näkijä vastailee hetken
Kommentit (113)
Olen välillä huolissani 5-vuotiaasta vanhemmasta lapsestamme. Mitä pitäisi tehdä? Mitä näet hänessä ja perhetilanteessamme häneen liittyen?
Saanko koulutusta vastaavaa työtä nopeasti valmistuttuani, ja minä vuonna saan itseni valmiiksi opinnoista?
Lapsesi kaipaa tukea, hyväksyntää ja rakkautta. Älä anna hänen tuntea itseään miksikään muuksi kuin rakastetuksi ja itsenään arvokkaaksi.
Tilanteenne on vaikea, mutta se opettaa kaikille teille selviytymistaitoja, joista on hyötyä myös myöhemmässä elämässä. Suojaa häntä ihmisiltä, jotka voivat saattaa hänen itsetuntonsa kehityksen vaaraan. Tee läheiselle ihmiselle selväksi, mikä tilanne on, ja miten haluat siitä selviytyä.
Saat koulutusta vastaavaa työtä, mutta valmistuminen on vielä vuosien päässä. Nämä vuodet ovat kuitenkin arvokasta aikaa, äläkä heitä niitä hukkaan murehtimalla muita asioita.
on kuitenkin kollektiivisesti tästä huolissaan. Vaikket yhden kysyjän kautta näekään.
lähipiirilläni ja perheelläni on ollut raskas syksy. lisäksi vielä veljeni sairastelu, jota jo hyvinkin pian tutkitaan enemmän. Onko syytä olla huolissaan? ja tarvitseeko lähipiirini vielä enemmän tukea kuin nyt annan vai onko kyseessä sittenkin rankempi reaktio tapahtuneisiin kuin mikä on "normaalia"?
Veljesi tilantenne on valitettava. Siihen ei ole tulossa nopeaa muutosta parempaan, mutta et voi vaikuttaa tilanteeseen murehtimalla. Suurimman avun annat tukemalla arkisissa asioissa, joihin heillä ei riitä jaksamista murheen keskellä.
Nyt valitettavasti minun on lopetettava vastailu, kysymyksiä näyttää olevan enemmän kuin mihin yksi ihminen elinikänään ehtisi vastata. Olen pahoillani, etten ehtinyt vastata kaikille. Mieleni olisi tehnyt, mutta liian monet samankaltaiset kysymykset alkoivat jo häiritä näkemistä.
Kollektiivisesti kaikille:
Älkää murehtiko, toimikaa. Luottakaa intuitioonne. Tehkää hyviä asioita, välittäkää lähimmäisistänne. Kysykää apua. Luottakaa siihen, että lähimmäisenne ymmärtävät huolenne.
Rauhallista joulunaikaa.
Osaatko sanoa mitään siskoni kuolemasta tai avioliitostani?
jaksaisitko vielä minulle vastata? Olen niin umpikujassa ja kaipaisin näihin kysymyksiini vastausta ja näkemystä.. olisin todella kiitollinen sinulle!
t. 105
Ostanko vain menolipun? Tämä tietenkin kuvainnollisesti, lippuja kun saa mennen tullen. Mutta siis kysymys kuuluu, otanko hypyn tuntemattomaan pois omalta mukavuusalueeltani. Rohkeinta mitä koskaan olen tehnyt. Houkuttaisi, mutta se olisi pienimuotoinen "katastrofi" ja kriitikoita kyllä piisaisi.
syntyykö poika lähellä laskettua aikaa? Saanko joskus oman alani töitä tältä paikkakunnalta? Muutammeko pian`?
-öpö-
Seksi. Ihmissuhde. Rakkaus. Onko mitään luvassa?
Luvassa ei vielä ole syvää rakkautta, ei sen kaltaista, kuin ansaitset. Intohimoa ja ihmissuhteen näen kuitenkin.
Kiitos. Peruspessimistäni kuitenkin miellän tuon minun ja lapseni väliseksi suhteeksi. Eli ei mitään uutta auringon alla :/ Vaikka onhan sekin jotain se.
Ostanko vain menolipun? Tämä tietenkin kuvainnollisesti, lippuja kun saa mennen tullen. Mutta siis kysymys kuuluu, otanko hypyn tuntemattomaan pois omalta mukavuusalueeltani. Rohkeinta mitä koskaan olen tehnyt. Houkuttaisi, mutta se olisi pienimuotoinen "katastrofi" ja kriitikoita kyllä piisaisi.
Te kärsimättömät moneen kertaan tinkaavat tukitte aina nämä näkijäketjut.
Näytää kyselevän Artun perään, etkö voi auttaa?