Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Kauaa ei tarvinnut jännäillä, sillä menkat päättivätkin alkaa tänään. Jipii ja höh! :D Kierto siis nähtävästi sama kuin e-pillereiden kanssa ainakin nyt ekalla kertaa..
Eli nyt Kp 1 / 28 yk 2. Mielialani on enemmän iloinen kuin surullinen. Jotenki ehkä se eilinen negatiivisuus ja varmuus, että menkkoja eikä positiivistä tulosta kuulu, vaihtui tänään helpotukseksi ja sen takia ilo on hallitseva mielialani tänään. :)
Jos jotain positiivistä lisäksi pitäisi kehittää, niin ainakin pääsen tänä v.loppuna juhlimaan pikkujouluja ilman esittämistä juomisesta yms.
Anna mai: Toivotaan parasta. Itse pääsen testailemaan vasta joulupäivänä, joten voisi tulla myöhäinen joululahja silloin. ^_^ Varmastikkaan en kylläkään malta odottaa sinne asti ja testaan jo aattona. :P Silloin vasta ihana olisikin saada 2 viivaa tikkuun tai millon nyt ei olisi.. :D
Vatipää: Olen tietämätön ja haluisin tietää, mitä hyötyä tuosta sinkistä on..?
Neeni: Toivottavasti sunnuntai on ilonpäivä. :)
Ruusukukka, Höh menkoista.. :/ Mutta hyvä että sulla sentään on positiivinen mieliala ja asenne! :) Hyviä pikkujouluja sitten vaan sinne, pidä hauskaa! :)
Minä pääsisin mahdollisesti testaamaan tuossa viikkoa ennen joulua, mikäli tässä kierrossa tärppää. Voi kun tää olis vihdoin viimein se plussakierto, on tässä jo 6kk yritetty.. Mä olisin koko joulun yhtä hymyä! :) Nyt tsemppiä meille kaikille että tänä jouluna saatais se lahjoista parhain, plussa raskaustestiin! :) Iiik!
Ruusukukka // Sinkinpuutos vaikuttaa massiivimäärissä alentavasti seksuaalisiin haluihin. :P Sinkki siis estää testosteronia muuttumasta estrogeeniksi => testosteroni on haluhormoni => pupututtaa ja ihokin paranee. Win Win!
Onnea Anna Maille yrityksen aloittamisesta. Ihanaa, että mies suostui. Toivotaan, että teillä tärppää oikein pian.
Kiitos Kimallus. Plussaa niin kovasti toivotaan täälläkin. Viikko sitten alkoivat kummalliset menkkamaiset kivut alavatsassa. Sitä ennenhän ja välillä sen jälkeenkin minulla pisteli oikeanpuoleisen munasarjan kohdalta. Välillä nuo menkkamaiset kivut oikein kouraisevat alavatsaa hetkellisesti. Ihmettelen näitä, koska tällaista ei ole koskaan aiemmin ollut. Nyt on kyllä takana vasta viides normikierto. Kun söin minipillereitä, minulla ei ollut menkkoja ollenkaan. Yleensä menkkakivut ovat alkaneet vasta, vähän menkkojen alkamisen jälkeen. Eivät siis koskaan ennakolta. Siksi teinkin sekä torstai-iltana että eilen aamulla testin. Se oli itkukseni täysin negatiivinen. Kääntelin ja vääntelin niitä varmaan puoli tuntia eri valossa, mutta ei niissä ollut yhtään mitään. Voin sanoa, että kyllä itketti taas. Miehen mielestä otan tämän aivan liian raskaasti, koska onhan meillä kuulemma aikaa yrittää. Tuntuu vain, että 31-vuotiaalla esikoisen väsääjällä ei ole aikaa haaskattavaksi. Murehdin jo kovasti, mikä minussa, miehessä tai molemmissa on vikana, kun ei tärppää. Tänään tai huomenna täti tulee kylään ja sitten alkaa yk6.
Kimallus: tuolla tahdilla uskoisi kyllä todennäköisyyksien olevan teidän puolella. Josko ne nyytti lähtisi teillä tilaukseen tästä kierrosta :)
Tsempit kaikille uuteen kiertoon tippuneille. Seuraavasta onnistuu <3
Vatipää: Minkämerkkistä sinkkiä ostit miehellesi? Ehdotin tuon tekstisi lukeneena eilen miehelleni sinkkiä ja ei se ainakaan vastaan pistänyt. Itse se tuskin sellaista lähtisi ostamaan, mutta jos hakisin sille itse ja lisäisin hänen päivittäiseen vitamiinivalikoimaansa. Monivitamiineja olen saanut hänet jo syömään.
Pinjaminsiemen: Tarkistahhan ihan ekana purkin kyljestä että onko tuossa monivitamiinivalmisteessa jo sinkkiä. :) Ainakin yleensä ne täyttää itsessään jo päivittäisen sinkin tarpeen. Sit vaan patistelemaan miestä toimintoihin jotka lisää testosteronin määrää, jos ei ala vipattaa (liikuntaa/kiihottumista). :D
Heippa kaikille uusille ja vanhoille :)
Ajattelin tulla kertoilemaan kuulumisia, jopa vajaan kuukauden jaksoin olla poissa täältä :D Joo no musta on ihan hyvä, että käyn täällä jatkossakin harvoin, koska unohtuu vähän tää vauvanteko jos ei joka päivä täällä käy. Monta kertaa kyllä tehnyt mieli mutta olen pidättäytynyt :) Jonkun verran olen lueskellut teijän juttuja ja harmitellut kun ei niitä plussia teillekään kuulu :/ Pettymysten kautta voittoon siis!
Sillon kun viimeksi poistuin olin vähän huonolla tolalla ja paha olla. Siihenkin ehkä löytyi syy, nimittäin raskaushormoni. Sain muutaman päivän aikana 7 testiin haamuplussan. 3 eri merkkiäkin oli käytössä. Digi kylläkin sanoi ei raskaana, joten tiesin, että kaikki ei ole ok. Sittenhän ne kuukautiset alkoivatkin. Olen ajatellut, että taisi olla kemiallinen raskaus nyt sitten.
Kävin tosissaan jo kolmannella gynellä mun välivuotojen takia ja sain apua :) Lääkäri otti testejä ja antoi lähetteen kilpparikokeisiin. Testien tulokset vielä saamatta. Lääkäri sanoi, että suurella todennäköisyydellä mun vuodot johtuu herkästä kohdunsuusta. Tämän ei pitäisi vaikuttaa raskautumiseen. Toinen vaihtoehto on keltarauhasen vajaatoiminta. No käski aloittaa kuitenkin terolutit ja nyt mä olenkin syönyt yhden kuurin ja kuukautisia odotellassa. Terolutit poistivat nyt sitten välivuodon, joten mun käsityksen mukaan mulla on jonkun näköistä keltarauhasen vajaatoimintaa. Olen sitä mieltä että välivuoto alkaa ihan näillä näppäimillä ennen kuukautisia, että terolut vain siirsi sen vuodon. Harmittaa kun pitäs varmaan taas ottaa yhteyttä lääkäriin. Lugesteronia nimittäin ois musta hyvä syödä, jos nää mun kemialliset ja keskenmenot jatkuu. Sitä käsittääkseni syödään vielä pitkään plussan jälkeenkin tukemaan kohtua ja keltarauhasta. Jos mulla oikeesti nyt on keltarauhasen vajaatoiminta. No syön nyt siis 2 kiertoa vielä terolutteja ja sitten katsotaan. Teroista sen verran että naama kukkii ja mulla on jostain syystä paljon parempi mieli :D en tiiä mistä se voi johtua.
Nyt siis odottelen menkkoja (en odota). En usko että olisin raskaana, mutta oireita kuitenkin taas on. Just perus. Valkovuoto on aika runsasta ja kurkku kipeä aamuisin ja nenä tukossa. Vatsaakin välillä oudosti sattuu.Päätä särkee. Liekö sitten aiheutunut teroluteista, joten toiveet ei oo kovin korkeella. Oireet alkoi tossa pari päivää sitten nyt siis kp 25(/33). Katsotaan kuinka nopeasti alkaa terojen jälkeen menkat. Semmosta oon jäänyt miettimään, että jos mulla oli normaalisti ovis kp 17 eli viikko sitten niin voiko mun kuukautiset alkaa silti terojen jälkeen muutaman päivän päästä? Lähinnä tällä sitä että jos testaan ensi viikonloppuna niin onko liian aikaisin? Sitten siis viikko terojen lopetuksesta. Mulla on vähän morkkista kun eilen otin yhden siiderin kun olin ulkosalla. En kehannu olla ottamatta kun kaverit katto mua tosi tarkkaan. Eihän sillä varmasti mitään merkitystä tässä vaiheessa kiertoa kun plussaa ei vielä edes näyttäisi, mutta silti tuli paha mieli, että pitikin ottaa. Ei edes tehnyt mieli. Yritin sanoa että olen autolla, mutta ne sano että ihan hyvin voit juoda ja älä nyt viitti että palaa 4 tunnissa, kun piti vasta sillon rattiin lähteä.
Kyllä tää vauvan kaipuu on aikamoinen. Puoli vuotta mennyt nyt tasan yritystä, mutta yk 5 kuitenkin vasta. Jos saisin teroilla lyhyemmät kierrot niin ei tartteis aina odottaa niin pitkään. Tänään pitäis mennä katsomaan uusinta vauvelia sairaalaan ja en tiiä kuinka pidän itteni kasassa. Millon meille siunautuu sellainen pallero? Meillä sovittu, että hakeudutaan hoitoihin ensi syksynä jos vauvaa ei kuulu. Toivottavasti ei tartte mennä sinne asti...
Mitäs muille kuuluu? Täällä tainut olla vähän hiljaisempaa nyt. Missä vaiheessa te kaikki menette? Sori tästä pitkäisestä omanapaisesta tekstistä :/ Hyvä viikonloppun loppua kaikille teille ihanaisille :)
Heippa!
Mukava kuulla sinusta Hummingbird :) Hyvä että sait apua niihin välivuoto-ongelmiin! Ja toivotan sinne tsemppiä että se plussa tulis piakkoin! :)
Täällä tilanne se, että tänään Kp 13/24-29 ja ovista oon yrittänyt tikutella, vielä toistaiseksi tuloksetta..tosin eilen en ollut kotona ja siten ei ollut mahdollista tikuttaa, että toivottavasti ei mennyt just eilen ohitse.. tänään pitää illemmalla koittaa taas tehdä testiä. Vällyjen välissä ollaan oltu heti menkkojen loppumisen jälkeen joka toinen päivä, ja samalla tahdilla ajateltiin mennä tämä kierto loppuun, jos se sitten tois toivottua tulosta, jää nähtäväksi.. Kaikki keinot pitää tässä vaiheessa kokeilla! :D
Yk 7 siis menossa. Vois pikkuhiljaa se plussa kyllä tulla..! Viikkoa ennen joulua pääsisin mahdollisesti testaamaan mikäli tärppää ja tuntuu siltä että vois testata. Nyt ei voi muuta kuin yrittää, odottaa ja toivoa.
Oikein mukavaa alkanutta joulukuuta kaikille!
Tässä kuussa me kaikki plussataan, eikö vaan?! ;)
Ovisplussa tuli nyt illalla tikkuun!!! :) Eli Kp 13. Testiviiva jopa vähän tummempi kuin kontrolliviiva :) Onneksi tuli aamulla ns.nukuttua vähän pidempään ;) ja huomenna heti töistä päästyä pitää koittaa vielä hyödyntää. Nyt jos ei tärppää niin johan on kumma!
Mä haluan sen plussan testiin tänä jouluna! Piste.
Ei mulla muuta. :)
No joo, lauantaina alkoi menkat. En pettynyt aluksi kovinkaan paljon, kun niitä osasi taas odottaa. Mutta sitten tajusin, että näillä kierron pituuksilla ei ole enää edes mahdollista saada plussaa tänä vuonna :( Kaiken lisäksi sain kuulla taas lisää vauvauutisia lähipiiristä. Tosi kiva lukea facebookista toisten hehkutusta tulevasta perheenlisäyksestä kateellisena... Noh, mutta ei se auta kun nostaa pää pystyyn ja startata yk 4. Järkeilin asiaa myös niin, että jos tammikuun alussa sen plussan saisi, niin se olisi helpompi pitää salaisuutena. Meillä kun on tapana pitää tipaton tammikuu ja lisäksi olen päättänyt lopettaa tupakanpolton kokonaan vuoden vaihteessa :) näin ollen kukaan kavereista tuskin tajuaisi epäillä mitään.
Tsemppiä kaikille ja hyvää alkanutta viikkoa! :)
Ja olihan niissä miehen syömissä monivitamiineissa sinkkiäkin, joten ehkä ei pidä myrkyttää häntä syöttämällä lisää sinkkiä. Siis vain lisää liikuntaa ja petipuuhia, josko ne kaverit sitten innostuisivat uimaan munasolun luokse.
Täällä tiputtiin ryminällä maahan. Kp1 alkoi sunnuntaina ja samoin yk6. Minua on alkanut huolestuttamaan ihan tosissaan tämän raskaudettomuus. Tuntuu, että jonkin täytyy olla vikana, kun raskautta ei vieläkään kuulu ja en ole kertaakaan saanut edes minkäänlaista haamua raskaustestiin. Masentaa
:( :´( Ei saisi tietysti masentua ja tietysti uutta yritystä taas kehiin, mutta en jotenkin jaksa enää toivoa, että tässä lasta saataisiin. Tuntuu niin pahalta.Joka puolella näkyy vain ihania vauvoja mutta meille ei ole tulossa sellaista.
Nyt ainakin tiedän aiemman perusteella, että raskausoireita eivät kohdallani ole nännien arkuus, rintojen kipuilu, väsymys, alavatsan menkkamainen kipu, alavatsan kouristukset, ilmavaivat, ällöttävä olo ja hajuaistin parantuminen. Tässä kierrossa en aio huomata minkäälaisia oireita. Lopetan itseni tarkkailun ja en aio myöskään tikutella ovista. Tällä kierron pituudella sen pitäisi olla noin 15-18 joulukuuta, joten ehkä sen tikuttelusta ei ole mitään hyötyä.
hummingbird:mukava kuulla kuulumisia!! Onneksi sait gyneltä apuja, toivottavasti terolutit auttaa. Mulla tuli heti terolutien jälkeen menkat aina heti n.2pv sisällä. Naama kukki myös ja muutenkin niistä tuli paha olo..:/
kesäkuusta lähtien tääläki yritetty, alkaa jo epätoivo iskee kun tuntuu tää aika niin ikuisuudelta....eikä tiedä edes toimiiko kroppa yhtään.
kimallus84: onnea ovisplussasta!:) ja hyvä ku meni talletukset kohdilleen.;) toivottavasti tärppi kävisi.<3
neeni: tsemppiä uuteen kiertoon!
pinjaminsiemen: sulle plussa tuulia myöskin tähän kiertoon..mulla vähä samanlaiset ajatukset siitä että tuleeko tästä mitään ja ilmestyykö sitä plussaa ikinä. Ja että onko jotain vikaa... Mullaki ei tosiaan oo yhtään hajua toimiiko koko kroppa ollenkaan. ehkäisyn jälkeen ei kroppa lähtenyt heti käyntiin ja terot sain käynnistämään menkat, nyt sit kokeilin olla ilman teroja ja menkkoja ei näy..:(
Omaa napaa: Puhuin jo varmaan viikko sitten että jos ei n
menkat ala niin soitan lääkärille että laittaa mut eteenpäin..no en oo kuitenkaan saanu ajalliseks ku jotenki se ahdistaa..oli tarkoitus tehdä vielä sillon r.testi mutta en tehny sitäkään. Nyt menos luomukierto terojen jälkeen kp49!!?! Ihmeellisiä oireita on kyllä kuten pahoinvointia uutena ja voimakkaampana, etenkin iltasin. Ja alamahaa särkee välillä kovaakin, tälläkin hetkellä.. Koulussa päivällä ensin vihloi ja nipisteli ja sit se muuttui särYksi. En usko että on raskausoireita, kroppa on varmaan vaan ihan sekasin. ;:( tästä yrityksestä ei tuu mitään! Olisin onnellinen jos edes kierto olis normaali ja toimis. Ajattelin kuitenkin hakea vielä raskaustestin varmuuden vuoksi ja soitella sit sinne lääkäriin. Huoh.
hyvää viikkoa kaikille!
Appletree pahoittelut ja paljon voimia <3
ON: täällä alkoi menkat (yllätys yllätys) ja yk 13 lähti käyntiin.....nyt elellään kp 12, vähän on sekavat olot, jotenkin alkanut oikeesti tajuumaan ettei sitä lasta nyt taida tullakaan ja samalla kuitenkin elättelee toivoa. Toisaalta olisko helpompaa, jos sen vaan tietäs, joko niitä saa tai ei saa.... en tiiä.... no joka tapauksessa alan elelemään nyt siihen malliin kuin sitä lasta ei tuliskaan, eli matkaa olis varattuna ensi syksylle ja kouluunkin olis tarkotus hakea ensi syksyksi :) siis tähän saakka ajatellut, ettenpä mä viiti hakea kouluun kun se jäis sit kesken ja matka pitäs varata alkukesään ku ei viimesillään viiti lähteä jne. Niin ja yrittänyt tässä paskassa duunissakin roikkua vaan kun ajatellut et siihen asti ku pääsen äitiyslomalle, no sitä saapi ootella... oon hakenut muita töitäkin mut hiljasta on....
täällä oli puhetta vyöhyketerapiasta, itekin miettinyt josko kokeilis tai jotakin energiahoitoa, ihan vaan jos sais mielialaa nostettua, kun nykyään yleisfiilis on melko huono....
no eiköhän tää taas tästä, meneehän tämä elämä eteenpäin näinkin....
Tää touhu kyllä hajottaa ihan todella! Muut sikiää ympärillä, ja minä se en saa edettyä mihinkään päin kun menkat edelleen huitelee jossain muualla! Alkais nyt ne ees että pystyis edetä sille 9 yrityskerralle. Tää on kyllä niin raskasta! Elämä ei kyllä tosiaan oo reilua, tai kato että kuka niistä lapsista pystyis huolehtia ja antais sille! ..kai tässä on jouduttava työttömäks ja alettava ryyppäämään niin varmaan tulee lapsia.. (toivottavasti kukaan ei tästä kommentista suutu mutta tältä se vaan tuntuu..). Oon niin väsynyt tähän yrittämiseen, että alkais nyt ees ne menkat!!
Voi täällä on käynyt ikäviä juttuja nyt niin monelle. Musta tuntuu että tää ketju on kirottu tai jotain. Nyt junnataan kaikki ihan paikallamme, eikä mitään tapahdu. Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille.
Appletree voi kurjuuden kurjuus :( Olen todella pahoillani. Koita jaksaa siellä!
Kimallus-84 mä jäin miettimään tota että sulla näyttää ovistestit aina oviksen. Voihan siihen olla joku sellanen syy että sun putket on tukossa!? En tiiä, kun en tunne ketään jolla näin ois mutta eikö ne tee sitten niitä jotain aukiolotutkimuksia kun vauvaa ei kuulu. Toivottavasti ei kuitenkaan sulla näin ole. Tai sitten jos miehessä on jotain vikaa :/ Sulla näyttää kanssa niin että kaikki on päälisin puolin hyvin, mutta miksi ihmeessä sitä vauvaa ei kuulu!!?? Hyvä että meet tsekkaamaan paikat uudestaan, eihän tätä jatkuvaa pettymystä kestä kukaan!
Rima84 sullakin jo alkaa niin mones kierto, puuh. Voi kökkö sentään! Hyvä että "jatkat" elämää tästä huolimatta. Mä toivon että se vatsa alkaa kasvamaan siellä vahingossa kun keskityt vähän muihin hommiin :)
Vauvaunelmia mä niin toivon että noi clomit auttaa sulle. Mulla on kyllä hyvin vahva tunne että sä oot raskaana pian. Toihan on ihan helppo juttu kun vetelet clomeja ja ajotat peiton heiluttelut niin volaa, raskaana olet! Toivottavasti ei kuitenkaan tuu mitään älyttömiä haittavaikutuksia niistä lääkkeistä :)
Mun laihdutusurakka alkoi hyvin :) Kunnes tulin TAAS kipeeksi. Mä tulen aina flunssaan juuri kun olen saanut hyvän vedon päälle. Noh nyt parantelen itseäni tästä ja odottelen josko huomenna jo uskaltaisi lähteä salille. Kiloja lähtenyt 2kg :( perskule, luulin että paljon enemmän kun oon harrastanut liikuntaa 3-5 kertaa viikossa ja ennen ehkä 1xvko. Jätin kaikki herkut pois, mutta vaan 2kg/kk. No tästä nyt jatketaan. Toki musta tuntuu että kun oon maannu flunssan kourissa kotona niin tullut takaisin. En uskalla mennä puntarille :D Toivottavasti saisin sen 10kg pois niin ois paremman mahikset raskautumiseen. Mä siis syön nyt teroja 1x2 annoksella ja katotaan mitä tulee. Sunnuntaina loppuu kuuri ja sitten rukoillaan ettei välivuodot ala ja ne menkat alkais mahdollisimman nopeasti. Ensi kuukausi vielä mennään teroilla ja sitten katotaan loppuuko ne välivuodot lopullisesti. Lueskelin jostain, että jollain tämmönen kuuri oli lopettanut lopullisesti välivuodot. Eli tää kierto (ja toivottavasti ensi kierto) ollaan menty tjottaillen, mutta kun mä syön noita teroja niin kyllähän mä tiedän missä mennään :( Miehelle en ole mitään puhunut ja en nyt varsinaisesti yrittänyt raskautta että menkkoja odotellaan. Ärsyttää vaan kun tuolla takaraivossa on ajatus että mitä jos sittenkin. Ja paskat sanon minä! Pettymystä kohti tässä ollaan menossa vaikka kuinka yritän uskotella itselleni ettei yritetty edes ja työkiireet sotkeentuisi jos nyt olisin raskaana. Mä oon jo sekasin monesko yritys tässä on meneillään. Lasken enää vaan kuukausia ja nyt on mennyt 8 kk yrityksen aloituksesta. 3kk päästä hakeudun lääkäriin ja sitten yritän saada lähetettä tutkimuksiin. Hoidoista en vielä tiedä, kunhan nyt eka katsotaan että kaikki ok. Kaiken järjen mukaan miehessä ei pitäs olla vikaa kun olen jo kerran ollut raskaana. Mä oon vakuuttunut että tää johtuu vaan kun pillereitä olen vedellyt 10+ vuotta. Hormonit sekaisin jne. Toivotaan että asia on niin!
Kyllä mulla jo nyt on vähän luovuttanut fiilis tän koko lapsi asian kanssa. Ehkä meistä ei tule vanhempia. Oon jo alkanut miettimään mitä muuta sisältöä keksitään elämälle jos näin tapahtuu :/ varaudun pahimpaan. Esperadolle kovasti voimia ja halauksia. Todella ikäviä uutisia olette saaneet!
Mimuli22: Mua alko naurattaa toi juttu että rupeis työttömäks ja ryyppäämään niin varmaan vauva sais alkunsa samantien :D haha.. mut joo, siltähän se vähän tuntuu!
Hummingbird: Niimpä! Sanos muuta..että miksei sitä vauvaa kuulu??? Oviksen oon tikkuihin aina saanut bongattua (niinä kiertoina ku oon ylipäänsä tikuttanu), ja saanu vieläpä ihan selkeen plussan, ei mitään hailakoita viivoja joita joutuis tihrustaa, ja peiton heilutuksia on ollu just sillon ku on ovistikussa ollu 2 vahvaa viivaa, usein myös varmuuden vuoksi parina päivänä sitä ennen ja sen jälkeen, mutta EI ja EI ! Ja mullahan on lisäks oviksen aikaan yleensä kipuilua, josta itse tunnistan oviksen (mitään erilaista limaa mulla ei kyllä ole, mitä useimmilla on), ja testit on olleet myös sillon plussia, mutta en ymmärrä miksei se vaan onnistu!!!??? No onneks mulla on nyt se gyneaika tiedossa tän kuun viimiselle viikolle, niin toivotaan että sais jotain vastauksia. Ainakin vielä viimeks vuosi sitten gynen ultrassa oli kaikki kunnossa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.. toivon mukaan ei ois mitään vakavempaa mikä aiheuttais tätä "lapsettomuutta", vaan että siihen olis joku muu luonnollisempi selitys, stressi tai muu. No emmä kyllä hirveen stressaantunutkaan ole mielestäni ollu....
Täällä ei mitään ihmeellistä. Menkat ei vielä ole alkaneet, mutta kai ne huomenna alkaa, vähän jotain tuhrua jo tulee.... ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uutta pettymystä... :D :/ *Kp 26/24-29*
Appletree On varmaan mielettömän rankkaa kun ensin iloitsee siitä plussasta ja sit se viedäänkin pois, en kyllä pysty samaistumaan oloon, kun en ole ikinä saanut sitä plussaa testiin!!:// Että kyllä on rankkaa kaikin puolin tämä yrittäminen kun ei se vaan kerrasta välttämättä napsahda vaikka plussan saisikin.:/ ja nuo kivut eivät varmasti herkkua oo! Jaksamisia!
Sais kyllä oikeesti joku jo vaihteeksi taas plussata, vaikka kyllä se kirpaisee hetkellisesti jossei se ole itse. Mutta tottakai olen onnellinen kenen vaan teidän (etenkin pitempään yrittäneiden!) puolesta!:)
Tuntuu että ei tästä kyllä tule mitään, että kun tosiaan pitäis keksiä jotain muuta elämäänsä niinkuin hummingbird sanoin, mutta omalla kohdalla se on paljon helpommin sanottu kuin tehty. En kaipaa elämääni oikeastaan enää mitään muuta.. ja kyllä sitä tuleekin pohdittua että mitäs sitten jossei meitä ole luotu vanhemmiksi, kuinka kestän sen!?! Onko täällä ketään muita jotka on pitempään yrittänyt ja ei ole koskaan saanut raskaustestiin haamun haamua? ..sen takia ehkä epäilen että ei me kyllä taideta näillä yrittämisillä lasta saada, kun kerta ei minkäänlaista merkkiä näiden kahdeksan kerran aikana ole tullut.. mutta on se jännä kun silti joka kuukausi se toivo elää tosiaankin että josko kuitenkin! ..mutta ei niin ei.. toivo nyt kuitenkin elää että menkat alkais nyt, kun jonkinlaista merkkiä on, saas nähdä.. Enpä oo ennen näin menkkoja oottanut, mutta kun kaks kuukautta kohta ollut pois ja ei plussia raskaustestissä (mikä tietysti ois paljon parempi.;>) niin kyllä niitäkin jo ikävöi.;D
Heippa kaikki. Kirjoittelin tänne joskus tuossa viime syksynä aktiivisesti, mutta sitten kirjoittelut jäi, teitä olen kyllä käynyt täällä lueskelemassa.
Ajattelin tulla tännekin päivittämään kuulumisia, sain yllätysplussan tikkuun viime viikolla, yrityskiertoja oli siinä vaiheessa kasassa seitsemän ja toivo jo vähän karissut. Plussa oli tikussa selkeääkin selkeämpi ja olot jo nyt sen mukaiset, ettei ole epäilystäkään, että mitä tämä on. Yhdestä epämääräisestä haamuplussasta kävin tänne kirjoittelemassa marraskuussa, mutta siitä ei tullut mitään.
Teidän tsempeistä on ollut iso apu, vaikka en olekaan itse kirjoitellut. On kiva ollut lukea muiden samassa tilanteessa olevien kuulumisia. Olin jo tuossa tammikuussa aivan sata prosenttisen varma, että minullakin on tuota monirakkulaisuutta, josta vauvaunelmia on kirjoitellut. Oireeni ovat siihen sopineet niin kamalan hyvin. Siksikin tämä plussa oli aika yllätys. Toivotaan että pysyy mukana.
Aarinko: ONNEA!!!!!! :)
Mimuli22: No täällä on yks joka ei oo saanu koskaan raskaustestiin haamun haamua. Ja yrityskertoja on meillä takana nyt 9. Tai no kerran oon ylipäänsä tän 9 yrityskerran aikana tehny raskaustestin (puhdas nega), en kylläkään tiedä miksi sillonkaan tein, kun tiesin että se olis nega kuitenkin. Ei oo kertaakaan ollu edes sellasia tuntemuksia että olis voinu ehkä tärppi käydä, että ois ylipäänsä miettiny että "pitäiskö tehä testi..?" Ei. On tää niin masentavaa......
Ei vieläkään menkkoja... Kp 27/24-29. No uskon että huomenna ne alkaa! Onhan mulla ollu tässä nyt näitä 27 päivän kiertoja lähiaikoina.
Kauheeta tää vauvakuume! Mulla alkoi melkein yhtäkkiä kun tapasin sellaisen miehen jonka kanssa oikeasti hyvä olla ja tuntuu siltä että perhe sais tulla..
Meillä vasta yk2 että alkutekijöissään hommat. Kaverit ympärillä ilmoittaneet olevansa raskaana, tänään sain kuulla kahdet uutiset :) Kivaa ja onnellista, silti vähän harmittaa kun itsekin haluais.... No ehkä joskus. Tai mitä jos ei sittenkään tärppää? Ärgh..
Tsemppiä kaikille yritykseen ja onnea plussanneille !
Kiitos tsemppailuista! Täällä tosiaan päästy menkoista ja hämmästytty sitä, että yhtäkkiä mies onkin tässä touhussa täysillä mukana. Missään kohtaan ei oo kauheasti suostunut puhuun asiasta, enemmän siis toiminnan miehiä :D Puhuu ihan innoissaan "vauvaseksistä" <3
Muutkin tässä puhunut siitä miten plussaus olisi aika kiva joululahja. Mä myös esitin tän joululahjatoiveena pari viikkoa sitten, silloin kun en vielä ollut varma miehen suhtautumisesta tähän aloitukseen. Tai taisin muotoilla niin että haluisin joululahjaks edes mahdollisuuden saada lapsi:) Mutta joo, aika hyvää tuuria tarvitaan että ensimmäisestä yrityskierrosta tärppäis, mutta aina voi toivoa - meillä testailtais aaton aattona jos kaikki menis niin kuin toivoisi. Eli kaikille hirveästi onnea tähän kiertoon, paljon ihania joululahjoja meille!