Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Itselläni vasta ensimmäinen yk menossa ja ajatukset pyörii koko ajan vauva-asioissa, tälläkin hetkellä pitäisi väsätä tutkielmaa eikä pyöriä täällä palstalla! Ihan mahoton tauti tämä vauvakuume!
Kävin tänään otettamassa papan ja kuulemassa kilpirauhaskokeen tulokset - arvot pielessä, lääkitys siis päälle. Harmittaa kun ei herännyt asiaan itse aiemmin, toivottavasti nyt ensimmäiset yk:t eivät olisi karahtaneet tuohon vajaatoimintaan :(
ekpi: Sekalaiset tunteet varmaan kuuluu tähän mylläkkään, sillä mullakin on välillä pelonsekaisia tunteita. Mitä jos tää on ihan susi juttu? En osaa olla äiti? Jos lapsi on kehitysvammainen? Onko lisääntymisessä nyt mitään järkeä? Toisaalta jossittelu ja arvuuttelu ei auta yhtään, päinvastoin: se luo epävarmuutta. On syytä pitäytyä päätöksessä ja edetä suunnitelmien mukaan. Periaatteita pitää olla ja niistä pidetään kiinni! Muistetaan kuitenkin, että kukaan ei ole tahtomattaan vauvakuumeilutilassa. :D
En tiedä mitä miehen päässä liikkuu ja kuinka kova se kuume on, mutta ihan on lapset kuulemma tervetulleita meidän perheeseen. Hyvä niin. En oikein osaa kuvitella omaa miestäni missään hormoonipöllyissä höpöttämässä vauvajuttuja, sen verran pidättyväinen se on :D Kyllä se on minä joka höpöttää, ja tuo hymyilee ja ymmärtää ja naureskelee sille, etten saa töissä mitään aikaiseksi kun ajattelen vaan vauvoja. :D
tirlittantaa: Todella ikävä tuo kilpparihomma :/ inhottavaa aloittaa peruslääkitystä kun ois muitakin suunnitelmia. Mutta pääasia, että homma on nyt hoidossa, eikä tule yllätyksenä vaikka raskaana ollessa.
Jessöör, olen tilannut lisäravinnepaketin tukemaan tulevaa 6 viikon superdieettiäni. Tavoitteeksi asetan itselleni kunnianhimoisen 8 kilon pudotuksen, mutta en soimaa itseäni, jos pudotankin vain 7 kiloa. Nämäkin kilot karistan vain saadakseni ne takaisin raskaudessa, jippii. :D Noh, eipähän ole tuplamäärää pudotettavaa synnytyksen jälkeen!
On täysin normaalia, että perheen perustaminen ja äidiksi tuleminen aina välillä mietityttää ja jopa kauhistuttaa vaikka sitä samalla niin kovasti toivookin. Raskauden aikana kasvetaan vanhemmuuteen ja niin äidiksi kuin isäksikin. Jos kiinnostaa niin margareta brodenin teos raskausajan mahdollisuudet on hyvä opus, jossa käsitellään psykologista kasvamista vanhemmuuteen ja sen vaiheista. :)
Myös vauva on uusi ja vieras ihminen, vaikka sitä äiti vatsassaan on 9kk kantanutkin, johon on tutustuttava alusta alkaen.
Me ollaan nyt melkein miehen kanssa päätetty että pillerit jätetään kesällä/syksyllä pois, yritettäisiin ajoittaa vähän sen suuntaisesti että mies kerkeisi valmistua ensin toukokuussa. En malttaisi odottaa, haluaisin jättää heti pois, vaikka tiedän että noin se on paljon järkevämpää. Olen myös huomannut tässä kuukauden aikana kypsyneeni tähän ajatukseen ihan uudella tavalla. Aiemmin olimme sitä mieltä että ensin opiskelut ja sitten vauva, nutta nyt olen ruvennut miettimään että ehkä parempi onkin että omat opiskeluni jäävät vielä vähän kesken ja jatkan niitä sitten kun se on mahdollista. Tällöin voin siirtyä työelämään heti valmistuttuani, eikä että silloin tulee yhtäkkiä väh. vuoden tauko ja ehdin unohtaa kaikki tärkeät opit ja sitten pitäisi olla kuitenkin ammattilainen joka tietää mitä tekee.
Voi mä luulin jo että mä sekoon kun toisena hetkenä haluan lasta niin paljon ja toisena taas alan epäilee. Ihanaa, että teistäkin tää tuntuu pelottavalta askeleelta, vaikka kuume jyllääkin :)
Mulla alkoi juuri loma, jee. Eilen kävin sitten gynellä ja sain vastauksia :) ei mitään ihmeellistä ollut. Vielä pitää mennä papaan kun tulee kunnalta ilmainen kutsu. Ja ihana tietää, että saan mennä lääkäriin jos kuukautiset ei ala 2-3 kuukauteen. Kuvittelin, että ne ottaa mut vastaan vasta kun mennyt joku 6kk ilman menkkoja. Nyt vaan odotellaan kesäkuuta :) Kävin myös palkitsemassa itseni loman kunniaksi lankakaupassa. Tuli mukaan ihanaa vihreää baby mohairia :) Onko teillä jotain ehdottoman ihania ja hyviä vauvaneule ohjeita? Olisi ihana keksiä jotain kivaa mitä neuloa.
Tää päivä menikin kynsiä laittamassa ja kampaajalla. Ihka ensimmäiset geelikynnet otin ja kivat tuli. Nää on siis testiversiot häitä varten. Huomenna ajattelin lähteä kiertelemään vauva kauppoja :) kun yksin saa mennä eikä mies naureskele vieressä. On kyllä mielenkiintosta seurata tota miestäni. Aluksi se ei edes halunnut puhua aiheesta; vasta kun ollaan raskaana. Nykyään kun ehdotan esim. yhden lipaston ostamista vessaan, ei käy. Kun sanoin, että siinä saa sitten hyvin vaihdettua vaipan niin johan suostuu :D Niin ne miehetkin kuumeilee kuitenkin. Ei ehkä ihan näin avoimesti, mutta jotenkin mä uskon, että ne on pohjimmiltaan ihan yhtä tuntellisia kun naisetkin. Ei vaan halua myöntää ja näyttää sitä.
tirlittantaa: Ikävä kuulla kilpirauhasestasi. Ehkä kuitenkin sait vastauksen moneen oireeseen mitä olet pohtinut ja näin ollen saan lääkkeen kautta paremman olon. Tsemppiä yrityksiin!
Ja tervetuloa kaikille uusille :)
Heippa!kiva taas kuulla teistä. Sekalaisia fiiliksiä on täälläkin välillä havaittavissa. Justiin sitä omaa osaamista epäröi. Vaikka varmasti sit oppii ja tulee luonnostaankin.:) miehellä kuumetta havaittavissa myös ja nyt hälle tullut rakennus kuumekin. Ollaan vähä tontteja vilkuiltu. Mulla ollut yskä 3 viikkoa,pitäs käydä varmaan lääkärissä.
Tirlittantaa: tsemppiä sulle! Toivottavasti lääkkeillä saat hyvän olon!
Hummingbird sulle hyvää lomaa ja nautiskele. Ja onneks gyneltä tollasia uutisia.
Heippa!kiva taas kuulla teistä. Sekalaisia fiiliksiä on täälläkin välillä havaittavissa. Justiin sitä omaa osaamista epäröi. Vaikka varmasti sit oppii ja tulee luonnostaankin.:) miehellä kuumetta havaittavissa myös ja nyt hälle tullut rakennus kuumekin. Ollaan vähä tontteja vilkuiltu. Mulla ollut yskä 3 viikkoa,pitäs käydä varmaan lääkärissä.
Tirlittantaa: tsemppiä sulle! Toivottavasti lääkkeillä saat hyvän olon!
Hummingbird sulle hyvää lomaa ja nautiskele. Ja onneks gyneltä tollasia uutisia.
Argh! huomenna hammashygienistille! EN TAHDO!!
sitten piäisi vielä varata se gyne- ja neuroaika.. täällä kaikki lääkäriajat on ihan mielettömän tiukassa..
Kiva kuulla että muutkin kun vaan minä hermoilee ja miettii tätä juttua monelta eri kantilta..
Meillä on muuten kanssa tuo sama juttu huonekalujen kanssa! :D anopille ja muille ollaan sanottu että "halvalla sai" tai "saadaan tavarat siististi talteen" ;)
Taas rupeaa olemaan yksi viikko vähempi tätä ehkäisy meininkiä!
olipa taas oman navan tuijottelua, mutta hyvää loppuviikkoa kaikille!
Pitkäst aikaa kaikille taas heipparallaa!
Tänään kolahti ensimmäinen vauvalehti postilaatikkoon. Mies totesi siihen vaan et mitäs sä semmosia, säästä rahas.
Tyydyin vastaamaan, että minun raha, minun lehti äläpä kommentoi ellei ole fiksua sanottavaa.
Laihis etenee, vaikka viime viikko mässäsin enkä urheillut. Oli veto pois kaikin tavoin.
Rellu_ , täällä myös tänään (tai siis eilen, kello on yli puolenyön :P ) tipahti ensimmäinen vauva-lehti postilaatikkoon! :) Tilasin tosiaan sen puolen vuoden jakson kun oli -50% alennuksessa, 22€. Onneksi mun mies ei ole millään tavalla lehden tilausta vastaan, sanoi vaan että lehti on varmasti hyödyksi kun siitä saa vinkkejä ja muuta tärkeää tietoa tulevaan :) (eli toivotaan että onni on myötä).
Miehellä alkoi talviloma ja varattiin risteilykin ensi viikolle, pääsee vähän näistä kotinurkista pois välillä tuulettumaan! Nää nurkat tulee välillä turhankin tutuiksi kun tässä työttömänä kotona joka päivä pyörii, joten ihanaa päästä laivalle! :)
Ei niin hyvää etteikö jotain huonoakin, sillä jouduimme viemään mun koiran viimeiselle piikille tässä 2 viikkoa sitten :'( Oli jo iäkäs koira, 11-vuotias. Sillä oli nivelrikkoa takajaloissa, ja lopulta uudenvuoden jälkeen takajalat alkoi pettää välillä alta kokonaan. Kävely oli vaikeanoloista, ja varmasti kivuliasta, eikä sille sitten enää ruokakaan maistunut. Makasi vain. Kipulääkkeetkään ei enää auttaneet. Ei siinä sitten muu auttanut, en halunnut sitäkään että koira vain kärsii, joten parempi näin, vaikka vaikea päätös olikin ja vaikeaa on ollut! :'( Nyt on koti tosi tyhjä.. Tuhkasimme koiran ja nyt uurna meidän hyllyssä
ON: Ehkäisyä jäljellä 21 päivää. Pillerit loppuu just sopivasti pari päivää ennen gynekäyntiä, joka on 5.3. Reseptikin meni viime apteekkireissulla loppuun, joten lisääkään niitä ei saisi ellei uusi reseptiä. Se on sitten loppu! :) Sitten odotellaan miten kroppa lähtee toimimaan vai lähteekö ollenkaan, saa nähdä kuinka käy.. :) Kyllä on jännää..!
Oikein hyvää viikonloppua kaikille! :)
Niin, ja tietysti tervetuloa kaikki uudet, tässä välissä on muutamia uusiakin tullut tänne, mukaan mahtuu! :)
Miks tää katkasee nää viestit?? :D
Tervetuloa kaikille uusille!
Kimallus: Halaus sinne! Omat eläimet ovat kuin perheenjäseniä ja poisnukkuminen on aina suuri suru. Vaikka se ei varmaan yhtään lohdutakaan niin ainakaan toisen ei tarvitse enää kärsiä kivuistaan.
Olen lukenut teidän juttujanne päivittäin vaikka mitään en olekaan ehtinyt kirjoitella. Täällä on piinapäivät, kp 27 menossa. Kuvittelen itselleni vaikka ja mitä raskausoireita, huono ja etova olo vaivaa ja palelen jatkuvasti kotona ollessani. Huono olo johtunee tosin siitä, että meillä on töissä ollut liikkeellä mahatautia ja kylmyys siitä, ettei olla saatu haettua polttopuita ja siitä syystä ei olla saatu lämmitettyä kunnolla taloa. :D Tein raskaustestinkin toissapäivänä ja se oli niin selkeä nega kuin vaan olla ja voi. Toisaalta toivossa on hyvä elää, tipahdan maan pinnalle sitten kunhan menkat alkavat. Pillereiden lopetuksen takia ei ole edes mitään hajua kierron pituudesta koska vasta eka luomukierto menossa. Kattellaan, kattellaan..
^ Täällä aivan samoissa fiiliksissä. Ihme närästys ja kuvotus vaivannut muutamana päivänä, linja-autossa tuli eilen todella huono olo mikä on kummallista koska aika paljon joudun linjurissa istumaan. Tein sitten tänä aamuna elämäni ensimmäisen raskaustestin koska suunnitelmissa oli hieman iltaa viettää miehen kanssa,ehkä muutama viinilasillinen...no negatiivinenhan se oli, tosin kp 20 vasta menossa. Tuolla se testi nyt lavuaarin reunalla nököttää, jos vaikka haamuviiva ilmestyisi vielä :D Ihan pöllö olen, minne hävisi mun "tulee jos on tullakseen"- asenne. Kumminkin vasta yk1 täälläkin menossa :)
Kimallus: Ikävä kuulla koirastasi. On ne aina niin rakkaita, nuo karvaiset perheenjäsenet.
tirlittantaa, kp20 yk1
Otan Kimallus osaa koirasi menetykseen johtuen, mutta oli varmasti oikea päätös estää koiran jatkokärsimyksiä ja nyt on vain taivas rajana koirasi kevyeille askelille.
lisäys ed. viestiini.
Sitten kun aloin lukemaan koko vauva-lehteä kannesta kanteen oli mies kuitenkin aivan innoissaan ja keskusteli kanssani siinä käsiteltävistä aiheista ja keskusteltiin myös siitä jos se joutuiskin itse toimimaan lapsensa kätilönä ja mitä se tekisi sitten. Sit se vitsaili sitten meidän tulevasta synnytysreissusta eli kun soitan sille, että on lähdettävä niin hän toteaa vain et on menossa salille nyt eikä kerkee, "pidättele" yms.. xD Ja oli myös vitsillä sitä mieltä, et sit mennäänkin sen pakulla sairaalaan johon totesin että HELL NO kun sen paku ei koskaan käynnisty silloin kun tarvitsee.
Se on hassu miäs...
Hirvee odotus! Taas kuumeilu pahimmillaan. Lueskelin tuolla muiden juttuja ja haluan jo plussan vaikka ei oo ees alotettu vielä. Mies sanoi, että jos aikaistetaan kuukaudella, mutta en tiedä. Miksi annan tunteiden ottaa vallan näin. Olen järkevä aikuinen, enkö voisi järkeillä tänkin. Tutkin kalenteria ja en saa millään lyhennettyä sitä. 4 levyä pitäs vielä popsia. Olisin jo tyytyväinen jos saisin ees lopettaa pillerit. Mulla on nykyään 1 viikko kuussa vuodotonta. Muina aikoina on menkat tai pientä välivuotoa. Menee hermot! Toivottavasti loppuis toi kun pillerit lopetan. Tuntuuko teistä siltä, että joka aamu se pieni pilleri on myrkkyä? Tosi vaikee joka päivä ottaa se kun tietää mitä se tekee, estää raskauden. Vielä vaikeempaa on aloittaa uusi levy. Olenko hullu? Tää tänpäiväinen alkoi taas kun ostettiin vauvan huoneeseen nojatuoli ja kuivausrumpu jossa voi väsynyt äiti sitten pyöritellä pikku vaatteita :) taas askelta lähempänä kaikkea. Noi oli oikeestaan ne vikat asiat mitä halusin hankkia ennen plussaa, joten miksi vielä pitää venailla...? Uskaltaispa jo sisustaa vauvan huoneen...
Taas omia juttuja vaan, sori :/. Toivottavati kaikilla oli ihana viikonloppu ja hauskaa viikon alkua kaikille :)
Aaargh! Kirjoitin ihan tosi pitkän jutun ja kaikki katosi jonnekin bittiavaruuteen! Ei näin!
Hummingbird: Itsekin haluaisin päästä ostelemaan verhoja ja muuta mukavaa vauvan huoneeseen. Eilen ihastelin netistä pinnasänkyjä ja hoitopöytiä. Itse kun söin pillereitä niin olin todella kiukkuinen koko loppuajan mitä niitä popsin. Ärsytti jo pelkkä ajatus niistä hormoneista, jotka estävät raskauden, ja sen lisäksihän minulle tuli muitakin ärysttäviä sivuoireita kuten jatkuvaa vuotoa, minkä takia heitinkin pillerit lopulta mäkeen ja ilmoitin, että mies huolehtikoon ehkäisystä ihan keskenään.
Omat raskausoireeni olivat sitten vain mielikuvituksen tuotetta, aivan kuten arvelinkin, sillä menkat alkoivat tänään. Toisaalta helpottavaa huomata, ettei pillereiden lopettamisen jälkeen ainakaan vielä tullut mitään megapitkää kiertoa.
Tulevana viikonloppuna pidetään miehen kanssa pienet illanistujaiset, ja mies muistutti laittamaan kaikki vauvakirjat ja -lehdet piiloon, etteivät kaverit ala kuittailla ja ettei tule sitten suorituspaineita. :D
Suunniteltiin tänään, että tehtäisiin loppukestästä tai alkusyksystä reissu jonnekin päin Eurooppaa, jos saadaan pidettyä vaikka viikko lomaa samaan aikaan. Vihjaisin, että sehän voisi olla vaikkapa häämatka ja sain vastaukseksi jotain ihme myhäilyä. Kosintaa odotellessa.. :)
Heippa!
Oli pakko jakaa teidän kanssa elämäni ensimmäiset korvapuustit jotka on tehty Fit-lehden kevyempi korvapuusti ohjeiden mukaan!
Nehän näyttävät juuri siltä itseltään
http://aijaa.com/W9q7YC
Höh, mikä muutos käynyt. Kaikkein ikävintä että osa viesteistä on kadonnut taivaan tuuliin. En aluksi edes päässyt kirjautumaan koko sivustolle, vaan jouduin hankkimaan kokonaan uuden salasanan ja sitten sen aktivoiminen ei meinannut millään onnistua.
Omien viestienkään muokkaaminen ei jälkikäteen ilmeisesti onnistu. Väritkin on aika hattaraa.
Noh, kaipa tähän ajallaan tottuu.
Eipä mulla muuta, kunhan kävin valittamassa. Hyvää keskiviikkoa teille kaikille kuitenkin ja plussapuhureita ennenkaikkea! :D
Jee, kivaa! Käytän Google chromea nettiselaimena, ja tämä *keleen viestinkirjoitusalue ei toimi siinä. Kurjaa jos tätä varten täytyy avata toinen nettiselain. :/ Tosin olen nyt työkoneella, voi olla ettei tässä ole kaikki javat ja flashit ajan tasalla, joten pitää kokeilla kotona uudestaan. Kurjaa tosiaan myös se, että osa viesteistä hävisi taivaan tuuliin. :/ Mulla oli myös kirjautumisongelmia melko prikulleen samalla lailla kuin sullakin Repale.
Mulla on nyt aika kova stressi päällä. Erno on myös huolissaan, koska en osaa käsitellä stressiä kunnolla, ja se purkautuu sitten itkuisuutena ja kärttyisyytenä. Kuuntelin eilen mitä suustani tuli, ja melkoista drama queen-showtahan sieltä tuntuu tulevan. Kaikki murheet suurenee enkä osaa nähdä niistä parhaita puolia. Ei jotenka keskittyminen riitä tekemään niistä voimavaroja taakan sijaan. Itseäni voin syyttää, tekemättömät työt ahdistaa, ja uutta hommaa tulee koko ajan lisää vaikkei vanhojakaan saa pois alta. Mulla tippuu tukkaa päästä ihan hirveesti stressin takia, ja se alkaa olla merkki äärirajojen lähestymisestä, ainakin jos omaa historiaa katson. Nyt olisi hyvä jakaa omia hommia muille, ja sanoa ei uusille jutuille. Mut se on mahdottoman vaikeeta.
Ja mun dieetti ei ole mennyt ihan 100%:sti. En ole ollut kotona, jotta olisin voinut syödä kuten kuuluu. Mulla on joka päivä jäänyt iltapala syömättä, ja päivällisenkin onnistuin vasta eilen sovittamaan aikatauluuni. Tänään, dieetin neljäntenä päivänä, aion syödä kaikki ateriat, jotka ruokavaliooni kuuluu. Lisäksi kävelin töihin, ja iltapäivällä teen kotona lihastreenin. Tämä päivä tulee olemaan sellainen kuin kuuluukin.
Mun täti kyseli eilen, että koskas meille tulee vauva. Myhäilin vaan, että on siitä jotakin puhuttu, mutta kerron sitten kun on jotain kerrotavaa. Hän on niin tohkeissaan kun tyttärensä on raskaana :) Nyt tuntuu ihan hyvältä odottaa se vajaa 2kk ehkäisyn loppumista. Stressitilanne ei ole hyväksi vauvahaaveille. Vaikeuttanee hankintaa.
Moi!
En tykkää tästä uudesta palstan ulkonäöstä minäkään. Kirjautumisongelmia mullakin, mutta kun tilasi uuden salasanan pääsi kirjautumaan.
Mullakaan ei oo paino tippunut toiveiden mukaan. Varsinkin kun mul on viikottain personal trainerin kanssa kehonkoostumusmittaus on paineet ollu aika kovia. Nyt tippunu parin viikon ajan 200g viikossa ja mulla on ollu aikamoista motivaatiopulaa, joten olen usein päätynyt mässäilemään. Tyyliin, tää meni jo ihan möhläykseksi..menköön sitten kunnolla...
Eilen käytiin sit kunnolla kaikki läpi mikä painoi mieltä ja mikä on epäonnistunut ja kerroin et mulla on jatkuvasti mieli maassa ja koska olen tunnesyöjä ja duunissa on tylsää, laiskuus on tuonut jokaiseen päivään karkkimässäilyä. Tulipa mulla turhautumisesta tippakin linssiin kun tiedän tasan tarkkaan miten ja milloin ja kuinka paljon mun pitää syödä, mutta itsekuri on täysi nolla. Sanoinkin sille, et mieli paranee heti kun aivot saa sokeria. Päädyttiin muuttamaan ruokavaliota aavistuksen niin, että joka päivä yhtenä iltavälipalana saan ottaa proteiinipatukan tai proteiinijuoman + hedelmän ja saan siitä makeanhimon kuriin.
Sain myös hyvän proteiinilettu-ohjeen jonka jaan teidän kanssa:
1 annos:
0,5 banaania haarukalla survottuna
4tl maustamatonta maitorahkaa
2 kananmunan valkuaista
ripaus kanelia
Sekoita, anna hetken seistä jääkaapissa.
paista rypsiöljyssä, yhden letun annos 3rkl taikinaa, syö pienen määrän hunajan kanssa
Tässä ei siis ole PT:n mukaan oikein mitään kaloreita joten syökää ja nauttikaa!
Oikeastaan nyt kun mulla on "lupa" ottaa se patukka, ei edes tee mieli makeata. Hyvin huijattu päätä! Eilen painoin siis 70,2kg, BMI 24,9, rasvaprosentti 31% (aloitin 34,5%sta) ja odotan kovasti et näkisin sen kutosella alkavan numeron ensi viikolla. Peilistä kun kattoo oon aika timmissä kunnossa, lihakset näkyy ja yleisesti aika kiinteähkö joten en tiedä miksi korvien välissä on niin tärkeätä nähdä se kutonen siel vaa'assa.
Eilen ostin keinutuolin, sain käytettynä 80e. Aika hienonnäkönen, melko takapainonen vaan. Miehen kaa keinuttiin eilen vuorotellen ja kyl pikkasen pelotti et vetää taakse yli mut muuten on aika mukava vehje. Ootan jo et ois pieni nyytti jota vois keinutella tässä sitten - varovasti.
Pari päivää sitten ihmettelin kun pikkuhousut oli aivan veressä vaikka pillerilevy oli kesken vielä. En oo varmaan muutamaan vuoteen vetäny kahta pillerilevyä putkeen enkä muista et mulla ois aiemmin alkanu tiputtelu kesken toisen levyn. En kauheesti stressaa mutta ihmettelin vain et kumma juttu kun nyt tulee ns. oma kierto läpi. Liekö sitten hyvä vai huono juttu? Tissit tuli jo viikko sitten aivan törkeän kipeeksi ja ne on kyllä nyt niin herkkiä ja painavan tuntusia, että kävelykin tekee pahaa. Ne on turvonnu ja rinnanympärys on +3cm tällä hetkellä. Valitin miehellekin, että miten voi olla naisella rinnat niiiiin kipeet. Et onko minusta edes raskaaksi kun sillo ne kasvaa oikeesti kokoa ja massaa ja silloinhan ne vasta kipeät onkin. AARGH.
nii siis välillä tuntuu että mitä me ollaan tekemässä?? ehkä se on ihan tervettäkin ja myös normaalia että välillä vähän pysähtyy miettimään tällaisia asioita..(?) mitä mieltä olette??
mutta suurimman osan ajasta vaan odottan sitä aikaa että pääsee sanomaan ne sanat: "meille tulee vauva" :)
viikonloppuna kun olin katsomassa miehen jääkiekko-ottelua pyöri vaan mielessä miten ihanaa olisi olla oman lapsen kanssa katsomassa kun isi pelaa!
Ihana lukea muiden onnesta! :)
onko täällä muuten miehiä jotka kuumeilevat?? olisi mukava tietää mitä miehen päässä liikkuu kun vauvakuume iskee.. oman miehen ajatukset ovat välillä liiankin samanlaisia mitä minulla.. :D tässäkin seura tekee kaltaisekseen sanonta pitää paikkansa.. :D