Mikä miestäni vaivaa? :( On alkanut puhua outoja ja käyttäytyä
todella omituisesti, jopa pelottavasti. Jäi alkusyksystä työttömäksi, jonka jälkeen jossain määrin ainakin masentui, alkoi vastoin tapojaan juoda paljon alkoholia(jonka tosin lopetti kun uhkasin lähteä lasten kans, jos jatkuu, mun lapset ei joudu katsomaan kotona ketään humalassa), en "jaksanut" tehdä enää juuri mitään, josta lähtien oon hoitanu kotityöt ja meidän lapset 5v, 3v ja 9kk täysin yksin.
Nyt viimeisen kuukauden aikana mies on alkanut puhua tosi omituisia juttuja, joista oon pikkuhiljaa tajunnut, ettei ne voi mitenkään enää olla totta. Eka hänelle "teki kiusaa" entinen työkaveri ja sen "liittolaiset", kuulemma uhkauspuheluja, seurattiin kaupungilla yms on koitettu pelotella.
Sitten meidän kodin irtaimistoa alkoi kadota ja särkyä, miehen mukaan "vainoajien" toimiesta. Muutama kk sitten esim vauvan vaunut oli revitty ja tuhottu. Niitä säilytettiin ulko-oven edessä. Tein rikosilmoituksen asiasta.
Nyt viimeisimpänä meidän kaikkien, erityisesti lasten vaatteita on alkanu katoamaan ja monet niistä on revitty ja silvottu. Vaatteet on meidän makkarissa kaapeissa, oon lähes jatkuvasti kotona ja yöt ulko-ovet on lukossa. Kukaan ulkopuolinen ei oo taatusti tänne päässy niitä tuhoja tekemään, vaikka mies niin väittää. Että hänet koitetaan lavastaa hulluksi jotta jättäisin hänet ja veisin lapsetkin pois.Outoa ja pelottavaa, en osaa päätellä muuta kuin että hän on itse ne tehnyt??
Eilen illalla kun olin saaanut lapset nukkumaan ja menin suihkuun, sieltä tullessa huomasin miehen menneen lasten huoneeseen, oven takana kuuntelin miten hän jutteli nukkuville lapsille miten isä kyllä suojelee teitä vaikka meidän perhe yritetään tuhota ja miten kauhean raskasta on kun äitikään ei enää usko isiä.Tänään aamulla heräsin siihen kun mies aamuyöstä itki ja puhui keittiössä itsekseen, kuin jollekin ulkopuoliselle tyyliin "Yritätte tuhota mut mutta mä tiedän kyllä mitä peliä te pelaatte jne". Pelotti niin etten uskaltanu mennä keittiöön.
Oon koittanu miehelle sanoa, ettei se taida olla ihan kunnossa, ja että menis lääkäriin, mua pelottaa ja huolestuttaa. Vastaus oli tosi aggressiivinen EI, ja sit takertui muhun ja itki miten rakastaa mua/meitä ja hajoaa jos minäkin "käännyn häntä vastaan".
Anteeksi sekava sepustus, saiko kukaan mitään tolkkua? Onko tää nyt sitä mitä epäilen = mies on tullut niin sanotusti hulluksi? :( Kamalan ahdistavaa ja pelottavaa, en tiedä miten suhtautua ja miten toimia, mut kai mun on jo pakko ottaa yhteyttä johonkin (minne???) kun tuo tuntuu koko ajan menevän vaan pahempaan suuntaan. Se nukkuu enää vaan muutamaa tuntia yössä, ei juuri syö jne, on ihan omissa maailmoissaan ja musta tuntuu et ainakin meidän esikoinen on jo alkanut ihmetellä mikä iskää vaivaa.
Auttakaa :(
Kommentit (143)
He tarvitsevat lääkärin kirjoittaman pakkohoitolähetteen ennen kuin voivat viedä mukanaan. Lääkäri voi tarvittaessa pyytää poliisia mukaan. Ilman että lääkäri näkee henkilön, ei mitään pidempää hoitoa voi järjestyä.
Muuten ambulanssit saisivat jatkuvasti turhia keikkoja hakemaan ihmisiä väkisin hoitoon. Moni av-mammakin olisi käväissyt tarkistettavana, kun tympiintynyt mies olisi saanut tarpeekseen nalkutuksesta ja raivoamisesta.
Vittu että vituttaa persaukinen ja tehoton terveydenhoitosysteemi.
Koita ap jaksaa. Toivotaan, ettei jouduta huomenna lukemaan lehdestä mitään kamalaa.
Miksei ne poliisit tulleet Ap:n kotiin?
kun näyttää siltä ettei se mies pääse hoitoon ollenkaan. Kuulostaa sitlä, että diagnoosin tekeminen on kohta jo liian myöhäistä.
että tekee itselleen tai lapsille jotain.
Kuulostaa tuoreelta psykoosilta. Soita poliisille, voivat saatella päivystykseen missä lääkäri arvioi tilanteen (ja tod. näk. tekee M1-lähetteen psykiatrin arvioon). Kannattaa toimia.
t lääkäri
*ottaa lisää popkornia ja jää odottamaan mitä äseuraavaksi tapahtuu*
Kuulostaa tuoreelta psykoosilta. Soita poliisille, voivat saatella päivystykseen missä lääkäri arvioi tilanteen (ja tod. näk. tekee M1-lähetteen psykiatrin arvioon). Kannattaa toimia.
t lääkäri
soitti. t. Seuraavaa perhesurmaa odotellessa
niin soita poliisit paikalle ja vähän äkkiä! Turhaan hukkaan aikaasi täälä kyselemiseen.
mun miestä viedä kun se ei itse halunnu lähteä, sanoivat sttä pitää olla läääriltä joku määräys että he voi väkisin viedä ambulanssiin.
Sen jälkeen mies on ollu vaan kylppärissä ovi lukossa eikä vastaa. Pelottaa :-(
tk-lääkärin on tehtävä virka-apupyyntö poliisille, joka toimittaa miehen lääkäriin.
t. viimeksi tänään maanisen potilaan kohdalla näin toiminut tk-lääkäri
tk- / muun päivystyspisteen lääkärille ja kerro asiasi - hän tekee virka-apupyynnön. Turha tässä on kriisipuhelimiin, sosiaalipäivystykseen tai psykiatrialle soitella(kuten ketjussa on ehdoteltu).
toinen tk-lääkäri
Kostuuko ap:lla pöksyt näistä fantasioista?
että tätä on ap:n aloituskirjoituksen mukaan jatkunut jo kuukausia, ja vasta nyt hän puuttuu asiaan.
kuvauksen kaltaisessa kriisissä olevalla perheenäidillä olisi intressiä raportoida tilanteesta internetissä lähes reaaliaikaisesti.
kameroita joka puolelle, niin näätkö onko se mies joka niitä tavaroita rikkoo/hävittelee vai joku muu :)
palstan vakiotarinoijaksi. Kauhean jäsentyneitä kuvailuja kauhean järkyttivistä tilanteista ja aina hiukan lisää vettä myllyyn. Vastailee itselleen.
Mistä lie hakee innoituksensa, Alibista, iltapäivälehdistä, Murhainfosta. Pyh, haisee mädälle.
palstan vakiotarinoijaksi. Kauhean jäsentyneitä kuvailuja kauhean järkyttivistä tilanteista ja aina hiukan lisää vettä myllyyn. Vastailee itselleen.
Mistä lie hakee innoituksensa, Alibista, iltapäivälehdistä, Murhainfosta. Pyh, haisee mädälle.
Muakin on täällä huudeltu provoksi monta kertaa, kun on niin mahdoton tarina tai streotyyppinen provo. Sitten on tämä oma vastaustyyppi, provoksi huutelu-provo, joita trollataan joka ketjussa. Voi olla, että minä tässä nyt lankesin paskaan metatrolliin. How ever, ihan yhtä tyhjän kanssa sun analyysit. Lisäksi monille netti on nykyään niin tiivis osa elämää, että jopa palstalle vastaillaan hädän keskellä.
Lähes vastaava on tapahtunut omassa lähipiirissä. Psykoottiset oireet saattavat hiipiä elämään niin vähitellen, että kun ihminen on ollut aiemmin täysin järkevä voi mennä kauankin, ennen kuin omaiset myöntävät tilanteen itselleen.
Ainakaan kukaan, joka on joutunut lähipiirissään kokemaan tilanteen, jossa läheinen viedään pakolla ei pelleile näillä.
On helpompaa kirjoittaa anonyyminä kuin myöntää tilanne irl kasvotusten.
samaksi tarinoijaksi kuin aiemmin. Vertailkaapa tämän vakkarisatutädin tai -sedän kirjoitusyyliä, sisältöä, kappalejakoa jne.
Ja joka kerran saa aikaan melkoisen vastausryppään, mitä toki toivookin.
Tilanne kuulostaa todella vakavalta, miehesi on psykkisesti sairastunut ja tarvitsee apua. Vainoharhaisuus ja uhkaava käyttäytyminen lasten tavaroita kohtaan on vakava merkki. Suurin huoli on sinusta ja lapsista, vaikuttaa siltä että tekin voitte olla suuressa vaarassa. Ota yhteyttä mielenterveystoimistoon / poliisiin / tai kehen tahansa läheiseen joka etsii sinulle ja lapsillesi ensin apua ja turvapaikan, jonka jälkeen miehellesi tulee tarjota apua ja hoitoa. Muista viime aikojen perhesurmat, älä ota riskiä ja jää odottamaan vaan toimi välittömästi!
Paljon voimia!
miten skitsofreniasta puhutaan.
Suurin osa skitsofrenikoista pelkää muita ihmisiä ja eristäytyy omiin oloihinsa .
Niitä vaarallisia hulluja löytyy sitten enemmän sekakäyttäjistä..