Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Herranjestas tää on karsee tää uutuus. Toi mun teksti tuli vaan yhtenä putkena. Kaikki välit ihan oudosti :/
Hummingbird, mulla ihan samoja huolia miehen hedelmällisyyden suhteen. On tosiaan sairastanut pienenä jonkinlaisen tulehduksen mutta ei osaa kertoa siitä enempää, eikä kehtaa ottaa selvää. Hmph, miehet. Olen nyt vakuutellut itselleni että kai anoppi olisi jotain kumminkin maininnut mikäli vakavampia seuraamuksia olisi epäilty tuolloin. Toivotaan että miehemme osoittautuvat hedelmällisiksi! :)
Täällä ekan luomukierron kp 26 menossa ja kauheasti on kehitelty jo kaiken maailman oireita. Viime viikolla ihme ellotusta kolme päivää ja tällä viikolla olen ollut todella väsynyt. Ehkä oman hormonitoiminnan herääminen + aloitettu tyroksiini tekee tepposiaan. Äsken kyllä menkkamaista jomotusta vatsalla :( Toivottavasti olisi väärä hälytys ja pääsisi pian pissaamaan tikkuun!
Moikka!
Joo, on kyllä aika huonot nää uudistuneet sivut. Eiks näistä pitäny tehdä selkeemmät ja helpommat käyttää? Minusta nää ei kyllä oo mitenkään selkeemmät kuin ne vanhat sivut, päinvastoin, jotenki tosi sekavat. Tää keskusteluketjukin on ihan kummallisen näkönen nykyään, nimimerkkikin näkyy tollasella hailakan harmaalla että pitää erikseen tihrustaa että kuka on kirjottanu mitäkin.. Edellisessä sen näki paljon selkeemmin. No ehkä tähänkin jossain vaiheessa tottuu.. Ja ei onnistunu täälläkään sisäänkirjautuminen ilman salasanan vaihtoa, kumma juttu!
On: Miehellä oli kulunut viikko talvilomaa ja käytiin risteilyllä. Oli piristävää päästä pois arkisista kuvioista. Meillä oli oikein parisängyllinen A-luokan hytti, kun sen sai samaan hintaan kuin tavallisenkin A-luokan hytin niin otettiin sitten samantien se parempi hytti :)
14 päivää pillereiden loppumiseen! Kääk! :)
Hei taas, olen hetken aikaa seuraillut vaan sivusta, kun ei ole mitään kertomisen arvoista tällä rintamalla tapahtunut.
Nyt kuitenkin ensimmäiset luomumenkat taisivat oikeasti alkaa. Eli viime torstaina kp45 alkoi pieni rusehtava tuhruilu, jota jatkui neljä päivää. Ihmettelin jo, että tässäkö se nyt oli? Ovatko menkkani ilman pillereitä näin säälittävän pienet!? Mutta tänä aamuna alkoi sitten alaselkää juilia tuttuun tapaan ja vuotokin oli jo runsaampaa, joten otaksun, että tänään on kp1 / 45-47.
Toivon todella, että kierto tasaantuisi tästä nyt siihen 30-31 päivään, sillä siinä tapauksessa ovulaatio sattuisi juuri hääyöksemme ja häämatkallakaan ei tarvitsisi kuukautisista huolehtia. Mutta katsotaan, tämähän oli tosiaan vasta ihka ensimmäinen luomukierto, joten mitä vaan voi vielä tapahtua.
Heippa hei!
Uusi viikko alkaa uudella asenteella. Viikonloppuna tulin päätelmään, että dieetti menee miten menee, mutta kieltäydyn ottamasta siitä stressiä, koska siinä kärsii sitten muutkin. Ei hyvä. Tekemättömät työt ei kummittele enää niin paljoa, tosin niitä on taas väännetty keskellä yötä. Tein ystävälle tosiaan kahdet rattaitten päälliset ja yhden sitterin päällisen, ja tuli hienot. Perin ne kun tulee oma tarve. :D Meillä on perintäsopimus myös eräästä vauvojen makuupussista! Ja sain häneltä uusimman Vauva-lehdenkin, ihanaa :)
49 päivää ehkäisyn päättymiseen. Ihanaa kyllä lukea kuinka teilla joillain alkaa yrittäminen, ekat luomumenkat jne. :D <3
Ohhoh, olipas hämmentävää kirjautua näille uusille sivuille!
Viime ajat oon lähinnä seuraillu muiden juttuja sivusta, mieheen iski paniikki ja meillä ei juuri taaskaan puhuta mistään vauvajutuista. Eli siis suunnitelman piti olla kovin selvä, että syksyllä ryhdytään vauvantekopuuhiin niin että loppukeväästä aikasintaan voitais saada perheenlisäystä. Mut ilmeisesti ajatus siitä että TÄNÄ VUONNA ryhdytään tekeen lasta, on kauhea. Ja nyt meillä puhutaan sit jo tohtoriopinnoista vuoden päästä tapahtuvan valmistumisen perään ja mä yritän siin välissä sopertaa mutta että kun sun pitäis elättää mut ja vauva äitiysloman ajan... Että saas nähdä mitä täällä tulevina kuukausina keskustellaan ja mihin päädytään. Pillerit ainakin jää kesällä pois, se on päätetty (=minä itse olen päättänyt, mies tehköön asialle mitä haluaa). Itselläkin vähän epäselvää että miks mä isona haluan vaikka tosiaan opettajahan musta ens vuonna tuleekin --> seurauksena siis se että murehdin kaikkea mahdollista yöt läpeensä ja saan nukahdettua joskus kolmen, neljän maissa. Hienoa siis. Muillekin stressaajille voimia, täällä ainakin kaivataan vähän hengähdystaukoa opiskeluiden parista..
Kaikille vauvapuuhiin päässeille/kohta pääseville kauheasti onnea matkaan!
Täällä nyt sitten varattu aika myöskin hammaslääkärille tarkastuskäynnille! Sain ajan 2kk päähän, huhtikuun lopulle. :) Niinkin nopeasti..ei mennyt edes sitä 3kk, mikä yleensä on se normijonotusaika noihin tarkastuksiin.. Viimeksi olen käynyt viime toukokuussa, eli alle vuosi sitten, ja silloin mulla olikin edellisestä käynnistä vierähtänyt muutamia vuosia, ja sen kyllä huomaskin; meni melkeen koko purukalusto uusiksi. :D Toivottavasti tässä viimeisen vuoden aikana ei olis ihan niin montaa reikää ehtinyt kertymään ja sais parilla käynnillä hoidettua hampaat kuntoon! Toivoa sopii.. mulla on pienestä asti ollu tosi huonot ja helposti reikiintyvät hampaat, aina ollu paljon reikiä hampaiden harjauksesta huolimatta.. :/
Muuten täällä ei mitään mainitsemisen arvoista ole tapahtunut. Gynelle oon menossa 5.3, eli parin viikon päästä :) ja silloin jää myös pillerit pois kuvioista!
voi miten huonoiksi on nämä sivut muuttuneet.. :(
Kimallus: mulla on sama juttu hampaiden kanssa.. vasta kävin -hygienistillä ja on ainakin 2reikää mitkä pitää paikata.. jonot on ainakin 2-3kk ennenkun "pääsee" paikattavaksi! Toivotaan että teillä tärppäisi mahdollisimman nopeasti pillereiden lopettamisen jälkeen! :)
Tilasin tänään raskaustestejä kotiin! :D ei tarvitse sitten keväällä/kesällä apteekissa ravata, jos ei ensiyrittämällä tärppääkkään!
Viikonloppuna vaihdettiin taas järjestystä asunnossa ja etenkin makuuhuoneessa, että saadaan pinnasänky ja hoitopöytä mahtumaan sinne paremmin.. ja katseltiin ikean sivuilta makkariin ja kylppäriin kalusteita että saadaan tavarat ja pyykit siistimmin ja parempaan järjestykseen.. :) Mies oli ihan innoissaan uusista huonekaluista kunhan malttoi kuunnella minua että miksi ne pitäisi hankkia ja mihinkohti mikäkin laittaa :D
Oon niin kateellinen teille jotka jo aloittaneet tai ihan kohta lopettavat pillerit. Mäkin tahdon. Toivon teille hyvin nopeaa raskautumista :) mä vaan tuskailen täällä päivä kerrallaan. Lähetin äskön miehelle viestiä että millon meille tulee vauva?! Ja vastaukseksi sain kohta. Tein lomalla excelin mitä kaikkea pitäis ostaa ja sain hinta arvioksi n. 3000-4000 euroa. Hurjan kalliiksi tulee meijän vauva. Tiedän siis nyt suurinpiirtein mikä pinnasänky ja muut kalusteet on tulossa. Eikä ollu ees kalliimmasta päästä ja silti summa on tollanen. Nyt alkaa siis säästäminen. Bongasin myös naisen ja miehen hedelmällisyystestit. Tekis sikana mieli ostaa mutta tiedän et ne on kuitenki tosi epäluotettavia ja masentaa jos tuliski huono tulos. Onko teillä tietoa näistä? Sekoamiseni siis jatkuu... mä oon ihminen joka suunnittelee kaiken kuten ehkä huomaatte ja jos me ei saada lapsia, tipun aika korkealta. En vaan pysty olla miettimättä noita vauvan juttuja etukäteen. Haluan kaiken nyt heti! :) kävipä tossa vielä nolosti että veljeni käytti ipadiani kun minulla oli suosikit auki. Suosikeissa tietty kaikkia vauva sivuja. Hirveä häpeä ja nolous pyyhkäytyi lävitseni. Ei sanonut mitään kun sukulaiseni olivat ympärillä. Voi myös olla ettei hän huomannut. Sopii toivoa. En halua muiden tietävän, että haluan lasta.
Oletteko miettineet äitiysvaatteita? Aiotteko venyttää kaikki omat pilalle vai ostaa äitiysvaatteita? Luonnollisesti ostan ainakin housut. Haluaisin myös ostaa paljon muita vaatteita jos on rahaa. Mulla onneksi on jo paljon mahan kohdalta löysiä kuteita kun olen hieman pyöreä jo valmiiksi niin on kiva käyttää sellasia.
Piti vielä kysyä onko teillä sisäpiirin tietoa hyvistä raskaustesteistä? Ekpi mistä omasi ostit?
Olen jonkun aikaa häärinyt taustalla ja nyt uskallaudun mukaan kirjoittelemaan. Oma tilanteeni on se, että täytän kesällä 27v ja minun ei pitänyt vielä olla kiinnostunut vauvan haaveilusta pariin vuoteen. Jotakin kuitenkin tapahtui, kun ystäväni alkoi odottaa esikoistaan joulunaikaan. Olen löytänyt itseni nyttemmin selailemasta kaikenmoisia vauvasivustoja. Olemme päättäneen mieheni kanssa, että syksyllä aloitamme "yrittämisen". Jos vaikka hyvä tuuri kävisi ja saisimme oman nyytin sitten kesällä 2014. Minua mietityttääkin, että missä vaiheessa jättäisin pillerit pois jos mieluisin aika raskautumiselle olisi lokakuu? En toki sure, jos ei heti onnistukaan ja kesävauva vaihtuu vaikka syysvauvaksi. Pillereitä olen syönyt kohta 7 vuotta.
Ajattelin taas pitkästä aikaa kirjoitella tänne, vaikka käyn kyllä lukemassa täällä vähintään päivittäin. Täällä viimein viime perjantaina päättyi yksi odottaminen, kun oli viimeisen pillerin vuoro. Sen jälkeen mielessä ei oo ollut mitään muuta kuin vauvat :) Miten paljon sitä omaa vauvaa voikaan toivoa ja haluta, ihan mieletöntä.
Tosi kivaa myös lukea täältä muiden ajatuksia, jotka on samassa tilanteessa. Toisaalta myös niin samaistun teidän tunteisiin, jotka sitä päivää vielä odotatte, jolloin vauvaa voi todella alkaa yrittämään, koska kuitenkin itsekin lähes kolme vuotta oon jo omaa vauvaa kuumeillut. Onneksi vihdoin tämäkin hetki koitti, kun oikeesti voi alkaa yrittää saada haaveensa toteen. Nyt sitten jännitän, että miten kierto alkaa tasaantumaan monen vuoden pillereiden syönnin jälkeen.
Ihanaa myös kun mies on koko ajan enemmän innoissaan mahdollisesta tulevasta lapsesta. Eilen viimeksi mietittiin miehen kanssa nimiä ja tytöille olisikin jo monta hyvää vaihtoehtoa, mutta meidän on paljon vaikeampi keksiä omasta mielestä hyviä poikien nimiä.
Hummingbird: Kyllähän tuo 3000-4000 aika isolta summalta kuulostaa. Onko muut laskenut/miettinyt paljonko rahaa olisi menossa? Me ei olla vielä yhtään mietitty millaisia vauvatavaroita yms. haluttaisiin. Todennäköisesti aika paljon ostetaan käytettynä, mutta kuitenkin ehkä tietyt asiat haluan ostaa uutena kuten turvakaukalon ja vaunut. Mä luulen, että tuun ostamaan jonkin verran äityisvaatteita. Ihan hirveesti ei niin löysiä paitoja löydy, että niitä voisi pelkästään käyttää. Viikonloppuna kun olin shoppailemassa, niin en voinut olla ajattelematta, että turha mun on nyt mitään hyvin istuvia vaatteita ostaa, kun toivottavasti saisin lähitulevaisuudessa jo ostella äitiyspuolelta vaatteita. :)
Ajatteletteko muutkin paljon tulevaisuutta niin, että mitä jos sitten on jo lapsi? Itsellä on täysin avoinna asuinpaikkakunta sekä työpaikka toukokuun jälkeen, niin tulee paljon ajateltua, että mitä jos sitten kesällä onkin jo raskaana ja ei mitään pitkää työtä tarvi ottaa enää vastaan jne. Jonkin verran myös mietin, että mitä jos oon raskaana kun kesäkuussa lähdetään Ranskan matkalle. Tottakai toivon raskautumista enemmän kuin mitään, mutta toisaalta yritän pitää myös jalat maassa ja yritän olla stressaamatta asiasta hirveesti, vaikka aika hankalaa se kyllä on. Kaupungillakin kulkiessa tulee jatkuvasti vastaan lapsiperheitä, vauvoja, raskaana olevia naisia, enkä mitenkään voi olla tuijottamatta ja ajattelematta, että joskus mäkin voisin saada haaveeni toteen :)
Hei kaikille!
Oon lueskellut täällä taustalla, mutta en oo hetkeen kirjoitellut tän uudistuksen jälkeen, kun yleensä käyn vaan aina kännykällä netissä nopeesti, enkä sillä oo jaksanut yrittää alkaa sekoilla, kun toi kirjautuminen ei oikeen onnistunut. Oon jotenkin ollut nyt tosi väsynyt ja turhautunut tän kuumeilun kanssa. Muutenkin väsyttää kun flunssasta toipuminen kesti ikuisuuden. Masentaa sekin kun mies on välillä innokas ja välillä taas tuntuu että sitä ei kiinnosta kuunnella yhtään. Tuntuu siis että on yksin tän asian kanssa..onneks voi tänne tulla keskustelemaan teidän kanssa. Aika tuntuu menevän nopeesti mutta silti niiiin hitaasti. On kaikkia hommia jotka painaa päälle ja tuntuu että mitään ei ehdi, mutta silti tää odottaminen ei tunnu päättyvän koskaan. Oon niin vihanen kun en halua enää käyttää tätä hormonaalista ehkäisyä. Kiitos ja anteeksi hirveesti tästä purkauksesta :(
Hummingbird: Mulla ei ole kokemusta raskaustesteistä, mutta oon kuullu jonkin verran kehuja niistä clear bluen testeistä :) En oo itse vielä laskeskellut menoja vauvalle tarvittaviin ostoksiin, mutta miettinyt oon myös, että nyt on vielä aikaa säästää.
Äitiysvaatteistakin kun on ollut puhe, niin eilen siivosin vaatekaappini ja sulloin jätesäkkiin sellaiset mitä en enää käytä. Jos vaikka kirpparipöydän ehtisi ottaa jossakin välissä. Joidenkin paitojen kodalla myönnän miettineeni että toi vois olla raskausaikana hyvä. Oon myös haaveillut mitkä vaatteet näyttäis mahdollisesti hyviltä vauvamahan kanssa :)
Ja ekpi ihana kun ootte miehen kanssa yhdessä suunnitelleet ja järjestelleet paikkoja! Toivottavasti täälläkin tullaan siihen jossain vaiheessa. Katjaa ystäväsi on varmasti onnellinen kun autat häntä ompelijan taidoilla. Koitetaan jaksaa hommien keskellä.
Hyvää loppuviikkoa kaikille! <3
Hei kaikille!
Oon lueskellut täällä taustalla, mutta en oo hetkeen kirjoitellut tän uudistuksen jälkeen, kun yleensä käyn vaan aina kännykällä netissä nopeesti, enkä sillä oo jaksanut yrittää alkaa sekoilla, kun toi kirjautuminen ei oikeen onnistunut. Oon jotenkin ollut nyt tosi väsynyt ja turhautunut tän kuumeilun kanssa. Muutenkin väsyttää kun flunssasta toipuminen kesti ikuisuuden. Masentaa sekin kun mies on välillä innokas ja välillä taas tuntuu että sitä ei kiinnosta kuunnella yhtään. Tuntuu siis että on yksin tän asian kanssa..onneks voi tänne tulla keskustelemaan teidän kanssa. Aika tuntuu menevän nopeesti mutta silti niiiin hitaasti. On kaikkia hommia jotka painaa päälle ja tuntuu että mitään ei ehdi, mutta silti tää odottaminen ei tunnu päättyvän koskaan. Oon niin vihanen kun en halua enää käyttää tätä hormonaalista ehkäisyä. Kiitos ja anteeksi hirveesti tästä purkauksesta :(
Hummingbird: Mulla ei ole kokemusta raskaustesteistä, mutta oon kuullu jonkin verran kehuja niistä clear bluen testeistä :) En oo itse vielä laskeskellut menoja vauvalle tarvittaviin ostoksiin, mutta miettinyt oon myös, että nyt on vielä aikaa säästää.
Äitiysvaatteistakin kun on ollut puhe, niin eilen siivosin vaatekaappini ja sulloin jätesäkkiin sellaiset mitä en enää käytä. Jos vaikka kirpparipöydän ehtisi ottaa jossakin välissä. Joidenkin paitojen kodalla myönnän miettineeni että toi vois olla raskausaikana hyvä. Oon myös haaveillut mitkä vaatteet näyttäis mahdollisesti hyviltä vauvamahan kanssa :)
Ja ekpi ihana kun ootte miehen kanssa yhdessä suunnitelleet ja järjestelleet paikkoja! Toivottavasti täälläkin tullaan siihen jossain vaiheessa. Katjaa ystäväsi on varmasti onnellinen kun autat häntä ompelijan taidoilla. Koitetaan jaksaa hommien keskellä.
Hyvää loppuviikkoa kaikille! <3
Hummingbird: kotitesti.fi sivulta tilasin.. muutaman testin oon ostanut apteekista aikaisemmin kun menkat on ollut sekaisin..
vauvaunelmia: kyllä se sinunkin miehesi vielä innostuu asiasta :) oon lähes 100% varma siitä! kyllä tuota minunkii ukkoo sai vielä syksyllä pehmitellä asiaan, mutta yht'äkkiä hän vain innostui asiasta..
niinkun nyttenkin.. huomenna saan tietää mitä veriraskaustesti sanoo... nyt on 5päivää myöhässä.. >.< ei oo yhtään kivaa tällänen ootelu kun ei edes tiedä odottaako..
ja kaikenlisäksi iski nuha! nyt olen niistänyt 2päivää ja aivastellut koko viikon...
löysiä paitoja ja housuja minun kaapista kyllä löytyy! melkein kaikki vaatteet roikkuu päällä, kun en jaksa käydä shoppailemassa jos ei ole ihan pakko.. :D ja tänä talvena motivaatio vaatekauppojen kohdalla on tyssännyt sukka- ja alushousuosastolle.. ;)
sitten kun massu alkaa kasvaa tulee varmaan käytyä ostamassa ihan kunnollisia äitiysvaatteita.. etenkin housuja, liian isoja paitoja riittää vaikka muille jakaa.. minä tykkään pitää löysiä neuleita ja huppareita.. :)
onko teillä jotaikin pelkoja liittyen raskauteen?? minua on ruennut peloittamaan kropanmuutos ja se että kestääkö mun selkä sitä kaikkea ja tietysti että onhan se lapsi sitten terve.. saattaa vaikuttaa pinnalliselle, mutta en vaan voi mitään näille ajatuksille.. varsinkaan sille että tuleeko lapsesta terve, koska mä en voi lopettaa epilepsialääkitystä edes pieneksi hetkeksi... :(
Tuijotimpa taas omaa napaa.. Sori! ja hyvää viikonloppua kaikille! :)
Heipä hei, kaikki! Minäkin kirjoittelen tänne nyt pitkästä aikaa. Mukavaa, että vauvayrityksen aloittaminen lähenee koko ajan! Ja kivaa, että olette miettineet esim. äitiysvaatteita :) Itse en ole oikeastaan ajatellut äitiysvaateasiaa vielä. Minulla varmaan on tosi vähän niitä tarpeeksi löysiä vaatteita. Aika ja oma raskaushan sen sitten osoittavat, millaisia vaatteita tarvitsee.
Ekpi: Mulla ainakin on pelkoja raskauteen liittyen. Mietin juuri sitä vartalon muutosta ja myös sitä, että miten sitä pysyy terveenä ja onko lapsi terve. Minua varjostaa huoli siitä, onkohan asunnossamme jotenkin huono ilmanvaihto tai kosteusvaurio, ja se taas aiheuttaa lisää huolta raskauteen liittyen. Haluaisin selvittää tuon asian mahdollisimman pian, jottei se jää vaivaamaan. Pelottaa tosin sekin, että jos asunnosta löytyykin jotain. Pitääkö sitten siirtää vauvahaaveita?
Aloin viime kuussa syödä foolihappoa sisältäviä vitamiinipillereitä, ja pidän huolta siitä, että saan folaattia myös ravinnosta. Tuo on mukava, konkreettinen asia valmiastautua tulevaan mahdolliseen raskauteen. En tosin oman mieleni vuoksi rohjennut ostaa raskaus-monivitamiineja vaan ihan tavallisia multivitoja. Jotenkin pelkään, että mama-tabletit olisivat merkki siitä, että suunnittelen raskauttani liikaa, tai jotenkin valmistaudun liikaa raskauteen, ja mitäs sitten jos en raskaudukaan helposti...
Heippa vaan kaikille!!
Tätä palstaa hetken seuranneena,koen kuuluvani tänne. :) Vieläkö tänne yksi vauvakuumetta poteva mahtuisi mukaan? Olen 24 vuotias opintojani lopetteleva vauvakuumeinen. Perheeseen kuuluu jo karvaisia lapsia ja 28 vuotias mies. Naimisiin mentiin 2011.
Tilanteemme on seuraavanlainen:
En ole tätä ennen koskaan potenut vauvakuumetta ja olin jopa sitä mieltä, että meidän perheelle riittää karvaiset lapset. Mieheni on lapsiasiassa ollut vielä ehdottomampi kuin minä ja sanonut jopa ettei koskaan halua lapsia.
Häämatkallamme ensimmäisen kerran mieheni rupesi kuitenkin puhumaan, että jos kuitenkin sellanen vauva... silloin se meni vielä humalan piikkiin!! :) Mutta nyt ukko on viimeaikoina väläytellyt asiaa muutaman muunkin kerran ja saanut tartutettua vauvakuumeen minuunkin.
Sovimme jo kerran, että jätämme ehkäisyn pois ja mennään tulee jos on tullakseen- meiningillä eteenpäin. Mutta nyt kun itse olen ihan täysillä hommassa mukana, on hän alkanut pyörtää päätöstään. Että ottaa aivoon!! Viimeksi tänä aamuna hän minulle sanoi,että älä vielä lopeta pillereiden syömistä.
Nyt sitten odotellaan mitä tässä kevään mittaan sillä rintamalla tapahtuu..Saakelin miehet...ja naisetko muka muuttaa mielensä helposti!?!
Hei vaan kaikille!!
Pakko nyt itsekkin tulla kommentoimaan :) Olen 24-vuotias yhden 2-v. pojan äiti. Poika täytti tammikuussa kaksi ja nyt on alkanu tuntumaan siltä ettei meillä enää olekkaan vauvaa. Vuosi sitten olin vielä varma ettei meille IKINÄ tule toista lasta, mutta ensin mies alkoi puhumaan pikkusisaruksesta ja nyt on vauvakuume iskenyt minuunkin :D Harmi vain että opiskelen vielä tämän vuoden, joten ihan vielä ei voi alkaa yrittämään. Pitää siis vain tyytyä pyörittelemään pojan vanhoja vauvan vaatteita :D
Hyvää uutta ja alkanutta viikkoa kaikille tasapuolisesti!
Tää viikko mulla menee työntouhussa, sillä meillä on koulusta "lomaa"..ppitää sitä vähän tienatakkin. Ja tosiaankin mun viikko alkoi siis sillä gynen käynnillä ja voin kertoa että olin kyllä pettynyt siihen lääkäriin. Oli sillä asenteella että äkkiä seuraavaa potilasta jonosta ja eipä sitä tuntunut oikein kiinnostavankaan. Sanoi kyllä onneksi että munasarjat tuntuu hyviltä ja kohtukin on normaalin kokoinen ja liikkuu. Sanoin että aina välillä tuntuu alavatsalla pistelyä ja kramppeja. Totes että suolistosta ne vain tuntuu. Kai mä nyt erotan suolistoväänteet alavatsa kivusta!??!! Enkä kyllä ihan turhasta tapaa valittaa. Oli "tyytyväinen" kun kerroin että raskautta aletaan yrittämään kesäkuusta, " ihan hyvä joo". Ja kuulemma saa yrityksen aloittaa samantien. Jäi kyllä pahamaku kun olisin halunnut kysellä yhtä sun toista. :/ Kuumeilu jatkuu entisellään ihan hirveeen kovana. Oon siitä viimeviikolla puhunut miehellekkin ihan avoimesti. Kiitos ekpi lohduttavista sanoista! Mieskin pyysi oikeen anteeksi kun ei kuumeile samallalailla kun mä..ehkä oon joo välillä vähän yli innokas. Samoja juttuja vauvan terveyden suhteen mietin minäkin. Ja myös tuota oman kropan muuttumista jollakin lailla miettii, en ehkä kuitenkaan niin paljon, sillä odotan sitä pyöreää mahaa ihan tajuttomasti..ja toivon että se pukkaisi esille heti alkuraskaudesta :D Mites teidän viikonloppu meni ja onko suunnitelmia tälle viikolle? Omaa napaa tuli taas paljon, joten kertokaahan tekin kuulumiset kuumeilussa ja yrittämisessä!! :)
Heippa taas.... Loma on kohta ohi ja hurjaa on ollut. Liikaa aikaa miettiä raskautta ja vauvoja. Ostin suuren äitiyskirjan ja kun lueskelen sitä tulee semmonen olo et oisin jo raskaana, tai oon jossain omassa maailmassani. Sitten tulee taas mase ja selailen kalenteria että monta levyä on pakko vielä syödä. Kaksi levyä on kotona ja ois ihana jos ei tartteis hakee enää lisää. Täytyy nyt kattoa mihin päädyn. Sitten alkaa hirvee pelko jos ei saadakaan lapsia. En oo vielä kertonut, että miehelläni on teini-iässä ollut sairaus, joka saattaa vaikuttaa hedelmällisyyteen. Meillä ei ole mitään tietoa, miten se on vaikuttanut ennen kun yritetään. Olisi ihana mennä lääkäriin heti mutta ei ne varmaan ota vastaan ennen kun ollaan yritetty. Pelottaa kauheesti se. Olisin mielummin itse se jolla on vikaa. En halua tulla katkeraksi siitä, että vika on hänessä. Mitä mieltä olette, ootteko ite pohtinut tätä aihetta?
Fudge: sähän lopetit ne pillerit ja akne puhkes? Kuinka kauan sulla meni lopettamisen jälkeen, että naama huononi? Onko sun menkat jo alkanut vai oonko missannu jonkun viestin?
Katjaa: kuulostat todella stressaantuneelta :( onko varma ettet pysty tiputtaa mitään hommaa lautaseltasi? Ei kannata terveyden uhalla juosta tukka putkella. Äläkä piiskaa itseäsi liikaa jos dieetti ei sujukaan, aina ei tartte jaksaa. Tsemppiä sinne!
Rellu: sun mitat kuulostaa hyviltä, tuskinpa sun tartteis mitään tehdä. Tietty jos itse tahdot, tsemppiä! Mäkin haluisin laihtua, mutta sama itsekuri puuttuu ja tunnesyöppö. Nyt vielä puku on oikeen kokonen, joten pienentäminen maksais maltailta. Tietysti pakko yrittää saada kiloja pois jos raskautta ei tapahdu.
Kävin tänään hakemassa jäykkäkouristuksen ja hoitaja kyseli olenko raskaana. Olisipa ollut kiva vastata kyllä. No ehkä joskus sitte. Mutta muistakaa muutkin varmistaa että tuo on voimassa, ettei tule raskaus aikana ongelmia. Mulla oli jo 3 vuotta myöhässä jäykkis :) hups.
Ja en minäkään pidä tästä uudesta... Kaipa tätä oppii käyttämään ja viestien menetys oli tylsää.