Todellinen "Facebook-päivitys" jouluaatosta
Näitä on ollut täällä joskus ennenkin. Eli jos olisit kirjoittanut rehellisen Facebook-päivityksen niin millainen se olisi ollut.
Tässä mun: Mukava ilta. Joulusauna, -ateria ja pari lasillista viiniä. Lahjoja ei sovitusti annettu kun oltiin aikuisten kesken. Onneksi mies ei juonut liikaa ja pilannut iltaa.
Kommentit (107)
En varmaan koskaan tule kokemaan sellaista tunnetta, että kuuluisin johonkin. Kyllä kaikki ihmiset jouluna lähelläni olivat hyviä ja toisia kunnioittavia, mutta minä vain en koe olevani yksi heistä. Ruoka oli silti hyvää, saunassa oli kiva käydä, lapset riemastuivat pukista ja lahjoista. Olisi ollut kiva kuulla kiitosta siitä, että autoin niin paljon keittiössä. Ja oikeasti, joku lahja olisi ollut ihan kiva minullekin.
Aattoyönä koko perhe sairastui oksennustautiin, jonka vuoksi vietimme aaton perheen kesken oksennellen. Kukaan kutsutuista vieraista ei tietenkään tullut paikelle, jotan hankituista ruuista puolet menee roskiin. Onneksi lapset nauttvat lahjoistaan. Se olikin tämän joulun ainoa valopilkku.
Aatto ihme kyllä ilman riitoja, mutta tänään räkähti pienestä asiasta niin, että mies perui ruokailun suvun kanssa :(
Itkin lasten nähden koko automatkan. Kaikki pilalla!
Leppoisaa olemista, hyvää ruokaa, rakkaita ihmisiä. Kilttejä lapsia.
Aatto ihme kyllä ilman riitoja, mutta tänään räkähti pienestä asiasta niin, että mies perui ruokailun suvun kanssa :(
Itkin lasten nähden koko automatkan. Kaikki pilalla!
Ap
Tämä joulu oli kaikista jouluista paras. Kotiäitinä oli aikaa tehdä kaikki jouluvalmistelut hyvissä ajoin etukäteen.
Pöytä oli kaunis, hopeat ja juhla-astiasto esillä, samoin valkoinen tähtipöytäliina kukat ja kynttilät olivat kauniit. Silmä lepäsi pöydässä.
Kinkku ei kuitenkaan onnistunut, koska olikin huono pala! Päältäpäin näytti hyvältä, mutta sisällä oli sellainen tummempi kohta, eli huono pala, vaikka ylikypsäksi tehtiin.
Paahtopaisti taas onnistui nappiin kuten muut tarjottavat (paitsi se kinkku).
Syötiin kyllä liikaa koko perhe. Nyt pitää sitten aloittaa joulun jälkeen kevyempi linja! Suklaatakin syöty erilaisia paljon.
Lapset tykkäsivät lahjoistaan. Esikoinen sanoi, että tänävuonna sai parhaimmat lahjat, vaikka ei saanutkaan IPadia vielä. Se ostetaan vasta kun palaan takaisin töihin.
Mies parin viinilasillisen jälkeen oli koko ajan pussailemassa ja puristeli pyllystä. Sillä alkoi tehdä mielli piparia:) No tänään sitten sai sitä piparia silläaikaa kun lapset olivat ulkona leikkimässä.
Anoppi vielä soitti tänään ja kiitti joulusta!
Mieli on kiitollinen. Onni voi olla niin särkyvää, joten pitää nauttia niistä onnenhetkistä. Eilen mietin kaikkia niitä perheitä, jotka eronneet ja viettävät ensimmäistä joulua, kun kuulin yhden tutun perheen juuri eronneen ennen joulua. Mielessäni toivoin voimia ja onnea kaikille niille, joiden asiat eivät ole hyvin.
Äitini kuoli yllättäen aatonaattona, joulumieli jäi siihen
sinun sääliäsi. Anteeksi, oli pakko todeta. Minä ainakin vietin joulun paljon mieluummin yksin lasten kanssa kuin jonkun ääliön joka osaa lähestyä naista vain humalassa ja vielä noin vastenmielisellä tavalla kuin takapuolesta puristelemalla..
Pelotti se ihmismäärä kaikkine töineen, mistä olin vastuussa. Mutta niin vain selvittiin. Lapset olivat anoppilassa ehkä liian pitkään, toivottavasti eivät olleet häiriöksi. Tyttären vaatimukset ärsyttivät alkuillasta - jos kerta jouluruokaa halusi tälle päivää syötäväksi, niin olisi sitten tullut ajoissa auttamaan. Mies hoisi kunnialla joulupukin roolin, oli kivaa :D Meinattiin ratketa omaan kikatukseen.
Voin oikaista väärinkäsityksesi: mieheni ei ollut humalassa. Hän on absolutisti.
Ja kyllä hän osaa lähestyä muutoinkin, kuin puristelemalla pyllystä.
En ole ketään säälinyt olen vain mielessäni lähettänyt voimia ja toivonut onnea perheisiin joissa esim. paljon riitaa ja eripuraa. Mikä tässä on väärin? Kaikissa perheissä kun ei ole sitä "joulurauhaa", jota toivon kaikkiin perheisiin. Olisiko pitänyt toivoa eripuraa ja riitaa???
En vuonna en sitten lähde kotoani mihinkään. Mua ei tarvii sääliä sen takia, että olen yh. Nautin tästä omasta pienestä ja epäsovinnaisesta perheestäni.
Nyt tuntui vaan ontolta palata illalla tyhjään kotiin.
meillä juodaan jouluna alkoholitonta viiniä!
Miehen isä oli alkoholisti, joten meillä ei juoda mitään, missä oikeasti on alkoholia.
Ruuan kanssa siis alkoholitonta viiniä. Tiedän, että tätä ei moni ymmärrä, mutta mieheni ratkaisu on tämä, hän päätti jo lapsena, että ei itse juo pisaraakaan alkoholipitoisia juomi.
Miten VOI kolmen kilon kinkulla mennä yli seitsemän tuntia uunissa? No hyvää se sitten lopulta oli."
Kirjoitit että miehesi alkoi tehdä mieli piparia parin viinilasillisen jälkeen. Ja toki saa toivoa rauhaa ja rakkautta ja kaikkea hyvää kaikille, sitä en luonnollisestikaan tarkoittanut, mutta ärsytti tapasi nostaa esille eroperheet esimerkkinä perheistä, joissa joulu ei ollut niin onnellinen kuin teillä. Luulen että tästä maasta löytyy aika paljon muita, joiden puolesta on paljon enemmän syytä kantaa huolta.
Tekee juhlavamman joulupöydästä!
Tämä eroperhe nyt sattui tulemaan mieleeni, kun juuri aatonaattona kuulin, että yksi tuttavaperheeni oli eronnut, ja perheen äiti oli itkenut sitten miten tässä näin kävi. Tunsin vain empatiaa häntä kohtaan. Ja tottakai ero on hyvä ratkaisu, yleensä siitä sitten se oma elämä lähtee nousuun, kun pääsee huonosta suhteesta eroon.
Kirjoitukseni tarkoitus ei ollut todellakaan dissata ketään!! Miksi täälä AV:lla ei voi mistään kirjoittaa, ilman, että joku vetää herneen nenään?? Ei saa edes tuntea myötätuntoa, joka sekin tulkitaan toisten ylenkatsomiseksi???
tuollaisessa yhteydessä? Sama kuin sanoisi että mies alkoi puristella parin maitolasillisen jälkeen. Yhdistit riidan ja eripuran kirjoituksessasi nimenomaan eroperheisiin tökeröllä tavalla, joka osoittaa täydellistä idiotismia. No, kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla ammentaa.
On mulla ihanat lapset.
En hirveästi hehkuta onneani facessa, koska se kuulemma ei tunnu kaikista kivalta.
rojua ja ryönää. Vitutti se romun määrä ja en halua iittalaa, enkä marimekkoa nurkkiini ikinä. Lapsetkin meinas purskahtaa itkuun kun tajusivat, että kaikki se roju pitää änkeä kaappeihin.
Mutta kerropa nro 59 että eikös suurimmassa osassa erossa kuviossa mukana riita ja eripura???
Mutta kaikki AV-mammathan eroavat täydellisestä suhteesta, täydellisestä miehestä, ja ero on riidaton ja erotty ystävinä??
Sinä täälä dissaat muita! Oletko itse parempi kun sinulla on varaa muita täälä dissata??
Itse en tiedä yhtäkään eroa kaveripiiristäni, jossa ei olisi ollut riitaa mm. lasten huoltajuudesta, asunnosta ja huonekalujen/elektroniikan jaosta, rahasta jne.
Kyllä niissä eroperheissä ollaan riidelty ennen eroa, ja usein sama homma jatkuu eron jälkeen.
Oma asenteesi ainakin paljastaa, että et ole itse sen kummempi kuin haukkumasi kirjoittaja!
Taas yks joulu kaikkitietävien parissa. Itse en edes voi tai viitsi osallistua keskusteluun, kun mut dissataan aina, esitän sitten tyhmää. Onneksi on appiukko joka dissataan myös niin voidaan kahdestaan ottaa kuppia ja nauraa selän takana noille vitun idiooteille, jotka tietävät MUKA kaikesta kaiken. Siis niin vitutti ja ärsytti, mitä tahansa mä sanoin niin alas laitettiin. Ja tänään uudestaan. Kiitin ruuasta, kiitin tähteistä ja menin leikkimään lasten kanssa.