Mitä eroa on vihapuheella ja vihaisella puheella?
Kommentit (7)
Jos sanoittaa esimerkiksi feministin tai viranomaisen tekemiä väkivaltarikoksia, se on vihapuhetta.
Vihapuhe on harkittua esim. johonkin ryhmään kohdistettua vihaa. Vihainen puhe voi olla harkitsematonta mihin tahansa kohdistettua vihaa.
Monikulttuurisesta joukkoraiskauksesta uutisointi on vihauutinen eli vihaista puhetta.
"Vihaisessa puheessa puretaan turhautumista tai voimakkaita tunteita, kun taas vihapuheella pyritään leimaamaan, syrjimään tai vaientamaan tiettyjä ihmisryhmiä."
Ensin menee tunteisiin ja vihastutaan ja sitten tulee se vihapuhe ja nimittely inceliksi. Tuossa järjestyksessä.
Vihainen ihminen on vihainen akuutilta tunnetilaltaan. Vihapuhetta harjoittava vihaa jotakin ihmisryhmää kuten naisia, erivärisiä, eri uskontoa edustavia, homoja jne. Ja jostain mystisestä syystä sovinisti on yleensä myös rasisti. Ja homofoobikko vihaa muslimeja jne. Ainakin kun pintaa vähän rapsuttaa.
Ei mitään.