Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö teitä toisia naisia häiritse lasten kohtalo?

Vierailija
09.11.2012 |

Olen sivusta (läheltä) seurannut tilannetta, jossa mies löysi työmatkallaan toisen naisen, jonka kanssa aloitti suhteen. Nainen, joka asuu kauempana toisella paikkakunnalla, on ollut koko ajan tietoinen vaimosta ja kolmesta lapsesta, joista nuorin on vasta kolmivuotias. Pitempään jatkuneen salasuhteen jälkeen mies otti eron vaimostaan, nyt lapset ovat kärsineet tilanteesta jo vuoden verran. Ensin vanhempien riitelynä suhteen tultua ilmi, sitten erosta ja luottamuspulasta. Välillä liittoa on yritetty rakentaa uudelleen, mutta lopulta erottiin lopullisesti.

Lapset oireilevat, ovat ahdistuneita, ikävöivät vuorotellen kumpaakin vanhempaansa. Isä reissaa uuden naisensa luona viikonloppuisin ja esitteli tämän tietysti lapsillekin heti muutettuaan perheen yhteisestä kodista pois.

Tietysti eniten väärin tilanteessa toimivat vanhemmat, erityisesti isä. En voi kuitenkaan kuin ihmetellä, eikö tällaisilla toisilla naisilla yhtään kolkuta omatunto, kun ovat hajottamassa pienten lasten perhettä? Kehtaisitteko myöntää esimerkiksi omille vanhemmillenne panevanne varattua miestä ja särkeneenne lapsilta kodin? Ettekö sitä omaa lasta toivoessanne mieti hetkeäkään, miltä teistä tuntuisi, jos joku muu nainen joskus tekisi teidän perheellenne saman?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman mua tai ei

Ja jää ne lapsetkin, ei mun murhe

Vierailija
82/86 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tunnukaan enää niin ihanalta ja itketään entisen vaimon oven takana, että on ikävä lapsia ja vaimoa ja entistä elämää.

Paluuta entiseen ei vain enää ole ja se uusikaan ei enää ole niin ihana kun sitä ei tarvitse salassa panna.

niin moni vanhempi unohtaa kokonaan lapsensa, kun hetken huumassa "rakastuvat" uuteen ihmiseen. Sitten pitää kaikki saada heti eli ero, naimisiin uuden kanssa ja lapsetkin tekaistaan mitä pikimmin. Siinä sitä sitten taas parin vuoden päästä ihmetellään kuinka elämä on rankkaa ja ei tämä suhdekaan ole yhtään niin auvoista. Ei se ruoho ole yhtään sen vihreämpää siellä aidan toisella puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän puhuttiin sivusuhteen moraalista.

Reilusti sovittu, ja yhteistuumin harkittu ero on lasten kannalta hyvä ratkaisu, jos suhde on korjaamaton. Silloin vanhemmat ehtivät molemmat sopeutua eron jälkeiseen yhteisvanhemmuuteen. Kolmansien osapuolten vuoro tulee, kun eroperheen arki jo sujuu kitkatta. Tämä on ihan järjellä jokaisen nähtävä.

järkisyistä. Ikävä kyllä. Yhden ainoan täysin järkisyin aloitetun suhteen ja avioliiton tiedän, ja huonostihan sekin päättyi.

Vierailija
84/86 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti mun ajatus on, että mies etsii kyllä aina jostain toisen tai kolmannen naisen, eli ei tilanne ole sen toisen naisen vastuulla. Mies tekee ratkaisun ja on joko ensimmäisen, toisen, kolmannen tai neljännen naisen kanssa...

Eli mun mielestä vastuu on aivan pettäjällä, oli hän sitten mies tai nainen.

Vierailija
85/86 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sattuu olemaan sellainen mies, joka haluaa vaimoaan pettää.

Ihmettelen aina näitä toisia naisia. Kuka alentuu siihen rooliin.

mutta silti mun ajatus on, että mies etsii kyllä aina jostain toisen tai kolmannen naisen, eli ei tilanne ole sen toisen naisen vastuulla. Mies tekee ratkaisun ja on joko ensimmäisen, toisen, kolmannen tai neljännen naisen kanssa... Eli mun mielestä vastuu on aivan pettäjällä, oli hän sitten mies tai nainen.

Vierailija
86/86 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, mitä suustasi päästät. Perustele, miksi pitäisi kiinnostaa muu kuin mies.

[quote author="Vierailija" time="09.11.2012 klo 01:02"]

kuulostatte vallan ihastuttavilta ihmisiltä! "Halusin miehen, en hänen lapsiaan..." Okeesti??? Kuka pässi kuvittelee että voi ottaa miehen jolla on LAPSIA, ja ottaa paketista vain miehen??? Miltäs itsestänne olisi tuntunut lapsena jos isänne olisi lähtenyt kävelemään ja tuumannut vaan että Sirpa ei halua teitä meille, niin ette voi tulla, moro vaan?

Jos otatte miehen jolla on lapsia, lapset tulevat kaupan päälle, näin se vaan menee. Kukaan nainen ei saisi mennä lasten tarpeiden edelle tai sitten on miehessä vikaa, ja paljon. Jos ette halua lapsia, ottakaa lapseton mies, yksikertaista. Onneksi itse ei tarvi noissa kuvioissa rypeä...

[/quote]