Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella miehen kanssa, joka ei ole käynyt armeijaa?

Vierailija
14.11.2012 |

Itse en ikimaailmassa voisi. Ei armeija itsessään minussa mitään intohimoja herätä, mutta "mies" joka siitä luistaa on minusta täysin selkärangaton pelkuri, sellainen jonka varaan perhettä ei kannata perustaa. Siviilipalvelus on ihan nössöjen pelkurien vaihtoehto, puhumattakaan totaaleista. Jos ei armeijaa kantti kestä, ei ole oikeutta tulla isäksikään.

Kommentit (609)

Vierailija
81/609 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut sellaisen kanssa. Oikein pyrinkin siihen.

Nyt olen muuttanut mieltäni. Vaikka armeijassa on paljon negatiivisia puolia. Esim. naisia loukkaava puhe pitäisi siivota sieltä pois (muuten sitä ei tee mieli kannattaa). Mutta on se myös jonkinlainen miehuuskoekin.

Kyllä nyt ottaisin mieluummin armeijan käyneen, joka on valmis puolustamaan maata ja samalla minuakin. Eihän sitä tällaisessa maailmantilanteessa voi olla arvostamatta.

Vierailija
82/609 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. En ole koskaan edes keskustellut miesten kanssa armeijasta, joten en varmaan ole tuota asiaa miehistä tiennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/609 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2012 klo 10:46"]Itse en ikimaailmassa voisi. Ei armeija itsessään minussa mitään intohimoja herätä, mutta "mies" joka siitä luistaa on minusta täysin selkärangaton pelkuri, sellainen jonka varaan perhettä ei kannata perustaa. Siviilipalvelus on ihan nössöjen pelkurien vaihtoehto, puhumattakaan totaaleista. Jos ei armeijaa kantti kestä, ei ole oikeutta tulla isäksikään.
[/quote]
Mitäs sitten kun mies ei pääse armeijaan jonkun sairauden vuoksi? Pystyy elämään normaalisti mutta ei hyväksytä armeijaan?

Vierailija
84/609 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on surullinen kun ei pääse armeijaan sydänvian ja adhd:n vuoksi. Hän aina innoissaan kuuntelee muiden intti juttuja :) olisi itsekkin kovasti halunnut kokea sen.

Vierailija
85/609 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydellisistä syistä vapautetun kanssa voisin, sivarin tai totaalikieltäytyjän en.

Vierailija
86/609 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2012 klo 11:23"]

muutamia armeijan käymättömiä niin kaikkia yhdistää seuraavat asiat:
- ei ammattikoulutusta, vaikka ikää lähes 30v
- työttömiä
- ei ainuttakaan palkallista työpaikkaa ikinä
- harjoittelupaikkoja sitäkin enemmän
- laskuja ulosotossa, talous p.a.
Eli armeijan käymättömyyden taustalla ei ole mitään muuta ideologiaa kuin laiskuus.

[/quote]no huh huh, äläpä yleistä

Vierailija
87/609 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei päässyt armeijaan, koska hänellä on selluliittia. Muuten todellinen mies ja alfauros - voimaa, älyä, strategian tajua ja jopa johtaja-ainesta. Että voi se ulkonäkö pilata miehenkin elämän :/

Vierailija
88/609 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole mies, jos ei ole käynyt armeijaa. Suomi ei olisi Suomi ilman miehiä ja aseita. Ihanaa kun on miehet puolustamassa meitä heikkoja naisia. Ja Isänmaatamme!

Vierailija
89/609 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siellä hiljaa!! Itse en tollasen kans perustais perhettä, ku alkaa miehii arvostelemaa tollasen takia! Ite et uskalla lähtee ulos talostast ilma meikkii ja se vast pelkuruutta onkin

Vierailija
90/609 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2012 klo 10:46"]

Itse en ikimaailmassa voisi. Ei armeija itsessään minussa mitään intohimoja herätä, mutta "mies" joka siitä luistaa on minusta täysin selkärangaton pelkuri, sellainen jonka varaan perhettä ei kannata perustaa. Siviilipalvelus on ihan nössöjen pelkurien vaihtoehto, puhumattakaan totaaleista. Jos ei armeijaa kantti kestä, ei ole oikeutta tulla isäksikään.

[/quote]

Kannattaa selvittää miksi se on käymättä. Onko miehellä mahdollisesti väkivaltarikos tai muuta rikostaustaa jonka vuosi on annettu T-luokitus.

Vierailija
91/609 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="14.11.2012 klo 11:23"]

muutamia armeijan käymättömiä niin kaikkia yhdistää seuraavat asiat:
- ei ammattikoulutusta, vaikka ikää lähes 30v
- työttömiä
- ei ainuttakaan palkallista työpaikkaa ikinä
- harjoittelupaikkoja sitäkin enemmän
- laskuja ulosotossa, talous p.a.
Eli armeijan käymättömyyden taustalla ei ole mitään muuta ideologiaa kuin laiskuus.

[/quote]no huh huh, äläpä yleistä
[/quote]öhömm, voin sanoa että en ole käynyt armeijaa, enkä sivaria. olen 21v ja käynyt kauppaopiston ja käynyt kauppakorkeankin, ihan vaan tiedoksi, että joillakin on vaan älyä jättää armeija ja tehdä sillä vuodella jotain järkevämpää kuin leikkiä nazia, ei muutaku töitä hakemaa näillä papereille, kiitän ja kumarran

Vierailija
92/609 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä miltä, että kyllä armeija vaan kasvattaa pojista miehiä. Omassa kumppanissani huomasin selvän eron sen jälkeen kun oli käynyt armeijan. Hän lähti poikana, mutta palasi takaisin miehenä. :) 

Vierailija
93/609 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap vähän tyhmä? Eikö hän tiedä että on olemassa SAIRAUKSIA joiden takia ei mennä armeijaan! Enkä puhu mt-ongelmista tai "raajarikoista" kuten joku kirjoitti... Esimerkiksi ykköstyypin diabeetikot saavat vapautuksen pyytämättä, ei tarvitse olla hullu tai jalkoja vailla... Huoh. Voi olla ihan perussairauskin.

Lisäksi mieheni EI ole käynyt armeijaa, eikä sivaria. Hän ei myöskään ole virallisesti totaalikieltäytyjä. Hän oli armeijassa muutaman viikon, sitten hän alkoi selittämään kuinka "hän ei voi olla täällä kun on aseita ja tekee mieli käyttää niitä" jne... Sitten lääkäri lähetti kotiin ja edes sivariin joutunut! Hän siis oikeasti ei vain halunnut olla siellä, keksi vain jonkun tekosyyn ja pääsi pois. Jos siellä ei halua olla niin keksii vaan jotakin ja kotiutumaan. Kuka olisi niin tyhmä että kituu jossain armeijassa ILMAISEKSI tai sivarissa eli töissä ilman palkkaa? Tai totaalikieltäytyy julkisesti ja lähtee vankilaan? Saa ihan itseään syyttää jos ei osaa hoitaa asioitaan niin että pääsee pois... Eri asia jos oltaisiin usassa jossa armeijasta saa rahaa, palkkaa. Silloin siellä ei toki ole tyhmää olla jos kokee että haluaa tehdä sitä ammatikseen. 

Vierailija
94/609 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy sanoa että kyllä pitäisi vähän miettiä jos mies ei olisi viitsinyt/olisi jotenkin oikeasti niin hörhö että aatteellisista syistä olisi kieltäytynyt. Olisi varmaan aika kaukana minun maailmastani muutenkin.

Nykyinen miesystävä ei ole siellä ollut kuin muutaman viikon, erään rakenteellisen syyn vuoksi, ja mitäpä siihen on sanomista, uskon että aika vaikea olisi ollut kun aika fyysistähän tuo homma taitaa enimmäkseen olla.

Vierailija
95/609 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan käyminen ei mielestäni liity mitenkään siihen, miten mies hoitaa isän hommat. Kaksi täysin eri asiaa. Toisten puolustaminen, käskyjen alla toimiminen ja rohkeus ovat sitten toinen juttu. Tällä palstalla saa vähän sellaisen kuvan, että porukka on sitä mieltä, että koko armeija on turha ja fiksut osaa välttää sen. 

On edelleen fakta, että Venäjä on Suomen naapurimaa. Se on ihan hyvä tiedostaa ja että Suomen armeija on Suomelle taannut itsenäisyyden. Olisi se teidänkin mammojen elämä aika erilaista jos aikoinaan sotilaat eivät olisi puolustaneet Suomea, että te saatte elää itsenäisinä ja perustaa niitä perheitä.  

Ajatelkaa vähän laajemmin. Jos armeija lakkautettaisiin ja kaikki saisivat nössöillä mielensä mukaan, ei kuulkaa täällä kauaa rauhassa ja itsenäisinä eleltäisi. Joskus se vaan on tartuttava siihen aseeseen ja puolustettava heikompiaan kun tilanne niin vaatii. Itse arvostan heitä, jotka armeijan käyvät. 

Vierailija
96/609 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 19:26"]

En voisi. Sen verran pitää olla selkärankaa että jaksaa käydä armeijan. Kertoo ihmisestä paljon.

[/quote]

No miksi et ole käynyt?

Vierailija
97/609 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2012 klo 11:33"]

Mihin ihmistä (tai siis "vihollista", eivät ne ole ihmisiä inttikielessä) kannattaa lyödä teroitetulla kenttälapiolla, jotta se lamaantuisi parhaiten toimintakyvyttömäksi. Alavatsaan. Samoin opetettiin, miten viuhkamiinoitus asennetaan niin, että se rampauttaa mahdollisimman monta vihollista räjähtäessään. Koska rampa sotilas vie vastustajalta enemmän resursseja kuin kuollut. Intissä ei muutenkaan koskaan "tapeta vihollisia", siellä "tuhotaan vastustajan elävää voimaa". Dehumanisointi ei ole vain sota-ajan juttu. Olenko mielestänne näillä esimerkeilläni hyvää isämateriaalia?

A2keltaista vastaan päivänkakkara aseen piipussa sojottaen toivottamaan heidät tervetulleeksi? :D

Hmm, siellä opetettiin mm. erätaitoja, pakkaselta suojautumista, ensiaputaitoja, ryhmän johtamista ja sen osana toimimista, vastuun kantamista itsestä ja myös muista.

t. rva res. luutnantti

Jos olisin mies en ikinä menisi armeijaan. Nykyinen mieheni ei myöskään käynyt ja on muuten fiksuin ihminen ikinä!
Exä oli taas armeijassa töissä, löyhäpäinen konservatiivi, joka muuten ei mielellään ulkoillut pakkasella.
Mun suku täynnä näitä "sotasankareita", mutta ihmisinä ei yhtään parempia.
Juu ja kyllähän te kaikki tiedätte sen faktan, että jos esim .itänaapuri haluaisi sotia, niin miehittävät tämän maan muutamassa tunnissa. Siinä ei suomipoika tykin varressa hyödytä yhtään mitään.
Parempi ois vaan rehdisti opettaa niitä ensiapuja sun muita hyödykkeitä. vähän vanhanaikasta tuo pyssyn heiluttelu ja näillä resursseilla nykymaailmassa todella koomista.

"Juu ja kyllähän te kaikki tiedätte sen faktan, että jos esim .itänaapuri haluaisi sotia, niin miehittävät tämän maan muutamassa tunnissa."

Väite tiedetään, mutta sinä et taida tietää modernista sodankäynnistä yhtään mitään. 

Itse et näytä. Nykysodissa raha on se joka merkitsee. Venäjä ei ikinä tulisi esim. lappiin vaikka me sitä puolustamme. Se tulisi koko voimalla Helsinkiin.

Ensimmäisen päivän jälkeen Venäjä hallitsisi täysin ilmaa ja merta. Kaikki sähkölaitokset tuhottaisiin ilmaiskuilla ja ohjuksilla. Samoin vesilaitokset sekä datakeskukset.

Koskaan Venäjä ei tulisi sinne metsään missä suomalaiset odottaa.

Koko Suomen teollisuustuotanto romahtaa välittömästi ja samoin energiahuolto. Öljyä ei tule mistään eikä sähköä ole.

Venäjän armeija on nykyaikaisempi, suurempi, paremmin varusteltu sekä koulutettu. Huolto on taattu toisinkuin Suomella.

Vierailija
98/609 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 21:14"]

En missään tapauksessa. Armeija on miesten koulu ja armeijaa käymätön on pelkkä poika. Lapsiin en sekaannu.

[/quote]

Eli kaikki muut Euroopan miehet on "lapsia"? Eikä amerikassakaan ole miehiä kun heillä ei ole asevelvollisuutta? Kiva juntti olet.

Vierailija
99/609 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena olin sitä mieltä, etten missään tapauksessa voisi seurustella armeijan käyneen miehen kanssa. Mutta ei se sitten lopulta ollutkaan kynnyskysysmys.

Vierailija
100/609 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käynyt inttiä koska vastustan aseita ja väkivaltaa kaikissa sen muodoissa. Halusin kuitenkin suorittaa palvelukseni maalleni, joten tein sen siviilipalveluksessa. Näin että armeijassa oppii hyödyllisiä erätaitoja, mutta hallitsen nämä kyllä muutenkin pennusta asti jatkuneen eräilyn vuoksi. Joten ainoa asia jota olisin inttiin mennyt opettelemaan on aseiden ja taktiikoiden käyttö joittenka ensiarvoinen tarkoitus on toisen ihmisen tappaminen mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti. Tai sitten elin iäksi rampauttaminen. Ei vain mahtunut ajatusmaailmaani, olen varmaankin sitten huono ihminen ja lisääntymiskelvoton. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä