Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hääkutsuista

Vierailija
03.11.2012 |

Äitini kuoli, kun olin pieni ja isä meni uusiin naimisiin. Äitipuolella on kaksi minua hieman vahempaa lasta.

Olen menossa naimisiin joulukuussa eli kutsut on lähetetty. Koska minulla ei ole mitään sisarussuhdetta äitipuolen lapsiin, vaikka jouduin kanssaan kotoni jakamaan yli 10 vuotta, ei heitä ole kutsuttu. Tästä äitipuoli veti herneen nenään ja ihmettelee, missä on kutsu "siskoille" ja perheilleen. Sanoin, että omiin häihini kutsun ne, jotka tahdon. En halua sinne näitä ihmisiä ja sillä selvä.

Tänään isä soitti ja sanoi, että kyllä ne "siskot" nyt vaan on tulossa, koska ovat perhettä. Muistutin isää, että kutsu on tullut hänelle ja vaimolleen, ei perheelle, joten koska mitään perhettä ei ole kutsuttu, ei "siskotkaan" tule. Isä sanoi, että jos ei kaikkia kutsuta, ei tule hänkään. Sanoin, että sopii minulle, hän voi tehdä tuollaisen ratkaisun, jos tahtoo.

Miehen mielestä minun pitäsi vielä miettiä eikä olla näin jyrkkä, mutta en todellakaan halua häihini väkeä, joka aikanaan pilasi lapsuuteni.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksiaan ei kuitenkaan ole pakko kutsua häihin.

Vierailija
22/24 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun olisi hyvä käsitellä traumojasi ammattilaisen kanssa ennenkuin sinusta tulee äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni oli sellaista hieman eroavampaa sorttia, joten äitipuolia on tähän mennessä kertynyt 3 ja näillä lapsia yhteensä 11 kpl. Ei käynyt edes mielessä, että heidät pitäisi kutsua häihini vain siksi, että jossain vaiheessa lapsuutta on leikitty perhettä.

Vierailija
24/24 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun olisi hyvä käsitellä traumojasi ammattilaisen kanssa ennenkuin sinusta tulee äiti.

ja hänen arvionsa mukaan en tarvitse terapiaa. On tervettä osata päästää irti ihmisistä, joita ei tarvitse eli en ole jäänyt pyytämään anteeksi olemassaoloani vaan jatkanut eteenpäin.

ap