Voisiko sinä olla minun ystävä? kerron itsestäni
Olen naimisissa, ei lapsia. Mieheni on alkujaan ulkomaalainen. Molemmat olemme töissä.
En polta, juon joskus vähän ja muutenkin pyrin vaalimaan terveitä elämäntapoja.
Harrastan liikuntaa intohimoisesti. Olen koko ikäni urheillut.
Tämän lisäksi olen kiinnostunut
kulttuurista, historiasta ja uskonnoista.
Luen ja teen joskus käsitöitä, jos ehdin.
Olen asunut ulkomailla muutamia vuosia, eri paikoissa.
Luonteestani sanoisin että olen positiivinen ja
empaattinen. Mutta myös oudossa seurassa alussa hiljainen, vain alussa.
Sitten tulee ne minuukset. Ystäväni sanoi että olen epärehellinen (myönnän että pienissä asioissa valehtelen, siis en isoissa) kuten siitä että mistä mun mustelma silmäkulmana oli tullut, se tuli siitä kun kävin ottamassa kokeeksi botoxia huuleen. En halunnut kertoa asian oikeaa laitaa, snaoin että se on herpeksen aiheuttama. :=)) kerroin hänelle myöhemmin totuuden.
Tämä sama kaveri sanoi että mulla ei ole yhtään oikeaa ystävä, koska minä olen ikävä tyyppi.
Koska minun mielipiteet poikkeaa muiden mielipiteistä liikaa. Kuten esim. kun juttelimme Romanian mustalaisista, sanoin että annan aina rahaa kerjäläisille mutta en koskaan sotaveteraaneille ( koska minusta niillä on jo rahaa aiva tarpeeksi) Lisäksi en ole mitenkään juhli itseänäisyyspäivää, koska Suomenkin sisällissodassa on mielestäni suinpäin lahdattu liikaa ihmisiä. Hän piti tätä loukkauksena, suuttui minulle asiasta eikä puhunut pariin viikkkon sanaakaan.
Miten on onko niin, voisitko olla ystäväni? Kysykää lisää jos haluatte..
Kommentit (45)
olet kovin mustavalkoinen ääripää-tyyppi, jolla on vahvat mielipiteet joista ei neuvotella.
sillä heistä ei koskaan tiedä mitä he ajattelevat tai tuntevat oikeasti, eikä heihin voi luottaa.
en usko, joku saamassani vaikutelmassani sinusta tökkii. Ehkä eniten tuo valehtelu. Ja persoonapäätteiden puuttuminen teksteistäsi... Jo otsikko nosti verenpainetta. Ja luulenpa että en ystäväksesi kelpaisikaan kaikkine pakkomielteineni.
Ihminen, joka vetoaa Amnestyn "tietoihin", ei voi olla kovinkaan uskottava. Tosi sööttiä tuo huolesi kerjäläisistä, tiesitkö että Suomessa on tuhansia ihmisiä kodittomina, myös lapsia? Ja että noita kerjäläisiä vihataan myös Romaniassa, jossa aiheuttavat tavalliselle väestölle haittaa teoillaan.
olet kovin mustavalkoinen ääripää-tyyppi, jolla on vahvat mielipiteet joista ei neuvotella.
Suomalaisten ajattelussa on outoa sekin että itseäisyyspäivää juhlitaan vakavana, sotia muistellen.
Kertookohan kansanluonteesta jotain? en tiedä..
Muissa maissa se on ilon juhla, tai se useimmiten ohitetaankin sen kummempia vohkaamista.
Ennen muinoin päivää kutsuttiin "Veripäiväksi" koska niin monta viatonta lahdattiin ja tapetiin turhaan.
Minä olen myös usein ajatellut että pitäisi päästä Karjalaan niille muinaisille taistelupaikoille.
Olen käynyt Raatteentiellä ja Suomussalmen taistelutantereilla. Siellä näkyy maastossa edelleenkin taistelunjälkiä.
Mutta ne paikat tekee mielen aika surulliseksi.
ap
no varmaan on sitten sööttiä sekin että Romaniassa on mustalaisten asema erittäin huono.
Köyhyydestä ei aina voi syyttää ihmisiä itseään.
Asuvat taloissa joissa on maalattiat, kylmiä ja kolkkoja taloja. Töitä heidän on lähes mahdoton saada.
Minä olen nähnyt todellista kurjuutta ja köyhyyttä, mutta en täällä Suomessa.
Amnesty taitaa olla aika vieras järjestö, joten tsekkaa tuo linkki. Amnesty nauttii kansainvälistä arvostusta kautta maailman.
http://www.amnesty.fi/uutiset/slovakialainen-oikeusistuin-tuomitsi-roma…
ap
Sillä olen myös kiinnostunut kulttuurista, historiasta, ja uskonnoista+kaikesta muusta mitä nyt eteen voi tulla. Ihmiset ovat myös kiinnostavia.
Jos asenne sotaveteraaneja kohtaan on noin idiootti, niin ei kiinnosta.
Ja inhoan romaneja.
Olitko tuota mieltä suomesta ja suomen itsenäisyydestä ennen kuin otit ulkomaalaisen miehen?
En valitsisi sinua ystäväksi mut tutuksi ja työkaveriksi kyllä.
Ja tuo että valehtelet vielä valheen päällekin on huono juttu. Sanoit että sait mustelman silmäkulmaan otettuasi botoxia huuleen. Ensinnäkin botox on ryppyjen siloitusaine, ei täyteaine jota laitetaan huuliin. Ja jos huuliin laitetaan täytettä (olen laitattanut), se ei aiheuta mustelmaa silmäkulmaan.
Jos et halua kertoa totuutta jostain asiasta, sano suoraan ettet halua kertoa, älä valehtele.
Mitä tulee Romanian kerjäläisiin niin pelkä'n olettamuksen perusteella ( se että mafia vie jokaisen kadunkulmassa kyykkivän kerjäläisen rahat, on pelkkä median ruokkima olettamus, siitä ei ole luotettavia todisteita) ei voi olla antamatta muutamaa kolikkoa, kerta siihen on itsellä varaa.
ap
että kadunkulmissa hytisevät vanhukset tai pienten lasten äidit ovat onnellisia täällä Suomessa kerjätessään? Oletko sitä mieltä, että se on hyvä ja kestävä elinkeino heille pitkällä tähtäimellä?
Mitä tulee Romanian kerjäläisiin niin pelkä'n olettamuksen perusteella ( se että mafia vie jokaisen kadunkulmassa kyykkivän kerjäläisen rahat, on pelkkä median ruokkima olettamus, siitä ei ole luotettavia todisteita) ei voi olla antamatta muutamaa kolikkoa, kerta siihen on itsellä varaa.
ap
että kadunkulmissa hytisevät vanhukset tai pienten lasten äidit ovat onnellisia täällä Suomessa kerjätessään? Oletko sitä mieltä, että se on hyvä ja kestävä elinkeino heille pitkällä tähtäimellä?
Kuule nyt SINISILMÄINEN, LAPSELLINEN yksilö. Se on bisnestä, ja vain bisnestä. Hytisevät lapset ja vanhukset vetoavat tunteisiin.
en jaksa olla rehellinen aito itseni kenellekään, joka on niin rikki, että keksii toisen totuuden.
Mutta sinä et varmaan hyväksyisi minua kun olen muslimi.
en ole itse mikään peruskristitty, en kuulu edes kirkkoon mutta asiat ratkaisee kuin uskonto.
Olen tavannut muslimeja eikä heidän uskontonsa ole minua härinnyt.
ap
Jos vaan juttuun tultas. Vaikuttaa, että ystäväsi ottaa tän elon aika vakavasti =)
Jos vaan juttuun tultas. Vaikuttaa, että ystäväsi ottaa tän elon aika vakavasti =)
ap
Vaikutat aika tylsältä tyypiltä, tuskin meillä olisi mitään yhteistä.
Mutta kuulostaa siltä, että voisin olla ystäväsi jos kemiat kohtaisivat muuten. Jos nauraisimme samanlaisille asioille jne.
Mutta miksi annat rahaa kerjäläisille, mikset jollekin heitä kotimaassaan auttavalle järjestölle? He ovat suurella todennäköisyydellä rikoksen uhreja täällä Suomessa, eivät saa kerjäämiään rahoja. Ja vaikka saisivatkin, ei se edistä heidän asiaansa pitkällä tähtäimellä mitenkään.
palana myöhemmin kurkkaamaan onko tullut lisää vastauksia. Nyt on lähdettävä kuntosalille. :)
Mukavaa päivää kaikille.
ap
Minäkin olen haaveillut matkoista taistelupaikoille. Joskus katselin haikeana, kun lehdessä mainostettiin matkoja Karjalaan taistelupaikoille. Ajattelin, että en voi yksin lähteä nuorena naisena, kun muut on vanhoja ukkoja. Voisin hyvin lähteä myös Keski-Eurooppaan tutustumaan taistelupaikkoihin. En niinkään ole perehtynyt silloiseen aseteknologiaan (vaikka perusjutut niistäkin tiedän), mutta muuten joukkojen liikkeisiin ja tietysti siviilien kohtaloihin ja tarinoihin. Mielelläni luen myös sammakkoperspektiivistä kirjoitettuja muistelmia, mutta rinnalla myös "korkeamman tason" analyysejä.
t: se sotahistoriafriikki
ps. Voisin olla ap kaverisi, koska voisin purkaa sinun kanssasi desanttikirjoja ja ottaa lukuvinkkejä. Olisi niin ihanaa, kun joku kaveri tietäisi asioista jotain.