Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Hei taas!
Noihin teidän aiempiin puheisiin tuosta "tehtailusta", niin meillä myös sama tilanne. Kierron puolessa välissä touhuiltu vähintään joka toinen päivä, nyt kun oikein mietin, niin 10 päivän jaksossa kaksi välipäivää pidetty :D eipä tuo miestä ainakaan tunnu hirveästi haittaavan :D
Olenko ainut, joka ei ole noita ovistestejä vielä kokeillut? Pakko myöntää, etten tunne kehoani niin hyvin, että huomaisin minkäänlaisia viitteitä oviksesta...toistaiseksi päivien laskeskelu siis ainoa tapa arvioida sen ajankohtaa. Ensi kiertoon taidan kyllä hankkia testejä.
Nyt siis kiertopäivä 26. Menkkojen pitäisi alkaa viikonloppuna tai viimeistään ensi viikon puolessa välissä. Ei minkäälaisia tuntemuksia tai odotuksia, joten odottelen nyt vain niiden menkkojen alkua :(
Olisi kyllä ihanin joululahja ikinä, jos tulisi raskaaksi tämän vuoden puolella <3
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja tsemppiä yritykseen!
Moikka!
Kp 26/24-29 Koko yön näin unia että plussasin. Erilaisia unenpätkiä joissa kaikissa plussasin, liuskatestillä ja ja vielä digillä :D No, aamulla sitten ajattelin että teen vielä sen viimeisen liuskamallsen raskaustestin joka mulla oli jäljellä, mutta ihan puhdasta negaa näytti. Odotin aikani että jos siihen olis tullu edes hailakka viiva mutta ei, ei tullut. Kyllä se ihan puhdas nega oli. Joten eipä ollut mikään enneuni :/ Kyllä se nyt vaan on uskottava ettei se siitä plussaksi muutu ja menkkoja odotellessa..tässä onkin jo eilen ja tänään ollut menkkamaisia juilintoja joten eiköhän ne ala viimeistään torstaina, sillon on 2 viikkoa oviksesta (sain ovisplussan tuolloin). Tässä vaiheessa kuitenkin luulis että jos plussa on tullakseen niin olis tullu jo edes haamulainen testiin, siis tuollaiseen jolla voi testata jo 4 päivää ennen menkkojen alkua, eli herkkä testi.. eiköhän tää oo menetetty kierto - taas :/ Potuttaa jo valmiiksi. Toivon vaan ettei tässä yrittämisessä tulis vuotta täyteen.. No vasta 6 Yk kohta alkamassa että onhan tässä vielä aikaa, mutta pelottaa jo silti..
Neeni: Meilläkin sama kiertopäivä näköjään :) Myös Menhir:in kanssa samoilla mennään, hassua :)
Hummingbird: No tulihan se plussa ovistestiin, tai ainakin siis se hymynaama, JES! :) Hurjasti tsemppiä ja onnea matkaan! ;)
Seuraa omanapa itku potku raivari purkaus:
No ensinkin Kp 1 pamahti sitten tänään. Vaikka kuinka tiesinkin tämän niin vituttaa aivan syötävästi!!! Ja menkkojen PITI alkaa vasta keskiviikkona (oviksesta laskettuna) mutta ne päättikin tulla sitten "jo" nyt. Eli edellinen kierto jäi vaan 30 päivään.
Onneksi mies lähti just iltavuoroon sillä vaikka kuinka tiesin että en ole raskaana niin toi vessareissu veti maton tas jalkojen alta ja itku tuli. Tiesin jo viime yönä että alkaa kun sattu nukkumaan mennessä taas sen verran kiitettävästi. Nyt vaan kyyneleet valuu ja vituttaa entistä enenmän. En halua itkeä tätä.
Vitutus aihe numero 2: En mahdu enää mihinkään housuihinkaan. Goltsarit on ainoat hopusut mihin mahdun. Edes ulkoiluhousut ei mahdu jalkaan. Ja ne jotkaa saan mahtumaan jalkaan (vetska menee kiinni) on niin tiukat että en saa kenkiä jalkaan!!! Lihon ihan kauheasti kokoajan vaikka en omasta mielestä syö mitenkään erityisen paljon mitään herkkuja. puolvuotta sitten kävin ravitsemusterapeutilla ja se vaan käski lisätä kasvisten määrää. syököön vittu keskenään. se EI VOI OLLA syy kun kuitenkin SYÖN kasviksia (mutta en nyt ehkä sitä 1/2kg päivässä) Totta kai välillä lipeää kuten lauantaina vedin kevyesti krapulaani sipsipussin, karkkipussin ja mättöruokaa. mutta kun en ees krapulassa ole ollut... no en ees muista millon viimeksi olis ollut krapula ja olisin ollut baarissa juomassa. Arkena syön ihan normaalia kotiruokaa. Sipesäjä ja muita herkkuja meillä ei arksisin edes ole. Karkkia (suklaata kylläsyyön) mutta en edes joka päivä enkä kerralla paljon. Olen yrittänyt laihduttaa karppaamalla, vhh:n, superdietillä, pussikeitoilla ja MILLÄÄN en laihdu kun maksimissaan sen 1kg:n Kuitenkin liikun säänöllisesti. Vihaan omaa peilikuvaani tällähetkellä järettömän paljon............
Vitutus numero kolme: olen aivan persaukinen. En tajua mihin olen tuhlannut kaikki rahani. no remontti vei sievoisen summan joo, mutta SILTI! Eikä yhtään lämmittänyt mieltä kun näin miehen saldon joka oli omaani 10 kertainen.... (meillä erilliset rahat, molemmat maksaa omat menonsa, yhteistä rahataloutta ei ole. yhteiset laskut maksetaan 50/50) Ei mulla ole varaa ostaa toista koiraa niin iiten helvetissä mulla ois varaa saada lapsi??????? Että joo hyvä kun ei tärppi käynnyt mutta VITTU. Mieheni lohduttaa että no kyllähän hän maksaisi sitten mutta eipä nyt oikein käy mun luonnolle.
Että nyt on sellanen fiilis että mä pistän pillit pussiin. En jaksa. Kaikki on vastaan. Ei mitään mielenkiintoa enää tähän.
Niin ja kuulinpa että työkaveri saa seitsemännen lapsensa!! on taas joo tasan onnen lahjat kun jotkut ei saa edes sitä YHTÄ! (joo vähän vaikee olla toisen puolesta nyt onnellinen. sori vaa...)
Ruthless: Voi harmia :( Itsekin tosiaan odotan menkkoja alkavaksi viikon sisään, en usko sitten yhtään, että olisi nyt tärpännyt. Vitutus tulee kyllä varmasti olemaan itselläkin suuri kun ne alkvat, vaikka kuinka niitä osaakin jo odottaa.
Tuon vaatekriisin muistan itselläni parin vuoden takaa. Kiloja tuli tasaiseen tahtiin aina vaan, vaikka kuinka ajattelin syöväni hyvin. 65 kilon kohdalla tuli lopullinen raivari (lähtöpaino 53). Silloin vähensin syömiset minimiin (en suosittele kuitenkaan) ja paino alkoi tippua. Pääsääntönä pidin, etten syönyt arkena mitään töiden jälkeen, korkeintaan pari hedelmää, näkkärin tai jugurttia. Laihduttamisesta tuli pakkomielle ja näin itseni edelleen hirveänä läskinä, vaikka kaikki vanhat vaatteet roikkuivatkin päällä. Tavoitteeni oli ensin 60, sitten 58 jne. Vielä ennen kesää halusin päästä alle 50 kilon. Luojan kiitos siinä vaiheessa tajusin lopettaa, sillä syömisestä/syömättä olemisesta oli tullut ongelma. Nyt totuttelen jälleen terveelliseen ateriarytmiin ja yritän pitää painoni minulle sopivassa 55 kilossa (olen alle 160cm).
Tuo rahajuttukin on tuttua. Meillä meni kesän alussa pidettyihin häihin ihan luvattoman paljon rahaa, mutta pikkuhiljaa säästämällä ollaan päästy taas siedettävälle tasolle. Meillä on yhteinen tili, jonne siirrämme rahaa omilta tileiltämme. Käytännössä kaikki rahat kuitenkin ovat yhteisiämme, eikä siitä onneksi ole koskaan syntynyt riitoja, vaikka mies tienaakin enemmän.
Joka tapauksessa, paljon voimia ja jaksamista sinne! <3 Kyllä ne asiat aina järjestyy, tavalla tai toisella!
Kimallus-84: Joo meil on sama kierto, sanoin siitä tuolla aikasemmin jo tän kuun alussa :).
Mulla on nyt unirytmi ihan pielessä :/. Toissayönä nukuin 6-11.30 ja viime yönä 0h, tietenkin 7.00 oli viel herätys. Eikä väsytä yhtään, aargh. Pelkään, et on hormonit menny taas ihan sekasin tän takia. Kilpirauhanen sanoo heti unettomuudesta oman vastalauseensa eli menee vajaalle. Mul alko tänään töissä kylläkin alavatsa nipistellä, palelluttaa ja suu kuivui ihan rutikuivaksi. Tiedä nyt sit onko ne vajisoireita vai oisko mahd. raskausoireita. En viitsi tuhlata r-testiä vielä, vaan odottelen nyt sen kokonaisen viikon vielä.
Kp 26/26-34
okei mun oma napa osuus jatkuu: "menkat alko...ja loppu samantein" elio tänään iltapäivällä ruskeaa tuhrua. eikä muuta. nyt illalla kaivamalla kaivaen sain paperiin toisen tuhrun... lasketaanko tää nyt kp 1 vai ei. Vai pitäskö tikutella...kuitenkin...?
Tsemppiä kaikille pettymysten keskellä! :( meillä menossa yk 2 kp 19/29-30 eli ens viikolla alkaa menkat. Ja sanon siksi että alkaa,kun ovis oli selkeesti viime viikolla ja mun mieshän on tosiaan työreissussa viikot :(
Mitä te muut harrastatte? :) mä oon ihan hurahtanut crossfitiin! treenataan miehen kanssa yhdessä (tosin nyt vaan viikonloppusin) ja oon ihan superinnoissani siitä.
Täällä on menkat alkamassa, kun ainakin tuhruvuoto alkoi tänään ja selkä ja reidet särkee niinkuin yleensä ennen menkkoja. Eli kohti yk 2:sta.
Mul on harrastuksena kuntosali/painonnosto kotona. Ja pari kertaa viikossa käyn 2-5 km juoksulenkillä.
oma napailu jatkuu: Tänään ei merkkejäkään menkoista. Olen aivan hämilläni. yritän malttaa odottaa nyt pari pv ja odotella menkkoja alkaviksi. Menkkakipuja on mutta vähän erituntuisia kun ennen. en osaa oikeen sanoa miten. Huomenna on siis päivä jolloin mun laskujen mukaan oiskin pitänyt alkaa. En tiedä mikä se eilinen tuhru oli. Meinasin jo kuitenkin tikuttaa tänään mutta koska fysioterapian jälkeen piti juoda paaaaljon vettä kusen koko ajan, joten turha siitä mitään on tikuttaa kun ei ole ollut rakossa kun hetken.
Täällä harrastetaan: No koiria. Eli lenkkeilen koiran kanssa ja vedän koirakoulua (harjoittelijana tosin vielä). Sitten käyn comba tunneilla ja zumbassa ja satunnaisesti myös muilla ryhmäliikunta tunneilla. spinning ja joooga on valitettevasti jääneet ajan puutteen vuoksi pois. Niin ja sitten harrastan käsitöiä (öisin töissä...)
Kp 28/24-29 Myös täällä alkoi tuhruttelu jo eilen joten menkkoja odotellessa.. Ja kohti Yk 6:sta.
Harrastuksista; Mulla on vuorotyö, niin se välillä vähän "rajottaa", mutta kerran viikossa yritän siis käydä jumpassa mikäli työvuorot sallii, lisäksi tulee sillon tällön lenkkeiltyä ja viikonloppusin ulkoiltua, eipä mulla muita harrastuksia oo.
Ruthless: Ettei vaan olis tärppi käyny? ;) Pidän peukkuja sulle!! :)
Ruthless: Toivottavasti menkat ei alkais ja saisit hyviä uutisia :)
Hieman hävettää, kun te muut olette noin ahkeria harrastamaan...itselle on saavutus, jos jaksaa raahautua lenkille sen 2-3 kertaa viikossa :D Kesällä tuli kyllä pelailtua biitsiä n. 2 krt/viikko. Pitäisi varmaan keksiä joku harrastus sen tilalle.
Tuskaisaa odottaa menkkojen alkua, kun tietää, ettei kuitenkaan tärppi käynyt. Haluaisi vaan nopeaa uudelle kierrolle ja uuteen yritykseen. Taidan tilailla niitä ovistikkuja tänään tuleville kierroille.
Ikävää ku porukalla alkaa menkat :/
Mulla kp 9 ja ovista tikutettu pari päivää. Haalee viiva vahvistunu pikku hiljaa, ja toivotaan että loppuviikosta ovisplussa pärähtäis.;) Nyt useempana päivänä putkeen illalla hommailtu ja kivaa on ollu..yhtään ei tunnu että olis liikaa tai pakko.<3
Toivotaan parasta tästä kierrosta. Remonttikin edistyy
.:)
Harrastuksista sen verran että punttisalilla käyn ja samoin ohjatuilla tunneilla.:)
menkkojen pitäisi alkaa tänään, ja varmaan yöllä alkaakin- on ollut hirveän vaikea viikko ja ottanut päähän ihan kaikki, varsinkin työkaverit ja kanssamatkustajat ratikassa.. Olo on turvonnut ja itkuinen mutta tiedän ettei tämä todellakaan tiedä raskautta, ei mun tuurilla ja meidän mahkuilla. Ultrassa kävimme alkuviikossa jossa katsottiin onko siellä munasarjoissani jotain ylimääräistä ja nyt odottelemme lääkärin lausuntoa kuvista.. Kidutusta että on kulunut yli kk siitä kun lääkäri antoi lähetteen... no, tämän siitä saa kun turvautuu julkiseen.
Yk 4 alkamassa. miehellä todettu siis spermassa alhainen liikkuvuus/elävien siimahäntien määrä joten meillä suht hankala tilanne. Mut toivoa vielä on, katotaan missä mielentilassa ensi kuussa samaan aikaan. Ovistestir aloitan ensi kierrosta ja foolihapot, tuntui jo kamalalta etten ole niitä aikaisemmin aloittanut, tosin syön monipuolisesti ja lisäravinteina c; b12;D- vitamiineja, magnesiumia, sinkkiä, omega3:sta...
Tällä kertaa tuhrutteli vain yhden päivän eli kierto jäi 27 päiväiseksi. Uutta yritystä kehiin siis. Onneks ollaan molemmat kotona ovulaatioaikaan :).
Kp 1/26-34, yk2
Menhir:in kanssa mennään taas samoissa, täälläkin alkoi menkat eilen. Eli nyt kp 2/24-29 ja Yk 6 lähti käyntiin. Jotenkin masentavaa kun ei sitä tärppiä vaan tule vaikka kuinka yrittää :/
Menhir ja Kimallus-84 : Teillä sentään on lyhyet kierrot niin pääsette aina nopeampaa yrittämään uudestaan. Vielä puoli vuotta sitten olin onnellinen pitkästä kierrosta, mutta en kyllä enää! Tuntuu todella turhauttavalta odotella vielä suunnilleen viikko menkkojen alkua. Näillä näkymin (jos ja kun menkat ensi viikolla alkaa) plussan voisin saada joskus tuolla joulukuun alussa aikaisintaan…sinne on ikuisuus!
Kimallus-84: Aika sattumaa, että vielä toinenkin kuukausi samoilla kierroilla :).
Neeni: No mut eikös se pitkä kierto oo lopulta terveellisempi naiselle kuin lyhyt kierto...? Jos on vaikka 27pv niin 10v aikana ehtii olla n. 135 menkat. Jos taas 40pv niin 10 vuodessa tulee 91 menkat :). Ja mitä myöhemmin ne alkaa teininä ja aikasemmin loppuu vanhana niin sitä parempi.
Tiedän kyllä tunteen kun on vauvakuume niin ei tuollaisia jaksais odotella :).
Sotilaanvaimo: harmi, että ovis jäänyt hyödyntämättä miehen reissutyön vuoksi... :( meilläkin ajoittain vaikeaa löytää yhteistä aikaa jo pelkästään sen takia kun ollaan molemmat vuorotöissä ja sit ku yhteistä aikaa on niin ei aina vaan ole sellai fiilis et jaksais, vaik kaipa pitäis olla, mut ku ei vaan jaksa aina...
erikam: mikäs tilanne siellä on?
neeni: ymmärrän turhautuneisuuteesi pitkästä kierrosta, itselläkin ollut tähän saakka yli 30 päivää, kerran jopa 46 päivää... turhauttaa, kun toiveet nousee ainaa niin korkeelle ja sit tippuu kuitenkin (vaikka yhtä turhauttavaa se on varmasti lyhyessäkin kierrossa) ja sitä jännitystä pitää odottaa niiiiiin kauan... tsemppiä, toivotaan ettei menkat ala :)
ON: tänään viimeinen terolut päivä ja nyt menkkoja odottelemaan.. nyt EHKÄ kerrankin kierto jää alle 30 päivään. Tsäänssejä raskautumisesta ei ole :( menkkaoloja ollut pari päivää, en tiiä monta päivää noista teroista menee ku ne alkaa?! toivotaan vaan ettei tulis samanlaisia kipuja kun viimeks, ihan kauheeta yrittää olla töissä.... mä en kyl jaksa enää tätä vauvaprojektia PISTE. Mä alan olla vakuuttunut siitä, että luonto on päättänyt ettei musta ole äidiks ja siks en raskaudu... tää on joku kosto aikaisemmista hölmöyksistä ja vääristä valinnoista, ihan varmasti. Tää on ihan kauheeta oikeesti, ku tää yritys venyy ja venyy, ehtii miettii kaikenlaista, lähinnä omaa sopimattomuuttaan äidiks.... vaikka kyl mä toisaalt uskon (en tiedä, vaan uskon) olevani ihan yhtä hyvä äiti kun kaikki muutkin, mut liikaa aikaa miettiä kaikkea..... sitäkin olen miettinyt kun gyne sanoi, et ens vuoden alussa sit katotaan jatkohoitoja, mut emmä taida olla valmis niihin... ainoo et tutkimuksissa voidaan käydä ja sit selviää onko se oikeesti mahdollista edes tulla raskaaks vai ei ja siihen se saa jäädä.... jos kerran mulle ei sitä lasta suoda niin kaipa se sit vaan on hyväksyttävä.... :(
harrastuksista oli puhetta, itse käyn ryhmäjumpissa (zumba, kuntosali, vesijumppa) siis sillon kun töiltä ehdin.... ja muutoin lenkkeilen koirien kanssa, ne onneks on sellasia et niiden kans saa ajatukset muualle :) joskus käydää miehen kans juoksemassa...
Rima kp 24/30-46 yk 10
Mulle hymyiltiin aamulla :) tänään kiireellä kotiin tekemään... No kyllä te tiiätte :D tuskaisat 2 viikkoa alkakoon...
kp 19/34