Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Onnea toiveilijasiru! :)
kimallus-84 nyt vaan odottelemaan :) koita jaksaa!
Ruthless voi mulla kanssa sama tilanne. Mun kaaso ei ymmärrä ollenkaan mua ja jos totta puhutaan en mäkään enää jaksa sitä. Se eros just miehestä jonka kanssa ollu teinistä asti ja nyt siitä tuli teini. Mun häiden jälkeen ei olla hirveesti pidetty yhteyttä vaikka ennen sitä oltiin ku paita ja peppu. Tää nainen ei kanssa haluu lapsia ja ei ymmärrä et mä oon jo valmis. Se ei tiedä et ollaan alotettu mut musta tuntuu et en voi puhuu sille avoimesti koska se tuomitsee mut. Samoin se lähti opiskelemaan meidän yhteisestä ammatista ylöspäin ja tuntuu että mä en enää kelpaa sille koska en itse opiskele. Sitäkään se ei tajuu miksi mä en opiskele, mutta kun se ei tiiä et oikeesti haluan sen lapsen jo. Sen mielestä lapset on ällöjä. Ollaan niin eri ikäisen olosia henkisesti et en mä jaksa tässä iässä kattoa sellasta teinikännäilyä. Ehkä olemme vain kasvaneet erillemme :/ kuinka kliseistä.
vauvaunelmia täällä pidetään sulle ihan älyttömästi peukkuja. Nyt vaan malttia, koita täyttää aivot jollain muilla ajatuksilla :)
Täällä alkukierto. Surullinen olo :( tuntuu ettei tää unelma toteudu meille koskaan. On rauhallinen mutta surullinen olo. Ei oikein mikään huvita ja alkaa tuntua niin paskalta. Näyttää kuitenkin siltä et mä en toimi mut mies toimii. Nyt odotellaan 2 viikkoa sitä gynen soittoaikaa jos se osaa auttaa mua niiden välivuotojen kanssa. Elämä on nykyään jatkuvaa odottelua :/ musta tuntuu et oviksen tikuttelu ois tässä tilassa hyväkin kun sais jotain tekemistä ja mietittävää. Nyt vaan ei huvita lempikään :/ en vaan raaskis millään ostaa...
Pikaisena päivityksenä.. Mitä hittoa tämä on! Viime viikolla haamuplussa, aivan selkeä kuitenkin.. dpo16 todella äärimmäisen hailakka haamu, dpo17 digillä tulos "raskaana" ja nyt dpo19 tavallisella tikkutestillä (rsfu), aivan selkeä nega, ei edes häivähdystä haamusta?!? Alan olla aivan pihalla tämän asian kanssa, ja on kyllä vihoviimeinen kerta kun testailen ennenku täti on viikon myöhässä. Edellisten kiertojen mukaan ois pitäny alkaa 2pvä sitten tai alkaa kahden päivän päästä. Tulossa siis kansi hyyyyyviiin pitkää päivää... Ja montako testiä..! Anteeksi omanapailu, olen vaan niin ymmällä tästä :,(
Toiveilijasiru: No ompas erikoista, hmm.. Noissa tikkutesteissähän on ilmeisesti aika isojakin eroja merkkien välillä, siinä missä toiset näyttää plussaa niin toiset saattaa näyttää vielä negaa..siis mitä nyt olen täältä netistä eri palstoilta ihmisten kokemuksia niistä lukenut.. Eli pitäiskö sun vaan luottaa siihen digitestin tulokseen? Jospa kokeilet tehdä uuden digitestin joku päivä..? Tsemppiä sinne!
Omaa: Kp 18/24-29 Dpo 3. En tiedä kuvittelenko vaan (todennäkösesti!! :D ), mutta perjantaista asti, eli oviksen ja pupuilun jälkeen mulla on ollu ihmeellisiä pieniä lieviä kipuiluja välillä tuolla kohdun seutuvilla, tai munasarjoissa..vaikea paikantaa.. vähän niinkuin oviskipujen kaltaista, mutta todella paljon lievempää, eikä ole samalla tavalla yhtäjaksoista kun oviskipu, vaan se tulee ja menee. Alkaa yht äkkiä ja loppuu melkeen samantien. Yskiessäkin vähän sattuu tuonne alavatsan seutuville. Ei ole tällasta ollu kyllä tähän mennessä muissa kierroissa.. Tai sitte mulla on joku alkava kohdunkaulan syöpä tai muu :D, kun ne gynetuloksetkin oli mitä oli (edelleen luokka 2). En tiedä, oli mitä oli, mutta joka tapauksessa ei ole tällasta aiemmin kyllä ollu. En kyllä millään jaksa uskoa että tässä vaiheessa vielä mitään vois tuntea jos tärppi oliskin käyny, esim. jotain hedelmöittymistä tai muuta. Kiinnittyminenkin tapahtuu vasta paljon myöhemmin.. Toivottavasti mulla ei oo oikeesti mitään syöpää joka tuolla jyllää.. :D o.O
Se siitä digitestin plussasta, täti saapui tänään... :,(
Toiveilijasiru no voi ei :/ oon pahoillani. Jotain siellä on kuitenkin tapahtunu koska ei se muuten plussaa näyttäisi. Nyt vaan uutta yritystä peliin :) tsemppiä
Minä tilailin tässä ovistestejä. Tää ois nyt eka kerta kun toivon että saan plussaa. Aiemminhan en oo koskaan saanu. Alotan liuskoilla 2x päivässä ja kun alkaa tai jos alkaa vahvistumaan niin sitte clearblue kehiin.
Hyvät sunnuntai illat kaikille :)
Toiveilijasirulle pahoittelut.<3 Uutta yritystä!
Hummingbird toivotaan että plussa löytyy ja onni matkassa tässä kierossa.<3
on: täällä todella piinaavat päivät menossa. Alaselkä ja alamaha särky jatkunut, nyt jo useemman päivän putkeen ja varsinkin iltasin. Huono ruokahalu myös ollu. Jotenkin on ihmeellinen olo ja mietin että voisko olla tärppi käynyt.<3 Mutta toisaalta mietin että varmaan kuvittelen ja toivon...
Nyt kp 24/27-28....toivon todella että menkat ei ala..en aio kyllä testata!:D
Onnea kaikille plussain saaneille ja tsemppiä muille yritykseen!
Olen käynyt päivittäin lukemassa teidän muiden juttuja, mutta ei vain oikein saanut itse kirjoitettua mitään. On ollut jotenkin tosi kurja mieli, kun ympärillä kaikki raskautuvat tai saavat lapsia. Tämän viikonlopun saldo: kuulin 3:n serkkuni odottavan…
Vaikka meillä miehen kanssa yritystä takana vasta vähän aikaa, olen alkanut murehtimaan, voimmeko lasta saada ollenkaan. Molemmat kuitenkin polttaneet n. 10 vuotta välillä enemmän, välillä vähemmän, mutta kuitenkin. Lisäksi seurustelumme alussa sairastimme molemmat klamydiaa (minulta häneen tarttunut), joka ehti olla meillä ehkä vuoden verran. Nyt olen alkanut pelkäämään, että entä jos emme ansaitse lasta ollenkaan.
Sitten harmittaa ne, jotka lapsia saavat, vaikka eivät niitä oikeasti edes halua. Huoh. Toivottavasti tästä kierrosta tärppäisi. Ovista en ole koskaan edes yrittänyt tikuttaa, mutta täytyy kai sitä yrittää seuraavaksi, jos ei pariin seuraavaan kiertoon tapahdu mitään. Nyt siis kp 19, eli kahden ja puolen viikon päästä pitäisi seuraavat menkat alkaa.
Neeni ja muutkin: On aivan varmasti täysin sallittua ja normaalia tuntea, että miksi kaikki muut saavat lapsia ja meillä ei ole vielä tärpännyt. Hyvä, että niitä ajatuksia voi tällä foorumilla purkaa. Minäkin voin samastua näihin tuntemuksiin - tuntuu, että miten niin monelle tuntuu raskautuminen olevan niin helppoa. Minäkin olen jo paniikissa, että tuleeko meille ollenkaan vauvaa, vaikka oikeastihan me ollaan yritetty vasta puoli vuotta ja siitäkin monta kuukautta oli siitä ku:sta toipumista. Oon yrittänyt toki parhaani mukaan kanavoida ajatukset niin päin, että kun kerran muillekin tulee plussia niin miksei meillekin jonakin kauniina päivänä =) Mutta ei se psyykkaus aina auta, vaikka kuinka yrittäis. Yritetään vaan uskoa, että nyt viimein tulee tärppi <3 Ja Neenille vielä, että kyllähän raskaaksi voi tulla, vaikka olisikin ollut klamydia tai olisi tupakoinut. Ja vaikka ei tupakoisi tai ei olisi ollut klamydia, ei välttämättä saa lapsia. Kunpa teidän ei tarvis tuntea syyllisyyttä menneisyydestänne.
Toiveilijasiru: Voi ei, todella ikävää, että täti saapui :( Olen pahoillani! Jotain siellä on varmasti tapahtunut, olisiko ollut kinnittymisyritys tai ihan varhainen keskenmeno. Yritä jaksaa. <3
Vauvaunelmia: Kunpa nuo olis hyviä merkkejä! Jospa teille viimein se pieni suotaisiin. Mennään muuten melkein samoilla kiertopäivillä, mulla on kp 27/26-28.
Hummingbird: Toivottavasti alkaa ovisviiva vahvistua :)
Kimallus-84: Nuohan kuulostaa sellaisilta oireilta, joita on ollut ihmisillä siinä kierrossa kun ovat tulleet raskaaksi. Toivotaan parasta :) Olis kyllä outoa jos kohdunkaulan syöpä oireilisi noin. Oon kuullut, että se on enemmänki munasarjasyöpä, joka aiheuttaa epämääräistä alavatsakipuilua (toki vaan harvinaisena monien muiden syiden rinnalla). Se taas ei näy papassa. En siis tarkoita, että sun pitäis alkaa pelätä munasarjasyöpää vaan lähinnä että ei kait kohdunkaulan syöpä oireile noin, jos sitä pelkäät sen papan perusteella. Toivotaan parasta oireitten suhteen :)
Minä olen nyt erittäin jännän äärellä. On kp 27/26-28. Yleensä on aina tullut ruskeaa tuhruvuotoa kolme päivää ennen menkkoja, mutta nyt on tullut vain pari ihan pienenpientä minimaalista tippaa. Testasin hätähousuna jo tänä aamuna negan, mutta niin kauan on toivoa kun ei menkat ala. Muutama päivä sitten heräsin yöllä siihen, kun tuntui alhaalla kohdun tietämillä sellaista jännää nipistelyä ja tuikkailua. Se oli siis niin voimakasta, että heräsin siihen! Olispa se hyvä merkki. Miehellekin sanoin, että nyt on vahva tunne, että olen raskaana. Kunpa olisinkin! Menkkamaista kipuilua on lievänä kyllä...
Robinette: toivon sulle plussaa!!! mullaki salaa sellanen tunne, että nyt olis tarttunu joku mukaan.<3
Alaselkää ja alamahaa kirjaimellisesti polttaa!! Hain miehen töistä ja matkalla pelkäsin oksentavani. nyt välillä pistelee alamahaa niinku joku painelis nuppineulalla..Joko hormonit tekee kepposen tai sit tää on jotain ihan muuta! En tajus, ei oo menkkakivut ollu kyllä ikinä tälläsiä. Valkovuotoki runsaampaa ku yleensä. Toivottavasti tää olis sitä plussaa enteilevää. Oon päättäny että en käy ostaas testiä ku vasta jos menkat ei ala...en kestä sitä pettymystä.:/ Mietin vaan että mitä jos kuitenki olis nyt tärpänny. Apua!!
Pakko levätä ja lähtee ulos kävelylenkille! Ke tai to olis menkkojen aika.
Voi ei kimallus-84, vauvaunelmia ja robinette!! älkää jättäkö mua tänne :) Oon niin varma et teillä on kaikilla kolmella nyt tärpänny, kivat teille mutta mut otatte sit mukaan :D nyt vasta kp 10/34 Yk 4...
Neeni: Samoja ajatuksia täälläkin. Väistämättä sitä alkaa mietti missä "vika" kun ei kuulukkaaan raskautumista. Vaikka hölmöhän se on. Me ollaan miehen kanssa jo pariin otteeseen tapeltukin aiheesta. On vaikeaa nyt saada omaan päähän menemään miten joku voi tulla vahingossa raskaaksi. mieheni poika on "vahinko teinilaukaus". Miksi meille ei nyt sitten voi tulla lasta....
Omanapailua: Meillä remontti on valmis! Luulis et nyt ois "onni ja autuus", mutta EI! Ollaan sitten paripäivää taas tiuskittu ja kinasteltu ja riidelty koko ajan. Molemmat ollaan väsyneitä, stressaantuneita ja vittuuntuneita. Eilen jo tiuskin perään että toivottavasti en ole raskaana, ei tollasen idiootin kanssa voi lasta tehdä. Molemmat tarvis nyt lepoa ja vapaata ilman MITÄÄN hommia. Kuitenkin molemmilla töiden ja muiden juttujen takia niin kiire että lepoa tiedossa ehkä ens viikolla... Perjantaina meidän pitäisi lähteä kotiteollisuuden keikalle. Näillä eväilllä se ei tuu taas päättyyn hyvin :/. Päätin että en mieti mahdollista raskautumista ollenkaan, mutta pieleen meni sekin. Kyllä sitä taas miettii onko mikäkin tuntemus taas mistäkin johtuvaa. Menkkojen alkuun ois vielä viikko....
Katselen tässä just erilaisia äitejä Katsomolsta. mielenkiintopisia tarinoita =)
EEEEEEIIIIII!!!!
Vittu menkat alkoi jo nyttt! Kp26. Se siitä tärpistä..
Ikinä ei oo vielä ollu näin paska fiilis.:( Vajoompa sitte maanrakoon..
Yhyy! Mullakin tais alkaa menkat :( Ei kovin runsaina vielä mutta ihan selkeää vuotoa on.
Vauvaunelmia: Olisko siellä maanraossa vielä tilaa minullekin?
Robinette: Kiitos tsemppaavista sanoistasi. Yritiän pitää ne mielessäni. Voi ei, jaksamisia :(
Vauvaunelmia: :(
Ruthless: Helpottavaa kuulla, etten ole ainut joka näiden ajatusten kanssa painii. Me ei miehen kanssa onneksi (ainakaan vielä) olla asiasta tapeltu. Varmasti senkin aika tulee, mikäli yritys jatkuu pitkään. Itsellä kun on juuri tapana purkaa omaa pahaa oloa ilkeilemällä ja haastamalla riitaa miehelleni… Peukkuja pidän myös sinulle!
Huoh, piinaavat reilu pari viikkoa tiedossa, kun vain odottaa, alkaako ne menkat vai olisiko raskaana. Oma luonne kun vielä on muutenkin sellainen, että ”kaikki mulle nyt heti”, niin ei malttaisi odottaa J Muutama vuosi takaperin sain eräs päivä päähäni, että haluan toisen lemmikin. Seuraavana päivänä uusi kisu asettuikin meille jo taloksi :D
Huoh, tuntuu olo vähän siltä että tipahdan myös mukaan menkkakuoppaan. Alkaa vaan olla niin selvä PMS-ärtyisyys päällä. Ja nyt sit tietenkin harmittaa nuo viikonlopun juhlat. Ei ehkä uskalla juoda kuin pari lasia skumppaa. Sitten jos perästä tuleekin menkat nii kyllä ärsyttää, kun oisin voinu vetääkin angstikännit :D.
Vauvaunelmia ja Robinette, voi eiiiiiii, mä olin ihan sata varma että te olitte raskaana. Oireet oli taas niin selkeitä molemmilla. Tästä sen taas oppii että ei sitä tiedä ennen kun se plussa pärähtää. Ei pitäs ollenkaan spekuloida koska sitten se tiputus on niin korkee :/ Ei oo mahollista, että teijän vuodot ois jotain raskauden aikaista tai ei ookkaan kunnon menkat? mitäs kimallus-84 missä vaiheessa sä?
Menhir toivotaan että sun alkoholista pidättyväisyys ei olisi turhaan :D
Neeni kuulostat multa :D mäkin päätin että otetaan gerbiilejä ja seuraavana päivänä meillä sitten oli niitä. Mitä sitä odottamaan :D se on niiiin tylsää!
Vauvaunelmia ja Robinette: Voi ei..harmi et ne menkat nyt iski teille molemmille, pöh! :(
Hummingbird: Täällä ei mitään uutta edelliseen verrattuna. nyt kp 20/24-29 ja dpo 5. Edelleen on joka päivä pitkin päivää outoja pieniä nippasuja sillon tällön alavatsalla, ei muuta. Ei oo tissituntemuksia, huonovointisuutta tai mitään muutakaan mikä vois mahdollisesti tarkoittaa tärppiä, joten empä tiedä.. kait ne menkat ens viikolla mullakin alkaa kun ei noita "oireta" oo lisääkään tullu, huoh.. mitä lie nippasuja.. Kyllähän sitä tietysti taustalla toivoo että olis vihdoin tärpänny, mut jotenki ei jaksa uskoa kumminkaan.. Saa nähdä.
Mulla kyllä niukkana alkanu..mut eiköhän nää ihan oikeet menkat oo.
Päätin että tää kierto mennään ilman hormonihoitoo eli niitä teroluteja..katon josko oma kroppa jo pelittäis. Ja muutenki stressaa niiden syöminen..tietää tasantarkkaa mikä päivä menossa enkä halua nyt tietää. Ja niitä finnejä en nyt jaksa!! Mulla on nenän alla maailman isoin finni, ja sellanen joka on ihon alla!!!
Täällä maanraossa on tilaa, harmi vaan ku joudutte mukaan.:(
Neeni: Kuulostaa edellen samalta. Mä olen kanssa sellainen että kun jotain päätän sen pitää tulla nyt heti. eikä viikonpäästä. Ehkä elämä on tuonnut pikkiriikkisen (ei jos äitiltä kysytään..) malttia. Mä haluisin toisen koiran HETI mutta koska mieheni ei ole koira(tai ylipäätään eläin) ihmisiä ja olen saanut 10 vuoden aikana oetettua sen pitämään jopa tämän hetkistä 1 koirasta ja 1 kissasta, en halua ottaa riskiä että parisuhteeseen tulis liikaa taas paskaa niskaan. Sillon kun koirani (se on mun...ei miehen..) oli pentu olin joka toinen vkl yöt poissa. koska ei mahduttu minä, mies, koira ja miehen poika saman katon alle. meni niin tappeluksi kun pentu riehu eikä totellut. Mies ei ymmärtänyt lainkaan että pentu on pentu ja pennnut nyt välillä on kuuroja ja riiviöitä. Nyt ne on jo hyviä kavereita ja on oppinut että kouluttamalla niistä tulee mahtavia kavereita. Mutta ehkä se vaatii vielä jonkun tovin kypsyttelöyä että antaa mun ottaa toisen.... Kun en halua omin päin ottaa,riitojen välttämiseksi.
Vauvavaunelmia ja Robninette: =( höh.
Omaa napaa: tyydytin tänään tarpeitani shoppailemalla bodeja kummipojalle ja miehenpojantytölle. Ja voi kun ois ihana ollut ostaa kaikkea IHANAA omalle. Ja vielä kun tietäs oisko tyttö vai poika.... oih oih =). Mutta hyvillä mielin. Ei vituta. tai vituttaa monikin asia mutta nyt sinut vauva asian kanssa.
Toiveilijasiru: Onnea plussasta!! :)) No oli kyllä ihmeen hailakka viiva tossa tikkutestissä, kuitenkin jo pari viikkoa oviksesta jolloin minunkin mielestäni pitäis olla selkeempi tulos nähtävillä..tossa ei näkyny kun TOOODELLA hailakka tuo toinen viiva.. Outoa.. Mutta digillä sait kuitenkin nyt sitten onneksi varmistuksen asialle :)) Tsemppiä sinne, ja niitä kuuluisia tarrasukkia! :)
Ruthless: Onnittelut sinnekkin ovisplussasta! :) Ja toivotaan sinnekkin tärppiä tästä kierrosta! ;)
Täällä kp 16, ja tehty vielä tänään talletuksia. Eilen sain vahvan ovisplussan ja tänään testasin päivällä uudestaan, niin oli vielä hailakka toinen viiva. Eilen plussapäivänä ei tullut peittoja heiluteltua, mutta toivotaan että tämänpäiväinen ei ollut liian myöhäistä. Tänään ollu myös aika kovat oviskivut, töissä joutu melkeen kaksinkerroin kävelemään kun joka askeleella sattui..nyt iltaa kohti jo helpottaa :)
Piinaviikot siis alkakoon!!
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! :)
Kimallus-84 Kp 16/24-29 Yk 5.