Onko täällä ketään yli 25-vuotiasta joka ei ole koskaan
Kommentit (14)
ikää 27v. ja koskaan en ole käynyt gynellä.
Vain raskauksien yhteydessä on tehty alapään ronkkimisia.
Ja gynekologilla en ole koskaan käynyt, ei ole ollut syytä. Ihan terveyskeskuslääkäri ja kätilö ovat tehnyt sisätutkimukset, mitä on tarvinnut pillereitä uusiessa. Lääkärilläkin olen käynyt sisätutkimuksessa vaan kolmesti, vaikka pillereitä syönyt kohta 20v
kuitenkin otettu papa?
Menee siis hermot avovaimoon joka ei suostu gynelle vaikka jopa lähisuvussa on kohdunkaulan- ja rintasyöpää.
Nyt varasin sille ajan ja ilmoitin että joko menee sinne tai itkee ja menee. Teenkö väärin?
Olen 30+, enkä ole käynyt gynellä. Mulle on tehty vain raskauteen ja synnytykseen liittyvät "pakolliset" sisätutkimukset. Pillereitä en ole syönyt koskaan.
Mutta onhan siinä raskauksen yhteydessä kuitenkin otettu papa?
Tarkoitan siis onko ketään joka ei ole ikinä ollut kenenkään tekemässä sisätutkimuksessa tai papa kokeessa?
ap
kuitenkin otettu papa?
Menee siis hermot avovaimoon joka ei suostu gynelle vaikka jopa lähisuvussa on kohdunkaulan- ja rintasyöpää.
Nyt varasin sille ajan ja ilmoitin että joko menee sinne tai itkee ja menee. Teenkö väärin?
Koska gynella käyminen on täysin ja vain ainoastaan avokkisi asia, ei sinun.
Meillä isoäitini on kuollut kohdunkaulansyöpään enkä siltikään ole käynyt gynellä. Papaa ei raskauden aikana oteta (joskaan en ole muutoinkaan koskaan papassa käynyt).
Pillereitäkään en ole syönyt joten eipä ole tullut käytyä gynellä tms.
myös tajusin juuri, etten ole koskaan käynyt gynellä. siis gynekologilla.
Terveyskeskuksessa olen käyn perhesuunnittelussa ja ymmärtääkseni siellä olevat ovat peruslääkäreita tai erikoistumassa olevia. Synnytyslääkärit ja kätilöt päälle.
Papakoehan tässä tapauksessa otetaan labrassa ja kyllähän siellä pitäisi käydä vähintään kolmen vuoden välein.
Gynekologi ymmärtääkseni tekis tuon kaiken siinä samalla.
Oletpa viisas kumppani.
Hullua olla huolehtimatta noinkin tärkeästä asiasta. Itse vaikka kantaisin vaimon papaan.
Siis papa näytteet on otettu parin vuoden välein joko e-neuvolassa tai sitten käyn siinnä mihin kutsu tulee viiden vuoden välein. En jättäisi käyntiä pois mistään hinnasta ;)
eli 25 vuotta.
Kävin oikeastaaan 30-vuotiaana ekan kerran, 2 raskauden aikana tietenkin oli ollut raskauden seuranta tutkimuksia.
Älä sano mitään "itket ja menet..." vaan sanot hellästi, että tulet hänen tuekseen sinne vastaanotolle.
Vai onko sulla taka-ajatuksena se, että haluaisit panna sitä paljaalla? Ei kai siinäkään toisaalta vikaa ole...:)
ainakaan ole raskauden yhteydessä otettu papaa. Eikös se ole niin, ettei raskaana sitä edes yleensä oteta? Keskenmenoriski tai jotain ainakin alussa.
Raskaana olin tänä vuonna, sitä edellinen gynekäynti v. 2008
Ei meitä miehiä koskaan kutsuta.