Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

701/1501 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menhir: Onnea tosi paljon!

Muille kovasti tsemppiä! Itselläkin sellainen tunne, ettei tästä(kään) kierrosta tule mitään. Vähän olen jo alkanut miettiä, että jos heittäisi hanskat tiskiin ja keskittyisi muihin asioihin...vaihteeks tällainen masentelu-mieli :(

702/1501 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, ja tietenkin sain kuulla uutisia että tuttavani odottaa lasta. Voin myöntää että oli todella vaikea iloita heidän puolesta, kun tämä heille kolmas. Ja kuulin hänen sanoneen näin "Luultiin että eikö saadakkaan enää lasta kun ei meinannut tulla, kolmantena yrityskuukautena oltiin sitten lähes joka päivä" Siis mitä oikeasti, en mä nyt ite kuitenkaan noin epätoivonen ole jos ei ole 3kk aikana tärpännyt että ajattelisin ettei enää saataiskaan. Jos nyt edes vuoden yrityksen aikana tärppäisi niin olisin enemmän kuin onnellinen, edes siitä yhdestä.. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
703/1501 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Eksyin lueskelemaan tätä palstaa ja heti piti rekisteröityä. Uutena ilmoittaudun siis joukkoonne. :) Olen -89 syntynyt nainen joka täällä kuumeilee kovasti. Yhdessä ollaan avomiehen kanssa oltu päälle viisi vuotta. Kuumeilua (etenkin minulla..) ollut jo useamman vuoden ajan ja yrittäminen aloitettiin nyt viime kuussa. Nyt yk 2 menossa ja kiertopäivä 3...

Yllättävän suuri pettymys ja suru iski menkkojen alettua maanantaina vaikka en todellakaan olettanut tulevani ensimmäisestä kierrosta raskaaksi. Toisaalta jo pidemmän aikaa menkat olleet joka kerta pieni kirpaisu vaikkei raskauden mahdollisuutta olisi ollutkaan. Muistutus "Lällää et ole raskaana vaikka haluaisit!".

Yritys ollaan aloitettu maltillisesti - ehkäisy (kumit) jätettiin pois ja hommailua jatkettiin tavalliseen malliin. Yritän nyt tässä malttaa vielä samaan malliin vaikka nuo ovistestit jo himottaakin. Meidän ei kuitenkaan tule hommailtua tasaisesti jokatoinen päivä. Mies on sitä mieltä että otetaan nyt alussa ihan rauhassa ilman paineita. Yritän malttaa..... Vauvauutisia satelee jokapuolelta ja olisi ihanaa saada niitä joskus omallekin kohdalle!

704/1501 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Täällä taas. Eilen sain vikat labra tulokset ja HCG oli laskenut jo 3 eli tulkittiin nollaksi. Eli taas yrityksessä mukana. Vaikkakaan niitä menkkoja ei vielä olekkaan tullut niin päätettiin että emme käytä ehkäisyä. Nyt vaan siis oikeestaan odotellaan. niitä menkkoja. Kätilön kanssa juteltiin että jos ei menkat ala kuulua 40 päivän kuluessa niin teen varmuuden vuoksi raskaustestin. menkat kuulemma saattaa tulla kohta tai vasta jopa 8viikon kuluttua... O-o... sitä ennen ei pitäisi olla mahdollista raskautua, mutta kuitenkin poikkeuksiakin tapahtuu. Itse toivon vaan että menkat tulis äkkiä ja pääsis taas tikuttaan oviksen ja hommiin. Arvethan tämä jätti että en uskalla iloita uudesta plussasta vaikka se tuliskin. Vasta sitten kun näkis että toimintaa tapahtuu oikeessa osoitteessa ja kasvua ja kehitystä. Nyt päästän jatkossa tejo seurantaan eli heti plussan tultua oikeus varhais ultraan. JOka on mun mielestä tosi hyvä juttu. Ja aijon vaatia sen jos eivät heti neuvolassa sitä tajua määrät.

Syksyn/Talven jatkoja kaikille!

705/1501 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikille! :)

Lueskelin tässä kirjoituksianne ja todella ikäviä kokemuksia on muutamilla tuntunut olevan :(

RUTHLESS: sulle oikein paljon voimia ja tsemppiä jatkoon. Vastoinkäymisiä tulee aina joskus eteen, mutta siitä tie on vain jälleen eteen- ja ylöspäin, joten älä menetä toivoa! :) 

VAUVAUNELMIA: Mulla tosiaan se ovis tuli vasta noin myöhään..olin jo menettää toivoni ja ajattelin että nyt on joku pahoin vialla kun ovista ei meinannut kuulua.. kiertoni on kyllä muutenkin pitkä, joten osasin siihen myöhäseen ovikseen kuitenkin jollain lailla varautua. Joten älkää luopuko toivosta, kyllä se plussa sieltä tulee! :) 

Viime kirjotuksessani taisin mainita että viikkoja oli menossa 8-9 paikkeilla...noh, siitä viikon päästä olin ultrassa jossa nähtiin pieni ihmeemme ja sydämen lyönnit oli jotain uskomatonta :') <3 otettiin myös hieman takapakkia viikoissa kun sikiö mitattiin.. tällä hetkellä todelliset viikot siis 10+2. Eli pitkän kierron vuoksi myös LA siirtyi. Töissä on todella raskasta väsymyksen ja pahoinvoinnin vuoksi, toivottavasti helpottaa pian. 

Ihanaa joulun odotusta kaikille ja plussa tuulia! :)

706/1501 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäystä vielä edelliseen.. tuli mieleeni te naiset jotka odotatte plussaa, minkälaiset elintavat miehillänne on? Sekin vaikuttaa suuresti sperman laatuun ja siihen ettei hedelmöity. Meillä ainakin mies vähensi juomista ja lopetti polttamisen kokonaan viime talven lopulla. Silloin tällöin saattoi juhlissa juoda mutta vähäisesti. Itse en polta tai juo ollenkaan ja urheilu on erittäin tärkeää. Joten laittakaahan myös mies ruotuun ;) sillä on tosi suuri vaikutus :) muutaman kuukaudenkin säännölliset ja terveelliset elintavat niin eiköhän ala tapahtua :) 

Vierailija
707/1501 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein toisen r-testin nyt ja se plussa vahvistui <3. Tänään ois ollu kp 31. Luultavasti nyt vois olla rv 5+0 ovulaatiosta laskettuna :). Ois ainakin rv 7-12 jo lähempänä, kun niitä vähän jännitän tässä.. 

Toivotaan plussapalloja muillekin! :)

708/1501 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

emilia90: millä kiertopäivällä se sun ovis tulikaan? En muista enää.:) Ihanaa kun pikkuisella oli kaikki hienosti, ja voimia sulle töissä jaksamiseen.

menhir: mahtavaa kun plussa vahvistunut! Toivotaan että pikkuinen kasvaa hyvin.

Ruthless: sulle jaksamista ja tsemppiä nyt uusilla yrityksillä.<3

Mulla tosiaan nega viimesunnuntaina..menkat ei vieläkää alkaneet..tein aamulla testin johon muka kuvittelin haamun..taitaa olla vaan toive ajattelua.:D

Paripäivää sitte oli kuitenki tosi kovia nipistelyjä munasarjojen kohdin ja valkovuoto runsasta parina päivänä..olisko voinu olla ovis?? Jos yhet menkat (terolutittomat) jäi välistä ja nyt kroppa lähtus toimimaan?

709/1501 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nyt olis kp39/ 28 (teroluteilla)

Tai jos menkat olis tullu niin kp11..

Jos ei menkat ala ens viikolla niin soitan lääkäriin ja pyydän lähetettä eteenpäin.

710/1501 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Tulin vaan kommentoimaan tuota Emilia90 kysymystä noista miehen elintavoista..

Eli meillä ei kumpikaan polta tupakkaa, ei oo koskaan polttanutkaan. Alkoholiakin menee TODELLA vähän molemmilla. Itse juon ehkä yhden siiderin/lonkeron puolessa vuodessa, jos edes senkään vertaa, ja mies juo yhden tölkin kerran kuussa tai kahdessa (silloinkin lähinnä saunajuomana)..eli meillä ei myöskään alkoholia kulu, ei vaan ole meidän kummankaan juttu, mikä on ihan hyväkin asia! :)  Itseasiassa mä en ole KOSKAAN ymmärtäny mikä siinä joka viikonloppusessa humalanhakuisessa juomisessa on niin hohdokasta.. Siis noin yleensä, en nyt puhu teistä täällä! :)

Menhir: Onnea plussan vahvistumisesta! :)

Tänne ei kummempaa, Kp 4/24-29  menkat alkaa olla pikkuhiljaa ohi ja sitten vaan (taas kerran) oviksen odottelua ja bongaamista..tässä kierrossa aion taas tikuttaa!

Niin, ja siis Yk 7 alkaa..huoh..vois jo oikeesti tärpätä!! Tää onkin sitten viimeinen mahdollisuus plussata tän vuoden puolella..toivottavasti sentään luoja sois meille vauvan vuodelle 2014, ettei mene vuoteen 2015..

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! :)

711/1501 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taas!

Voisin itsekin vastata tuohon Emilia90 kysymykseen noista elintavoista. Meillähän tosiaan molemmat polttavat. Lopetuksia on ollut, mutta aina kun menkat alkavat, eikä raskautta kuuluu, tulee sellainen välinpitämätön olo, että miksi edes yrittäisi olla ilman tupakkaa, kun ei se mitään hyödytä... Myös alkoholia kuluu jonkin verran, viikolla tosin ei tippaakaan. Ehkä noin kerran kuussa käydään baarissa, jolloin kuluu enemmän. Toki olisi varmaan hyvä päästä molemmista (alkoholi & tupakka) eroon, mutta kun tosiaan aina tulee menkkojen alettua se olo, että mitä väliä.

Menkkojen pitäisi alkaa tällä viikolla ja uskon, että alkavatkin. Ei minkäänlaisia tuntemuksia tai edes toiveita olla raskaana. Toivottavasti muilla sujuisi paremmin!

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!

712/1501 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Menhirille plussasta. Ihana kuulla täältä hyviäkin uutisia <3

Meillä Emilia90 molemmat elävät todella tervellisesti. Poltettu ei olla koskaan, liikuntaa harrastetaan paljon, ollaan normaalipainoisia, syödään monipuolisesti. Ainoa, mikä päällisin puolin voisi haitata, on molempien stressitaipumus. En tiedä, heikentääkö stressi myös miehen spermanlaatua, mutta naisella se voi estää koko oviksen tulemisen, ei siis välttämättä pelkästään siirrä sitä. Harmittaa tämä yrittämisen jatkaminen. Vuosi sitten kävin gynekologilla toisissa merkeissä. Tuolloin otettiin hormonikokeita/joitain verikokeita ja ultrattiin kohtu ja munasarjat. Kaikki oli ihan normaalia. Kysyin gynekologilta, näyttääkö siltä, että voisin saada joskus lapsen ja gyne oli sitä mieltä, että tulen raskautumaan helposti, koska kaikki näytti niin siistiltä kuin oppikirjoissa. Kuvittelin tuonkin takia tulevani helposti raskaaksi, mutta eipä siinä niin käynytkään. En halua pahoittaa kenenkään mieltä, jotka ovat jo pidempään yrittäneet. Itsellänihän vasta yk5 meneillään, mutta tämä vain tuntuu jo niin pitkältä ajalta, kun luulo oli jotain ihan muuta.

Nyt on pian jännät ajat käsillä. Oviksen jälkeen tunsin noin viikon ajan kipua oikeassa munasarjassa. Kipu tuntui pistävältä ja välillä se pisteli myös vasemmalta puolelta. Viime viikonloppuna aloin saamaan menkkamaisia kipuja. Alavatsaa kouraisee välillä niin kuin menkkojen aikana. Tämä voi tietysti olla omaa kuvittelua ja toisaalta mietin, voisiko syvempien vatsalihasten treenaaminen saada aikaan tällaista. Nyt on käsittääkseni kuitenkin vasta dpo 9, joten ei kai vielä voi mitään raskausoireita tuntea.

713/1501 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menhirille paljon onnea!

Elintavoista sen verran, että aika hyvällä mallilla meilläkin ollaan. Mies lopetti polttamisen silloin kun alettiin seurustella (3 ja puoli vuotta sitten) kun mä en kestä sitä hajua ollenkaan. Alkoholia mies käyttää, mutta ei mitenkään huolestuttavasti. Mä juon joskus siiderin tai kaksi, mutta yleisempää illanvietoissakin on että meen paikalle oman muumilimsan tms. kanssa :) Syödään terveellisesti ja mies harrastaa paljon liikuntaa, mä satunnaisemmin.

Me tosiaan ei vielä ole päästy yrittämäänkään enkä tähän asti oo ollut ihan varma, koska se alotus tapahtuu - mieheltä ei oo saanut mitään mielipidettä asiaan. Tänä aamuna valitin että mun vauvahaaveita ei oteta tosissaan, mihin mies totesi että "ei siitä tarvi koko aikaa puhua, antaa vaan tapahtua mitä tapahtuu" eli siis kunhan nää menkat loppuu, meillä ryhdytään vauvapuuhiin! Toisin sanoen aika ilonen tyttö täällä päässä. Pian meillä on edes mahdollisuus siihen raskautumiseen!

714/1501 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka pitkästä aikaa!

Täällä mennään kp 27. Lauantaina tuli ihan pientä ruskeaa tuhrua, mutta sitten se vain loppu ja sen jälkeen ei oo kuulunu mitään. Rinnat arat. Makeanhimo viittaisi menkkojen tuloon, mutta aina sitä toivoa voi. Nyt kun malttaisi ainakin pari päivää ennen testin tekoa.. Kovasti kyllä innostaisi jo huomenna aamulla testata. Turhauttavaa, kun ei tietoa, milloin menkkojen kuuluisi alkaa, kun eka kierto ilman e-pillereitä. :( Maha kyllä juilii välillä, mutta ei kauhean voimakkaasti.

Puhe oli elämäntavoista. Meillä kumpikaan ei polta. Mieheni käyttää alkoholia aika paljonkin. Joka viikonloppu 8-12 keskikaljaa molempina päivinä eli välillä menee koppakin viikonlopussa.. Arkena vaihtelevasti välillä 2-4kaljaa riippuen miten annan luvan juoda. :D Viikonloppu juominenkin tietenkin riippuu minun mielestäni, eli jos olen hanakka, mieheni kyllä voi olla ilman viikonloppukaljojaan, mutta yleensä en kyllä halua asiaa koskien tyrannoida. Itse juon paljon vähemmän, mutta kyllä itsekkin tulee pari lasia viiniä tai muutama siideri juotua viikonloppuisin. Arkena en juurikaan juo. Alkoholi on meillä ollut paljon esillä, kun minua harmittaa mieheni suuri alkoholinkulutus. Hän on sanonut, että voi olla juomattakin. Juominen on vain pinttynyt hänen elämäntyyliinsä, kun oli niin pitkään poikamiehenä. Hän juo kaljaa maun vuoksi, ei humaltumisen takia. Alkoholiton olutkin siis menee, mutta harvoin sitä ostamme kuitenkaan. Ei minua tissuttelu tietenkään haittaa, ja miehelläni harvoin menee örvellykseksi. Siittiöiden kunto vain mietitttää, että löytävätkö oikeaan paikkaan pienessä pöhnässä. =D

Liikunta on kummankin osalta olematonta. Minä olen painoindeksin mukaan lievästi lihava ja mieheni on normaalipainoinen.

Roskaruokaa menee, mutta pääosin koitamme syödä terveellisesti. Parantamisen varaa kyllä olisi tältä osin.

715/1501 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellou!!

kimallus84:sulle tsemppiä oviksen bongailuun ja toivotaan että tää on sun kierto.:)

elintavoista sen sen verran että meillä syödään terveellisesti, molemmat urheilullisia ja hoikkia. Mies kylläkin polttaa mutta minä en. Mies on luvannut lopettaa polttamisen viimeistään kun vauva syntyy. En anna polttaa vauvan aikana! Alkoholia kuluu vähän, baarissa ei juuri käydä mies ottaa viikonloppuisin pari saunakaljaa.

täälä sellainen tilanne että menkat ei oo vieläkään alkanut..kokoajan alamaha kipuilee jonkin verran ja outo olo ollut päivisinkin. Testaan varmaan vielä huomenna ja jos nega nii sit ens viikolla soitto lääkärille. Tää on todella rasittavaa ku ei tiedä edes toimiiko kierto.:(

tsemppiä kaikille!!!

716/1501 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinjaminsiemen ja Vauvaunelmia: Teille molemmille tsempit että saisitte nyt sen plussan! :)

Anna Mai: Oi, ihanaa, tekin pääsette alkamaan yritystä! :) Toivottavasti tärppää pian ;) Tsempit myös sinne! :)

Ruusukukka: Teitkö testin? Mikä oli tulos?

Tänne ei kummempaa. Oviksen testailu aloitettu jo eilen (hyvissä ajoin!) mutta vielä ei ole testiin tullut muuta kuin yksi viiva. Odotellaan odotellaan.. Tässä vasta Kp 9/24-29 menossa, että ei vielä mitään hätää sen suhteen. Ehkä viikonloppuna tai ensi viikon alussa sitten voi jo alkaa ovisplussaa odottelemaan. Ajattelin nyt kuitenkin ottaa varman päälle ja alkaa testaamaan jo nyt, niin ei ainakaan pääse livahtamaan sitten ohitse.. Tässä kierrossa meinattiin myös mennä joka toinen päivä - tahdilla peittojen heilutuksessa, siis koko kierron ajan..muissa kierroissa peiton heilutukset on ollu lähinnä ovisviikolla ja muutoin kierron aikana sitten vähän miten on jaksanut/halunnut. Mutta nyt alotettiin heti menkkojen loputtua tää joka toinen päivä - tahti :D Että josko nyt sitten..jos tää kierto olis SE kierto. Nähtäväksi jää.. Olishan se mukava joululahja se plussa siinä testissä! :)

Kimallus-84  Kp 9/24-29  Yk 7.

717/1501 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin tekemään testin aamulla. Ja negahan se tietty oli. :( Ei edes haamun haamua näkynyt, vaikka osasinhan sitä odottaa, vaikka tietenkin toiveissa oli jokin muu tulos. Menkkoja ei kyllä vieläkään kuulu, mutta kaippa ne siitä sitten taas joskus tulee.. Oikean kierron (e-pillereiden) mukaan pitäisi alkaa huomenna tai siis tänään, miten sen nyt sanoisi, kun ollaan yli puolenyön. Ennen pillereitä kierron mukaan menkat pitäisi alkaa perjantaina. Katsotaan vaan, niin odottelen negatiivisen raskaustestin kanssa menkkoja vielä parin viikonkin päästä. On jotenkin niin negatiivinen olo, että olen varma, ettei kierto tasaannu kovin helpolla. Toivottavasti epävarmuuteni on turhaan ja pian pääsen "iloitsemaan" menkoista.. :D Vähän sekavat olotilat siis täällä, kun toisaalta odottaa menkkoja ja toisaalta ei. Ymmärtänette ehkä, mitä ajan takaa?

Ja niinkuin Kimallus-84 sanoi; olisi mukava joululahja se plussa raskaustestiin! :)

Kp28 (laskin nyt tämän uuden alkaneen päivän mukaan.) / ??

718/1501 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Minä kans tein tänä aamuna testin, vaikka tiesinkin sen olevan rahojen tuhlausta, negatiivinen tietty. Nyt siis kp 33. Outoa on se, että minkäänlaisia menkkojen alkuoireita ei kyllä ole...yleensä iskee hirveä makenhimo ja maha tuntuu erilaiselta, mutta nyt ei mitään viitteitä menkkojen alkamisesta. Ei sen puoleen, ei kyllä raskautumisestakaan. 

Noh, eiköhän ne menkat viimeistään sunnuntaina ala. Ja jos ei, niin yritän malttaa olla testaamatta sinne asti :)

Ruusukukka: Täysin ymmärrettävät nuo tuntemuksesi. Jännätään nyt yhdessä alkaako ne menkat vai mitä tapahtuu :D

Anna Mai: Onnea yrityksen aloitukseen!

Pinjaminsiemen ja Vauvaunelmia: Mikä tilanne teillä on nyt?

719/1501 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi äskeisestä viestistä vielä, että Kimallus-84, toivottavasti tästä kierrosta saisitte plussan, olisi kyllä ihana joululahja <3

720/1501 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärvistellään taas kierron vikaa viikkoa - onkohan tämä aina tällästä odottamista? Vähän on taas sellainen olo etten plussannut tähän kiertoon, mutta eiköhän se tästä. Pitänee seuraavaan kiertoon ottaa jotain vippaskonsteja mukaan. :P Aloitin mammavitamiinien popsinnan ja pistin miehen sinkkikuurille - jospa jaksettais pupuilla seuraava kierto läpeensä. ;)

Ketju on lukittu.