Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

521/1501 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ala :( mun oireet on täamälleen samat kun viime kuun keskenmenossa. Mä oon itkeny eilen koko illan. Tein tänään jonku halpis testin ja negaa näytti. Ei sen vielä plussaa pitäs näyttääkään mut teinpähän nyt kuitenkin. Mun vuodot menee ihan samalla tavalla about päivälleen ja muut oireet mukaan. Mä en tiiä tuunko kestämään toista keskenmenoa tähän hetkeen :( nyt vaan toivon et viikonloppuna alkais ne menkat. Mielummin otan sen kun keskenmenon!

522/1501 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka.

Noniin, gynellä käyty tänään. Ei katsottu tällä kertaa ultralla, gyne otti vaan pelkästään uusinta papa-näytteen eikä muuta. Olin huoneessa vain n.10 min. eli tosi pikanen käynti.. Vähän jäi harmittamaan kun ei ultralla katsottu, mutta.. :/  Gyne sanoi että limakalvot ym. näyttää hyvältä. Noin viikon päästä saans itten tulokset kotiin postissa, toivotaan että sitä luokka 2:sta ei enää ole, vaan olis normalisoitunut. Gyne sanoi että vaikka vielä tälläkin kerralla sattuis niin että tuo 2-luokka tulisi edelleen tulokseksi, niin ei ole mitään syytä huoleen, että sekin olis vielä normaalia, mutta en muista mitä se sanoi siitä että jos kolmannen kerran tulee sama tulos.. kai ne sitten ehkä tutkii että mistä johtuu. Mutta vakuutteli että tosiaan tuo 2-luokka ei ole mitään vakavaa, että melkein kaikilla sitä on jossain elämän vaiheessa, ja mulla se oli ollut vieläpä lievänä. Kysyin että olisko se voinut johtua jollain tavalla syömistäni minipillereistä, niin sanoi että ei. Veikkasi enemmänkin että ehkä on ollut joku lievä emätintulehdus tms. jonka kroppa on itsestään korjannut jossain vaiheessa (??). 

Noh, tiedä häntä mistä tällaset aina johtuu, mutta toivotaan että seuraavat tulokset olis jälleen OK. :)

Hummingbirdille tsempit ja jaksamista..en oikein tiedä mitä sanois :(  Toivotaan sulle niitä menkkoja mielummin. Tai vaihtoehtosesti plussa joka pysyis! 

Muutoin ei tänne mitään ihmeellistä. Kp 8/24-29, eli ovista odotellessa. Kohta vois alkaa taas tikuttaa :)

Hyvää viikonlopun odotusta jokaiselle! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1501 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Toivotaan menkkoja tai plussaa! Jospa sun elimistö on vaan vähä sekasin siitä aikasemmasta keskenmenosta niin ilmoittelee vähän omia oireitansa.

Kimallus-84: Meillä on näemmä täs kuussa päivälleen sama kierto :). Ovulaatiota myös odotellessa... 

Vähän mietityttää kyllä, että jos nyt tärppää niin olisin rv3 parin viikon päästä, jolloin on myös bileet. Ottaako ihan huolettomasti vaan alkoholia vai himmailla ja sitten kaverit alkavat kysellä syytä :/. Aina niin hankala tilanne. 

Sikiön kannaltahan tuo rv3 nyt ei ole mitään, mut omaan hormonitoimintaan alkoholi kuitenkin vaikuttaa jollakin tavalla... (?). 

kp 8/26-34 yk1

524/1501 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruthless: Tunnistan tuon fiiliksen että olis pitänyt ryhtyä jo vuosia sitten. Itsekin tässä vähän samanlaisia juttuja ajatellut, että oisko se kohdunulkoinen tullut jos olis parhaassa hedelmällisessä iässä alottanut yrittämisen. Mutta mä uskon kuitenkin, että ei ihmiset aloita yrittämistä ennen kuin ne on oikeasti valmiita siihen. Mullaki on ollu jo vuosia vauvakuume mutta oon vaan pelänny liikaa sitä ajatusta että oikeasti alettais yrittää. Totta tuokin että ympärillä näyttäis kaikki lisääntyvän, mutta toisaalta ei voi kyllä tietää mitä kaikkia ongelmia muilla ihmisillä on ollut vauvan saamisessa kun ei niistä puhuta. Kuka on yrittänyt kaks vuotta ja kellä on ollu keskenmeno. Me nähdään vaan se vauvamaha eikä kaikkea mitä on taustalla. Hienoa, että sait sen kutukammarin tehtyä ;)

Toiveilijasiru: Tervetuloa mukaan :)

Mariannekakku: Elämäntilanteesi kuulostaa just oikealta hankkia lapsi :) Ei kannata takertua liikaa siihen mitä kuvittelee, että olis yleisesti hyväksytty aika hankkia lapsia. Meillä on asunto ja molemmilla työt mutta kummankaa työn jatkuvuus ei oo täysin varmaa. Mutta oikea syy yrityksen alottamiseen oli se että tunnettiin olevamme nyt henkisesti valmiita yrittämään, ei se että nyt olis jotku ulkoiset edellytykset täyttyny.

Hummingbird: Voi että, toivotaan nyt oikein kovasti että ne oireet ei tarkoittaisi uutta keskenmenoa :( Tiedän kokemuksesta että ne uudet oireet voi myös hämätä ja sitten ne niin helposti mieltää uudeksi epäonnistuneeksi raskaudeksi ku pelkää sitä niin kovin. Sullako ei alkanu kunnolla menkat sitten?

Kimallus-84: Harmi ettei katottu ultralla mutta toivottavasti se papa olis normalisoitunu.

Menhir: Muakin kismittää ihan hulluna tää suomalainen alkoholikulttuuri ku aina pitäs juoda ja jos ei juo niin alkaa kysely. Ihminen on heti muiden mielestä joko absolutisti tai raskaana. Mietin kyllä tuota alkoholiasiaa. Voikohan alkoholi jotenki vaikuttaa alkion kiinnittymiseen tai pysymiseen kohdussa? Ku sitähän sanotaan että ei se haittaa jos ei oo aluksi tienny raskaudesta ja silti juonut, ku sikiö ei olis muuten pysyny matkassa jos se olis vaurioitunu siitä alkoholista. Mutta eikö tää tarkota juuri sitä että se alkuraskaus voi keskeytyä alkoholin takia? Toisaalta ei haluais myöskään alkaa vauvaa yrittäessä elää kuin olisi jo raskaana ja ahdistua yhdestä lasillisesta ja rajoittaa elämäänsä, koska sekin sitten aiheuttaa stressiä ym.

Meillä on ovis ollu ihan justiinsa tai sitten on kohta. Miehellä on kiireinen aika töissä ja se on myös tosi väsynyt, se vähän tuo semmosta tekemisenmakua tähän hommaan mikä tietty harmittaa. Mulla on taas huono omatunto kahvinjuonnista! Pari ei niin läheistä kaveria on myös kyselly että millonkas meille tulee vauva mutta oon vaan sanonu että katsotaan :) Lähimmät kaverit kyllä tietää.

525/1501 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka pitkästä aikaa :)

en ole pitkään aikaan tänne kirjotellut, vaikka päivittäin olen täällä käynyt lukemassa teidän juttuja. Kuumeilin tuolla kesäkuisissa, mutta tiputus tuli :( en siirry nyt sen paremmin mihinkään kuukauteen kuumeilemaan vaan täällä ajattelin pyöriä... eli uusi tuttavuushan minä täällä vielä olen, kun vastikään tänne kirjautunut, mutta kiva täällä on tosiaan lueskella teidän juttuja ja saada tukea omillekin ajatuksille ja tuntemuksille :)

Eli uutta kiertoa menossa nyt kp 5/30-46 (laitoin nyt tuon 30, kun eipä ne kierrot taida enää sen alle jäädä) ja yk 10 alkoi nyt....pläääh.... gynellä kävin tuossa viime kierron lopulla, ultralla tutki paikkoja ja totesi kaiken olevan hänen mielestään ihan ok, munasarjojen totesi olevan isohkot, muttei sen kummemmin siitä muuta sanonut, etten sit tiedä mitä se tarkottaa... mutta siis hänen mielestään ei esteitä raskautumiselle pitäisi olla.... verikokeeseen määräs, katsottiin kilpirauhasarvo ja jokin hormooniarvo, nekin ok. Teroja määräsi kolmeksi kuukaudeksi niin että syön niitä kp 15-25, jonka jälkeen tulee menkat ellei ole raskautunut. Eli ei pitäisi olla esteenä raskautumiseen. Suositteli jatkamaan tämän vuoden loppuun nyt näin ja sitten katsotaan tarvetta lähteä eteenpäin tutkittavaksi........

Eli nyt tässä kierrossa käytössä raskausvitamiinit, gelee royal, greippimehu (silloin kun muistan ostaa) ja terot (kiertoa tasoittamaan). Ovista ajattelin myös kokeilla bongata tikuttamalla. Aloitan jo huomenna ja testaan päivittäin niin kauan kun testejä riittää... En tiiä onko tässäkään touhussa järkeä, mutta näillä mennään kohti uutta nousua :)

Taas vaan omaa napaa, sori... tasaisesti kaikille tsemppiä ja plussatuulia <3

Rima kp 5/30-46 yk 10

526/1501 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi vatsakivut. Eli menkat odotettavissa, onneksi! Pelkäsin keskenmenoa niin. Nyt kp35 eli hyvältä näyttää päivät :) vatsa kipee mut en vaan vielä oo uskaltanu ottaa buranaa. En tainnu kertoa mut viimeksi kun tein sunnuntaina negatiivisen testin söin 2 x800mg buranaa kipuihin kun luulin et menkat alkaa. Tiistaina tuli sit se positiivinen ja voitte kyllä uskoa kun olen miettinyt että oliko tällä jotain merkitystä keskenmenoon. En tiiä enää millon uskallan ottaa buranaa :/ nyt vuoto vielä niukkaa ruskeaa ja joka vessakäynnillä toivon isompaa vuotoa. Kerranki näin päin. Koska nyt jos vuoto pysyy niukkana voi olla et oonki raskaana ja menee kesken. Ääh tää on niin sekavaa, pitää yrittää parasetamolilla hillitä kipuja. Hah kävimpä tässä välissä vessassa ja sain punaista, jee. huh. 

Niin sitten siihen että vaikka on kiva kun menkat alkoi niin voi että. Mä ajattelin oikeesti et mulla olisi ensi kesänä vauva sylissä. Alkaa tulla jo kiire. Tiedän et lapsia tulee sit ku tulee, mut tietty sitä yrittää leikkiä positiivista et tuliskin heti raskaaksi. Sanoin miehelle et tajuuko se et meillä on menny jo 4kk. Se sano et ei varmana ole. Joo eihän 4 kk oo vielä aika eikä mikään mut ei kyl tunnu et on jo noin kauan mennyt. Tää ehkä menis jos ei tartteis tavata ihmisiä jotka olettaa et me on aloitettu yritys ja koko ajan utelee. Se tekee pahaa :( jos saisin elää omassa kuplassa kaikki ois jees. 

Robinette niin juuri toi alkoholi on kumma juttu. Mä en juo onneksi alkoholia niin ei oo ongelmaa muiden seurassa jos raskaudun. Eikä tarvi miettiä millon saa juoda ja millon ei. En käy ees enää baareissa :D mutta mikä hemmetti ihmisiä vaivaa kun aina pitäs juoda. Oon jo saanu onneksi ihmiset lopettaa kyselyitä miksi en juo. Aina pitää perustella jos ei juo. Miksi se ei ole niin päin et pitää perustella kun juo? Mä en joisi alkoholia ovulaation jälkeen jos kierrot on normaalit. Koska se on n. 2viikkoa kuukaudessa niin kyllähän sen kestää? Toisaalta mä en kaipaakaan sitä joten oon ehkä väärä ihminen kommentoimaan. Jos joku kysyy teiltä miksi ette juo, voittehan heittää että teillä on antibioottikuuri. Esim metronidaltsoli niminen antibiootti aiheuttaa alkoholin kanssa antabus reaktion eli alkaa mahdollisesti oksentaa ja saamaan muita oireita :D 

Kimallus-84 pidän kovasti peukkuja sulle et testi on hyvä! Se ultra ois maksanu sit taas sen joku 80e et toisaalta jos se oli sen mielestä turha niin eipä ainakaan menny rahat hukkaan. Harmi vaan ku se ois nähny onko ovulaatio tulossa kohta, tai ainakin niin luulen. 

Mariannekakku jokaisella on omat hyvät hetket tehdä lapsi, joten jos teistä tuntuu et nyt on aika niin sitten on. Ei kellään muulla ole oikeutta kun teillä päättää siitä. Tietysti on aina helpompaa jos esim. Isovanhemmat on mukana kuvioissa niin apua saa. Esim. Jos mä olisin tekemällä tehny alaikäisenä lapsen, mut mutsi ois saanu hepulin :D Meillä tilanne: aso paritalo, naimisissa kohta 4kk :D ammatit opiskeltu mutta rahatilanne heikko. Miehellä vakkari, mulla määräaikainen kaupungin työ.

Mitäs muille kuuluu? Mitkä fiilikset sulla vauvaunelmia?

527/1501 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! 

Päänsäryt jatkuneet tasaisesti, mutta dpo 10 tuli hieman vaalenpunaista pyyhkiessä ja sitten loppuivat kaikki menkkamaiset juilinnat vatsasta ja ajattelin että ehkä se siitä sitten.. Rinnat ei ole kipeät eivätkä ole missään vaiheessa tätä kiertoa olleetkaan. Tein nyt sitten dpo 13 first responsella tälläisen tuloksen (en tiedä osaanko liittää kuvaa, mutta linkki ainakin.. Uskaltaisikohan luottaa..? Jos viime kiertoon vertaa ni menkkojen alkuun olisi 4pvä, jos taas tulisi niinkuin koko viime neljä vuotta niin alkuun olisi peräti 8 päivää...

[URL=http://aijaa.com/LNByHJ][IMG]http://i3.aijaa.com/t/00676/12725377.t.jpg[/IMG][/URL]

linkki: http://aijaa.com/LNByHJ

528/1501 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja anteeksi pelkkä omanapailu, ei olla kotona ja olen puhelimella netissä, oli pakko tulla vaan tiedottamaan tuo aamuinen tulos ja kysymään mielipiteitä tai jos on kokemuksia antaako first response turhia haamuja tms...

529/1501 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaihuomen kaikille,

toiveilijasiru: kyllähän siinä jotakin näkyy selvästi, itselläni ei ole kokemusta noista testeistä, joten en sen paremmin osaa kysymykseesi vastata. Mutta joka tapauksessa toivon, että se plussa on ja viiva tuosta sen kun vain vahvistuisi <3 

ON viimeksi sanoin aloittavani tänään oviksen tikuttelun, noh alotin kuitenkin jo eilen :D mulla on siis niitä clear bluen digitestejä ja ajattelin alottaa hyvissä ajoin ettei varppina menis huti... eilen ei näyttänyt mitään... noh, tänään tein siis myös aamulla kun heräsin (eli äsken ;) ) ja suureksi yllätykseksi siihen tuli hymynaama... siis nyt vasta kp 6.... kaipa siihen on uskominen?? tänään täytyy sit yrittää intoutua peittojen heilutteluun iltavuoron jälkeen ja huomenna aamusta uudestaan :) jännä vaan kun hyvä jos just just menkat on loppunut niin sit jo heti ovulaatio... no enpähän minä tätä kroppaa muutenkaan näytä tuntevan... tosin menkat oli ekana päivänä suht runsaat ja kivuliaat ja sen jälkeen loppupäivät melko niukat eikä kipuja ole ollut.... tää mun mieli on kyl ihan sairas, kun johan mä kuvittelin et noi menkat oliski ollut kiinnittymiskipuja ja -vuotoa, heheheh :D vaikka järki kyllä yrittää sanoa muuta, mutta on tää ihmismieli (täällä ainakin) ihan hassu.... Mutta siis tyytyväinen olen, et se hymynaama tuli, mut hitto ku pitää aina epäillä, et onkohan se edes todellista, jos se testi huijaakin :) no joo, tällästä täällä tänään :)

530/1501 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: siis voiko ovis jäädä siis kokonaan tulematta?

KP 16. Laskennallisesti ovis pitäs olla käsillä mutta en oo tikuilla saanut positiivistä tulosta.... Eli onko ovis vaan myöhässä (tikuttanut siitäpäivästä kun menkat loppu) vai voiko se olla että ei tuu ollenkaan. Mies on kyllä kipeenä että petipuuhat jäissä, joten ei haittais jos tulis myöhässä. Jos toi mieskin tervehtyisi. Tosin muutenkin sellanen fiilis että ei tuu nappaamaan. ei tässä kierrosssa eikä ollenkaan. 

531/1501 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!!

Oon ottanut rennommin ajatusteni kanssa joten en oo käyny täällä niin usein ku yleensä.:)

käväsin tossa terkkarillakin avautumassa fiiliksistä kun niin älyttömästi harmittaa kaikki. Se näki edellisen lääkärin tekstin jonne oli kirjottanut että jos ei näillä teroluteilla lähde kierto käyntiin niin sit laittaa lähetteen gynelle jatkotutkimuksiin. Nyt siis lähti kolmas terolutkierto ja vielä yksi jäljellä. Otan kans niitä kierton 15-26pv. Nyt vissiin kp17 menossa.

tikuttelin sitä ovulaatiotakin, kp 14 asti tais tikkuja riittää, mut siihen mennessä ei tullu plusssaa..olisko sitten myöhänen tai ei ollenkaan. Kp15 oli mahassa tuntemuksia, mutta en tiedä. Päätin että en testaile enää, koska sain vaan ylimäärästä stressiä ja paineita siitä. Ja stressihän voi estää ovulaation. Miehenkaa puhuttiin että otetaan rennosti turhia testailematta ja seksiä kun tekee mieli..ja voin kertoo että haluja on ollu enemän kun ei murehdi.:)

Hummingbird: hyvä kun sun menkat alkoi!! Eikö ollu tarkotuskin että km jälkeisen kierron ottaa yrittämättä niin kroppa palautuu? Nyt sitten uutta käyntiin.:) Meilläki 4kk menny..mun mielestä tuntuu että ikuisuus ja sit toisaalta kuitenkin aika nopeesti menny.:D

Toivoin kans että kesällä olis laskettuaika, mutta nyt oon miettiny että kivaa olis jos syksyvauvakin saapuis. Eli tässä tullaan siihen että loppujenlopuks ei väliä koska syntyy, kunhan syntyy.:D

Toivon teille paljom tsemmpiä, peukkuja, rakkautta ja positiivisia tuulia uuteen kiertoon!<3 Ja kaikille muille myös.:)

Mulla alkaa piinaviikot menkkoja odotellessa.:D

rima84: toivotaan että oli oikee ovis ja tärppäis. Kai se on mahdollista että joillaki aikanen ovis..oneksi alotit ajoissa testaan. Luulis että noi clearbluet on luotettavia.:)

532/1501 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveilijasiru: toi on mun mielestä ihan selkee plussa!!!!<3 Toivotaan että vahvistuu:) :)

Ja alkoholista vielä että hummingbirdin kanssa samalla linjalla, ei ainakaa oviksen jälkeen alkoholia nauttis. Ja ite jättäny kans kokonaan pois.:)

533/1501 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita täältäkin!

Toiveilijasiru: Kyllä tuossa minustakin ihan selkeesti toinen viiva on, haaleampi, mutta viiva kumminkin, joten varovaiset onnittelut :)) Toivotaan vahvistumista! Niin, ja ei ole kokemusta noista testeistä minullakaan. Hmm..minkähän tuloksen clearblue digi olis sulle mahtanut antaa...? ;)

Rima84: Mulla tuli myös jotain viivaa ovistesteihin viime kierrossa kp 6, kun aloitin testaamisen. Ihmettelin myös että miten nyt jo voi tulla kaksi viivaa näkyviin, mutta niin vaan oli hailakka toinen viiva! No hätäpäissään tietysti hyödynnettiin se, ja seuraavana päivänä toinen viiva alkoi jo haalistumaan pois, joten en tiedä missä kohtaa mulla viime kierrossa edes oli ovisplussa, saattoi olla siis jo kp 5..sen kp 6:n jälkeen tehdyissä ovistesteissä ei enää tullut ollenkaan toista viivaa näkyviin, edes haaleana, pelkkiä testiviivoja. Eipä sitten kuitenkaan yrityksistä huolimatta tärppi käynyt. 

Jäin vaan omalla kohdallani miettimään sitä että eikös menkat ala yleensä 14 päivää ovulaatiosta..? Joten siinä mielessä en ymmärrä miksi mulla näkyi ovistesteissä kaksi viivaa jo kp 6, kun mun kierto oli kumminkin 25 päivää. Eli 14 päivää tuosta taaksepäin laskettuna ovis olis pitäny olla vasta kp 12 tienoilla.. No mene ja tiedä taas näistäkin.. 

Omaa: Ei mitään ihmeellistä täällä, oviksen testaaminen aloitettu perjantaina, kp 9, eikä ole vielä tullut muita kuin testiviivoja. 2 kertaa päivässä testaan. Voihan se olla että se ovis oli taas aikasemmin, ja se on jo ollu ja menny, mutta jatkan silti testaamista ainakin ens viikon lopulle. Katsotaan saanko mitään plussaa missään vaiheessa.. Jotenkin alkaa tuntua siltä että ovuloinko ollenkaan, huoh.. Tää on nyt kolmas kierto missä mulla on ovistestit käytössä, ja yhen ainoon kerran oon saanu selkeen ovisplussan. Se oli siinä ekassa kierrossa jossa mulla oli tikut käytössä, viime kierrossa tuli ainoastaan se hailakka viiva kp 6 (joka ei vielä tarkota plussaa) ja tässäkään kierrossa ei oo VIELÄ (!) tullu muita kuin testiviivoja, toivottavasti nyt jotain muutaki saisin testiin! 

Täällä siis tänään kp 11/24-29  ja Yk 5.  Ovista yritän kuumeisesti bongata!

534/1501 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kun tuosta alkoholin käytöstä on jotain pientä juttua täällä ollut, niin minäkään en käytä alkoholia juuri ollenkaan, en edes muista millon olisin viimeks jotain alkoholipitosta juonut.. ehkä kesällä yhden pienen siiderin tai jotain.. :D

Mulle ei oikeen toi alkoholi uppoo, ei vaan maistu - ja ihan hyvä niin! :) Joten mulle ei todellakaan tee tiukkaa olla ilman!! :)

535/1501 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä taas tauon jälkeen. Kesäkuisista tipahdettu ja nyt mieltä vaivaa nuo täälläkin monet mainitsemat Terolutit...

Löytyisköhän täältä viisaampia noiden Terolutien suhteen? Mä kävin myös gynellä, ja niitä sitten määrättiin puoleksi vuodeksi kp 15-24, mulla ongelmana ruskea tiputteluvuoto ennen menkkoja joka saattaa kestää melkein kaksi viikkoakin, muuten kaikki näytti olevan ok. Kävin kyllä hakemassa ne jo kaappiin valmiiksi, mutta sitten alkoi epäilyttää... Onko teille teroja käyttäneille tullut niistä sivuvaikutuksia, ja onko todella niin että ne eivät vaikuta negatiivisesti mahdollisesti mukaan tarttuneeseen ihmisenalkuun? Pelottaa nuo hormonit, vaikka gyne sanoi että annos on todella pieni ja lähellä oman kehon tuottamaa määrää... Mulla kaikki hormonaaliset ehkäisyvalmisteetkin on tuottanut kovia mielialanvaihteluja.

Kokemuksia?

536/1501 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruthless: mulla ainoastaan mututietona on ettei ovista välttämättä tapahdu joka kuukausi, mutta tämä tosiaan mututietoa, ei ollenkaan varmaa :) josko joku osais varmaks sanoa?

Kimallus-84: itsekin pohdituttaa juurikin tuo, että eikös niiden menkkojen tulisi sitten alkaa n. 14 päivää oviksesta... eli tässä tapauksessa kierto olisi vain n. 20 päivää tai vähän päälle... mikä siis olisi todellinen ihme, kun aina ne on menneet nyt yli 30 päivän.... mutta otappa näistä nyt selvää :) mulla tuon ovistestin pitäis osoittaa neljä hedelmällisintä päivää?? joten aion kyllä vielä testata parina päivänä ja kattoa mitä se näyttää :)

Appletree: itse kanssa vasta odotan, että olis kp 15, jotta pääsen nuo terot aloittamaan ja mietin kyllä kanssa mahdollisia sivuvaikutuksia?? huoh... mutta mulle gyne sanoi ettei niiden pitäisi vaikuttaa raskautumiseen mitenkään, joten kaipa se on uskominen, et jos raskautuu niin ne ei siihen vaikuta. Mut mistäs noistakaa varmaks tietää...

Jätin tuon ovistestin, jossa hymynaama, pöydälle viestin kera odottamaan miestä, kun saapuu töistä ;) tietääpähän sekin mitä illalla tehdään, kun pääsen töistä :) 

537/1501 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruthless: ovulaatio ei tapahdu kaikilla joka kuukausi. Joillakin saattaa tapahtua joka toinen kuukausi esimerkiksi, ja stressi ym voi vaikuttaa. Näin mun tiedon mukaan!

Itekää en siis bongannu ovista kp14 mennessä enkä sit enää testannukkaa ku testit loppui.

Appletree: mä oon käyttäny nyt 3 kk teroluteja. Sain ne kun kuukautiset eivät ollenkaan alkaneet ehkäisyn jälkeen. Sivuvaikutuksina tullut näppyjä naamaan käytön yhteydessä ja lievää pahoinvointia. Menkat tyllu säännöllisesti. Mun tuedon mukaan ei vaikuta negatiivisesti raskautumiseen. Saa kierron säännöllistymään ym. Joten saattaa helpottaa yrittämistä. Tiedän tuttuja jotka tulleet terolutien aikana\jälkeen raskaaksi. Ite toivon että ne itellä käynnistäis oman kropan ja auttais raskautumaan.:)

538/1501 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appletree voi että sä oot ihan niinkun minä. Kerro mitä se gyne sanoi sulle siitä tiputteluvuodosta? vähän siis taustaa, mulla kierto 2 meni n. 60 päivän pituiseksi ja hain terolutit. Olinkin raskaana heti seuraavana päivänä kun olin käyny gynellä joka meni kesken. Mulla siis aina oletetusta ovulaatiosta kuukautisiin asti ruskeaa vuotoa, joka kierrosta. Viimeksi gyne ei ottanu kantaa, mutta toi sun tarina herätti mut nyt. Vaikeuttaako noi vuodot jotain kiinnittymistä vai miksi määräsi terot? Mullakin tossa paketti teroja jotka määrätty kun menkat ei alkanu. En siis tablettiakaan ole ottanut vielä kun tässä kuussa toi kiertokin oli 34 päivää eli ihan ok. Muakin inhottaa ottaa niitä ja varsinkin ton vauvaunelmia mainitseman finnien takia. Myös kaikki muut hormonijutut ärsyttää, esim. Kerroinkin joskus aiemmin että mulla on rinnoissa semmosia paakkuja jotka oon sata varma tulleen hormoneista. Hyvälaatuisia onneksi :) pitääköhän mun nyt soittaa omalle gynelleni... Toivottavasti nyt luet tätä ja jaksat vastata :) 

Vierailija
539/1501 |
06.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä must tuntuu, että tuhruvuoto ennen menkkoja eli mahdollisesti keltarauhasen vajaatoiminta ja siihen määrättävä terolut on jotenkin yleistymässä naisilla? :/

Mullakin nykyään tiputtelee tuhrua melkein se kokonainen viikko ennen menkkoja. Jotenkin epäilyttää, että e-pillereiden käytöllä vois olla jotai osuutta asiaan, pidemmällä aikavälillä. 

Ja että jos tuo tuhruvuoto on oire progesteroni-vajaatoiminnasta ja se taas vaikeuttaa alkion kiinnittymistä, niin mahtaakohan keskenmenokin johtua usein siitä... 

ON: Mulla ois gynekäynti nyt keskiviikkona. Mietin vaan, et kannattaako sinne mennä tällaseen aikaan. Ovis päällä ehkä just nyt ja talletukset ollaan tehty miehen kans pe ja su :). Ei siis mitää hajua, miten on käymässä. Epäilyksenä on, että olisi ehkä tuota progesteronivajausta. Eli pitäisikö gynelle mennä reilusti ennen yrittämisen aloittamista vai sitten kun ei olekaan tullut parin kerran jälkeen raskaaksi. Haluaisin selvitä yhdellä gynekäynnillä, mut voi olla ettei oo mahdollista. Jos kohta kuulun myös terolut-porukkaan. 

540/1501 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menhir juuri tätä samaa mäkin oon alkanu miettimään. Jos päädyt gynelle ja kysyt tota niin kerro ihmeessä mitä se sanoo. Jos asia on noin munhan pitäs nyt alottaa noi terot... Ehkä mäkin harkitsen soittoaikaa omalle lääkärilleni.

Ketju on lukittu.