

Vierailija
18/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko reilua.

Vierailija
19/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä koululaisianne siivoamaan omia jälkiään?

Ihanko teistä on normaali ja jatkuva käytäntö, että koululainen aiheuttaa valtavan kaaoksen kotiinne kavereidensa kanssa ja sinä kiltisti siivoat heidän jälkensä töiden jälkeen?

Itse olen ollut nyt kaksi vuotta kotona ja kyllä tämä on ihan raskasta hommaa. (Hoidan tosin yksin kaiken, yksinhuoltaja kun olen). Pikkuhiljaa lapsen iän myötä kuitenkin homma helpottuu.

Voisinkin todeta, että vaippaikäisen kotihoito on raskaampaa kuin työssäkäyminen vaippaikäisen ollessa hoidossa. (Riippuu tietenkin työstä). Sitten taas jos ajatellaan, että kouluikäisen äiti olisi vielä kotona ja häntä verrattaisiin työssäkäyvään äitiin niin voisin sanoa hänen pääsevän helpommalla. Olettaen tietenkin, että lapsille on opetettu omatoimisuutta.

En kyllä ymmärrä tätä valtavaa kaksinasettelua joka asiassa. Onko pienten lasten työssäkäyvät äidit jotenkin katkeria äideille, jotka ovat syystä tai toisesta vielä lastensa kanssa kotona. Ja mikä kauhea pakko kotiäitien on nostaa "työnsä" arvoa mittaamattoman korkealle?

heidän siisteyskäsityksensä on erilainen kuin omani :)

Vierailija
20/89 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja varmaan tarkoitti päiväkoti-ikäisiä lapsia.

Jos on tilanne, että äiti A on kotona kahden alle kouluikäisen kanssa ja äiti B on töissä ja kaksi alle kouluikäistä on koko työpäivän päiväkodissa, niin väitän, että äiti A:lla on määrällisesti enemmän kotitöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan