Voisitko seurustella miehen kanssa, joka ei ole käynyt armeijaa?
Itse en ikimaailmassa voisi. Ei armeija itsessään minussa mitään intohimoja herätä, mutta "mies" joka siitä luistaa on minusta täysin selkärangaton pelkuri, sellainen jonka varaan perhettä ei kannata perustaa. Siviilipalvelus on ihan nössöjen pelkurien vaihtoehto, puhumattakaan totaaleista. Jos ei armeijaa kantti kestä, ei ole oikeutta tulla isäksikään.
Kommentit (609)
Itse en ikinä suostuisi seurustelemaan naisen kanssa joka hyväksyisi miehen joka ei ole käynyt armeijaa. Itse en ole siis käynyt, mutta teeskentelen ja valehtelen käyneeni.
Naiset, joiden itsetunto on niin alhainen että se sallii suhteen vässyköiden ja tulevien elämäntapatyöttömien kanssa, ovat aika vääjäämättä tulevia vauvankuristajia tai muuten äidiksi kelpaamattomia aikapommeja. Kuvottaa ihan.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 12:42"]
Naiset, joiden itsetunto on niin alhainen että se sallii suhteen vässyköiden ja tulevien elämäntapatyöttömien kanssa, ovat aika vääjäämättä tulevia vauvankuristajia tai muuten äidiksi kelpaamattomia aikapommeja.
[/quote]
Tätäpä. Monet tässäkin ketjussa avautuneet voisivat kyllä mennä vähän itseensä.
Oikea tosimies ei käy armeijaa, koska pitää sitä turhana energian kuluttamisena.
18v pikkulapset käyvät sen koska valtio pakottaa.
T:Janne J.
Voisin ja seurustelenkin. Lasken armeijan käymisen lähinnä miinukseksi, valtaosa sinne menee "siksi kun muutkin" eivätkä ajattele itse.
armeijaa ei ole pakko käydä. Toisen tappaminen ei ole oikein. Eikä kukaan ole paha. Armeija on ihan turhauttava. Ainakin minun mielestä.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 02:28"]
Kaksi edellistä eivät olleet käyneet armeijaa. Näistä toinen sentään siviilipalveluksen. Nykyinen on käynyt. Totaalikieltäutyjä oli todella vässykkä muutenkin. Sivarimies sentään oli mies, vaikka ei armeijaa ollut käynytkään. Nykyinen silti ylivoimaisesti paras. Harrastaa myös metsästystä ja muuta "eräilyä" ja tunnen oloni jotenkin turvalliseksi hänen seurassaan. Ei tietenkään koko totuus tässä ole, mutta minun kokemus on tällainen.
[/quote]
armeijaa tarvitaan, kun itänaapuri tulee ensi kerran vihreissä ulkomaanturistivaatteissaan omilla kulkupeleillä kylään. seurustelkaa kenen kanssa vaan, mutta armeijaa tarvitaan sitten.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 20:56"]
Olet siis valmis perustamaan perheen ainoastaan miehen kanssa joka on suorittanut asepalveluksen, joka on valmis valtion nimissä teloittamaan toisessa maassa viattomia lapsiperheitä? Mutta et siis miehen kanssa joka kieltäytyy näistä kunnian teoista? Joista yleensä saa rintaan vielä jonkun kivan pikku mitalin. Luultavasti myös sodasta tuliasiksi kotiin tuodaan traumoja ja psykoottisia harhoja, jonka saattelemana tämä isäkandidaatti pistää vielä teidätkin kylmäksi. Vai alkaisiko teidän perheen isit rintamakarkureiksi? Eivätkä ikimaailmassa sodan alkaessa tekisi mitään edeltä mainittua?
[/quote]
Ihan uskomatonta miten vitun tyhmiä ihmisiä on olemassa. Tekeekö intin käyminen jokaisesta miehestä potentiaalisen lapsentappajan? Mitä sä kuvittelet, että armeijassa tehdään? Suomella on PUOLUSTUSvoimat, joiden tarkoitus PUOLUSTAA omaa valtiota, eikä siis hyökätä "vieraisiin valtioihin" raiskaamaan ja tappamaan.
[/quote]
meillä on puolustusvoimat ja puolustumenoja 1% budjetista.
itänaapurilla on hyökkäysvoimat ja hyökkäysmenoja 33% budjetista.
Mä oon sitten varmaan housuun pissaaja armeijan käyneen rinnalla, koska olen sivari. Kävin mä kokeilemassa sentään armeijaa, mutta ensimmäinen laukaus ampumaradalla ja mikä nolaus kun siitä ylös nousin. Meninpä siitä suoraan hoitajalle sanomaan että haluan pois täältä. Voi sitä häpeän määrää.. Mutta nykyään kyllä tyytyväinen etten armeijassa jatkanut.
Minä olen 1. tyypin diabeetikko, enkä siksi armeijaa käynyt. Muuten olisin päässyt, mutta yksi kriteeri ei täyttynyt: pitää olla sairastanut vähintään 2 ja enintään 10 vuotta. Kyllähän tuo harmitti, kun sinne aikoinaan halusi päästä. Vaimokin kuitenkin löytyy, jota ei tunnu haittaavan armeijan käymättömyyteni, joten enpä ole asiaa enempää surkutellut :D
Totta kai voisin! Miehelläni on diabetes ja siksi ei "päässyt" armeijaan. Armeijan käyminen/käymättä jättäminen ei tee miehestä sen parempaa tai huonompaa!
Kyllä voisin. Ja olenkin seurustellut. Jos hän muuten on sopiva minulle, ei voisi vähempää kiinnostaa onko armeijan käynyt vai siviilipalveluksen suorittanut.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 13:30"]Mä oon sitten varmaan housuun pissaaja armeijan käyneen rinnalla, koska olen sivari. Kävin mä kokeilemassa sentään armeijaa, mutta ensimmäinen laukaus ampumaradalla ja mikä nolaus kun siitä ylös nousin. Meninpä siitä suoraan hoitajalle sanomaan että haluan pois täältä. Voi sitä häpeän määrää.. Mutta nykyään kyllä tyytyväinen etten armeijassa jatkanut.
[/quote]sivarit on kyllä todellakin housuun laskijoita armeijan käyneeseen verrattuna. Oliko pyssy niin pelottava että yhden laukauksen jälkeen laskit alles:D silloin kannattaa kyllä valita siviilipalvelus.
En voisi seurustella miehen kanssa, olipa käynyt armeijan tai ei. T. Mies.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 02:31"]
ne jotka eivät käy armeijaa ovat pelkureita ja luusereita. t reservin vänrikki.
[/quote]
Nekinkö, jotka eivät voi terveyssyistä armeijaa käydä? Joo, laitetaan vain kaikki pyörätuolipotilaatkin armeijaan, mikäs siinä.
Jos (fyysisesti) terve mies ei ole suoritanut asepalvelustaan, sillä ei ole ajokorttia ja se on uimataidoton, on syytä lähemmin tutkailla niitä syitä, miksi mies ei täytä noita (suomalaisia) standardeja.
Lukekaapa Haanpään Kenttä ja kasarmi!
No onpa ap:lta ilkeästi sanottu. Mun mies ei mennyt armeijaan, koska oli koulukiusattu 10 vuotta, ramppasi terapiassa ja yritti selvitä edes tavallisesta arjesta. Täytti 18 ja tuli kirje kutsuntoihin. Ei ihme, että sai C:n paperit.
Tästä on jo vuosia, ja mieheni itseluottamus ja elämänasenne ovat ihan toista luokkaa nykyään. Mutta kun oli joka päivä 10 vuoden ajan saanut turpaansa ja kengillä potkittu jne., niin ei varmaan pääkoppa kestänyt käsitellä aseita, sotaa ja väkivaltaa.
Miehestäni on kasvanut erittäin ihana ja luotettava isä. Kärsivällisyys ja herkkyys on kyllä just niitä piirteitä, joita toivon hänen välittävän myös lapsillemme.
En todellakaan tuomitse ketään sen perusteella, onko ko. tyyppi käynyt armeijaa vai ei. Sivari ei automaattisesti tarkoita luuseria, todellakaan.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2012 klo 11:23"]
muutamia armeijan käymättömiä niin kaikkia yhdistää seuraavat asiat:
- ei ammattikoulutusta, vaikka ikää lähes 30v
- työttömiä
- ei ainuttakaan palkallista työpaikkaa ikinä
- harjoittelupaikkoja sitäkin enemmän
- laskuja ulosotossa, talous p.a.
Eli armeijan käymättömyyden taustalla ei ole mitään muuta ideologiaa kuin laiskuus.
[/quote]
huoh.. itse kävin sivarin ja olen ollut töissä jo siitä asti kun sivari loppui minulla. (6vuotta tällä hetkellä) :) Tiedän todella monia jotka ovat intin käynyt ja on ollut työtön eikä mitään työkokemusta. En nyt sano että intti olisi huono paikka, toki nostan hattua jokaselle joka sinne menee koska itse en olisi jaksanut kuunnella sitä pelleilyä mitä se nykyään on, eli lasten leikkiä. Opin sivarissa paljon enemmän mistä on hyötyä omaan elämään. Ja työkokemusta 11kk lisää CV pohjaan. Jokaisella miehellä on oikeus tehdä päätös siitä että meneekö inttiin vai sivariin. Siitä on turhaa solvata toisia.