Hei :) tai oikeastaan tänään :( Olen ollut huolesta sairaana.
Paitsi että minä en ole se sairas. Sain viime yönä soiton sairaalasta, jonne mun kihlattuni oli joutunut lähtemään yksistä juhlista. Hänellä oli rintakipua ja sydänoireita ja nousi korkea kuume. Miten voi alle 30-vuotiaalla olla sellaisia oireita? En saanut nähdä hoitavaa lääkäriä, joten en tiedä tarkkaan, mistä on kyse, eikä mies jaksanut kauheasti puhua. Hän tulee huomenna kotiin, koska oireet hellittivät nopeasti, mutta kyllähän se pelästytti. Pelästytti tosi paljon. Mulla oli äiti ja pari ystävää täällä tukenani, mutta heidän piti jo lähteä. Tällaisia päiviä ei saisi tulla :(
Kommentit (174)
Paitsi että onhan vauvat söpöjä! Mä olen hyvä valvomaan. Kroppa kärsii, mutta saahan sen sitten kuntoon. Hoidella-sanalla viittaat kai seksiin. Kyllähän äiditkin seksiä harrastavat. Synnytys? Sitä voi miettiä sitten myöhemmin. Miksi parisuhde kärsisi? Eikö se pikemminkin lähennä? Ja jos väsyttää, aina voi hankkia avuksi hoitajan. Tai muutenkin, jotta ei käy niin.
ap
vauvanhankinta on kyllä aika riskipeliä... En oikein usko että kstät jos vauva-arki onkin kohdallasi jotain muuta kuin söpö pieni vauva joka syö nätisti pullosta kerran kahdessa tunnissa ja nukkuu siinä välissä, yöt nukkuu 8h putkeen, ja kakkaa kerran päivässä ruusuntuoksuista siirappia. Tissit ei kärsi, kroppa ei kärsi, parisuhde ei kärsi, vauva nukkuu tietty niin hyvin että muru ehtii hoidella kihlattuaan aina. Synnytys käy kuin unelma, ei repeytymiä, ei kipuja.
lapsen syntymän jälkeen on vaikea parisuhteelle, ihan sen takia että vauva on kiinni äidissä, isä jää vähän ulkopuoliseksi, äitiä väsyttää, hormonit tekee temppujaan jne jne jne...
Toki, jos hommaa hoitajan, ei imetä eikä kasvata lapsentahtisesti niin meneehän se vauva siinä sinussa vähän niinkuin uutena somisteena.
Voi esitellä aina kun tulee vieraita, jakun siihen kyllästyy pyytää hoitajaa taas paikalle ettei joudu kuuntelemaan koliikki-itkua, tai murehtimaa allergioita jne.
marttyyrinä, haavoittuneena ja täysin shokissa siitä, kun tulee pahoinvointia ja rintoja aristaa eikä poikaystävä tajua hieroa jalkoja koko ajan. Ja vetoaa siihen, että "tällaista ei saisi tapahtua minulle". Ja ensimmäinen raskausarpi, voi että sitä kipuillaan ja koetaan vääryyttä. Entäs sitten synnytys, en edes uskalla kuvitella :D
Muru, napsi nyt niitä pillereitä vaan, ainakin niin kauan kuin poikaystävä napsii omiaan :D
jos et ole jo lukenut
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1669223/saako_sektio…
Olette molemmat hyviä valvomaan, mutta mitään piristäviä ei sit voi kylläkään vetää kun kotona on pieni vauva ;)
Mä sain lapsena olla perheeni päähenkilö, vaikka mullakin oli hoitaja (tai hoitajia). Lapsi on ihminen, ei somiste. Eikä se pahin vaihtoehto aina omalle kohdalle satu.
ap
lapsen syntymän jälkeen on vaikea parisuhteelle, ihan sen takia että vauva on kiinni äidissä, isä jää vähän ulkopuoliseksi, äitiä väsyttää, hormonit tekee temppujaan jne jne jne... Toki, jos hommaa hoitajan, ei imetä eikä kasvata lapsentahtisesti niin meneehän se vauva siinä sinussa vähän niinkuin uutena somisteena. Voi esitellä aina kun tulee vieraita, jakun siihen kyllästyy pyytää hoitajaa taas paikalle ettei joudu kuuntelemaan koliikki-itkua, tai murehtimaa allergioita jne.
Mutta kun mun mieheni sanoo, että syy on jokin muu, niin pitäähän mun uskoa. Mikä suhde tämä olisi, jos mä lähtökohtaisesti epäilisin mieheni valehtelevan? Ja vakuuttava hän on, ihan oma itsensä. Mä en ollut siellä paikalla enkä nähnyt kihlattuani oikeastaan koko päivänä, mutta mulla on hänen sanansa. Hän on aina puhunut mulle totta. Mulla ei ole syytä olla uskomatta, ja miksi edes kaivelisin asiaa sen enemmän?
Noihin edeltäviin viesteihin mä en jaksa alkaa vastailla. Miettikääpä, jos kirjoittaisitte oman arkenne sanoiksi ja lauseiksi; joku pitäisi totena, toinen ehkä ei. Ja oikeasti, sydänoireita on ihmisillä, ne eivät ole valitettavasti mitenkään ihmeellisiä ja epäuskottavia asioita.
ap
joista ei tarvitse olla huolissaan. Olen silti. Ihan samahan se on, mikä on syy, jos oireet ovat vakavia, jopa hengenvaarallisia. ap
- etenkin laittomien - vaikka et tätä nyt halua ymmärtää tai vetoat siihen että täällä vaan kirjoitetaan törkyä. Aineet käy pumpun päälle kuin myös se stressi.
Olenhan mä kaikenlaisesta selvinnyt. Miksen sitten lapsistakin? Nehän ovat myönteinen asia elämässä. Ja pillereitä en napsi vielä hetkeen, ihan lääkärin määräyksestä.
ap
marttyyrinä, haavoittuneena ja täysin shokissa siitä, kun tulee pahoinvointia ja rintoja aristaa eikä poikaystävä tajua hieroa jalkoja koko ajan. Ja vetoaa siihen, että "tällaista ei saisi tapahtua minulle". Ja ensimmäinen raskausarpi, voi että sitä kipuillaan ja koetaan vääryyttä. Entäs sitten synnytys, en edes uskalla kuvitella :D Muru, napsi nyt niitä pillereitä vaan, ainakin niin kauan kuin poikaystävä napsii omiaan :D
joista ei tarvitse olla huolissaan. Olen silti. Ihan samahan se on, mikä on syy, jos oireet ovat vakavia, jopa hengenvaarallisia. ap
- etenkin laittomien - vaikka et tätä nyt halua ymmärtää tai vetoat siihen että täällä vaan kirjoitetaan törkyä. Aineet käy pumpun päälle kuin myös se stressi.
mutta sinun ajatusmaailmaasihan kuulu että sinulle ei pitäisi ikinä sattua mitään.
Pitäisi tulla se täydellinen prinssi/prinsessa joka on syötävän suloinen ja helppohoitoinen.
Voin vain kuvitella tulevat muru-aloitukset jos lisäännytte....
"mies oli taas poissa yötä, mitä ajatella".
"Mies haluaa että vauva nukkuisi omassa sängyssä, minä en, mies nukkuu sohvalla"
"Mies kiukuttelee kun en jaksa harrastaa seksiä, synnytyksestä 3vko"
Ei tainnut olla mitään papereita mukana. Ehkä ne lähetetään postissa jälkikäteen? Tai lähetetäänkö mitään, jos ei pyydä, mä en itse asiassa edes tiedä.
ap
Onko mies näyttänyt sulle saikkulapun? Mitä siinä sanotaan?
yleensä jos on sairaalassa ollut, niin saa kyllä sairaslomatodistuksen lääkäriltä, vaikka tessin mukaan sitä ei tarttiskaan yhdestä päivästä.
Aika epäilyttävää jos ei halua mitään saikkulappua, eikö?
Tai ei halua sitä näyttää?
Mutta joo, kannattaa luottaa sokeasti vaan, varsinkin kun tietää että miehellä tapana vetää muutakin kuin viinaa bileissä.
Wuptiduu ja yksinkertaisuus ja sinisilmäisyys kunniaan, jiihaa!
muru-hahmoon.
Taas lähtee samaan jankkaukseen kun ekassa ketjussaan, eiku mutku ja eihän ja kun sehän sanoi ja minähän uskon ja ei se voi mitenkään olla niin ja te ootte vaan katkeria ja mä en usko teitä kuitenkaan!
Kuulostaa vähän siltä. Miksi mun mieheni olisi poissa, kun hänkin olisi saanut sen vauvan? Miksi vauvan nukkumapaikasta pitäisi riidellä? Sehän on yhteinen lapsi. Jolla olisi myös oma sänky, huom. Ja miksi mies kiukuttelisi seksistä? Kiukutteliko sinun?
ap
mutta sinun ajatusmaailmaasihan kuulu että sinulle ei pitäisi ikinä sattua mitään. Pitäisi tulla se täydellinen prinssi/prinsessa joka on syötävän suloinen ja helppohoitoinen. Voin vain kuvitella tulevat muru-aloitukset jos lisäännytte.... "mies oli taas poissa yötä, mitä ajatella". "Mies haluaa että vauva nukkuisi omassa sängyssä, minä en, mies nukkuu sohvalla" "Mies kiukuttelee kun en jaksa harrastaa seksiä, synnytyksestä 3vko"
muru-hahmoon.
Taas lähtee samaan jankkaukseen kun ekassa ketjussaan, eiku mutku ja eihän ja kun sehän sanoi ja minähän uskon ja ei se voi mitenkään olla niin ja te ootte vaan katkeria ja mä en usko teitä kuitenkaan!
Siksi en siis tiedä. Se ei nyt tuntunut tärkeimmältä asialta, vaan se ihminen.
"Tapana" ei kuvaa todellisuutta, sen verran voin sanoa.
ap
yleensä jos on sairaalassa ollut, niin saa kyllä sairaslomatodistuksen lääkäriltä, vaikka tessin mukaan sitä ei tarttiskaan yhdestä päivästä. Aika epäilyttävää jos ei halua mitään saikkulappua, eikö? Tai ei halua sitä näyttää? Mutta joo, kannattaa luottaa sokeasti vaan, varsinkin kun tietää että miehellä tapana vetää muutakin kuin viinaa bileissä. Wuptiduu ja yksinkertaisuus ja sinisilmäisyys kunniaan, jiihaa!
Mutta varaudu siihen että teillä ei välttämättä mene, ei ole mitään ruusuilla tanssimista teidän suhde muutenkaan ollut, ainakaan sen perusteella mitä tänne tilität.
Mietin tosiaan vain miten sinä kestät epämiellyttäviä yllätyksiä vauva-arjessa, kun mies puhuu sinut ympäri mennen tullen, ja ole tihan riekaleina kun mies on pari yötä viettänyt itseaiheutetusti sairaalassa.
"Tällaisia päiviä ei saisi olla, nyyyyyyh".
Että mieti sitä, jos teille käy niinkuin monelle muulle, että se vauva-arki on liian paha paikka...
Tämän ikävän sairaustapauksen jälkeen...
Sitten kun mies olisi mustasukkainen vauvalle, niin seksillähän sitäkin pitäisi hyvitellä.