Päiväkoti ei suostu ottamaan vastaan lasta jolla on silmätulehdus! Onko laillista?
Lastentarhanopettaja soitti, että lapsi täytyy hakea pois, koska tämän silmä rähmii ja on tulehtunut. Vein lapsen saman tien lastenlääkärille, joka antoi antibioottisalvaa, ei kirjoittanut minulle sairaslomatodistusa vaan sanoi, että ei vaadi kotihoitoa, koska sen tulehduksen aiheuttaa sama pöpö joka on siellä päiväkodissa jokaisella jonka nenä vuotaa. Että tipat silmään vain ja takaisin hoitoon.
Vein lapsen päiväkotiin jossa minulle oltiin todella tylyjä ja sanottiin, etteivät suostu ottamaan sairasta lasta vastaan, että tippojen aloittamisesta täytyy olla vähintään 24h ennen kuin suostuvat, eli että vasta maanantaina hoitoon. Minä olin jo ilmoittanut työnantajalle tulevani takaisin, jouduin sitten soittamaan uudestaan etten tulekaan.
Onko tuollainen laillista?
Kommentit (142)
<a href="http://www.sairaslapsi.com/sairaudet/silmatulehdus" alt="http://www.sairaslapsi.com/sairaudet/silmatulehdus">http://www.sairaslapsi.com/sairaudet/silmatulehdus</a>
Eikä suostunut todistustakaan kirjoittamaan, koska mitään syytä kotiin jäämiseen ei ole, se sama bakteeri jyllää siellä kaikilla nuhaisilla.
Joudun nyt olemaan kotona omaan piikkiini... olisiko lääkäreitä paikalla? Tekikö lääkäri väärin?
ap
Outo asenne muuten sillä lääkärillä.
Miksi olettaa että kaikki siellä olevat lapset ovat räkätaudissa ö.ö
Outo asenne muuten sillä lääkärillä.
Miksi olettaa että kaikki siellä olevat lapset ovat räkätaudissa ö.ö
ap
työaika olisi ollut 16 asti. Laske siitä. =P
Pointti oli se, että aika käsittämätöntä, että tuosta ei ole yhteistä ohjeistusta.
Saisinkohan todistuksen toiselta lääkäriltä?
työaika olisi ollut 16 asti. Laske siitä. =P
Pointti oli se, että aika käsittämätöntä, että tuosta ei ole yhteistä ohjeistusta.
Saisinkohan todistuksen toiselta lääkäriltä?
no kyllä meillä hoitoalalla on työaika tunnin päälle, jopa puolen tunnin päälle!
-ei ap
Viet varmaan kovassa flunssassa olevan lapsesi hoitoon vedoten ettei ole kuumetta.
Vaikka kuinka huonossa kunnossa muuten lapsi olisi mutta hoitoon vain.
kuusi tuntia ei ole "tunnin päälle".
ap
kuusi tuntia ei ole "tunnin päälle". ap
kun noin pientä kyllä saa käyttää lääkärissä työajalla. Pyydä hoitsulta todistus, ainakin sille käyntiajalle, jos vaikka koko päivälle.
Turhaa itkeä, kun asiat vois hoitaa ihan vaikka vaan soittamalla...
en kyllä hyväksyisi päiväkodin höösäystä. Yleensä silmätulehdus paranee jopa ilman antibioottia, joten kielto viedä tarhaan on ihan täyttä hysteriaa.
T. lääkäri
kuusi tuntia ei ole "tunnin päälle". ap
kun noin pientä kyllä saa käyttää lääkärissä työajalla. Pyydä hoitsulta todistus, ainakin sille käyntiajalle, jos vaikka koko päivälle.
Turhaa itkeä, kun asiat vois hoitaa ihan vaikka vaan soittamalla...
Eikö tällainen muka saa harmittaa? Joku on väärässä ja tahdon tietää kuka. Sekä päiväkoti että lääkäri eivät voi olla oikeassa.
Saan varmasti sen palkan oikeasti vain urputtamalla työnantajalle vaikka meillä onkin sääntö, että todistus on oltava heti lapsen sairaudesta.
Mutta kuka teki virheen? Ihan jatkoa ajatellen. Kiinnostanee muitakin.
ap
Ainakin Tampereella on TAYS:n lastenlääkärin ohjeistus, että silmätulehduksen takia ei tarvitse olla pois päiväkodista, peruste sama kuin aloituksessa. Äitinä ymmärrän kuitenkin vanhempien ongelmat vääntää tätä asiaa päiväkodin väärin ohjeistettujen hoitajien kanssa ja tästä syystä kirjoitan päivän sairauslomaa.
itselläni ollut silmätulehdus=3 pv sairista (oon pk lastenhoitaja) ja sama lääkäri lapsen kohdalla laittamas takas pk:tiin.. ??
en kyllä hyväksyisi päiväkodin höösäystä. Yleensä silmätulehdus paranee jopa ilman antibioottia, joten kielto viedä tarhaan on ihan täyttä hysteriaa.
T. lääkäri
Saisiko tuon kirjallisena pk:n henkilökunnalle? ;)
Ainakin Tampereella on TAYS:n lastenlääkärin ohjeistus, että silmätulehduksen takia ei tarvitse olla pois päiväkodista, peruste sama kuin aloituksessa. Äitinä ymmärrän kuitenkin vanhempien ongelmat vääntää tätä asiaa päiväkodin väärin ohjeistettujen hoitajien kanssa ja tästä syystä kirjoitan päivän sairauslomaa.
Voisivat tarkistaa käytäntöjään.
ap
Tosiaan, kun itselläni oli silmätulehdus, lekuri pisti 3pvä saikkuu, ja oli ihan ihmeissään kun olin sitä mieltä että voisin kyllä mennä seuraavana päivänä töihin kunhan ab aloitettu, koska näinhän lapsetkin tekee.
Eli aikuisille saikkua silmätulehduksesta, mutta lapsille ei...
Loogista.
Ja äitinä, kyllä minä haluaisin pitää kopeää lasta kotona eikä viedä päiväkotiin, lapsi on kyllä tärkeämpi kuin työ tai muutaman tunnin palkka.
Voisivat tarkistaa käytäntöjään.
ap
Siellä vaan vaihtuu koko ajan henkilökunta eikä näistä ole aina tietoa johtajallakaan. Nimittäin vein sen ohjeistuksen itse oman lapseni päiväkotiin.
Ohjeissa on muuten kaupunkikohtaisia eroja, joissakin saattaa olla se 24 tunnin sääntö.
Päiväkodin täti uhmasi lääkärin määräystä. Lääkärihän se sen tietää parhaiten että pitääkö mennä hoitoon vai ei.
Mutta voithan sä soittaa sinne lääkärille ja sanoa että päiväkotiin ei otettu lasta vastaan. Jos hän kirjottaisi todistuksen..
päiväkodeissa pestä silmiä eikä lääkitä hoidossa. kyllä ihan kotihoidossa saa olla. usein flunssa päällä ja muutenkin kurja olo. usein taas näkee lapsia joille on annettu kuumelääke kotona ja viety hoitoon vaikka lapset kunnolla sairaitam, räkäisiä ja kuumeisia. hyi!
meidänkin muksujen päiväkodissa.
Silmätulehdus on tarttuva tauti.